Motorom belsejét, gyújtását még "nem volt szerencsém" babrálni, vagy kapsz itt hozzáértő tanácsot, ha nem, Békéscsabán és Lajosmizsén tudok megbízható szerelőket, ha kell.
Munkaeszközeinek csatlakozása speciális, nemigen jó rá más.
Ezek mindegyike a gyári kerék(ha van ilyened hozzá) hatszögű agyával megegyező, annak helyére felcsúsztathatók.
Egyik megoldás a barkácsolás, megfelelő méretű laposvasakból könnyen összehegeszthető ilyen cső, esetleg kapható is, arra felépíthető minden, persze mintának használd az eredetit.
Másik tipp: nézzél szét az interneten, mindenféle tartozék kapható, Szeged környékén van egy kereskedő.
Üdvölöm az urakat!Segítséget szeretnék kérni,MPM 10 rotám van és kilukadt a tank próbáltam keresni,de nem találtam,ha valaki tudná,hogy hol van hozzá bontott,esetleg új alkatrész megköszönném!
Nemrég vásároltam egy öreg honda f600-ast. Elkezdtem felújítani és valószínűleg valamilyen amatőr hibát követtem el a motor összeszerelése közben. Miután összeraktam pöccre indult, de pár ütem kb. 3 másodperc után leállt és azóta nem ad szikrát (a gyújtás?).
A gyújtástekercshez nem nyúltam, a megszakítóról finom smirglivel óvatosan leszedtem a szürkés ?oxid réteget, a gyújtás környékén minden kábel sértetlen és tiszta. Gondoltam, hogy túl nagy lett a rés a megszakítónál és azért nincs szikra, próbáltam finomhangolni, de semmi. A motor karbantartásnál a dugattyút és a gyűrűket is megnéztem, még arra tudok tippelni, hogy a főtengelyt rossz állásban tettem vissza a vezérműtengelyhez képest. Balga módon ezt nem fotóztam le szétszerelésnél, jelölés persze nincs a tárcsákon. Az alábbi videóról néztem meg az elvileg jó beállítást. Így látatlanban van-e ötlet, hogy mi lehet a gond?
Egy másik dolog amit nem értek a motorral kapcsolatban: a videón 1:06-nál az illető játszik egy kis gyűrűvel, az mi célt szolgál? Amikor én elkezdtem leszedni a fedelet, a videón szereplővel ellentétben nagyon nehezen akart lejönni, mert ebbe a gyűrűbe bele volt vezetve a gázkar tengelye, ami levételkor odafeszítette a vezérműtengelyhez ezt a gyűrűt és azzal együtt le is jött a tengelyről. Namost a videón úgy tűnik, hogy ez a kis gázkar tengely a gyűrű fölött van ezért jön le neki olyan könnyen a fedél és ez a gyűrű lent is marad neki. Ennek a kis gázkar tengelynek akkor hol is kell lennie? Ahol lennie kell ott mi a funkciója? Lehet egyszerűbb lett volna, ha egy service manuált kérek tőletek a honda g200-as motorhoz :-) A neten sajnos nem találtam semmit, ami ilyen részletességgel foglalkozna a motorral.
Végül egy egyszerűbb kérdés a végére, a terra kapatagokat fel lehet tenni a hondára? Azonos a tengely átmérőjük? Illetve milyen más rotakapáktól származó eszközök passzolhatnak hozzá?
Nem kell vele várni. Valószinüleg csapágyproblémád van. Menni kell gariztatni, de ne elégedj meg a javítással. Kérd-követeld az egész szerkezet cseréjét. Ott már valószinüleg a hajtás ház is sérült.
Sziasztok problémám, kérdésem volna, de inkább utóbbi. Adott egy szentkirályi fk típusú Mtd motorral szerelt rotációs kapa, egy hónapja vettem. kötelező körökön túl vagyok 1. üzemóra hajtómű olaj csere...pipa (motorolajat is kicseréltem mert amikor vettem nem találtam ajánlott MOL-osat de már az van benne). Ezek után irány a kert 3 4 kör után gép füstöl büdös stb, olvastam itt hogy a hajtóműnek nem baj ha meleg de ez nagyon az ... kiolvadt az olajcsere céljára fúrt lyukból a műanyag csavar. Időben észre vettem szerintem baj nem lett csak nem tudom hogy kell e (szabad e?)ennyire melegednie a hajtóműnek? Meg a kert se lett befejezve.