Keresés

Részletes keresés

kosi1973 Creative Commons License 2015.10.09 0 0 25673

Még egy kérdés a hozzáértőkhöz!

Erre a típusra lehet világítást (világítótekercs) varázsolni??? mint amilyen mondjuk a REX MAXI-n van.
Sokat kocsizom és kellene világítás, de nem akkumulátorral szeretném megoldani.

kosi1973 Creative Commons License 2015.10.09 0 0 25672

Köszi! Ha van, Te is tehetnél fel pár képet.

Előzmény: amper_vadasz (25671)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25671

Szia! Jó lett a "csizma" lehajtás és a láncos felező merevítésed a vonórészhez, hasonlót készítettem én is a R-55 és az LR-56 kapcsán 20x20-as zártszelvényből és 30x30-as szögvasból. Ráfért a vonórész merevítés az alu lehajtáshoz, pláne a dupla felező miatt is. Jövő héten nálam is géppark bővítés lesz ( 3+R ).

Előzmény: kosi1973 (25665)
kosi1973 Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25670
Előzmény: horvacsb (25667)
kosi1973 Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25669

az adaptereket én csináltam

Előzmény: horvacsb (25667)
kosi1973 Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25668

gyári, eredeti robi váltó.

Előzmény: Dutrás-pisti (25666)
horvacsb Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25667

A napokban pont ezen gondolkodtam én is,hogy ez mennyire lenne kivitelezhető.

A hirdetés nem ez volt?

http://www.jofogas.hu/somogy/Robi_151_Terra_valto_35858211.htm?first=1

 

Látatlanban nem akartam nekiállni, mert úgyis akkor látszik hogy mit kellene átalakítani,ha már az ember kezében van a váltó és rápróbálja a 156 DM kapára.

Remélem sikeres lesz a projekt,mert akkor én is nekivágok!

(Egyébként nagyon patent a gép,dobsz még róla képeket?!)

 

Előzmény: kosi1973 (25665)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25666

Szia!Hát ha gyári a váltó,tehát rá való akkor igen!De ha Kf-04 váltót akarsz rá tenni akkor a tengely méret miatt nem lesz jó!

Előzmény: kosi1973 (25665)
kosi1973 Creative Commons License 2015.10.08 0 0 25665

Sziasztok!
Egy ideje már nem jártam itt, de most újra itt vagyok. lehet, hogy páran még emlékeznek rám. 
lenne egy kérdésem.
Valaki "házasított már Robi 156 DM rotációs kapát(kúpos kuplung) Robi 151 T váltóval  (röpsúlyos kuplung).
most vettem(vagyis utánvét lesz) a váltót + a hajtás és a jövő héten jön meg.

Erre akarom a váltót feltenni.

amrika Creative Commons License 2015.10.06 0 0 25664

Eladásra került.

Előzmény: amrika (25584)
Luximen Creative Commons License 2015.10.06 0 0 25663
Szia!
Szívesen.
Üdv: Luximen ( Sándor)
Előzmény: rönótulaj (25662)
rönótulaj Creative Commons License 2015.10.06 0 0 25662

Szia!

Köszönöm a választ!

Üdv:Rönó...

Előzmény: Luximen (25661)
Luximen Creative Commons License 2015.10.05 0 0 25661
Igen,csak a felező alsó harangján. Szerintem a hagyományos kf-04-el tökéletes.
Nekem viszont az fk-s kuplung megoldásom van. 5 mm szeddttem le a harang hátuljáról és a tengelyről. Visszaraktam a harangot és tökéletesen működik a kuplung
Előzmény: rönótulaj (25660)
rönótulaj Creative Commons License 2015.10.05 0 0 25660

Szia!

Akkor csak a sebességfelezőn alakítottál? Ugyan is én is szeretnék a Honda gcv 190-es rotakapámhoz egy ilyet, de ez a megmunkálásbeli eltérések kezdenek elbizonytalanítani...

Üdv: Rönó....

Előzmény: Luximen (25649)
studiod1 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25659

Köszi a kiegészítést én utoljára valamikor 10-15 javítottam robi 55

Előzmény: amper_vadasz (25658)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25658

Robi 55 motorja valóban Babetta 210-es motoros, de a Rotán a 4 felömlős hengere 12-es porlasztó légtorok helyett 20-as légtorkú porlasztóval lélegzik, itt a motor erősebb 2.7LE 5500for/min. A gyári lehajtás 38:1-es.  Az 55-ös többet forog, mint az 52-es vagy a 151-es. Anno Gokartos gépén a "második" felező az 55-ös lehajtása volt, így szántott a 4LE-s B&S 4T motorral.

Előzmény: studiod1 (25656)
Sasa024 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25657

hát erő az biztos hogy van benne mert a kocsit ahogy meg pakoltam homokkal nem kelletett neki segiteni elinditotta igaz kapart előtte de  meg inditotta multkor kukoricát szedtem meg is raktam a kocsit volt rajta 4 zsák ottan még keményebb talajra nem értem folyamatosan kapart fent ülve is

studiod1 Creative Commons License 2015.10.04 0 0 25656

A regulátor szerepe az állandó fordulat tartása(mindegy h léglapátos vagy belső centrifugál) ha nő a terhelés elkezd esni a fordulat ilyenkor rászabályoz csökkenő terhelésnél fordítva. A szarvon levő gázkarral csak az ellentartó rugó feszességét állítod és így a fordulatot. Robi 55 az emlékeim szerint babetta motoros valószínű 4500 körüli fordulatú a hajtómű meg valahol 28-30as áttételű ha erre rápakolsz egy 4t motort 3000 körüli fordulattal akkor igencsak lassú lesz de nyomatékos.

Előzmény: Sasa024 (25655)
Sasa024 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 25655

Én csak azt nem értem miért csak fél állása van!!  Vagy ha a hajtásház robi 55 akkor tud ilyen lassu lenni és az autómata később nyit ki vagy hogy áttétel módositás van és nem erölködik ugy a motor és nem nyit ki? Meg ami még furcsa a kocsijával hoztam haza már homokot ugy megrakva hogy folyt lefelé a homok a kocsin és dombon felfelé nem igen nyitott az autómta ha rotálok van mikor kinyit puhaföldben ha kemény folyamatosan nyitva van!!!

Előzmény: studiod1 (25645)
ivadek__ Creative Commons License 2015.10.03 0 0 25654

Szántásnál és krumpli kiszedésnél is el kell felejteni a gumi kereket. 10-es kazánlemez és a súllyal sem lesz gond. Ha eljön a számtás ideje teszek fel videót is, ez tavalyi kép de idén is így fogok szántogatni.

Előzmény: amper_vadasz (25652)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.10.03 0 0 25653

Szia villanyszerelő!Nekem ez egy szükség megoldás volt,mert a kistraktorom kuplung hibás volt.A kapálógéppel csak ültetni szoktam.Az ültető nekem állítható,most csak össze volt húzva.Van egy 3 éves videóm ahol nagyon gyenge volt a termés.Én így szoktam kiszedni:

Előzmény: amper_vadasz (25652)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.10.03 0 0 25652

 Szia István! Gokartos 4LE-s "dupla" felezős B&S ex. gépén akadt meg először a szemem. Aztán a Te géped volt a példa az enyém "megszületéséhez", mikor évekkel ezelőtt itt megláttam a dupla feleződet, azt mondtam ez zseniális ötlet. Jók a kétütemű gépek, csak többnyire a rota kihajtótengely fordulata jóval gyorsabb, mint 4T társaiké. Felezőkkel a magas fordulatból +nyomaték aknázható ki, és 2T-nél minden főtengely fordulaton van munka ütem, szemben a 4T egyhengeres motor minden 2. főtengely fordulata munka ütem csupán.. 6.5LE a géped XYkg a tömege +35..40kg a ballaszt víz, mégis van szlip a 4.00x10 vékony magas gumikerekeiden, sőt ha megnézed a videód:

  

Látható a töltő ekéd előtt már van 3db friss barázda is, a láncos feleződ és a csizma lehajtásod is elég rendesen leér a krumpli bakhátra, szóval szerintem a 4.00x10 nagy gumi kerekeid is még alacsony has magasságot biztosítanak az ekés krumpli kiszedésedhez. Nem kötözködésnek írom, de a gumikerék szlip és a géped alja, hogy leér a bakhátra, értékes vonóerőt emészt fel.

Régen az izzófejes traktorok pl. körmös vas kerékkel készültek ( nem véletlenül ) és volt egy külön felhelyezhető fém abroncs, amivel az utakon is közlekedtek.. Ducati MPM 10 termetes méretű ( és nem elhanyagolható tömegű ) vaskerekeket ø43cm és ø53cm méretben többször is használtam, a 49cm3 motor szerény kb. 70..80kg gép tömege ellenére nagyot bírnak fogni a széles vaskerék párok, sőt széles nyomtávállítási lehetőséget is biztosítanak a hatszög tengelyeiken, amire szükség is volt krumpli kiszedéskor. Először keskenyebb volt a nyomtáv, néhány krumpli az elején emiatt megsérült, ráadtam még kb. 6-6cm-t, de jövőre megfordítom a körmös kerekeket is további nyomtávszélesítés okán, mert itt ott a bakhát szélén ment így is valamelyik kerék. Láttad a kiszedőm 50cm széles + még teríti a bakhátat rendesen, a gép jó tempóban halad, és azzal voltam elfoglalva, hogy tartsam a mélységet + a kiszedett krumplit ne tapossam össze, szóval látható mekkora terpeszbe léptem a gép után a laza földbe. Nálad messze nem dobta szét úgy a bakhátat az eke, mint nálam látható. Én szinte csak felszedtem a föld közül felszínre kifésült krumplit, nem kellett nagyon bogarásznom. Ahogy láttam a termőföld hasonló szerkezetű mindkettőnknél. A kézi kapás kiszedésnél valóban egyszerűbb a krumpli kiszántás, de van még hatékonyabb kiszedő is.. Jövőre építsd meg, ha kedvet kaptál hozzá, és garantálom, hogy azután csak az ültetéshez és a töltéshez veszed elő az ekédet.

 

Nagytestvér kb. 80kg tömeggel 5.5LE-s, mégis "csárdást" járt-tolt a gazdája vele..

 

Honda 600 kb. 6.5LE 4T motor, krumpli kiszedés..

 

Videókat nézve szerintem nem volt rossz a gépem 1. burgonya kiszedő próbálkozása a sajátkészítésű adapterrel.

Előzmény: Dutrás-pisti (25519)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.10.02 0 0 25651

Szia!Jó a géped,de a két áttétel kevés súlynak!Na már most nálam alapból nehezebb a motorom,mivel olaj is van benne.A gépem elején van egy kiegyenlítő tartály,amibe kb. 35-40 liter víz megy bele!A kerék méretem pedig 4,00x10-es.Vékony és magas és nagy minta van rajta.Van egy szántásos videóm ahol egyik kezembe telefon,másik kezemmel fogom a gépet.Ez itt:

Előzmény: amper_vadasz (25650)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.10.02 0 0 25650

Szia István! A gép járt alapjáraton szinte orra dőlve jó 10 percet legalább, mire a 2. géppel sikerült beállítani a filmfelvételt. 20-as keverék van benne, és egyel talán nem füstölt nekem eddig, a rendellenes bólintó helyzetbe szívta meg magát. 1. gépesített kiszedés volt, szerintem ahhoz képest nem végzett rossz munkát, sőt egy sor két menetben pikk pakk kipucolva villám gyorsan.

Van Terra súlyozott gumi kerekem, baromi nehéz db-ja, a körmös vaskerékben jobban bízom, van t.g.k. első féktárcsám 2db-ot kap egy vas kerék - jobbról balról is, de a Terra keréksúlyt is át lehet akár szerelni rá. Van Terra orr súly 30kg-os, és van +ólom súlyom is. Gondoltam az 1. gépesített burgonya kiszedéshez próbára szólóba használom, látható még a körmös vas kerék is képes volt megkaparni, akár a Te gumi kereked a krumpli kiszántásnál. Szóval Te se fukarkodj a gép lesúlyozással..

 

Körmös vas kerék vs. gumi kerék:

 

 

 

Jól látható mekkora a gumi kerék szlipje, jelentős a vonóerő veszteség.

Előzmény: Dutrás-pisti (25648)
Luximen Creative Commons License 2015.10.02 0 0 25649

Meg volt a próbaút. Kisebb átalakítással, de működik. Az  alsó kúpból hátuljáról esztergáltattam 5 mm-t. Így jobban felcsúszott a tengelyre. A tengely hosszán keletkezett felesleget szintén leszedettem.

A teherpróba holnap lesz. (takarmány szállítás).

 

 

Előzmény: Luximen (25623)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.10.02 0 0 25648

Szia amper_vadász!Na ezt a videót vártuk.Én a helyedbe kikísérletezném az üzemanyag keverési arányát!Valahol a 1:33 és 1:40 között kevernék benzint és olajat!Talán akkor nem füstölne annyira és lenne kenés is!Ami még hiányzik neked a gépről az a súly!Vagy a kereket kiönteném betonnal vagy orr súlyt tennék rá.Szerintem ez a motor bírná ilyen áttétellel!Kevesebb erőt kell kifejtened,nem kell nagyon erősen tolni!Na ez az én szerény meglátásom,tapasztalatom!

Ui: Talán szántásnál jól jön az a plusz súly! 

Előzmény: amper_vadasz (25646)
jofi47 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 25647
Előzmény: kMuki (25644)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.10.01 0 0 25646

Sziasztok! A videók a krumpli kiszedésről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZYUb0OTUu1w  

 

https://www.youtube.com/watch?v=np9EgAAvrpY 

 

Előzmény: Dutrás-pisti (25621)
studiod1 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 25645

1:24es csiga áttételnnél(gondolom ilyen van ha szentkirályi gyártmány) teljes gázon amit az automata enged számold meg 1 perc alatt mennyit forog a kimenő tengely 130-140 között ok.

Előzmény: Sasa024 (25642)
kMuki Creative Commons License 2015.10.01 0 0 25644

kép lemaradt

Előzmény: kMuki (25643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!