Az alkatrészes blokkból most vágtam le egy darabot holnap meg nézem hogy felfekszik e igy ha igen a másik blokk tengelyét is akkorára vágom le és akkor már jó lesz! bizok benne mert ha nem meg gyújtom!!! Akkor mikor rá raktam miért hajtotta a kuplungot az alsót? Meg rángatni is nehéz volt a briggs motort!! le vettem könnyen rángattam!!!
A kiszoposodott ékpályával nem tudom mit lehetne kezdeni. A hegesztés nem egy kultúrált műszaki megoldás.
Megvetted az új kuplungot, ezt kellene beépíteni. A kuplungpofák szélességéből nem köszörülnék le egy centit. Vagy a motor tengelyéből vágnék le egy centit, vagy csinálnék a motor alá egy centis távtartót.
kb 1 cm nem néztem!! Mert ami rajta van az sima a teteje! Meg ahogy rá tettem le fogtam kézzel hajtotta a kereket a rotán a kuplung pofából szoktak lecsiszolni? Azzal volt összerakva csak az ékpálya része kivan nyulva de gondolkoztam a heggesztésen is már!! :D
5000Ft összegér komplett ROBI 55 szoktam venni, és van egy csomó pótalkatrészem a motorhoz és a lehajtáshoz, és még + kapák, stb. is vannak, új kuplung alkatrészt 100% nem vennék.
Köszönöm Szépen a válaszokat!! Problémába ütköztem a géppel kapcsolatban!! Vettem egy robi 56 kuplungfelsőt a tengelyre rá megy a kuplung pofát is feltettem össze huztam a kuplungot a tengellyel tenném rá a hajtásházra és nem megy rá hézag marad nem tudom mit csinálja vele valaki járt már igy?? Felgyujtom már lassan többe van a leves mint a hús! http://agrooroszi.hu/termek.php?pid=726 a kuplung ez amit vettem!
Alternatív megoldás még a ROBI 55 lehajtását beszerezni 38:1 áttételű, 1:1 passzol a gépedhez, + még egy felező hozzá, anno Gokartos is így használta 4LE B&S motorral. Körmös vas kereket javaslok a traktor mintás gumi kerék helyett, legalább 50cm átmérővel.
Helló. Vettem egy Robi 56 szörnyet! A kérdésem az lenne hogy a motor egy Briggs And Stratton Sprint 375 Erre milyen kuplung felsőt vegyek? Meg hogy kötött földben elég lesz e a szántáshoz felezöt melyik fajtát vegyek hozzá?
Zárt szelep állásban kell mérni a szelephézagot ,mindenképp kell a hézag, másként ha meg melegszik nyitva marad a szelep és leáll a gép ! Nem volt be szorulva a szelep ,vagy nem esett le a szelep ék ?
Hát csak hirtelen a briksz motorét találtam meg ,de gondolom ennek is hasonló lehet szívó szelep hézag 0,12-017 a kipufogóé meg 0,22-0,27 . Valamiért beszakadt a szelep ,de ha a vezérlést is szereltétek akkor abban is lehetett hiba . A vezérlést ha szerelni kell az vagy gyárilag össze van pontozva ,de ha nincs mindenképp össze kell pontozni másként ilyen hibát okoz ,most oszt hogyan tovább ? Ha nagy a kár benne lehet érdemesebb venni egy másik motort a helyére ,pl möller !
Na összeraktam olaj bele ,benzin bele-rántás 3-4,Beindul 2.3 másodpercre ,felpörög kis recsegés aztán katt és megállt.A főtengely mozgatható de nem jár körbe.
Na ,mi lehet ez.Levettem a szelepfedelet ,kiderült a szívószelep tányér lerepült a helyéről a himbafejet körülvette a rúgó.A szelep meg sehol, lehet beesett a hengerbe.
Levettem a hengerfejet és valóban benne volt a hengerben és emiatt a dugó nem tudott felfelé haladni.
A szelephűvelynek is odasózott ,mert a szelepszár ki sem látszott .A himbarúd hajlott meg kissé ,egyéb kár nem esett.
Vajon mi történhetett?Van-e tipped?
Ha dugó alsó vagy felső holtponton van akkor ugye a szelepek zárva vannak.Ekkor a himbafej és a szelepszár teteje között kell-e játéknak lenni-e?
Ha igen akkor ez mennyi kell legyen?
Okozhatta-e a problémát szelepvezérlési hiba?Mondjuk öt évvel ezelőtt nem jól illesztettük a fogaskerekeket!
Eddig oké ! Le kell venni a hengerfejet kiszedni a szelepeket ,de előtte meg kell mérni mennyi a szelep hézag itt csak 1-2 tizedet kell le köszörülni a szelep végéből !
Köszi a segítséget !Sajna a motort 5 éve szedtük szét ,félig össze is lett rakva akkor .Később vettem észre,hogy a berántókosár elszabadult és ledarálta a ventillátor lapátjait.Rendeltem azt is,ám nem jót küldtek-mire a jó idekerült -más feladatok jöttek prioritásba.Aztán jött egy komoly betegség és húzódott -halódott az összerakás.
Összegezném azt amire emlékszem és amit leírtatok.
A szelepszárak végét böködi egy-egy kitüremkedés valamilyen tengelyen.A szelepek a tengely állásának megfelelően vannak nyitva ill. zárva.
Na ez egy jó kérdés ,még nem kellett a honda klónon állitani ilyet ,de a brikszen úgy van ,hogy ki kell venni a szelepet és le kell a megfelelő méretre köszörülni a szelep végéből ,az ugyan is mindig fogy ahogyan verődik befelé a szelep ülésbe ! A kivétel előtt meg kell mérni rajta a szelephézagot hézagmérővel ,és a gép könyvnek megfelelő értékre kell rövidíteni a szelep végét ! Gondolom ha le veszed a szelep deknit a GX 110 -nek akkor meglátod hogy van-e állító mechanika vagy nincs ,ha nincs akkor a leírt eljárást kell követni !
na ma szétszedtem a masinát kicsit és megnéztem az alsó kuplung csapágyát de passzos semmi lötyögés, aztán megnéztem a felső kuplungtányért és csak véletlen vettem észre hogy ami odafogja csavar középen azt kézzel birom csavargatni és az alátét meg az alatta levő gumigyűrű is elég furán áll. becsavartam de elég sokat kellet csavarni és összeraktam, persze elötte száraz rongyal szépen megtörölgettem a ferodolt meg az alsó tányért is. beindítom behuzom a futón a féket és finoman a kuplungot húztam hogy nem csikorog-e... bakker ugy elkapta kapart a kerék mintha megtáltosodott volna :D ezután csak simán futó nélkűl tettem egy kört mintha megsétáltatnám kis visszatarással és ugynéz ki hogy nincs hang de majd ez terhelésnél elválik. mindenesetre a kuplung úgy fog mint a veszedelem és még kicsit visszáb is vettem lazábbra mert kegyetlen vele igy elindulni :D Valakinek volt már hasonló tapasztalata?
4. képen látszik milyen volt lazulva és az 5.-en meghúzva....
Sziasztok.. KF850 extra mitgondoltok saraboloval megbirkozik egy több éve szántatlan vakondtúrással meg hangyabollyal teli szőlővel? Természetesen kaszálás után van . Ugyanugy szeretném az amugy kaszáló kertet melyet a vaddisznók alaposan felturtak kissé kiegyenesitteni , dobkaszával kaszálhatóvá tenni..