a kattogó hang akkor az normális, ez megnyugtató hogy nem szar.
a rota tengelyére mikor felrakom akkor kicsit lötyög nem teljesen passzentos de holnap tolómérővel megmérem a tengelyt és a kerék tengelyének belső átmérőjét is.
A kerék és gumi már összeszerelve jött én csak felraktam remélem jól raktam fel bár a kerékmintázat jól látszik a képeken.a gumi 2,2 bar-ra lett fujva.
A saraboló az 25mm átmérőjű az biztos....
ha kis reteszt az oldalán kihúzom akkor minkét irányban pörög ellenállás nélkűl....
Számomra kicsit félreérthető voltál, a szabadonfutót ha arra használod amire gyártották tehát kanyarodáskor a külső íven haladó rátoláskor mindkettő kattog átugrik ez a szerepe, az hogy teljesen kihúzod és úgy marad az csak a helybeni "tili-toli"-nál használatos.
Ha lehet ilyet kívánni: Jó munkát a szerzeményekkel. Én arra hívnám fel a figyelmed, hogy a gumikon van forgás irányt jelző nyíl, ezt vedd alapul az oldal kiválasztásnál (bal v. jobbos). Ránézésre szentkirályi (nekem is tőlük van). Ja és még egy: Húzd ki rendesen a kallantyúkat és megszűnik a kattogó hang, ha helyes oldalra szereled fel.
Nekem is ilyen kerekem van/volt lötyögött a tengelyen még hozzá a tengely is hegesztett vízvezetékcső volt! Cseréltesd vissza minél gyorsabban vagy esztergáltass hozzá egy másik tengelyt mint én! Nekem esztergáltatva lett szalagfűrésznek az orsójából lett esztergálva 2012-ben azóta ment nem keveset második gumit koptatja és a csapszegfurat meg sincs nyúlva 25.2mm-re lett esztergáltatva+nekem növelve lett a nyomtávom is!
Házilag, készült, de az igazat megvallva a munka oroszlán része a testvéremre hárult, mivel neki van otthon esztergapadja, amivel a tengelyre lehetett alakítani a lánckerekeket. Ezért nem említettem, hogy én készítettem!
A kattogó hang az természetes ilyenkor ugrik át a következő rögzítési pontra. Gyakorlatilag egy kör alakú lemez a meghajtó tengelyen amelyen "furatok" vannak,ezekbe a furatokba ugrik be a csap melynek a vége 45fokban van levágva,sajnos csak műanyag persely csapágy nincs a kör alakú lemez a "keréktárcsában" kicsit szédeleg ez ilyen megoldás. Én fotó alapján szentkirályinak láttam a kereket.
Ez emlékeim szerint nem házi készítésű lassító , egy gyári lemezházas lassító ékszij tárcsáit cserélted lánckerekekre mivel nálad csúszott és az áttétellel sem volt neked megfelelő.
A kerék elég érdekes kicsit lötyögős és mikor megállok de továbbgurulna akkor kattogó hangot ad ki ami a "menetforditó kallantyútól" jön és mozog is. azt végképp nem értem hogy spórolhattak ki 4 darab porvédő sapkát a tengelynél...
Most már sejtem, sajnálatos módon a boltok reklámja teszi érthetetlenné. Az első linken fk a jelzés tehát fordított kuplungos viszont a berakott képen a normál kuplungos van, a második linken kf a jelzés és a kép is jót mutat tehát normál kuplung. A fordított működésű kuplungos gépet nem ajánlom. Normál működés esetén az alaphelyzet az összekapcsolt, fordítottnál az alaphelyzet a szétkapcsolt.
Úgy láttam hogy a motorokkal van összefüggésben nem?
A KF quantum-on Briggs Quantum motor van, a KF indian-on Tecumseh, ami indián eredetű név (Az indián külöbözik a Quantum-tól a motoron kívül valamiben?) A Dragon-on pedig honda moci van a japán sárkány:)
Fogalmam nincs így az adatokból nem derül ki, ua. leírás és fotó alapján a 120-130 az a dragon h.5,5 normál ára a 130-140 az meg a nagyobb 6,5 ös hondával szerelt ára. A fekete honda az madein eu. a régebbi pirosak azok egy része japcsi. Dragon az már elég régi fantázia név a szentkirályiaknál, gondolom dragon-sárkány erős és gyors.
Volt nekem Terra gépem kettő is, kocsival, mindennel kompletten, de az nagy és nehéz, ráadásul nem is volt már túl megbízható. Egy kisebb, agilisebb gép kéne helyette.
75cm sorközre vetem a csemegekukoricát és ültetem paprikát. A 61cm széles sarabolóval nem férek majd el, ha lesz már lombja a paprikának, meg túl köze, megy a kukorica tövéhez is. Hmmhmm...
Köszönöm a választ! Igaz, hogy nagyáruházban vettem, de a leírása szerint KF-04-es típusú. A motorja MTD Thorx 55, de a "váz" az KF-04.
Az mforgnál kapható akkor kiskuplungoshoz is? A weboldalon csak a nagyot találom. Azon kívül, hogy nem kell fel-le szerelni van még más előnye is a kétsebességesnek?
Talán annyi eléggé trehány módon rakják össze, kuplung beállítás jó legyen (kiemelés összekapcsolás), ha esetleg nem határozottan egy ponton kapcsol akkor felejtős(nem központos sajnos van ilyen) a karbinál meg a bovden beállítás jó legyen (stop és teljes szivató is legyen) én most kf honda motorosról írtam,azárt nem ennyire problémás de szerintem szakboltban vegyed és ott ellenőrizd le. Ha van műszaki érzéked akkor mindegy.
Nekem kf dragon van 61cm a teljes szélesség és 6cm amit középen elhagy ha a csoroszja helyére nem teszek ludtalp kapát,én simán csoroszjával megyek csak 2menet másodikra közölve. Kukoricában inkább sorközművelőt használok persze kerék és felező.
RK02-b-n használtam eddig kétszer. Nekem nagynak tűnik a távolság a hajtóműnél (15cm), ezért átfedéssel kellett mennem. Valamint a füvet is feltekeri a hajtóműre. Oda tervezek valamilyen porvédőt, mint amilyen a kapatengelyen van. A csoroszlyára tervezek egy kapaféleséget és a 15 centit talán lefedem vele. Nekem 75 cm szélességű a gyári furattal. Lehet hogy közelebb fúrom és akkor nem lesz ilyen nagy a táv és nem is fogja feltekerni a hajtóműre a füvet. Nálam picit száraz volt a föld, de nagyon nyugisan lehet vele haladni. Ha másodszorra gyorsabban engedem és csak a föld tetején, akkor szép simára kaparja a felszínt, nem lesz göröngyös. Most épp gyepnek készítettem elő a talajt vele.
Itt a fórumban láttam egy szélesebbet, azzal biztos stabilabb lenne. Most a 6 kapához képest keskenyebb és nem annyira stabil.
Sarabolás előtt már fel volt rotálva a terület az előző évben is.
Fólia alá, ha csak nem elég nagy a melegágy, akkor nehézkes a fordulás a rotakapákkal, bármilyen adapter is van rá csatlakoztatva.
A sorközművelő valamivel mélyebben dolgozza át a talajt, de nekem nem sikerült megfelelően rögzíteni a két oldalkést ezért folyamatosan vagy kiesett, vagy fellazult és nem volt egy szintben a két kés. Ezt a kapagép mögé szereljük fel tehát kell hogy valamilyen kerék legyen a meghajtott tengelyen (gumis vagy körmös vaskerék) plusz sebességfelezővel kell ellátni a rotakapát hogy kezelhetőbb legyen a gép.
A saraboló használata lényegesen egyszerűbb, A kapatagok helyére szerelhető. Nem kell hozzá felező és kerék sem. A talaj felső kb. 5cm-ét dolgozza át, ha kemény a talajod esetleg többször kell átmenni rajta. Ilyenkor elöszőr pattog a gép a talajon, de ha művelt földön dolgozol vele akkor szerintem ez a jobb választás, könnyebben tudod irányítani a gépet.
Még egy dolog: a saraboló dobálja a földet, a sorközművelő nem.
Ha elég széles a sorközöd, 80cm szerintem már jó, akkor a sarabolót választanám.
Eddig sose használtam rotációs kapát a fóliában, de most szükségem lenne egy olyan kis gépre, amivel egyrészt a fóliát fel tudom rotálni, másrészt 1ha csemegekukorica és paprika 75cm sorközét művelném vele. Láttam valahol olyat, hogy a kapatagok helyére saraboló kereket szereltek és azzal művelték a sorközt.
Én honda motorosat ajánlom, erőben hasonlóak a honda csendesebb s talán kissebb a rezgése viszont a hondák érzékenyek a jóféle 95ös benzinre(dugulások), célszerü a tank után a gumicsőbe egy szűrőt tenni néhány száz ft.