Keresés

Részletes keresés

bpityu62 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24699

Üdv.Két egyforma motor nincs.Amikor tökéletesen működik ott jó a beállítás.

Előzmény: dani9228 (24698)
dani9228 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24698

Most már megy rendessen :). A keveték állító csavart, hány fordulattal kell kitekerni?

Előzmény: amper_vadasz (24695)
vargadam Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24697

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Valakinek nincsen esetleg Honda F600-hoz gépkönyve?

 

Köszönöm

biohazardxx Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24696

köszi az infót a gépről sokat segített, jövöhéten megyek megveszem.

másik kérdésem az lenne hogy van itt olyan aki épitett már hozzá utánfutót vagy pótkocsit?

Vasanyagom van itthon egy 130x180-as zártszelvénykeret ami elég masszív ezt még megerősitve 40 cm magasra akarom megcsinálni a zártszelvény pedig 60mmx40mm 2-3-as fala van. szóval az lenne a kérdésem hogy ez alá milyen tengely vagy híd lenne jó? trabantét néztem mert annak a kereke asszem dobfékes. igy kb 30k-ból meglenne az egész és elég nagy is.

vélemény vagy ötletek?

amper_vadasz Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24695

Ideje lenne már a porlasztó benzin szintjét ellenőrizned és beállítanod. A főfúvóka mérete, ha nem piszkálták, nem okoz gondot. Porlasztó és a tank közé egy finom réz szűrőt is illik tenni. Légszűrő tisztítás, friss 2T olajjal feltöltés, szűrő betét benedvesítés 2T olajjal. Én az alapoktól kezdeném a porlasztó beállítást.

2T motort leállítani benzincsap elzárással, hogy a porlasztó mindig kiürüljön, így nem okoz gondot a 2T olaj.  

Előzmény: dani9228 (24692)
oljeg12 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24694

Érdekes ez a fűrészfogszerű felszín. Valószínű annak a következménye, hogy a felezős módszerrel csináltad a második sort.

Előzmény: gombászok (24687)
bpityu62 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24693

Üdv.Nem magas ,hanem esetleg alacsony.De a lényeg az,hogy keveset kap.Ebből indulj ki.

 

Előzmény: dani9228 (24692)
dani9228 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24692

Rendben, köszönöm. Még az a kérdésem lenne, hogy üresjáratban kipörög, de terhelésnél gázadásra fullad meg erőtlen. Arra gondoltam hogy magas a szintem, de nem folyik sehol sem. Hidegen könnyen indul. Szerinted mi lehet a probléma? Falsot nem szív, kompresszió van venne kb. egy éve lett fúrva meg felújítva. 

Előzmény: amper_vadasz (24691)
amper_vadasz Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24691

Keríts egy R-55 porlasztó másik úszóházat, és az alját fúrd meg, én egy 4mm-es átmérőjű 1cm-es réz csövet forrasztottam rá, erre húztam átlátszó PVC csövet. A PVC cső ívesen visszafordítva függőlegesbe, ebbe a közlekedő edények elve alapján látható lesz az úszóház benzinszintje. Akkor jó, ha az úszóház tömítés vonalánál van a szint, vagy 1mm-el alatta. A tűszelep is meg tud tréfálni, ha nem zár el, általában nem zár el. Szedd szét a tűszelep préselt házát, és a szelepfészket kb. 2mm-es fúróval finoman süllyeszd be, így a szeleptű nem egy vékony élen tömít, hanem már "kúp" felületen. A módosított fészket és a tűt finoman össze is lehet csiszolni. Nekem bevált, azóta jó a benzinszintem, és a fogyasztásom is.

 

 

  

Előzmény: dani9228 (24683)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 24690

Szia! Elnézést hogy tegnap nem tettem fel szeretem be tartani az ígéreteimet de vírusos lett a gépem és egész este azzal küzdöttem itt vannak a képek, nem tökéletes munka második ilyen komolyabb dolog amit én csináltam teljes egészében.




Előzmény: fapocokocska (24662)
Chevy01 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24689

Az, elég jó gép.  Ezelőtt  10 éve lett véve kocsival együtt ami billenthető és nem túl nagy mindössze 60 000 ft-ért, de motor nélkül. 

Ezért  került rá 5,5 lovas Honda GX 160 ( nem GCV bocsi) ami anno szintén kb 60e volt újonnan. (Mostmeg duplája) .

Ezt inkább kocsikázásra ajánlanám mintsem rotálásra, mert nagyon nehéz, szerintem nem arra való igazából.

 

Egyénként a TACSKÓ-ban van (láttam már) honda motoros rota is, én inkább azt venném mint az MTD-t, lehet hogy az is jó, de az én szemszögemből nagyon gagyin néz ki a motorja.

 

A 4t motorhoz értesz akkor nehogy már az egyszerűbb 2t-hez ne!

 

A 4t motor egyébként tényleg semmit nem eszik!   A vásárlást meg nehogy vasárnapra időzítsd! :)

Előzmény: biohazardxx (24684)
Luximen Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24688

2011. augusztusában vettem az enyémet. Rotálásra,kocsizásra használom. Még nem fordult elő vele az általad leírt hiba. Helyesebben még semmi gondom nem volt vele. A hozászolásaim között találsz képeket.

Én a kocsizáshoz tavaly vettem egy régebbi vasöntvény hajtásházat. Csapágy,szimering csere után üzembe helyeztem.

https://www.youtube.com/watch?v=w5-eaoM29pg

Előzmény: biohazardxx (24684)
gombászok Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24687

Ma délutáni tornánk, "öreg szolgámmal", aki 35 éves Honda 600F.

 

Ősszel nem tudtam szántani, a trágyát jó sáros talajon berotáltam, úgy nagyjából.

3 héttel ezelőtt kapott egy laza rotálást.

Ma készre csináltuk.

Kapa 130 cm munkaszélességű, "felezős " módszerrel, kb. 20 cm mélyen műveltem. (az előző menet felét újra befogtam, úgy, hogy a hajtómű már a lazított részen járt)

A kertünk lejtős, az alsó és a felső oldal egész más képet mutat.

 

A végén a gépet kiemelve, hengereztem, tömörítettem, a felső szintet lazították a kések. Ez a felület bőven elég a nagymagvúak, krumpli, stb. vetéséhez. Aprómaghoz meg kell fogni a fanyelű szerszámot, amit nem nagyon szeretünk.

studiod1 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24686

Gyakorlatilag az összes magyar rota kimenő tengely 25mm estleg a furat távolság lehet más de tudtommal az sem. Kivétel az r250t ott 30mm a tengely.

Előzmény: biohazardxx (24684)
biohazardxx Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24685

http://www.barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=178

http://www.bszfarmer.hu/index.php/webaruhaz/termekek/szabadonfutos-gumikerek-400x8

ezt a kettőt találtam elviekben jó lenne az mtd-hez mivel megeggyezik a kf-04-el igaz?

biohazardxx Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24684

úhhh elég komoly gép főleg ha homda blokk van rajta.

Igazság szerint öcsém aki simson őrűlt és tuningmániás rögtön lebeszélt mindekét gépről mondván hogy 2 ütemű és enni azt fog szépen plusz az alkatrész gondok... mondta vegyem meg a tacskóban a nagyobbik mtd 55/6-ot az új garis és vaszkó és társa kft-nél minden alkatrész van hozzá... plusz azt megkapom 10x8000ft-ért ami elég jót tesz a pénztárcámnak :) szivem szerint egy régi tipust vennék ami még anyagból van de ez garanciás plusz a 4t motorhoz értek igy magam is tudom csinálni gari után ha baja lenne. én inkább attol félek ezeknél az új gépeknél ha hozz csatolok egy kis utánfutót  nehogy a hajtásház eltörjön vontatás közben a mondjuk  2-3-4 esetleg 5 mázsa takarmány vagy akár milyen tehertől... a mai anyagok már elég spórolós ötvözetekból vannak...

amugy meg az mtd 55/6 ról két rossz véleményt hallottam és mindkettő ugynaz volt hogy  a hajtóműolaj felforrósodott és elolvasztotta a kupakot vagy leőtte...  szerintem az a 2 ember tuti valami gagyi vagy nem odavaló olajat használhatott bele mert mindenki más dicsérte hogy erős gép és nem volt gondja vele volt aki 4 év használat után mondta ezt...

 

Szóval a választásom egy új mtd 55/6 ra esett amit a tacskóból szerzek be a jövőhéten de annyit kérdeznék hogy erre szabadonfutós kerék kell illetve hol tudok hozzávalót venni ezen kívűl még sarabolót? gondolom nem minden rota tengelye egyforma amire felfoghatom vagy ráhúzhatom...

 

Másik kérdés: ezekbe érdemes megvenni a szintetikus olajat mint a 4t kismotorokba?

Előzmény: Chevy01 (24680)
dani9228 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24683

Üdv! Robi 55 nél mennyi a karburátor üzemanyagszintje? Az érdekelne hogy a levett tálcában mennyi anyagnak kell lennie. Köszi!

..janos.. Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24682

Ilyet tudtam venni, mert hiány volt belőle: 

http://olajshop.hu/eni-agip-rotra-hy-80w-90-1-l

 

 

Ez jó? Elvileg 80w90-es.

Előzmény: studiod1 (24666)
Mary bx Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24681

Ezen a központosításon agyaltam én is mikor olajat cseréltem,és levettem a motort.Kuplungot ráengedtem,és úgy húztam le a 3db M8-as csavart.Lehúzás előtt volt sacc.5mm hézag.Szentkirályi a lehajtásom,tehettek volna bele 2db brezon illesztő stiftet.

Előzmény: studiod1 (24678)
Chevy01 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24680

Szia!

Ahogy mondod a Robi 151 robosztusabb gépnek tűnik. Ebből is van sebességváltós változat, de úgy tudom az is csigahajtású.

Hátránya hogy a csigahajtás miatt nem lehet tologálni, de én ezt venném a 2 közül.

Alkatrész ellátottság is jó hozzá.

Ha meg a Simson blokkhoz ért valaki akkor már a többi 2 ütemű sem okozhat nagy gondot.

http://olx.hu/hirdetes/oetl-om220-kistraktor-kapalogep-elado-ID2AcFd.html

 

Ez utóbbi van nekünk csak Honda GCV 160 motorral, na ezt lehet tologatni mert nem csigahajtású hanem kúpkerekes.  2 sebességes, hátramenet az nincs!  Igazából ez lenne a legjobb választás fuvarozgatni.  De drága és a hajtóművében több a kopó alkatrész mint pl a robinak vagy a Simson blokkosnak.

Előzmény: biohazardxx (24672)
licilac Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24679

Szia!

Az én kf-emnek is hasonló problémája volt. Terhelésen csúszott a kuplung és nagyon melegedett is. A megoldás a kuplung rugó cseréje volt, kb 500Ft. Azóta vígan kapál.

A régi rugó 1 cm-rel alacsonyabb volt mint az új(összenyomódott), gondolom a használat közben ennyit engedett a rugóacél...!?

Szóval, ha lehetőséged van rá, mielőtt kuplung alsót és felsőt cserélnél, előtte cseréld ki a kuplungrugót, mert lehet, hogy így neked is megoldódik a problémád.

Előzmény: ezüst-metál (24665)
studiod1 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24678

Lemaradt: a kuplungnál bejutó por és esetleges központosítási hiba gyorsan megeszi a csigatengely felső csapágyat.

Előzmény: studiod1 (24677)
studiod1 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24677

A hajtóműben levő 4db csapágy 3500-4500 2db simering 600 2db povédő 300  és minimális tömítő ,a kinyomó és felső nyomcsapágy ritkán megy tönkre. Későbbiekben esetleges simering cserénél elég egy csavarhuzó, http://www.szentkiraly-tiller.hu/letoltes/kf_2010pdf.pdf 

Előzmény: Viktor1798 (24676)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24676

Ja és azt elfelejtettem hogy valaki egy robbantott ábrát tudna adni a KF-04 lehajtásról ?

Előzmény: studiod1 (24673)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 24675

A kottyanás mértékével lehet hogy kicsit túloztam annyit nem de ha megmozgatom a féltengelyt már kottyan egy cseppet. Ha már széthúzom akkora lenti csapágyakat is cseréljem igaz meg szimeringet is kell nem? Három teljes szezonja van eddig ez a negyedik a mostani (bár a 2013-ban csak rotáltam vele év közben 1-2 szer meg néha volt futózás is) de akkor is rövidnek tartom a csapágyak élettartamát azért jobb minőségnek kellett volna lennie szomszédom KF-04-ese 98-as az még bontva sem volt.Egy ilyen kis mutatvány mennyibe fájhat a zsebemben?

Előzmény: studiod1 (24673)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.04.09 0 0 24674

 

Ez a tavalyi talajkészités közvetlenül vetés elött.

Előzmény: fapocokocska (24658)
studiod1 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 24673

"Féltengely" gondolom bronzkerék tengelyre(kihajtás) értetted 0,5-1mm az nagyon sok (itt nyomaték van nem fordulat) sürgősen cserélt ki a 6205-ös csapágyakat mivel elég gyenge a ház és így könnyen megforog akkor már csak persely+hézagoló és 6005-ös csapágyra átállás segít. Négy szezon az kb ?  benzin,  a legtöbb kiskert tulaj a rotába évi 10-20l benzinnél többet nem használ,és ez kb valódi 60-120 üzemóra 4év alatt,ettől sokkal többet kellett volna bírni a 6205ös csapágyaknak.

Előzmény: Viktor1798 (24671)
biohazardxx Creative Commons License 2015.04.09 0 0 24672

átnyálaztam a használt gépeket és 2 darabot találtam ami szimpatikus.  esetleg ha valakinek volt már tapasztalata vagy észrevesz valami olyan dolgot amit én nem látok az nyugodtan irja meg nekem hogy érdemes megvennem vagy nem.

 

http://www.jofogas.hu/nograd/Rotacios_kapa_25202411.htm

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Gyari_Simson_motoros_rotacios_kapa_25005843.htm

 

robi robosztusabb erősebb stabilabb gépnek tűnik mig a simsonos az váltos lánckerekes és öcsém ért is a blokkhoz. Szóval mindegyiknek van előnye hátránya de ezt igy amatőr szemmel látom ti pedig jobban értetek hozzá. :)

Viktor1798 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 24671

Szia! Ezt nem olvastam teljesen át azt hittem hogy akármilyen állapotú kuplung alá be kell ezt tenni. Hogy őszinte legyek eléggé kezdő vagyok még szerintem a "fórum" legfiatalabb tagja is én vagyok.A csapágyakról meg annyit még hogy nekem 2012-es gépem van ez a negyedik szezonja és már kottyan 0.5-1 mm-et a "féltengely" szóval a minőség azért ebben is megvan....Nincs agyon strapálva a gép.

Előzmény: studiod1 (24663)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 24670

Szia holnap csinálok!

Előzmény: fapocokocska (24662)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!