köszi az infót a gépről sokat segített, jövöhéten megyek megveszem.
másik kérdésem az lenne hogy van itt olyan aki épitett már hozzá utánfutót vagy pótkocsit?
Vasanyagom van itthon egy 130x180-as zártszelvénykeret ami elég masszív ezt még megerősitve 40 cm magasra akarom megcsinálni a zártszelvény pedig 60mmx40mm 2-3-as fala van. szóval az lenne a kérdésem hogy ez alá milyen tengely vagy híd lenne jó? trabantét néztem mert annak a kereke asszem dobfékes. igy kb 30k-ból meglenne az egész és elég nagy is.
Ideje lenne már a porlasztó benzin szintjét ellenőrizned és beállítanod. A főfúvóka mérete, ha nem piszkálták, nem okoz gondot. Porlasztó és a tank közé egy finom réz szűrőt is illik tenni. Légszűrő tisztítás, friss 2T olajjal feltöltés, szűrő betét benedvesítés 2T olajjal. Én az alapoktól kezdeném a porlasztó beállítást.
2T motort leállítani benzincsap elzárással, hogy a porlasztó mindig kiürüljön, így nem okoz gondot a 2T olaj.
Rendben, köszönöm. Még az a kérdésem lenne, hogy üresjáratban kipörög, de terhelésnél gázadásra fullad meg erőtlen. Arra gondoltam hogy magas a szintem, de nem folyik sehol sem. Hidegen könnyen indul. Szerinted mi lehet a probléma? Falsot nem szív, kompresszió van venne kb. egy éve lett fúrva meg felújítva.
Keríts egy R-55 porlasztó másik úszóházat, és az alját fúrd meg, én egy 4mm-es átmérőjű 1cm-es réz csövet forrasztottam rá, erre húztam átlátszó PVC csövet. A PVC cső ívesen visszafordítva függőlegesbe, ebbe a közlekedő edények elve alapján látható lesz az úszóház benzinszintje. Akkor jó, ha az úszóház tömítés vonalánál van a szint, vagy 1mm-el alatta. A tűszelep is meg tud tréfálni, ha nem zár el, általában nem zár el. Szedd szét a tűszelep préselt házát, és a szelepfészket kb. 2mm-es fúróval finoman süllyeszd be, így a szeleptű nem egy vékony élen tömít, hanem már "kúp" felületen. A módosított fészket és a tűt finoman össze is lehet csiszolni. Nekem bevált, azóta jó a benzinszintem, és a fogyasztásom is.
Szia! Elnézést hogy tegnap nem tettem fel szeretem be tartani az ígéreteimet de vírusos lett a gépem és egész este azzal küzdöttem itt vannak a képek, nem tökéletes munka második ilyen komolyabb dolog amit én csináltam teljes egészében.
Az, elég jó gép. Ezelőtt 10 éve lett véve kocsival együtt ami billenthető és nem túl nagy mindössze 60 000 ft-ért, de motor nélkül.
Ezért került rá 5,5 lovas Honda GX 160 ( nem GCV bocsi) ami anno szintén kb 60e volt újonnan. (Mostmeg duplája) .
Ezt inkább kocsikázásra ajánlanám mintsem rotálásra, mert nagyon nehéz, szerintem nem arra való igazából.
Egyénként a TACSKÓ-ban van (láttam már) honda motoros rota is, én inkább azt venném mint az MTD-t, lehet hogy az is jó, de az én szemszögemből nagyon gagyin néz ki a motorja.
A 4t motorhoz értesz akkor nehogy már az egyszerűbb 2t-hez ne!
A 4t motor egyébként tényleg semmit nem eszik! A vásárlást meg nehogy vasárnapra időzítsd! :)
2011. augusztusában vettem az enyémet. Rotálásra,kocsizásra használom. Még nem fordult elő vele az általad leírt hiba. Helyesebben még semmi gondom nem volt vele. A hozászolásaim között találsz képeket.
Én a kocsizáshoz tavaly vettem egy régebbi vasöntvény hajtásházat. Csapágy,szimering csere után üzembe helyeztem.
Ma délutáni tornánk, "öreg szolgámmal", aki 35 éves Honda 600F.
Ősszel nem tudtam szántani, a trágyát jó sáros talajon berotáltam, úgy nagyjából.
3 héttel ezelőtt kapott egy laza rotálást.
Ma készre csináltuk.
Kapa 130 cm munkaszélességű, "felezős " módszerrel, kb. 20 cm mélyen műveltem. (az előző menet felét újra befogtam, úgy, hogy a hajtómű már a lazított részen járt)
A kertünk lejtős, az alsó és a felső oldal egész más képet mutat.
A végén a gépet kiemelve, hengereztem, tömörítettem, a felső szintet lazították a kések. Ez a felület bőven elég a nagymagvúak, krumpli, stb. vetéséhez. Aprómaghoz meg kell fogni a fanyelű szerszámot, amit nem nagyon szeretünk.
úhhh elég komoly gép főleg ha homda blokk van rajta.
Igazság szerint öcsém aki simson őrűlt és tuningmániás rögtön lebeszélt mindekét gépről mondván hogy 2 ütemű és enni azt fog szépen plusz az alkatrész gondok... mondta vegyem meg a tacskóban a nagyobbik mtd 55/6-ot az új garis és vaszkó és társa kft-nél minden alkatrész van hozzá... plusz azt megkapom 10x8000ft-ért ami elég jót tesz a pénztárcámnak :) szivem szerint egy régi tipust vennék ami még anyagból van de ez garanciás plusz a 4t motorhoz értek igy magam is tudom csinálni gari után ha baja lenne. én inkább attol félek ezeknél az új gépeknél ha hozz csatolok egy kis utánfutót nehogy a hajtásház eltörjön vontatás közben a mondjuk 2-3-4 esetleg 5 mázsa takarmány vagy akár milyen tehertől... a mai anyagok már elég spórolós ötvözetekból vannak...
amugy meg az mtd 55/6 ról két rossz véleményt hallottam és mindkettő ugynaz volt hogy a hajtóműolaj felforrósodott és elolvasztotta a kupakot vagy leőtte... szerintem az a 2 ember tuti valami gagyi vagy nem odavaló olajat használhatott bele mert mindenki más dicsérte hogy erős gép és nem volt gondja vele volt aki 4 év használat után mondta ezt...
Szóval a választásom egy új mtd 55/6 ra esett amit a tacskóból szerzek be a jövőhéten de annyit kérdeznék hogy erre szabadonfutós kerék kell illetve hol tudok hozzávalót venni ezen kívűl még sarabolót? gondolom nem minden rota tengelye egyforma amire felfoghatom vagy ráhúzhatom...
Másik kérdés: ezekbe érdemes megvenni a szintetikus olajat mint a 4t kismotorokba?
Ezen a központosításon agyaltam én is mikor olajat cseréltem,és levettem a motort.Kuplungot ráengedtem,és úgy húztam le a 3db M8-as csavart.Lehúzás előtt volt sacc.5mm hézag.Szentkirályi a lehajtásom,tehettek volna bele 2db brezon illesztő stiftet.
Ez utóbbi van nekünk csak Honda GCV 160 motorral, na ezt lehet tologatni mert nem csigahajtású hanem kúpkerekes. 2 sebességes, hátramenet az nincs! Igazából ez lenne a legjobb választás fuvarozgatni. De drága és a hajtóművében több a kopó alkatrész mint pl a robinak vagy a Simson blokkosnak.
Az én kf-emnek is hasonló problémája volt. Terhelésen csúszott a kuplung és nagyon melegedett is. A megoldás a kuplung rugó cseréje volt, kb 500Ft. Azóta vígan kapál.
A régi rugó 1 cm-rel alacsonyabb volt mint az új(összenyomódott), gondolom a használat közben ennyit engedett a rugóacél...!?
Szóval, ha lehetőséged van rá, mielőtt kuplung alsót és felsőt cserélnél, előtte cseréld ki a kuplungrugót, mert lehet, hogy így neked is megoldódik a problémád.
A hajtóműben levő 4db csapágy 3500-4500 2db simering 600 2db povédő 300 és minimális tömítő ,a kinyomó és felső nyomcsapágy ritkán megy tönkre. Későbbiekben esetleges simering cserénél elég egy csavarhuzó, http://www.szentkiraly-tiller.hu/letoltes/kf_2010pdf.pdf
A kottyanás mértékével lehet hogy kicsit túloztam annyit nem de ha megmozgatom a féltengelyt már kottyan egy cseppet. Ha már széthúzom akkora lenti csapágyakat is cseréljem igaz meg szimeringet is kell nem? Három teljes szezonja van eddig ez a negyedik a mostani (bár a 2013-ban csak rotáltam vele év közben 1-2 szer meg néha volt futózás is) de akkor is rövidnek tartom a csapágyak élettartamát azért jobb minőségnek kellett volna lennie szomszédom KF-04-ese 98-as az még bontva sem volt.Egy ilyen kis mutatvány mennyibe fájhat a zsebemben?
"Féltengely" gondolom bronzkerék tengelyre(kihajtás) értetted 0,5-1mm az nagyon sok (itt nyomaték van nem fordulat) sürgősen cserélt ki a 6205-ös csapágyakat mivel elég gyenge a ház és így könnyen megforog akkor már csak persely+hézagoló és 6005-ös csapágyra átállás segít. Négy szezon az kb ? benzin, a legtöbb kiskert tulaj a rotába évi 10-20l benzinnél többet nem használ,és ez kb valódi 60-120 üzemóra 4év alatt,ettől sokkal többet kellett volna bírni a 6205ös csapágyaknak.
átnyálaztam a használt gépeket és 2 darabot találtam ami szimpatikus. esetleg ha valakinek volt már tapasztalata vagy észrevesz valami olyan dolgot amit én nem látok az nyugodtan irja meg nekem hogy érdemes megvennem vagy nem.
robi robosztusabb erősebb stabilabb gépnek tűnik mig a simsonos az váltos lánckerekes és öcsém ért is a blokkhoz. Szóval mindegyiknek van előnye hátránya de ezt igy amatőr szemmel látom ti pedig jobban értetek hozzá. :)
Szia! Ezt nem olvastam teljesen át azt hittem hogy akármilyen állapotú kuplung alá be kell ezt tenni. Hogy őszinte legyek eléggé kezdő vagyok még szerintem a "fórum" legfiatalabb tagja is én vagyok.A csapágyakról meg annyit még hogy nekem 2012-es gépem van ez a negyedik szezonja és már kottyan 0.5-1 mm-et a "féltengely" szóval a minőség azért ebben is megvan....Nincs agyon strapálva a gép.