Az 1 számú a fojtószelepet állítja, 2 számú a levegő főfúvókája, 3 számú a keverék állító. Valamit félreértettél az írásomból! Én azt írtam, nem biztos,hogy a karburátornak van baja.
nah ezek elviekben simán elhúznak sík úton 1 tonnát és nekem ez meg is felelne főleg hogy egyik sincs messze a lakhelyemtől. de egy nagy kérdésem lenne még hogy a rendőr ha megállít ezzekkel akkor mit szol majd hozzá?
Másik kérdésem hogy szerintetek jók e ezek a gépek igy szerkezetileg?
tudom hogy a pannónia blokk kicsit bajos és szereti a hasát de egyszerű szerelni és birja a strapát cserébe ügyebár...
Nem nagyon értem hogyan fog a keverék szegényedni. Tudnál segíteni? (elnézést a képért, de ami a lényeg látható).
SZval: 1: alapjáratot tudom vele állítani, ennek nincs hozzá köze a keverék alakulásához.
2: Ez a "Súbert-tű"-nek nevezett dolog (én legalábbis így ismerem a SIMSON-ból). Ez ebben a karbiban nem mozdul, fixen be van tekerve, nem is állítható, ha jól gondolom.
3: És van ez a csavar, ami egy kis tűt állít, ez lenne az ami szegényíti a keveréket? ÉN másra gondoltam ugyan, de akkor félreértettem valamit.
Vagyis a 3-as az amire nekem most szükségem van. Ugye?
Egyet értek veled, sztem is a karbival lesz a gond, éppen ezért szeretném beállítani, de sajnos nincs kiindulás alapom se, hogy kb hogyan lenne jó, és onnan már lehetne finomhangolni.
Esetleg van valami alapszabály, hogy kb hogyan kellene állni, ahol várhatóan jó lesz? Már csak hogy láthatnám mennyire van elállítva...
Kifele tekered a csavart akkor szegényedik a keverék,de annak más baja is lehet. Az a baj,hogy ilyenkor mindenki nekiesik a karburátornak, és állítgatják, piszkálják és még rosszabb lesz a helyzet, volt már hozzá szerencsém amiket javítottam annak mindnek elég volt a karburátort utána beállítani.
Van egy örökölt Robi-55 gépem. Beindul, megy, de semmi ereje nincs. HA ráhúzom a gázt, akkor nem pörög föl, csak hörög, de nem vagy csak alig emelkedik a fordulatszáma. Még kiemelve se pörög föl (Vagyis amikor nincs terhelve) . Annak idején Simsont sokat szereltem, így arra gondolok, hogy sok a benzin, kevés a levegő és ezért nem tud felpörögni, csak hörög. A levegőt kap, mert ha leveszem a levegő szűrőt akkor sem jobb a helyzet (bár eleinte abba is sok olajat tettem, így azon keresztül nem is kapott levegőt, de most már beállítottam, tud szuszogni ott is.)
Simsonnál egészen más volt a porlasztó, itt nem is mozog semmi, csak egy pillangó szelep nyit gázadáskor, míg a Szimónál, a benzin adagoló tűt emelte ki, és így kapott több üzemanyagot, így lett dúsabb a keverék. De volt csavar a karbi tetején, amivel lehetett szabályozni mennyi levegő kerüljön bele. De itt nincs, vagyis nem jövök rá...
SZval kicsit tanácstalan vagyok. A kérdésem a következő lenne:
Hogy tudom a benzin-levegő keveréket állítani a Robi-55-nél , és szegényebb keveréket előállítani?
Kocsi van? új rota szinte csak 4t motorral van, sajnos sebességváltós csak horror áron esetleg 2+1 sebességes kínai. Legalább 5,5le vagy series675 nyomaték szerinti mérésű. Csigás lehajtásúnál a rossz körülmények esetére kétsebességes közdarabbal, főleg vontatáshoz én jobb megoldásnak tartom az ékszíj+lánc lehajtást, nem szükséges hozzá szabadonfutó(mivel nem önzáró) az ékszíjas kuplung rugalmasabb könnyebben indul és legtöbbször van hátramenet.Persze ízlések és pofonok............
Szeretnék tanácsot kéni tőletek hogy milyen rotakapát lenne érdemes venni.
Házamat csinálom és cement, sóder, homok, vasanyag, fűrészárú hordására kellene, nem ipari mennyiségben hordanám csak szép apránként mindig ami éppen kellene...
tescos mtd az birná vagy felejtsem el? 4t vagy 2t lenne a jobb választás? Szóval ilyesmi dolgokra gondolok...
kellene hozzá dugó,gyűrű. csak nem tudom hol találok.gyűrű az olyan mint a honda gx 120 é,csak dugót nem találok.szerintetek elmegy még a régivel ha meggyűrűzöm?a videón a lötyögés látszik,a henger nincs kopva jelentősen.köszi a segítséget.
A veteményeskert minden évben összel mélyszántva volt, a talajra nem lehet panasz. Azt viszont észrevettem, hogy a zöldségfélék sokkal szebben fejlődtek, nagyobbra nőttek amióta a rotával eldolgozom a felső 15-20cm.
Üdv. mindenkinek ha valakinek szüksége lenne Robi 55-re sebességfelezőre lenne egy felesleges darabom.Nem használtam,nem tudok róla semmit,nekem egy kf 4 em van.
Kapatagok érdekelnének cserébe,vagy kinek mit érne meg.
végre egy válasz, köszi....jól tudod, ezzel a kettővel gyártották, nekünk volt robi 50 gépünk 83-tól kb 2005 ig ment, a végén már csak padlógáz volt, és össze volt hegesztve minden, már nem lehetett szétszedni, kellett szerelgetni de szerintem nagyon sokat bírtak.
ez robi 55, kizárólag kapálásra használom, úgy kaptam, nem sajnálom, kap rendesen de bírja, a berántója már meghalt, tettem rá egy ékszíjtárcsát és úgy rántom be.
amíg megy addig nem szeretném lecserélni, csak a sógornak is van egy de lusta bütykölni, neki gondoltam, hogy valami alternatívát rászerkeszt, illetve ha az enyém is megadja magát a motorja, már nem bontom meg, annyit már nekem sem ér. Ha a japánok gyártották volna abban az időben, örökös lenne, az anyagon múlik minden.
én szeretem a kétüteműt, sokszor jó a nagy fordulat, van a családba egy 160-as négyütemű honda is, az sem rossz, még soha nem romlott el ;-)...
kis segítség kellene új marci kisrotám amin briggs classik motor van ha megmelegszik elég nehezen tudom újra behúzni szerintetek mi lehet a gebasz? kb 2 üzemóra van benne
Ha jól tudom, ez vagy Babetta, vagy francia motoros gép volt. Egyet ajánlok a figyelmedbe, hogy a KÉTÜTEMŰEK gyorsabban forognak a négyüteműeknél. Ezáltal "nem fog passzolni" a csigatengely és a bronzkerék áttételi arány sem.
Ha megnézed azon kapákat, ahol a kuplungolás az ékszijfeszesség változtatásával jár, lehetséges más motor feltétele is, de akkor nem kerülöd el a "faragást" !
Dobd fel inkább az olx-re vagy a Vaterára a járószerkezetet és keress magadnak -akár használt-
négyütemű kapagépet.(Ekkor "újjá teheted" egy 3.5 LE-s új moci vásárlásával.)
Hozzáteszem, ekkor is érhet meglepetés, mert pl a meghajtásnak is lehet nyűgje -amit nem biztos, hogy az eladó közölni fog veled elsőre.
Úgyhogy "kalkula/studirozás", mivel fogod megoldani a kapálás gépesitését.