Bocsika hogy belekiabálok a beszélgetésbe. Annyival egészíteném ki amit irtál: tényleg a rugótányér alatti csapágy pillanatok alatt szétfolyik ha oda föld kerül. Hát ezt én ugy védem ki hogy a motor és a motortartó csésze közötti résre vastag fekete bandázsoló szigeletőszalagot teszek arra az időre amig rotálok mert a dög irgalmatlanul teleszórja 30 perc alatt úgy földel hogy egy muskátlit simán ültetek belöle.
Őszintén szólva én nem ismerem úgy a rotációs kapákat, mint itt a fórumon sokak, akiknek már régóta van ilyen masinájuk. Nekem most van az első rotakapám, amit használtan vettem. Itt a fórumon érdeklődtem és a hozzáértő fórumtársaknak köszönhetően sikerült megoldani a problémát. Én se tudtam, hogy lehet állítani a kuplung alátámasztáson. Ha ilyen a kuplungkiemelőd,
akkor a kép felsőrészén, a kiálló bütyök alatt van egy csavar, (ami felülről csak egy bütyöknek látszik. Ez a csavar lelóg alulra a kapák fölé. Ott tekertem feljebb néhány menetet és jó lett.
Kuplungoláskor kiemelés pillanatában a kiemelö csapágy dolgozik azt könnyű cserélni,kuplungalsó közepén seger le csigatengelyről lecsúszik komplett,ezután a kuplungalsó alsó végén seger oldás csapágy le. Ami viszont valószínű először megy szét csigatengely felső csapágy (rugótányér alatti)sajnos a kuplungházba bejutó por-föld miatt,ennek cseréjéhez viszont teljes bontás.Persze ezt is ki lehet huzatni ha valaki ismeri a kókány trükköt,6205 ös csapágyba golyók közé 2db spéci végű csap elforgatás és húzatás,ezt neken még hajdanában az mz főtengely csapágy cserénél mutatta egy öreg szaki percek alatt megvolt.
Nekem is adott a kuplungolásnál hangot, sőt le is fojtotta a motort, ha nem engedtem mindjárt vissza. A kuplung kiemelőkar alátámasztásán kellett állítani és azóta jó.
Esetleg abban tudnál segíteni hogy nekem néha akkor szokott hangit kiadni a gép mikor kuplungolok szóval valószínűleg az a csapágy megy széjjel ami a kiemelő villa alatt van azt hogy tudom cserélni alulról mi fogja?
Nagyon köszönöm a véleményed. Ma reggel vettem egy szentkirályi GCV160 gépet. Hát nem jártam sikerrel. Előszőr kuplung probléma (csúszott), majd hajtóműből sercenő olaj bal szimeringnél. Mindez kb. 20 perc használat után, 13 perc egyhuzamban. Nem ez a szerencsenapom.
Bocs az újabb hsz-ért,de megkérdőjelezem előző írásom legalábbis a néhány éve gyártott kf alsók esetében. Most néztem meg egy ismi gépét azt mondta nyikorog és szivárog az olaj. Csigatengely felső csapágy kuka ráadásul a ház a kihajtásnál annyira kopott hogy a 25x47x7 szimering(eredeti 10es) sem fér el. Most kénytelen leszek kukázni házat ha lesz vagy rendelni egy újat egy 10esért,szívja is a fogát, ő is tehet az egészről bálazsineget szedtem ki a ház és kapatengely közül.
Nálam is csereérett a kapálógép motor, ennek kapcsán bukkantam a fórumon a hozzászólásodra. A kérdésem az lenne, hogy milyen néven keressek az Általad említett "Honda kínai megfelelőjére", esetleg forgalmazót tudnál ajánlani?
Hello!Nekem is a kis suberes karbi van fent,sokan nem szeretik ezt a fajtát,pedig nekem bevált.Ha nem lesz jó a másik karbi,írd meg,leveszem és megnézem milyen fúvóka van benne,pár perc alatt megvan.Sajnos a láncvédő gumiban nem tudok segíteni.Üdv
Ha nincs túl nagy kerted inkább a szevafém gxv motorral. A szevafém alsó a fórumtársak szerint stabilabb a kf-nél, szerintem a kf is stabil nekem van 2db, az egyik dragon 7éves a másik tizenvalahány.A fogyasztás szempontjából is jobban jársz a gxv140-el a gcv190-et lehet nem tudod kihasználni. Erősen kötött talajnál már kérdéses lehet a 140cm3 motor 6 kapával.
üdv. azt tudom hogy ez egy normális simo motor amire bármelyik simo karbit rá lehet rakni. én arra lettem volna kíváncs hogy neked milyen fúvókák vannak benne amivel tudsz dolgozni vele. azz enyémen az 51 es kis suberes karbi van és a fúvókákon semmiféle szám nincs de én kicsinyelem a furatokat rajta volt simóm nem is egy és rengeteget javítottam tunningoltam őket na mindegy ma kapok kölcsön egy 50es karbit azzal kipróbálom. de viszont az a láncvédő gumi nagyon kellene mert teljesen szétvan menve és megy be a por ezerrel a házba! köszi mégegyszer
Hobbykerthez keresek elektromos rota kapát. Tudom, hogy komoly kertészek csak benzinessel foglalkoznak itt, de nekem nincs szükségem, csak ilyen komolyságúra. Van olyan elektromos, amivel jók a tapsztalatok, és érdemes beleinvesztálni, vagy inkább ásózzak? köszi!
Hello!A karbiba való fúvóka attól függ,milyen karbi van a gépen.A felfogatása megegyezik az összes simson típusnak,a fúvóka méret az változik.Lehet kapni fúvókákat minden méretben,csak arra kell vigyázni,hogy a fúvókán található szám a "kisipari" alkatrészeknél nem mindig valós. Itt egy kis segítség,de van róla bőven leírás a neten. Az összekötő csatlakozó gumi beszerzése már nehezebb,esetleg használtan lehet próbálkozni,vagy a német e-bay ről keresni. Matricát esetleg csináltatni valamilyen dekor cégnél.Üdv. https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok
MPM 10-essel kapcsolatosan lenne szükségem segítségre.
Az utóbbi időben eszi a gyertyákat a gép. Kb. egy óra munka után elkezd egyenetlenül járni le akar fulladni hiába húzom rá a gázt, aztán meg úgy felpörög, hogy majd felszáll, majd egy idő után le is fullad. A gyertyát kitekerem tiszta korom. Megpucolom, gyertya vissza, aztán kínkeservesen hajlandó 10 percet menni aztán ugyanez. Új gyertyával újabb egy órát hajlandó menni.
Nem túl rentábilis.
Mi lehet probléma, illetve lehet hogy rossz gyertyát használok? L86C Champion mondtak hozzá. A keverék szempontjából betartom a régi 1:25-ös dúsabb keveréket, amit az eredeti leírás ír.
Sziasztok! Az időjárást elnézve tessék óvatosan bánni a mély robizással! Inkább csak közvetlen veteményezés előtt legyen alapos kultivátorozás, mert esőnek igán csínján leszünk az elkövetkező hetekben!
Én aszt javaslom ! Egy szervizbe elviszed és ráteszik neked 10 perc alatt ! De ha műértő vagy akkor rá tudod tenni magad is és a neten tudsz hozzá rendelni egy halom motort ! A hondák kinai megfelelőjét ajánlom ,akkor a honda márka kereskedésekben tudsz venni alkatrészeket hozzá Pl Agro Oroszi Karcagon netes oldala is van !
A gxv az "ipari" kivitel a gcv az "hobbi", a külömbség a gxv az acélperselyes, golyós csapágyazott főtengely. Sajnos teljesítményben ha jól emlékszem 2le a külömbség a régi mérési szabvány szerint.Alsórészről nem tudok írni a szevást nem ismerem csak a kf-et.