Ma újra használtam a gépet, rotáltam vele. Eleinte megint köpködött a motor és nem volt egyenletes az alapjárata sem. Megtisztítottam a gyertyát, ujratöltöttem üzemanyaggal és utána ment vele a munka, kb 1,5 órát használtam hiba nélkül. Visszaolvasva a hozzászólásokat, valószínűleg nekem is az lehetett a problémám hogy télire nem ürítettem le a tankot és betaknyosodott a benzin ami az első tavaszi használatkor problémát okozott. Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
honda motoros 4.5l első gazdás, papirjaival kis kertet műveltem vele javitva NEM volt 4x4 kapataggal, lazább talajhoz prima és gyors kapa burkolo lemez megvan csak levan szerelve. PŐCC-RŐFF INDUL . BETEGSÉG MIATT ELADÓ.
Igen,ismerősé,ők vették újan.Én szedtem szét állapotfelmérés céljából,hogy megtudjam mennyit kéne rákölteni.Amúgy sokat nem használták.Köszi a választ.
Szia, na akkor még erre is válaszolok: Nagyon jó gép amennyiben nincs leharcolva. Könnyű kezelhetőség jellemzi, mindamellett jól is néz ki, ( nálam ez sem utolsó szempont) Kuplungot pont láttam is hozzá az OLX-en újat 3000Huf volt..lehet még fent is van.
A csapágy meg filléres dolog szinte csak munka van vele, költség nem sok.
Nyugodtan vedd meg ha jó állapotban van ezen kívül. Nekünk is ilyen van csak a Briggs helyett lett rá véve HONDA GCV 160 as 5,5 lovas motor, ezzel csak még jobb lett.
Alkatrész is van hozzá bőven használt is mindenéhez....
Én ha venni kellene ismét ugyan ilyet vennék az biztos, semmi képp nem dobnék ki 100 000-ezreket újra... még 6 kapataggal is nagyon jól viszi...
( Egyébként honnan tudod hogy jó a hajtómű, megengedték szétszedni vagy ismerősnél van..?)
Szia, az egy mechanizmus aminek ha jól tudom fordulatszám limitáló szerepe van. A gépen a berántó mechanizmus alatt van egy lendkerék aminek hűtési szerepe is van levegőt fúj a hengerre. Na ez a kar össze van kötve egy kis "lapáttal" amire a ventillátor levegőt fúj minnél gyorsabban forog a moci annál nagyobb a légnyomás ami a lapátra hat ez mozdítja el azt a kart ami a karbival is (pillangószeleppel) össze van kötve.... ha nagyon pörög a moci visszábbveszi, szabályozza a fordulatszámot...
Azért mozog mert valamilyért egyenetlenül jár a motor.... azt hogy miért nem tudom...valami a karburátorral lehet..dugulás koszolódás, én levenném az úszóházát és a fúvókákat kitakarítanám, kifúvatnám.
Adott egy 1987-es RK02 Briggs 4 HP motoros rotakapa,amit 20 000-ért vennék meg.A gépnek megvan mindene,hibái:cserélni kellene a kuplungot,karbimembránt,szimeringeket,légszűrőt,olajokat.Motorba jó a kompresszió,hajtómű részei is jók,fogaskeréken alig látszik kopás,viszont a kuplungcsésze alatti csapágyat cserélni kell.Na meg egy kis festés ráférne.Úgy számolom hogy kb 20-25 ezret kéne rákölteni.Kérdés mennyire strapabíró ez a gép.Kb 1000m2 szőlőt művelnék vele.
Nemrég vásárolt Mtd Thorx 55/6 típusú kapálógépem alapjáraton nem egyenletesen jár. Arra kérném a fórumtársakat,írják meg milyen gyári beállítást kell megváltoztatnom ahhoz, hogy a motor egyenletesen járjon.
Á, dehogy rosszul érzed. Írhattam, volna azt is, hogy nagy kert-nagy gép-nagy pénz, de attól féltem, megsértelek, vagy megsértem azokat, akiknek csak erre telik..
Ha nem tudnád, 600-as hondám van, "30+"-os, sokféle munkaeszközeivel, viszonylag olcsón jutottam hozzá a 80-as években, használtan.
Megkíméltem, néha költöttem rá, kitűnő, bár én lennék olyan erőben!
Nekem egy 2 ütemű motornál a gyűrűtörés csinált olyan problémát, hogy alig lehetett beindítani és csak nagy fordulaton üzemelt. Alig bírtam haza jönni 10 km-t. Mikor szét szedtem, akkor derült ki a hiba oka.
Valahogy az az érzésem, mintha a hozzászólásodban, megbántódás lenne. Ha így van, akkor ezennel bocsánatot kérek. Semmi olyan szándék nem volt bennem, hogy bár kit is megbántsak.
Szia, nekem sem akart menni, vagy akart de csak szívatóval... anélkül fúlladt. A karbit ellenőriztem szétszedtem kifúvattam . Na de esetemben a diagnózis: főtengely szimmering a gyújtás rész alatt. Ugyanis ez 2 ütemű motor és először nem a hengerbe hanem a forgattyús házba szívja a keveréket. Na most ha a szimmering nem tömít nem tud elég anyagot szívni, mert a szimmeringnél falsch-ot kap.
Érdemes kicserélni mindenképp ha régi pláne ha szét van már szedve. A helyén nem lászik hogy rossz, de kivéve látni ha el van öregedve. 17*35*7-es szimmering való bele érdemes alul felül kicserélni.... ha minden más jó akkor tuti ez lesz a baj.
Szerintem is nagyon hasznos "jószág" lehet és lehet irigykedni. De mikor az ember ilyet akar vásárolni és a gép adatai után rá néz az árcédulára, akkor már nem is annyira irigy az ember. Persze, ha az ember valamit vesz, akkor azt is figyelembe veszi, hogy arra a teljesítményre, arra amit tud a masina, van-e szüksége, vagy meg felel egy alacsonyabb árfekvésű is. Mert csak kis területet kell megművelni.