Szia, az egy mechanizmus aminek ha jól tudom fordulatszám limitáló szerepe van. A gépen a berántó mechanizmus alatt van egy lendkerék aminek hűtési szerepe is van levegőt fúj a hengerre. Na ez a kar össze van kötve egy kis "lapáttal" amire a ventillátor levegőt fúj minnél gyorsabban forog a moci annál nagyobb a légnyomás ami a lapátra hat ez mozdítja el azt a kart ami a karbival is (pillangószeleppel) össze van kötve.... ha nagyon pörög a moci visszábbveszi, szabályozza a fordulatszámot...
Azért mozog mert valamilyért egyenetlenül jár a motor.... azt hogy miért nem tudom...valami a karburátorral lehet..dugulás koszolódás, én levenném az úszóházát és a fúvókákat kitakarítanám, kifúvatnám.
Adott egy 1987-es RK02 Briggs 4 HP motoros rotakapa,amit 20 000-ért vennék meg.A gépnek megvan mindene,hibái:cserélni kellene a kuplungot,karbimembránt,szimeringeket,légszűrőt,olajokat.Motorba jó a kompresszió,hajtómű részei is jók,fogaskeréken alig látszik kopás,viszont a kuplungcsésze alatti csapágyat cserélni kell.Na meg egy kis festés ráférne.Úgy számolom hogy kb 20-25 ezret kéne rákölteni.Kérdés mennyire strapabíró ez a gép.Kb 1000m2 szőlőt művelnék vele.
Nemrég vásárolt Mtd Thorx 55/6 típusú kapálógépem alapjáraton nem egyenletesen jár. Arra kérném a fórumtársakat,írják meg milyen gyári beállítást kell megváltoztatnom ahhoz, hogy a motor egyenletesen járjon.
Á, dehogy rosszul érzed. Írhattam, volna azt is, hogy nagy kert-nagy gép-nagy pénz, de attól féltem, megsértelek, vagy megsértem azokat, akiknek csak erre telik..
Ha nem tudnád, 600-as hondám van, "30+"-os, sokféle munkaeszközeivel, viszonylag olcsón jutottam hozzá a 80-as években, használtan.
Megkíméltem, néha költöttem rá, kitűnő, bár én lennék olyan erőben!
Nekem egy 2 ütemű motornál a gyűrűtörés csinált olyan problémát, hogy alig lehetett beindítani és csak nagy fordulaton üzemelt. Alig bírtam haza jönni 10 km-t. Mikor szét szedtem, akkor derült ki a hiba oka.
Valahogy az az érzésem, mintha a hozzászólásodban, megbántódás lenne. Ha így van, akkor ezennel bocsánatot kérek. Semmi olyan szándék nem volt bennem, hogy bár kit is megbántsak.
Szia, nekem sem akart menni, vagy akart de csak szívatóval... anélkül fúlladt. A karbit ellenőriztem szétszedtem kifúvattam . Na de esetemben a diagnózis: főtengely szimmering a gyújtás rész alatt. Ugyanis ez 2 ütemű motor és először nem a hengerbe hanem a forgattyús házba szívja a keveréket. Na most ha a szimmering nem tömít nem tud elég anyagot szívni, mert a szimmeringnél falsch-ot kap.
Érdemes kicserélni mindenképp ha régi pláne ha szét van már szedve. A helyén nem lászik hogy rossz, de kivéve látni ha el van öregedve. 17*35*7-es szimmering való bele érdemes alul felül kicserélni.... ha minden más jó akkor tuti ez lesz a baj.
Szerintem is nagyon hasznos "jószág" lehet és lehet irigykedni. De mikor az ember ilyet akar vásárolni és a gép adatai után rá néz az árcédulára, akkor már nem is annyira irigy az ember. Persze, ha az ember valamit vesz, akkor azt is figyelembe veszi, hogy arra a teljesítményre, arra amit tud a masina, van-e szüksége, vagy meg felel egy alacsonyabb árfekvésű is. Mert csak kis területet kell megművelni.
Be vagyok kamerázva bódé bal sarkán van a kamera ,és nyáron építem a zárt kerítés rendszert villanypásztorral mert állatok is lesznek itt tartva. Ezeket a kerteket hivják ugy hogy Szombathelyi Parkerdőő ez itt a Mézestói dülő lejtős Utca.
Nagyon " nyugodt hely " lenne ha a müvelési ágat nem változtatták volna építési telekké. És sorra épülik a házakat és költöznek ide ki. Viz villany már van gáz is lesz hamarosan.
A második kérdésedhez a következőket tudom fúzni:Az a megoldás, amikor "menetkötben nyomni kell a kuplungkart" kicsit problémás. Főként akkor, ha rossz ergonómiájú a kidolgozottsága. (Márpedig általában ezzel találkozunk, és nem minden kéz azonos méretű!!)
Sajnos OFF mert egy fűnyíróról lenne szó, de sajnos nem találtam a témához közelebbi fórumot még egyszer bocs.
Tehát röviden a következő történt einhell bg pm 51 típusú fúnyíró tavaszi karlburátor takarítása során kiakasztottam a regulátor rugót és nem tudom hova kell vissza akasztani ahol hellye lenne ott nincs szerepe nem húz és nem toll csak lóg. A motor indul de csak indító állásban jár persze ha bemelegszik már dadog de más gázkar állásba leáll. Teszek fel képet a 73 as számú lenne a rugó a rajzon
és magáról a rúgóról.
Ha esetleg valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném.