Az hogy egy gyárban gyártották-e a lehajtást, vagy sem, amit javítasz, meg ami képet belinkeltél nem tudom. De ha egy gyárban gyártották is, az még nem azt jelenti, hogy időközben, nem módosítottak rajta. Ezért nem stimmelnek a méretek. De minden esetre, ha a szimering helye ott van, akkor azt oda is kell tenni. Azért mert valamikor valaki nem tartotta fontosnak és kihagyta, az még nem azt jelenti, hogy nem kell az oda.
Sziasztok!Már megint itt vagyok köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget!De most ismét kérdeznék valamit!
Ugye olaj folyás témában kerestelek titeket vitatott volt hogy akkor fentről(a motortérből)vagy lentről(a kapa kihajtás)felől jött az olaj!
A motor tér felől a szimering szép száraz volt és a kuplung pofák szárazak,a főtengely kicsit rozsdás de olaj mentes,ha itt olaj folyt volna szerintem annak látható nyomai lettek volna így ezt kizárom!
Ami most foglalkoztat!Lacy63 linkjét követve a gépkönyv rajzán agyaltam:
a képen jelöltem hogy ott van egy szimering(a könyv szerint:40*52*7)
Na most ebben a gépben nem is volt ott szimering mikor szétszedtem!!!
viszont így hogy már félig összeraktam,már látom hogy a felső csapágyat ha szépen beütöm a csapágy fészek aljára akkor még simán elférne felette egy szimering ami maximum(47*25*7)lehetne és ezután jönne rá a rögzítés végett a zégergyűrű!
És mivel nincs ott szimering a csapágynak kb 7-mm szabad járása van a fészek alja és a zéger közt!!
Ja és ugye a könyv szerinti szimering méret,és a valós méretek eltérnek!!
az Oleo nekem is szimpatikusabb, és árban 1-2 ezer pénz a különbség. többszáz m2-ek úgysem lesznek vele művelve, akkor ez remélhetőleg jó ideig gond nélkül kiszolgál
A komplett géphez nem tudok-akarok szólni, ez a gép emak motoros, az oleo gépeknél a rászerelt motorok ársorrendje emak briggs honda és szerintem ez a minőség élettartam sorrend is.
ha már szóba került a téma, 2 gép között vacillálok, egyik egy Oleomac MH 175 RK, a másik egy Szentkirályi dragon 55, Honda motoros. új gépek, árban nincs jelentős difi köztük, szerintetek melyik a jobb vétel? vagy ebben az árkategóriában (120.000 körül) van-e jobb masina?
A KF quantumot ajánlanám ezek közül. Az McCULLOCH nem rossz gép, csak nem gyakori utána kell érdeklődni, hogy az alkatrészek milyen árba vannak hozzá. Esetleg még a Kf Dragon 55-öst tudnám ajánlani ugyan az mint a quantum csak Honda motorral. Ha Honda motorosat szeretnél. A többi gép amit betetél ide az említésre sem méltó nagyon gyenge anyagból vannak!
80-120ezer Ft összegből szeretnék vásárolni egy jó minőségű rotációs kapát amit nem kell majd gyakran a szervízbe vinni ( 3 éve vettem egy használt robi 55-kapát, 1,5évig üzemelt, azóta nem lehet beindítíni és egész nyíregyházán és környékén senkit sem találtam aki megjavítaná) Azért tágabb a keretösszeg mert jó lenne ha olcsóbban, 80-90körül tudnék venni, de ha az olyan amit aztán évente javítattathatok akkor inkább felejtős, és még hozzádobok egy kis pénzt de akkor már tartós legyen. Nézelődtem kicsit az interneten, az alábbi kapákról mit gondoltok, vagy nyugodtan ajánlhattok mást is. Köszönöm szépen a segítségeteket!
sziasztok.robi 151hez szeretnék ekét eszkabálni magamnak.tudnátok nekem méretet küldeni?magassá szélesség stb..ha ezt egy rajzal küldenêtek nagyon hálás lennék.elöre is köszönöm tovãbbi szép napot mindenkinek.
Helló Laci!Van itt egy videó nézd meg!Szerintem ami neked lényeg az a videó 2.11-2.50-ig.Ott látszik hogy mekkora a rudazat!De itt a videó!https://www.youtube.com/watch?v=I-dkqIdv9GE
Üdv mindenkinek! Lenne hozzátok egy kérdésem: robi 56 3,5 hp briggs felső kocka tankos motorhoz kellene regulátor rudazatot csinálnom, vagy vennem. egyik sem túl bonyolult csak nem tudom milyen kell bele. Darabokban került hozzám a gép tavaly és ez hiányzott belőle a neten vagy 10fajtát találni, hajtogattam hozzá többet is működik de valahogy nem tökéletes ha valaki le tudná írni (rajzolni), hogy a gyári,hogy néz ki és mik a méretei azt nagyon megköszönném, egy fénykép is jól jönne.
Ahogy Dutrás írja, igaz szevát nem ismerem de hasonló lehajtásnál a felső csapágy (olajkenésű) teljesen nyitott volt(cserélték) simán átnyomta-szórta, esetleg magasabb olajszintnél erősen terhelték-melegedett a csigahajtás és habosodott az olaj.
Helló Pjort! Akkor is kifolyhat az olaj ha eldőlt oldalra a kapálógép!Főleg ha sok olaj volt benne!Szerintem egy tisztítás és próba üzem.Aztán ha feldolgozza az olajat javítás!
Helló Viktor!Csak úgy tudod leszedni,hogy mindkét oldalt bontani kell! Ugyanis egy tengelyen mozog mindkét kerék,tehát fix! Igy tudod állítani a magasságot!Látom önjáros a fűnyíród.A hajtás részt is bontani kell! Szóval nem egyszerű,de adja magát!Kicsit idő igényes!
Sziasztok! Valaki szedett már szét ilyen MTD önjárót? A fogaskeréknél a csavart nem bírom leszedni ahogy tekerem forog az egész tengely lefogtam a tengely csőfogóval de úgy se jött le? Valaki meg tudná mondani hogy tudom leszedni mert eltört az a kis lemezke ami a kereket tartja szintbe és meg kéne hegeszteni csak így nem tudom elvinni barátomhoz.
Mikor a motort levetted a hajtóműről a kuplungrész olajos volt? Mert ha igen az olaj nem a hajtóműből került oda hanem a motorból, és ha így van akkor feleslegesen szetted szét a hajtóművet mert a motoron kell kicserélni a főtengely szimeringet.