Így látatlanból elég nehéz megoldást találni. Először kivenném a gyertyát és megnézném szikrázik-e folyamatosan.( kivenni visszadugni a kupakját a menetes részt valami testhez érinteni és "megrángatni") Valószínű nem ez a baj, de semmiből nem tart megnézni.
Aztán légszűrő nélkül is beröffenteném hogy mit mutat, majd kitakarítanám a karburárort, úgy tudom van az alján úszóház azt venném csak le először.
Gyanús hogy valami dugulás van és azért nem bír folyamatosan benzint szívni a karbiból.
Vagy hasonló eset állhat fent ha "falschot" szív a karbinál. Nekem pl ez volt a baj a kis TOMOS motornál. Az úszóház tömítését teflonszalaggal csináltam meg azt nem ette meg a benzin idáig.. Azóta gyüönyörűen megy pöcc-röff indul, van alapjárat is.
Van egy MTD Charlie Ka típusú rotációs kapám, aminek az a gondja, hogy nem jár egyenletesen, hanem folyamatosan ingadozik a fordulat és nem is megy rendesen, csak max gázon!
Az r250t előtt én úgy használtam a kf gépet a kétsebességes közdarabbal , feszítő csavart- karos orsó(csavar) kontraanya-karos kontraanya cserélve , ház felső részét rögzítő csavarok vállas csavarokra cserélve. Ezután szerszám nélkül kb 1perc alatt lazítás ékszíj átrakás feszítés.
Én kizártnak tartom a 3+1 váltó többe kerülne mint a jelenlegi gép. Esetleg ha valakinek van érzéke a jelenlegi kétsebességes közdarabot átalakítja feszítőgörgő+karos váltásra,mivel itt függőlegesek a tengelyek nehezebb a pontos beállítás.
Szia. Nekem van egy (komplett) Tomos motoros RK03 as kapagépem, aminél a motor vagy indul, vagy sem.Ezentúl megvannak a kapatestek, tárcsák, néhány pótkapa tag.Probléma, hogy Komárom-Esztergom megyében található.Postával nem szivesen foglalkoznék.
Szerintetek fognak valaha csinálni a kf gépekhez levehető sebességváltó művet ?
Olyan szerkezetre gondolok mint a felező csak 3+R sebességet varázsolna a gépre és egy váltókarral lehet állitani a megfelelő sebességbe.
500x12 es kerék valóba kell hogy normális legyen a szántás és csak sétálni keljen a gép mellett. De ahoz kell az is oltári lassú és nyomatékos legyen a gép.
Bár nem tudom, hogy rotációskapánál egy eke beállítására milyen lehetőség van. Csak van egy gondolatom, hogy mennyire segítene a beállításnál, ha a baloldali kereket, (mivel általában jobbra forgató ekék vannak) annyira felpolckolni, mint amilyen a szántási mélység. Így az ekét, be lehetne állítani abba az állásba, hogy a barázda alján a legmegfelelőbb legyen. Bocs, ha butaságot mondtam, vagy esetleg olyat, ami az ekét-használók számára köztudott.
Amit te vázolsz lényegében az hogy szántáskor a csuszótalp vagyis az ekenád párhuzamos legyen a barázda aljával
oldal irányu erőket veszi fel, az ekenád szorosan a barázda sarkában simul a talajhoz
nagy traktoron pl. Fendt - MTZ a 3 pontos függesztőn ezt úgy szoktuk orvosolni hogy a szintezőkaron széthajtunk
Nekünk a kisgépnél nem egyszerü beállitani mert 1 ekefej van nincs eketest amit lehetne vizszintesre állítani nekünk az ekenád a mérvadó a helyes beállításnál
milyen egyszerünek tünik a szántás pedig mennyire hogy nem az
Mikor a fölbe kerül nem emelkedik fel az eleje hanem ott ál be egyenesre a csúszó talp.Pár hozzászólással visszább is van egy videó ahol még a kerék is kapar,ott egy két pillanatra látni, hogy még a földbe kerülés előtt áll egyenesen az eke talp.Ebből az következik, hogy a földbe kerülés után hanyat esik és erölködve szánt.
Egyetértek, 5-6le gépnél max 3-4km/ó lehet a sebesség(nyomatékgond) és legalább 12es kerék nemcsak a dőlés a tapadás miatt is, természetes a megfelelő beállítás és súly mellett.
Vettem a fáradságot és visszaolvasgattam.Hasonló teljesítményű gépekkel szántanak a fórumtársak.Nemcsak a teljesítmény számít,hanem az eke,a technika,a hozzáértés és természetesen a tapasztalat is sokat nyom a latban.
előre is bocs a kérdésért, ha már téma lett volna, de nem nagyon tudok visszaolvasni.
2 gép között vacillálok, egyik egy Oleomac MH 175 RK, a másik egy Szentkirályi dragon 55, Honda motoros. új gépek, árban nincs jelentős difi köztük, szerintetek melyik a jobb vétel? vagy ebben az árkategóriában (120.000 körül) van-e jobb masina?
enyémen is van egy nagy lenditő kerék...én is attol félek h ugye ennek azért van súlya és huzza lefele a motort folyamat meg ha nincs kicentirozva akkor meg üt...viszont dinamikusabb a gép.. kevesebb erővel dolgozik sztm....
a rétegelt lemezt alá irom h az strabiró...mert az valóban az ugye legkevesebb 3 réteg aközépső meröleges szálú a 2 külső rétegre.....és én ezzel nem rosszat akartam irni de tudom h egyszeri viztöl akár ha nem azonnal is de megdagad ksi idő után...osb lehet nem esztétikus de az si strabiró....üdv tibi és bocsi ha ezzel megbántottalak csak tanácsot szerettem volna adni h nem a legjobb választás volt!kis kollégának üzenem.