Van egy kérdésem. Mikor rotál mélyebben a gép? Ha a felső, vagy az alsó furatnál csavarozom fel a csoroszlyát? Én úgy gondolom, hogy ha az alsó furatba teszem a csavart, akkor hátrább tudom dönteni munka közben a gépet, így sekélyebben rotál.
Ma tudtam egy kis időt szakítani, hogy foglalkozzak a rotával. A szóban forgó kuplung állítócsavart drótkefével, amennyire tudtam megtisztítottam és befújtam csavarlazítóval. Két anyát összekontráztam rajta és meglepetésemre, nagyon könnyen tudtam feljebb tekerni. Így most még a kuplung is hamarabb kezd kiemelni, a kuplungkart is könnyebb behúzni. Szóval jó lett. Köszi a tanácsot.
A csgakerekes hajtást célszerű szabadonfutós kerékkel használni. Szerintem nincs baja, csak szerkezeténél adódóan így viselkedik.( fixen rögzített keréknél). Használjátok szabadon futó kerékbeállítással. Így viszont kell fék a kocsira, viszont kiméli a hajtást. Persze megnyugtatásból elvihetitek egy hozzá értő emberhez,ő mégis csak szemtől szembe látja.
Az unokatesód gépe hibátlanul működik! Ahogy előttem szólók jól beszélnek!
A te hajtóművedbe van a hiba szerintem. Lóg benne a tengely és ezért tud gurulni a gép. Ez a jó minőségű Kínai csapágyaknak köszönhető. Volt itt a fórumon egy emberke akinek ugyan ilyen hajtása volt neki is ha behúzta a kuplungot gurult tovább a gép. Gondolta, hogy lecserélni a csapágyakat benne mivel sokat használja, hogy legyen benne minőségi. és mikor kicserélte a csapágyakat bizony az ő gépe is megállt kuplungkar behúzása után. Visszább még lehet a hsz-t is megtaláljátok amiben eszt írta!
Egyébként a kis traktor kitűnő állapotban van, úgy néz ki mintha vadonat új lenne. Ha valaha is használták, biztos nem sokat. Egyáltalán nem látni rajta semmi elkoszolódást, vagy horzsolást, tehát semmit ami arra utalna
hogy használták volna! Egyébként a traktor 2011 évjáratú.
Megnéztem a régebbi képeidet. A tied is csigakarekes, nézesse meg hátha okosabbak lesztek. Újonnan vette? Ha kiderül mi okozta ne tarsd magadba,oszd meg velünk.
Az olcsó gépekben csigahajtás van esetleg ékszíj+lánc,csak a drágább gépekben van fogaskerék esetleg difivel, visszahajtás a csigánál is előfordul főleg kopott és kissebb áttételnél.
Az első kiírásból nem derül ki hogy ugyanazt a kereket használtátok. Mivel viszont így van akkor a hajtásotok különbözik. Sokminden nem tud elromlani benne. Ha elromlik( csigakerék sérül,csapágy törik) akkor egyáltalán nem mükszik.
Igazából nem vagyok műszaki beállítottságú ember, ezért nem értek ehhez sem.
De feltűnt a különbség! Most unokatesom szerelőhöz akarja vinni a gépet.
Szerintem viszont az Ő hajtóműve gyárilag ilyen. Az enyém ugyan külsőre olyan de biztos van némi eltérés ami miatt lehetővé teszi, hogy a kerék tovább forogjon és ne blokkoljon. Egyébként mint előzőleg írtam mind a kettő Szentkirályi gyártmány!
Erreől beszéltem,csak nem szájbarágósan. Mindazonálltal régebben mintha olvastam volna valahol hogy az egy bekezdésest ( unokatesójé biztos ilyen) nem lehet fordítva hajtani. A több bekezdéses csigatengelyt viszont igen.
Szerintem lássunk egy fotót mindkettő hajtásról hátha okosabbak leszünk.
Nem tudom, hogy a Te gépedbe, milyen hajtómű van. Az unokatesódéba, biztosra veszem, hogy csigahajtás van. Nem tudom, hogy láttál-e már ilyen hajtóművet?
Ha nem, akkor itt egy kép egy csigahajtásról.
A képen baloldalról a csigatengelyen jön a meghajtás. Mivel ez tengelyirányba nem tud elmozdulni, így arra kényszeríti a csigakereket, hogy forogjon. A csigakerék tengelyére van szerelve a rotakapa kereke. Ha jól megnézed a képet, akkor egyértelmű, hogy ha a csigakerékkel akarjuk forgatni a csigát, akkor az nem fog menni, mert a csigakerék fogai nekifeszülnek a csigának. Ha behúzod a kuplungot, akkor a lendület akarná tovább vinni a kocsival együtt mindent, de mivel ekkor már a csigakerék akarna lenni a meghajtó, mivel a csiga, már a motor felől nem kap meghajtást. Mivel a meghajtás visszafele nem működik, ezért blokkol a kerék.
Remélem érthető volt magyarázatom, de ha nem, akkor valaki hátha jobban eltudja magyarázni.
Tehát a taraktort olyan kerékkel próbáltuk ki, ami ugyan szabadonfutós, de van rajta álítási lehetőség Robi Rekord kerék 1, szabadonfutós de a két kerék fixen rögzül a tengelyhez, ( nehéz vele kanyarodni) ,
2, szabadonfutós de a két kerék a tengelytől függetlenül tud forogni. ( könnyű vele kanyarodni). 3, A kerekek függetlenek a tengelytől, ha a traktor áll előre hátra lehet tolni.
Az Én traktorom az 1 pontban lévő helyzetben sem blokkolja le a kereket, ha behúzom a kuplungot. Az unokatesom traktorja viszont igen, annak ellenére hogy a kerék szabadonfutós. Mi lehet az oka?
Nyilván a 2 pontban ez a probléma nem jelentkezik, mert a kerekek függetlenek a tengelytől.
Talán így könnyebben megérthető mit is akarok mondani.
totál nem értettem mit irtál fix állás meg 500 as kerék na mind 1
fixes nem szabadonfutós kerékkel előfordul az ilyesmi ott durván van motorfék is ugye ha nem huzol kuplungot, szabadonfutósnál nincs motorfék mert ha behuzod a kupl. elkezd kattogni mint a bolondóra
fixes kerékkel ha mész és hirtelen behuzod a kuplungot ott lebök és orra esel a géppel együtt tehát a jelenség igazolt behuzott kuplungal hajtás megáll azonnal és nem forog tovább fixes kerékkel is meg kell tanulni közlekedni teljesen máshogyan megyek fixes és szabadonfutós kerékkel
fixest jobban támogatom a motorfék miatt szabadonfutóssal viszont könnyebb forgolódni
Hát ezt most nem értem! Szerintem a keréknek nincs hozzá köze!
Nekem Szentkirályi Dragon 65 traktorom van, ha kocsizok és a szabadonfutós kerék (5.00 x 12 Robi Rekord kerék ) fix állásba van rakva, és menet közben behúzom a kuplungot, akkor a traki tovább gurul. A kuplung behúzásakor a motor és a hajtómű kapcsolata megszakad. De a kocsi a lendülettől ugyanúgy továbbgurul. Nálam ha a kerék fix állásban van rögzítve és a kuplungot behúzom akkor sohasem blokkol a kerék, közben a motor jár.
Unokatesom traktorját az én kerekemmel próbáltuk ki fix állásban. Mikor a kuplungot menet közben behúzza akkor minden alkalommal azonnal blokkol a kerék, a motor pedig szépen tovább működik. Tehát a kuplung behúzásakor az ő traktoirjánál is megszakad a kapcsolat a motor és a hajtómű között, hiszen attól hogy a kerék fixen blokkol a motor nem áll le. Viszont szerintem ennél a típusnál a kuplung valami biztonsági kapcsolót kell hogy működtessen ami azonnal blokkolja a kereket. Vagy én tévedek és ez valami hiba lehet?
Elkérte tőlem a kiskocsimat, hogy kipróbálja a trakit kocsizva is. Azt tapasztaltuk, hogy ha menet közben behúzza a kuplungot, akkor a kerekek azonnal blokkolnak, de a motor nem áll le! A hajtóműnek nincs semmilyen rendellenes hangja.
Az én traktorom nem csinál ilyet, ha behúzom a kuplungot akkor a traki gurul tovább.
A kérdésem az lenne lehetséges, hogy ezt a fajta traktort a Szentkirályi valami biztonsági szempontból direkt így fejlesztette ki? Hogy rotáláskor ha behúzzák a kuplungot akkor a ratakapa azonnal megálljon? Vagy ez valami hajtómű hiba?
Nekem a perem átmérője kellene ami a hajtóműre szorul rá. A két szivacs között főként annyi a különbség hogy a sárgán nincs perem, sem a furatban sem a külső szélén.
A javasolt indítási technikád bejött. Annyi az eltérés, hogy 2 lassú pumpálás és 3 gyors. Harmadik rántásra beindult, de néhány pöffenés után leállt. Gázkart visszahúztam 1/2 állásba. 1 rántás és indult ismét és és már nem állt le.
Lenne egy kérésem, megtudnád mérni nekem a szimering porvédő lemez belső méretét (azt a részét amely a hajtóműházra megy rá) . Ha már le van szedve. ;)
Kiszaladtam, megnéztem. Nekem ott nincs csavar egyik oldalon sem. Valszeg odabarkácsolta valaki. Érzetem szerint egyébként ott a csigaorsó felső csapágya van. Szerintem nem kell vele csinálni semmit. Illetve, remélem ott felül nem olajban futós csapágy van és esetleg addig van töltve olajjal.
Szimering cserénél ügyelj, hogy a csigakerék ugyan abba a helyzetbe kerüljön vissza. ( jelöltem rajta a forgásirányt) Különben az orsó eltolhatja tengelyen.
A hajtásház két fele között külön tömítés nincs, csak valami szilikon. Azzal is szoktam pótolni összerakáskor. Kicsit nehezen jön szét, mert a orsó talpán lévő csapágy és a két központosító csap elég patent módon összetartja.