Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23895

Van egy kérdésem. Mikor rotál mélyebben a gép? Ha a felső, vagy az alsó furatnál csavarozom fel a csoroszlyát? Én úgy gondolom, hogy ha  az alsó furatba teszem a csavart, akkor hátrább tudom dönteni munka közben a gépet, így sekélyebben rotál.

Jól gondolom?

 

oljeg12 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23894

Ma tudtam egy kis időt szakítani, hogy foglalkozzak a rotával. A szóban forgó kuplung állítócsavart drótkefével, amennyire tudtam megtisztítottam és befújtam csavarlazítóval. Két anyát összekontráztam rajta és meglepetésemre, nagyon könnyen tudtam feljebb tekerni. Így most még a kuplung is hamarabb kezd kiemelni, a kuplungkart is könnyebb behúzni. Szóval jó lett. Köszi a tanácsot.

Előzmény: Robics (23862)
Luximen Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23893
Na erre már én is gondoltam. Lehet nem a tyúkban van a hiba, hanem a kakasban. :)
Előzmény: Furak (23891)
Luximen Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23892
A csgakerekes hajtást célszerű szabadonfutós kerékkel használni. Szerintem nincs baja, csak szerkezeténél adódóan így viselkedik.( fixen rögzített keréknél). Használjátok szabadon futó kerékbeállítással. Így viszont kell fék a kocsira, viszont kiméli a hajtást. Persze megnyugtatásból elvihetitek egy hozzá értő emberhez,ő mégis csak szemtől szembe látja.
Előzmény: arvaiz69 (23890)
Furak Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23891

Üdv, Kolléga!

Az unokatesód gépe hibátlanul működik! Ahogy előttem szólók jól beszélnek!

A te hajtóművedbe van a hiba szerintem. Lóg benne a tengely és ezért tud gurulni a gép. Ez a jó minőségű Kínai csapágyaknak köszönhető. Volt itt a fórumon egy emberke akinek ugyan ilyen hajtása volt neki is ha behúzta a kuplungot gurult tovább a gép. Gondolta, hogy lecserélni a csapágyakat benne mivel sokat használja, hogy legyen benne minőségi. és mikor kicserélte a csapágyakat bizony az ő gépe is megállt kuplungkar behúzása után. Visszább még lehet a hsz-t is megtaláljátok amiben eszt írta!

Előzmény: arvaiz69 (23876)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23890

Szia!

Pár hete került hozzá, egy motorért cserélte! 

Egyébként a kis traktor kitűnő állapotban van, úgy néz ki mintha vadonat új lenne.  Ha valaha is használták, biztos nem sokat. Egyáltalán nem látni rajta semmi elkoszolódást, vagy horzsolást, tehát semmit ami arra utalna

hogy használták volna! Egyébként a traktor 2011 évjáratú.  

Üdv.: Zoli

Előzmény: Luximen (23888)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23889

Szia!

A porvédő belső átmérője 58 mm, a külső 60 mm, a magassága pedig 7 mm.

Előzmény: Peti 82 (23875)
Luximen Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23888
Megnéztem a régebbi képeidet. A tied is csigakarekes, nézesse meg hátha okosabbak lesztek. Újonnan vette? Ha kiderül mi okozta ne tarsd magadba,oszd meg velünk.
Előzmény: arvaiz69 (23883)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23887

Itt van két link, főleg az egyik eléggé szaknyelven fogalmazva, de a lényeg megérthető.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Csigahajt%C3%A1s

 

http://www.tankonyvtar.hu/en/tartalom/tamop412A/2010-0017_38_finommechanikai_szerkezetek/ch03s02.html

 

Előzmény: Luximen (23882)
studiod1 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23886

Az olcsó gépekben csigahajtás van esetleg ékszíj+lánc,csak a drágább gépekben van fogaskerék esetleg difivel, visszahajtás a csigánál is előfordul főleg kopott és kissebb áttételnél.

Előzmény: oljeg12 (23881)
Luximen Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23885
Az első kiírásból nem derül ki hogy ugyanazt a kereket használtátok. Mivel viszont így van akkor a hajtásotok különbözik. Sokminden nem tud elromlani benne. Ha elromlik( csigakerék sérül,csapágy törik) akkor egyáltalán nem mükszik.
Előzmény: arvaiz69 (23883)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23884

Szia!

Igazából nem vagyok műszaki beállítottságú ember, ezért nem értek ehhez sem. 

De feltűnt a különbség! Most unokatesom szerelőhöz akarja vinni a gépet. 

Szerintem viszont az Ő hajtóműve gyárilag ilyen. Az enyém ugyan külsőre olyan de biztos van némi eltérés ami miatt lehetővé teszi, hogy a kerék tovább forogjon és ne blokkoljon. Egyébként mint előzőleg írtam mind a kettő Szentkirályi gyártmány! 

Üdv.: Zoli

Előzmény: oljeg12 (23881)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23883

Szia! 

Az enyém ilyen http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/szentkiraly/kf-dragon-65-p189151647/ sajnos a hajtóműről nem tudtam képet rakni. 

Az én gépem sosem csinált olyat, hogy kocsizáskor menet közben behúzott kuplungnál blokkolja  a kereket.  

 

 

Üdv.: Zoli

Előzmény: Luximen (23882)
Luximen Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23882
Erreől beszéltem,csak nem szájbarágósan. Mindazonálltal régebben mintha olvastam volna valahol hogy az egy bekezdésest ( unokatesójé biztos ilyen) nem lehet fordítva hajtani. A több bekezdéses csigatengelyt viszont igen.
Szerintem lássunk egy fotót mindkettő hajtásról hátha okosabbak leszünk.
Előzmény: oljeg12 (23881)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23881

Nem tudom, hogy a Te gépedbe, milyen hajtómű van. Az unokatesódéba, biztosra veszem, hogy csigahajtás van. Nem tudom, hogy láttál-e már ilyen hajtóművet?

Ha nem, akkor itt egy kép egy csigahajtásról.

 

 

A képen baloldalról a csigatengelyen jön a meghajtás. Mivel ez tengelyirányba nem tud elmozdulni, így arra kényszeríti a csigakereket, hogy forogjon. A csigakerék tengelyére van szerelve a rotakapa kereke. Ha jól megnézed a képet, akkor egyértelmű, hogy ha a csigakerékkel akarjuk forgatni a csigát, akkor az nem fog menni, mert a csigakerék fogai nekifeszülnek a csigának. Ha behúzod a kuplungot, akkor a lendület akarná tovább vinni a kocsival együtt mindent, de mivel ekkor már a csigakerék akarna lenni a meghajtó, mivel a csiga, már a motor felől nem kap meghajtást. Mivel a meghajtás visszafele nem működik, ezért blokkol a kerék.

Remélem érthető volt magyarázatom, de ha nem, akkor valaki hátha jobban eltudja magyarázni.

Előzmény: arvaiz69 (23880)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23880

Szia! 

Tehát a taraktort  olyan kerékkel próbáltuk ki, ami ugyan szabadonfutós, de van rajta álítási lehetőség  Robi Rekord kerék 1, szabadonfutós de a két kerék fixen rögzül a tengelyhez,  ( nehéz vele kanyarodni) , 

2, szabadonfutós de a két kerék a tengelytől függetlenül tud forogni.  ( könnyű vele kanyarodni).  3, A kerekek függetlenek a tengelytől, ha a traktor áll előre hátra lehet tolni. 

 

Az Én traktorom az 1 pontban lévő helyzetben sem blokkolja le a kereket, ha behúzom a kuplungot.  Az unokatesom traktorja viszont igen, annak ellenére hogy a kerék szabadonfutós. Mi lehet az oka?

Nyilván a 2 pontban ez a probléma nem jelentkezik, mert a kerekek függetlenek a tengelytől.   

 

Talán így könnyebben megérthető mit is akarok mondani. 

 

Üdv.: Zoli

Előzmény: Kis Kolléga (23879)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23879

totál nem értettem mit irtál fix állás meg 500 as kerék na mind 1

fixes nem szabadonfutós kerékkel előfordul az ilyesmi ott durván van motorfék is ugye ha nem huzol kuplungot, szabadonfutósnál nincs motorfék mert ha behuzod a kupl. elkezd kattogni mint a bolondóra

fixes kerékkel ha mész és hirtelen behuzod a kuplungot ott  lebök és orra esel a géppel együtt tehát a jelenség igazolt behuzott kuplungal hajtás megáll azonnal és nem forog tovább fixes kerékkel is meg kell tanulni közlekedni teljesen máshogyan megyek fixes és szabadonfutós kerékkel

fixest jobban támogatom a motorfék miatt szabadonfutóssal viszont könnyebb forgolódni

Előzmény: arvaiz69 (23878)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23878

Szia! 

Hát ezt most nem értem! Szerintem a keréknek nincs hozzá köze! 

Nekem Szentkirályi Dragon 65 traktorom van, ha kocsizok és a szabadonfutós kerék (5.00 x 12 Robi Rekord kerék ) fix állásba van rakva, és menet közben behúzom a kuplungot, akkor a traki tovább gurul. A kuplung behúzásakor a motor és a hajtómű kapcsolata megszakad. De a kocsi a lendülettől ugyanúgy továbbgurul. Nálam ha a kerék fix állásban van rögzítve és a kuplungot behúzom akkor sohasem blokkol a kerék, közben a motor jár.

Unokatesom traktorját az én kerekemmel próbáltuk ki fix állásban. Mikor a kuplungot menet közben behúzza akkor minden alkalommal azonnal blokkol a kerék, a motor pedig szépen tovább működik. Tehát a kuplung behúzásakor az ő traktoirjánál is megszakad a kapcsolat a motor és a hajtómű között, hiszen attól hogy a kerék fixen blokkol a motor nem áll le. Viszont szerintem ennél a típusnál a kuplung valami biztonsági kapcsolót kell hogy működtessen ami azonnal blokkolja a kereket. Vagy én tévedek és ez valami hiba lehet?

Üdv.: Zoli 

 

Előzmény: Luximen (23877)
Luximen Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23877

A csigakerekes hajtás, fix kerekekkel így szokott viselkedni. Neked véletlen nem szabadonfutós a kereked?

 

Előzmény: arvaiz69 (23876)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23876

Sziasztok! 

Kérdésem lenne felétek! Unokatesóm szerzett egy 2011-es gyártmányú Szentkirályi rotációskapát Briggs Quantum 60 motorral http://szerszamaneten.hu/spd/unas_617723/KF-QUANTUM-60-Briggs-6LE6-kapas

Elkérte tőlem a kiskocsimat, hogy kipróbálja a trakit kocsizva is.  Azt tapasztaltuk, hogy ha menet közben  behúzza a kuplungot, akkor a kerekek azonnal blokkolnak,  de a motor nem áll le! A hajtóműnek nincs semmilyen rendellenes hangja. 

Az én traktorom nem csinál ilyet, ha behúzom a kuplungot akkor a traki gurul tovább. 

A kérdésem az lenne lehetséges, hogy ezt a fajta traktort a Szentkirályi valami biztonsági szempontból direkt így fejlesztette ki? Hogy rotáláskor ha behúzzák a kuplungot akkor a ratakapa azonnal megálljon? Vagy ez valami hajtómű hiba? 

Ha az mi lehet a baj? 

Előre is köszönöm a segítséget !

Üdv.: Zoli

Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23875

Szia

Köszönöm a gyors választ.

Nekem a perem átmérője kellene ami a hajtóműre szorul rá. A két szivacs között főként annyi a különbség hogy a sárgán nincs perem, sem a furatban sem a külső szélén.

Előzmény: szbela78 (23874)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23874

Szia!

A porvédő belső átmérője 26,5 mm.

A levegőszűrő szivacsban mi a különbség?

Nekem ilyen van: 

Előzmény: Peti 82 (23869)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23873

Nagyon Úras!! :)

Előzmény: Kis Kolléga (23867)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23872

Csak 2 gyors. ;)

Előzmény: oljeg12 (23871)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23871

A javasolt indítási technikád bejött. Annyi az eltérés, hogy 2 lassú pumpálás és 3 gyors. Harmadik rántásra beindult, de néhány pöffenés után leállt. Gázkart visszahúztam 1/2 állásba. 1 rántás és indult ismét és és már nem állt le.

Előzmény: Peti 82 (23814)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23870

Szuper!!!!

 

Előzmény: Kis Kolléga (23867)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23869

Szia

 

Lenne egy kérésem, megtudnád mérni nekem a szimering porvédő lemez belső méretét (azt a részét amely a hajtóműházra megy rá) . Ha már le van szedve. ;)

 

Köszönöm

Előzmény: szbela78 (23859)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23868

Ebbe a levegőszűrő házba zöld színű szűrőbetét való, a műanyag házasba pedig sárga. Nem egyforma a két szivacs.

Előzmény: szbela78 (23861)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23867

Na milyen lett ?? Idei szezonra felkészítve

 

 

 

 

lacy63 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23866

Kiszaladtam, megnéztem. Nekem ott nincs csavar egyik oldalon sem. Valszeg odabarkácsolta valaki. Érzetem szerint egyébként ott a csigaorsó felső csapágya van. Szerintem nem kell vele csinálni semmit. Illetve, remélem ott felül nem olajban futós csapágy van és esetleg addig van töltve olajjal.

 

Szimering cserénél ügyelj, hogy a csigakerék ugyan abba a helyzetbe kerüljön vissza. ( jelöltem rajta a forgásirányt) Különben az orsó eltolhatja  tengelyen.

A hajtásház két fele között külön tömítés nincs, csak valami szilikon. Azzal is szoktam pótolni összerakáskor. Kicsit nehezen jön szét, mert a orsó talpán lévő csapágy és a két   központosító csap elég patent módon összetartja.

 

Előzmény: szbela78 (23856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!