Igazából nem vagyok műszaki beállítottságú ember, ezért nem értek ehhez sem.
De feltűnt a különbség! Most unokatesom szerelőhöz akarja vinni a gépet.
Szerintem viszont az Ő hajtóműve gyárilag ilyen. Az enyém ugyan külsőre olyan de biztos van némi eltérés ami miatt lehetővé teszi, hogy a kerék tovább forogjon és ne blokkoljon. Egyébként mint előzőleg írtam mind a kettő Szentkirályi gyártmány!
Erreől beszéltem,csak nem szájbarágósan. Mindazonálltal régebben mintha olvastam volna valahol hogy az egy bekezdésest ( unokatesójé biztos ilyen) nem lehet fordítva hajtani. A több bekezdéses csigatengelyt viszont igen.
Szerintem lássunk egy fotót mindkettő hajtásról hátha okosabbak leszünk.
Nem tudom, hogy a Te gépedbe, milyen hajtómű van. Az unokatesódéba, biztosra veszem, hogy csigahajtás van. Nem tudom, hogy láttál-e már ilyen hajtóművet?
Ha nem, akkor itt egy kép egy csigahajtásról.
A képen baloldalról a csigatengelyen jön a meghajtás. Mivel ez tengelyirányba nem tud elmozdulni, így arra kényszeríti a csigakereket, hogy forogjon. A csigakerék tengelyére van szerelve a rotakapa kereke. Ha jól megnézed a képet, akkor egyértelmű, hogy ha a csigakerékkel akarjuk forgatni a csigát, akkor az nem fog menni, mert a csigakerék fogai nekifeszülnek a csigának. Ha behúzod a kuplungot, akkor a lendület akarná tovább vinni a kocsival együtt mindent, de mivel ekkor már a csigakerék akarna lenni a meghajtó, mivel a csiga, már a motor felől nem kap meghajtást. Mivel a meghajtás visszafele nem működik, ezért blokkol a kerék.
Remélem érthető volt magyarázatom, de ha nem, akkor valaki hátha jobban eltudja magyarázni.
Tehát a taraktort olyan kerékkel próbáltuk ki, ami ugyan szabadonfutós, de van rajta álítási lehetőség Robi Rekord kerék 1, szabadonfutós de a két kerék fixen rögzül a tengelyhez, ( nehéz vele kanyarodni) ,
2, szabadonfutós de a két kerék a tengelytől függetlenül tud forogni. ( könnyű vele kanyarodni). 3, A kerekek függetlenek a tengelytől, ha a traktor áll előre hátra lehet tolni.
Az Én traktorom az 1 pontban lévő helyzetben sem blokkolja le a kereket, ha behúzom a kuplungot. Az unokatesom traktorja viszont igen, annak ellenére hogy a kerék szabadonfutós. Mi lehet az oka?
Nyilván a 2 pontban ez a probléma nem jelentkezik, mert a kerekek függetlenek a tengelytől.
Talán így könnyebben megérthető mit is akarok mondani.
totál nem értettem mit irtál fix állás meg 500 as kerék na mind 1
fixes nem szabadonfutós kerékkel előfordul az ilyesmi ott durván van motorfék is ugye ha nem huzol kuplungot, szabadonfutósnál nincs motorfék mert ha behuzod a kupl. elkezd kattogni mint a bolondóra
fixes kerékkel ha mész és hirtelen behuzod a kuplungot ott lebök és orra esel a géppel együtt tehát a jelenség igazolt behuzott kuplungal hajtás megáll azonnal és nem forog tovább fixes kerékkel is meg kell tanulni közlekedni teljesen máshogyan megyek fixes és szabadonfutós kerékkel
fixest jobban támogatom a motorfék miatt szabadonfutóssal viszont könnyebb forgolódni
Hát ezt most nem értem! Szerintem a keréknek nincs hozzá köze!
Nekem Szentkirályi Dragon 65 traktorom van, ha kocsizok és a szabadonfutós kerék (5.00 x 12 Robi Rekord kerék ) fix állásba van rakva, és menet közben behúzom a kuplungot, akkor a traki tovább gurul. A kuplung behúzásakor a motor és a hajtómű kapcsolata megszakad. De a kocsi a lendülettől ugyanúgy továbbgurul. Nálam ha a kerék fix állásban van rögzítve és a kuplungot behúzom akkor sohasem blokkol a kerék, közben a motor jár.
Unokatesom traktorját az én kerekemmel próbáltuk ki fix állásban. Mikor a kuplungot menet közben behúzza akkor minden alkalommal azonnal blokkol a kerék, a motor pedig szépen tovább működik. Tehát a kuplung behúzásakor az ő traktoirjánál is megszakad a kapcsolat a motor és a hajtómű között, hiszen attól hogy a kerék fixen blokkol a motor nem áll le. Viszont szerintem ennél a típusnál a kuplung valami biztonsági kapcsolót kell hogy működtessen ami azonnal blokkolja a kereket. Vagy én tévedek és ez valami hiba lehet?
Elkérte tőlem a kiskocsimat, hogy kipróbálja a trakit kocsizva is. Azt tapasztaltuk, hogy ha menet közben behúzza a kuplungot, akkor a kerekek azonnal blokkolnak, de a motor nem áll le! A hajtóműnek nincs semmilyen rendellenes hangja.
Az én traktorom nem csinál ilyet, ha behúzom a kuplungot akkor a traki gurul tovább.
A kérdésem az lenne lehetséges, hogy ezt a fajta traktort a Szentkirályi valami biztonsági szempontból direkt így fejlesztette ki? Hogy rotáláskor ha behúzzák a kuplungot akkor a ratakapa azonnal megálljon? Vagy ez valami hajtómű hiba?
Nekem a perem átmérője kellene ami a hajtóműre szorul rá. A két szivacs között főként annyi a különbség hogy a sárgán nincs perem, sem a furatban sem a külső szélén.
A javasolt indítási technikád bejött. Annyi az eltérés, hogy 2 lassú pumpálás és 3 gyors. Harmadik rántásra beindult, de néhány pöffenés után leállt. Gázkart visszahúztam 1/2 állásba. 1 rántás és indult ismét és és már nem állt le.
Lenne egy kérésem, megtudnád mérni nekem a szimering porvédő lemez belső méretét (azt a részét amely a hajtóműházra megy rá) . Ha már le van szedve. ;)
Kiszaladtam, megnéztem. Nekem ott nincs csavar egyik oldalon sem. Valszeg odabarkácsolta valaki. Érzetem szerint egyébként ott a csigaorsó felső csapágya van. Szerintem nem kell vele csinálni semmit. Illetve, remélem ott felül nem olajban futós csapágy van és esetleg addig van töltve olajjal.
Szimering cserénél ügyelj, hogy a csigakerék ugyan abba a helyzetbe kerüljön vissza. ( jelöltem rajta a forgásirányt) Különben az orsó eltolhatja tengelyen.
A hajtásház két fele között külön tömítés nincs, csak valami szilikon. Azzal is szoktam pótolni összerakáskor. Kicsit nehezen jön szét, mert a orsó talpán lévő csapágy és a két központosító csap elég patent módon összetartja.
Az a csavar hol van? Nekem gyanús, hogy nincs funkciója. Távolabbi kép jó lenne.
Ezen nem állítható a kuplung semmilyen csavarral. Az itt mostanság szereplő két rk különbözik egymástól!!! Nehogy valami végzetes történjen valamelyikkel!!
Amiről írsz az belülről csak egy kiálló bütyöknek látszik, amire rá megy a kuplungkiemelő belső vége. Én oda raktam is 3 db alátétet, hogy feljebb kerüljön a kiemelő. Többet nem akartam tenni, mert akkor már nagyon kevés lett volna, ami belemegy a kiemelőn lévő zsákfuratba.
Kíváncsivá tettél és most ki is mentem mindjárt ahogy olvastam az írásod. Most benyúltam alulra és valóban ott van egy M 8-as csavar és kilóg belőle még vagy 3 cm. Ha nincs nagyon berohadva, akkor megpróbálok állítani rajta.
Nem a furatra gondolok hanem a három csavar közül a középsőre 13.-as kulcs fogja és alulról felfelé kéne behajtva lenni. Ezt mikor tekered befelé a villa jobb oldalát emeli a bovden felőli oldalát süllyeszti lefelé.
Segítségül had mondjam el az én véleményemet a tengelykapcsoló hibáról.
A hajtásház jobb oldalán a kapák fölött alulról van egy M8.-as csavar kontraanyával ezen kellene befelé tekerni vagy kicserélni hosszabbra mivel ezen támaszkodik fel a kiemelő villa. Ezért nem a villa szárát kellett volna megköszörülni.