Keresés

Részletes keresés

arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23884

Szia!

Igazából nem vagyok műszaki beállítottságú ember, ezért nem értek ehhez sem. 

De feltűnt a különbség! Most unokatesom szerelőhöz akarja vinni a gépet. 

Szerintem viszont az Ő hajtóműve gyárilag ilyen. Az enyém ugyan külsőre olyan de biztos van némi eltérés ami miatt lehetővé teszi, hogy a kerék tovább forogjon és ne blokkoljon. Egyébként mint előzőleg írtam mind a kettő Szentkirályi gyártmány! 

Üdv.: Zoli

Előzmény: oljeg12 (23881)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23883

Szia! 

Az enyém ilyen http://www.arukereso.hu/kapalogep-c4186/szentkiraly/kf-dragon-65-p189151647/ sajnos a hajtóműről nem tudtam képet rakni. 

Az én gépem sosem csinált olyat, hogy kocsizáskor menet közben behúzott kuplungnál blokkolja  a kereket.  

 

 

Üdv.: Zoli

Előzmény: Luximen (23882)
Luximen Creative Commons License 2015.01.22 0 0 23882
Erreől beszéltem,csak nem szájbarágósan. Mindazonálltal régebben mintha olvastam volna valahol hogy az egy bekezdésest ( unokatesójé biztos ilyen) nem lehet fordítva hajtani. A több bekezdéses csigatengelyt viszont igen.
Szerintem lássunk egy fotót mindkettő hajtásról hátha okosabbak leszünk.
Előzmény: oljeg12 (23881)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23881

Nem tudom, hogy a Te gépedbe, milyen hajtómű van. Az unokatesódéba, biztosra veszem, hogy csigahajtás van. Nem tudom, hogy láttál-e már ilyen hajtóművet?

Ha nem, akkor itt egy kép egy csigahajtásról.

 

 

A képen baloldalról a csigatengelyen jön a meghajtás. Mivel ez tengelyirányba nem tud elmozdulni, így arra kényszeríti a csigakereket, hogy forogjon. A csigakerék tengelyére van szerelve a rotakapa kereke. Ha jól megnézed a képet, akkor egyértelmű, hogy ha a csigakerékkel akarjuk forgatni a csigát, akkor az nem fog menni, mert a csigakerék fogai nekifeszülnek a csigának. Ha behúzod a kuplungot, akkor a lendület akarná tovább vinni a kocsival együtt mindent, de mivel ekkor már a csigakerék akarna lenni a meghajtó, mivel a csiga, már a motor felől nem kap meghajtást. Mivel a meghajtás visszafele nem működik, ezért blokkol a kerék.

Remélem érthető volt magyarázatom, de ha nem, akkor valaki hátha jobban eltudja magyarázni.

Előzmény: arvaiz69 (23880)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23880

Szia! 

Tehát a taraktort  olyan kerékkel próbáltuk ki, ami ugyan szabadonfutós, de van rajta álítási lehetőség  Robi Rekord kerék 1, szabadonfutós de a két kerék fixen rögzül a tengelyhez,  ( nehéz vele kanyarodni) , 

2, szabadonfutós de a két kerék a tengelytől függetlenül tud forogni.  ( könnyű vele kanyarodni).  3, A kerekek függetlenek a tengelytől, ha a traktor áll előre hátra lehet tolni. 

 

Az Én traktorom az 1 pontban lévő helyzetben sem blokkolja le a kereket, ha behúzom a kuplungot.  Az unokatesom traktorja viszont igen, annak ellenére hogy a kerék szabadonfutós. Mi lehet az oka?

Nyilván a 2 pontban ez a probléma nem jelentkezik, mert a kerekek függetlenek a tengelytől.   

 

Talán így könnyebben megérthető mit is akarok mondani. 

 

Üdv.: Zoli

Előzmény: Kis Kolléga (23879)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23879

totál nem értettem mit irtál fix állás meg 500 as kerék na mind 1

fixes nem szabadonfutós kerékkel előfordul az ilyesmi ott durván van motorfék is ugye ha nem huzol kuplungot, szabadonfutósnál nincs motorfék mert ha behuzod a kupl. elkezd kattogni mint a bolondóra

fixes kerékkel ha mész és hirtelen behuzod a kuplungot ott  lebök és orra esel a géppel együtt tehát a jelenség igazolt behuzott kuplungal hajtás megáll azonnal és nem forog tovább fixes kerékkel is meg kell tanulni közlekedni teljesen máshogyan megyek fixes és szabadonfutós kerékkel

fixest jobban támogatom a motorfék miatt szabadonfutóssal viszont könnyebb forgolódni

Előzmény: arvaiz69 (23878)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23878

Szia! 

Hát ezt most nem értem! Szerintem a keréknek nincs hozzá köze! 

Nekem Szentkirályi Dragon 65 traktorom van, ha kocsizok és a szabadonfutós kerék (5.00 x 12 Robi Rekord kerék ) fix állásba van rakva, és menet közben behúzom a kuplungot, akkor a traki tovább gurul. A kuplung behúzásakor a motor és a hajtómű kapcsolata megszakad. De a kocsi a lendülettől ugyanúgy továbbgurul. Nálam ha a kerék fix állásban van rögzítve és a kuplungot behúzom akkor sohasem blokkol a kerék, közben a motor jár.

Unokatesom traktorját az én kerekemmel próbáltuk ki fix állásban. Mikor a kuplungot menet közben behúzza akkor minden alkalommal azonnal blokkol a kerék, a motor pedig szépen tovább működik. Tehát a kuplung behúzásakor az ő traktoirjánál is megszakad a kapcsolat a motor és a hajtómű között, hiszen attól hogy a kerék fixen blokkol a motor nem áll le. Viszont szerintem ennél a típusnál a kuplung valami biztonsági kapcsolót kell hogy működtessen ami azonnal blokkolja a kereket. Vagy én tévedek és ez valami hiba lehet?

Üdv.: Zoli 

 

Előzmény: Luximen (23877)
Luximen Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23877

A csigakerekes hajtás, fix kerekekkel így szokott viselkedni. Neked véletlen nem szabadonfutós a kereked?

 

Előzmény: arvaiz69 (23876)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23876

Sziasztok! 

Kérdésem lenne felétek! Unokatesóm szerzett egy 2011-es gyártmányú Szentkirályi rotációskapát Briggs Quantum 60 motorral http://szerszamaneten.hu/spd/unas_617723/KF-QUANTUM-60-Briggs-6LE6-kapas

Elkérte tőlem a kiskocsimat, hogy kipróbálja a trakit kocsizva is.  Azt tapasztaltuk, hogy ha menet közben  behúzza a kuplungot, akkor a kerekek azonnal blokkolnak,  de a motor nem áll le! A hajtóműnek nincs semmilyen rendellenes hangja. 

Az én traktorom nem csinál ilyet, ha behúzom a kuplungot akkor a traki gurul tovább. 

A kérdésem az lenne lehetséges, hogy ezt a fajta traktort a Szentkirályi valami biztonsági szempontból direkt így fejlesztette ki? Hogy rotáláskor ha behúzzák a kuplungot akkor a ratakapa azonnal megálljon? Vagy ez valami hajtómű hiba? 

Ha az mi lehet a baj? 

Előre is köszönöm a segítséget !

Üdv.: Zoli

Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23875

Szia

Köszönöm a gyors választ.

Nekem a perem átmérője kellene ami a hajtóműre szorul rá. A két szivacs között főként annyi a különbség hogy a sárgán nincs perem, sem a furatban sem a külső szélén.

Előzmény: szbela78 (23874)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23874

Szia!

A porvédő belső átmérője 26,5 mm.

A levegőszűrő szivacsban mi a különbség?

Nekem ilyen van: 

Előzmény: Peti 82 (23869)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23873

Nagyon Úras!! :)

Előzmény: Kis Kolléga (23867)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23872

Csak 2 gyors. ;)

Előzmény: oljeg12 (23871)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23871

A javasolt indítási technikád bejött. Annyi az eltérés, hogy 2 lassú pumpálás és 3 gyors. Harmadik rántásra beindult, de néhány pöffenés után leállt. Gázkart visszahúztam 1/2 állásba. 1 rántás és indult ismét és és már nem állt le.

Előzmény: Peti 82 (23814)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23870

Szuper!!!!

 

Előzmény: Kis Kolléga (23867)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23869

Szia

 

Lenne egy kérésem, megtudnád mérni nekem a szimering porvédő lemez belső méretét (azt a részét amely a hajtóműházra megy rá) . Ha már le van szedve. ;)

 

Köszönöm

Előzmény: szbela78 (23859)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23868

Ebbe a levegőszűrő házba zöld színű szűrőbetét való, a műanyag házasba pedig sárga. Nem egyforma a két szivacs.

Előzmény: szbela78 (23861)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23867

Na milyen lett ?? Idei szezonra felkészítve

 

 

 

 

lacy63 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23866

Kiszaladtam, megnéztem. Nekem ott nincs csavar egyik oldalon sem. Valszeg odabarkácsolta valaki. Érzetem szerint egyébként ott a csigaorsó felső csapágya van. Szerintem nem kell vele csinálni semmit. Illetve, remélem ott felül nem olajban futós csapágy van és esetleg addig van töltve olajjal.

 

Szimering cserénél ügyelj, hogy a csigakerék ugyan abba a helyzetbe kerüljön vissza. ( jelöltem rajta a forgásirányt) Különben az orsó eltolhatja  tengelyen.

A hajtásház két fele között külön tömítés nincs, csak valami szilikon. Azzal is szoktam pótolni összerakáskor. Kicsit nehezen jön szét, mert a orsó talpán lévő csapágy és a két   központosító csap elég patent módon összetartja.

 

Előzmény: szbela78 (23856)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23865

Már megvan. Nem tudom, este megnézem az enyémet. Erre a csavarra nem emlékezem, nem volt soha gondom vele.

Előzmény: szbela78 (23856)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 23864

Az a csavar hol van? Nekem gyanús, hogy nincs funkciója. Távolabbi kép jó lenne.

Ezen nem állítható a kuplung semmilyen csavarral. Az itt mostanság szereplő két rk különbözik egymástól!!! Nehogy valami végzetes történjen valamelyikkel!!

Előzmény: szbela78 (23859)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23863

 Amiről írsz az belülről csak egy kiálló bütyöknek látszik, amire rá megy a kuplungkiemelő belső vége. Én oda raktam is 3 db alátétet, hogy feljebb kerüljön a kiemelő. Többet nem akartam tenni, mert akkor már nagyon kevés lett volna, ami belemegy  a kiemelőn lévő zsákfuratba. 

Kíváncsivá tettél és most ki is mentem mindjárt ahogy olvastam az írásod. Most benyúltam alulra és valóban ott van egy M 8-as csavar és kilóg belőle még vagy 3 cm. Ha nincs nagyon berohadva, akkor megpróbálok állítani rajta.

Előzmény: Robics (23855)
Robics Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23862

Ez a csavar furcsán áll ezt a verziót még én nem láttam, mert függőlegesen kellene állni a csavarnak! Olyan mintha sérült lenne!

Előzmény: szbela78 (23860)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23861

Szia!

Köszi a linket meg az infókat. A két törött rugó telitalálat volt.

Légszűrőbetétről holnap tudok képet felrakni, de a szűrőházról van közeli képem.

Alakja pont ugyanez, csak van egy lyuk a közepén amibe a jobb oldali alkatrész van beletéve, és annak közepén megy át a rögzítő csavar.

 

Előzmény: lacy63 (23843)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23860

Bocsánat, a csavarra gondoltam. Még nem tiszta a dolog. Lehet hogy csak így zárták le azt a furatot amin keresztül a kuplungosokat állítani lehet?

Előzmény: Robics (23858)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23859

Sziasztok!

Köszönöm a segítségeteket!

Ma úgy gondoltam, hogy karbantartás és hibafeltárás miatt megbontom egy kicsit a masinát.

 Ennyi maradt.   :)

Röpsúly, annak a rugója, szimering és porvédő hiba megvan.  

    

Igazából csak ezzel a lazán betekert csavarral nem tudtam mit kezdeni. 

Talán ez a kuplungállítós dolog lehet a megfejtés? Mondjuk az a verzió rám nem vonatkozik ha jól sejtem.

 

 

 

Robics Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23858

De a te géped az röpsúlyos és nem kúpos kuplungos, mint Oljeg 12 -é!

Előzmény: Robics (23857)
Robics Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23857

Nem a furatra gondolok hanem a három csavar közül a középsőre 13.-as kulcs fogja és alulról felfelé kéne behajtva lenni. Ezt mikor tekered befelé a villa jobb oldalát emeli a bovden felőli oldalát süllyeszti lefelé.

Előzmény: szbela78 (23856)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23856

Szia!

Erre a furatra gondolsz, itt kellene lennie a kontraanyás csavarnak?

 

Előzmény: Robics (23855)
Robics Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23855

Üdv. mindenkinek!

Segítségül had mondjam el az én véleményemet a tengelykapcsoló hibáról.

A hajtásház jobb oldalán a kapák fölött alulról van egy M8.-as csavar kontraanyával ezen kellene befelé tekerni vagy kicserélni hosszabbra mivel ezen támaszkodik fel a kiemelő villa. Ezért nem a villa szárát kellett volna megköszörülni.

Üdv! 

Előzmény: oljeg12 (23853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!