Nem a furatra gondolok hanem a három csavar közül a középsőre 13.-as kulcs fogja és alulról felfelé kéne behajtva lenni. Ezt mikor tekered befelé a villa jobb oldalát emeli a bovden felőli oldalát süllyeszti lefelé.
Segítségül had mondjam el az én véleményemet a tengelykapcsoló hibáról.
A hajtásház jobb oldalán a kapák fölött alulról van egy M8.-as csavar kontraanyával ezen kellene befelé tekerni vagy kicserélni hosszabbra mivel ezen támaszkodik fel a kiemelő villa. Ezért nem a villa szárát kellett volna megköszörülni.
Üdv kedves fórumozók. csapágy-zot kerekeket akarok tenni a kf 04 fűnyíró adapterem alá ( ki van kopva a belseje és ,dől jobbra balra) kérdezni szeretném h valaki felújította e ilyen formában,és hogy hol lehet ilyen kereket beszerezni?
Tegnap, nekiálltam, hogy a kuplungot megcsináljam. Szét vettem a kuplungházat és rugó nélkül összepróbáltam, hogy mennyit tud mozdulni a kuplungkúp. Nagyjából, olyan 1 cm körüli mozgása van. A mellékelt képen a kuplungház szélétől, addig a belső vállig.
Tehát, nem ez okozta az erős súrlódást a kuplungkar behúzásánál. A baj kívül volt.
Mivel az aluházat megreszeltem a kuplung kiemelőnél, így az nagyobb mértékben tudott megbillenni és beleért a kuplungház alsó részének a szélébe.
Ide.
A kuplung kiemelő, oldalról nézve, ilyen volt.
és ilyenre csináltam
A nyak részen a kiköszörülést meg nagyobbítottam és a szárat pedig fel hegesztettem, hogy korrigáljam azt a 2 mm-t, amit az alu házból kireszeltem. most úgy néz ki, hogy jó.
Mivel ez mindegyik egy-egy kép így könnyedén le lehet tölteni. Igaz, hogy csak egyenként, de ez a 23 kép nem tart sokáig. Jobbklikk a képen és válaszd a kép mentését, majd add meg, hogy hová akarod menteni és mented. Ezt meg csinálod mindegyik képpel.
Az első képen a kiemelő van, amit a bovdennel felfelé húzok. Az a két bütyök a belső részen, emeli a második képen látható kúpot. A kétoldali lapolásnál látszik az a két kis kopás, ami a kiemelő nyoma.
A bovden nagyon hosszú, de mivel mind a két végén forrasztott vég van, így nem tudom lerövidíteni. Habáááár.... ha az alsó végét levágnám, akkor a bovden külsőt is le tudnám rövidíteni és oda pedig tudnék tenni egy csavaros bovdenvéget. A gázbovden is túl hosszú, azt is le kell rövidíteni.
Szia! Vannak kertigép-szerelők,mezőgazdasági boltok a városokban, ha megmondod, hogy rk-02 röpsúly vagy szimmering, esetleg elviszed a hibás darabot magaddal, tudnak adni alkatrészt. Az eredetiekbe a briggs embléma általában bele van nyomva. Azt hiszem, hogy az agrooroszi.hu, innen postáznak is.
Feltöltés: a motorban van nívópálca. Általában 0,5-0,6l olaj kell bele. A fenti helyeken tartják a 0,6l-es Briggs olajat. Én 10-30 vagy 10-40 olajat öntöttem már bele, legutóbb Castrolt.
A hajtásba sebességváltó olaj kell, bármilyen jó. Alul le tudod engedni, a felső csavarnál betölteni. A mennyiséget nem tudom, a luk széléig kell tölteni, kb 3-4dl kell bele. Lentebb itt, vagy a Briggs-es topicban egy linken be van szkennelve egy rk gépkönyv. Megkeresem a linket Neked.
Az enyémen nem ilyen formájú ilyen van. A szivacsos részét szilikonnal, vagy egy kis motorolajjal meg szoktam nedvesíteni. CSAK NEDVESÍTENI, nem átitatni. Kicsit jobban tapad a por hozzá. Illetve ami rátapadt, az ott marad. Ha m a levegőszűrő betétjét fotózd már le.
Helyes Laci!A motort nem szedném szét csak a porlasztót a tankkal!Főleg a tank belsejét nézd meg jól,mert egy pár milliméteres kosz is tud indítási problémát okozni!Arra ráfér a tisztítás!A motor alatti részen én is átnéznék mindent!Kapákat már olcsón lehet kapni használtan is.Sok szerencsét a javításhoz és ha kérdésed van rakd fel bátran!Hiszen azért van ez az oldal, hogy segítsünk és megosztjuk egymás közt a tapasztalatot!
Szia! Köszönöm a tanácsokat, még ma délelőtt leveszem a motort és megnézem a rugókat. Van esetleg bevált hely ahonnan jó minőségű alkatrészeket lehet vásárolni, és esetleg el is küldik postán. Illetve még egy kérdés, a pontos feltöltési és beállítási adatokat honnan lehet beszerezni, esetleg alkatrészlista pl.: szimering méret? Az eladó szerint évente csak néhány alkalommal használta a gépet, bár lehet, hogy mind ezt mondja. :)
Szia! A kapák jó méretnek tűnnek és nem is nagyon kopottak. Agyonhasználva nem lehetett.
Amit cserélj most: olajat a motorban és a hajtásban, levegőszűrőt. Esetleg gyertyát, gázbovdent. A hajtás jobb oldalán mintha olajos lenne a tengely, itt a szimering ereszthet. Előbb-utóbb cserélni kell mindkettőt. Amíg álló helyzetben nem cseppen alá az olaj, én nem szoktam piszkálni. De legelőször alapos tisztítás főleg a karbi környékén. A hajtás csapágyait ugye meg a képről nem lehet megállapítani.
Ez automata szivatós motor, nem kell rá külön szivató. Az 5. képen a torokban az a szelep a szivató, A vákuum hatására teszi a dolgát. Indítani mindig a gázkar alapjárati állásában kell.
Kapaforgás: vedd le a motort, a főtengely végén van a röpsúly. Ezen kell lenni négy kis rugónak. Nekem 2 törött volt és akkor forgatta örökké a kapákat.
A mai napon tulajdonosa lettem egy Briggs 3.5HP Szevafém rotációs kapának. Azt szeretném tőletek meg tudni, hogy mire kell figyelnem, ill. mit kell ellenőriznem vagy cserélnem a gépen, hogy megbízhatóan működjön. Eddig azt tapasztaltam, hogy a gázbowden szorul (szerintem nem is eredeti), a karburátoron nincs szívató, ill. berántáskor forognak a kapák. Emiatt nehezen vagy egyáltalán nem is tudom újra beindítani a gépet, amikor a kapák a földben vannak. A kapákból egyébként létezik több méret? Ezek sokkal kisebbnek tűnnek mint amiket eddig ilyen gépeken láttam.
A képeken láttok-e otthoni átalakításokat, barkácsolás nyomait?
Segítségeteket és észrevételeiteket előre is köszönöm!
Biztos vagyok benne hogy amiatt nem jó a kuplungod mert nem ez a motor volt eredetileg rajta (ennek az elődje) szerintem hézagolni kell addig míg jó nem lesz.
Bocsi a gépkönyv alapján pont fordítva működik a kuplung mint a KF-04-en!Tehát alap helyzetben kuplung alsó-felső össze ér!Indításnál kar behúzz és indít!
oljeg12!Igy a képek alapján a rugónak nem lefelé kéne nyomni a kuplung alsót?Na meg az bowden igen csak meg van törtve!Olyan mint ha állandóan behúzva lenne!
Ugyanez az RK-02-es kapa "aljzat" van nekem is. Problémám vele, hogy szezonban 4-szer kell alul csapágyat cserélnem mert bemegy a homok. Hiába van rajta a porvédő meg az alusapka. Van esetleg vmi megoldás erre? Neked is van ezzel gondod?
Az a helyzet, hogy most akarok ki menni, hogy megpróbáljam a hézagolást. Itt van a kuplungkiemelő és a kúp, amit emel.
A kúpnál, kétoldalt van egy kis kopás és valószínű, hogy az hiányzik ahhoz, hogy a kuplung szétoldjon. Valószínű, hogy jó irányba kezdtem el, hogy korrigáljam a kiemelés hibáját. Csak azzal, hogy sokat reszeltem ki az alumíniumból, ezért annyira fel tudtam húzni a bovdennel, hogy a kúp felsőrésze, (ami a képen most alul van) beleért valamibe, ami által lefojtotta a motort.
Néztem a videókat és az elsőn egy röpsúlyos kuplungos gép van a másodikon pedig szintén egy kuplungos. De a videón a gázadásra reagál a motor fordulata. Az enyémen hiába mozdítom a gázkart, a fordulat nem változik.
Ott kiemelőkar fölött látszik, hogy kireszeltem az aluházból.
Helló oljeg12!Én a képekből azt veszem ki,hogy hasonló elven működik mint a KF-04 kuplung!Nem lehet az hogy az előző tulaj bele nyúlt a kuplungba?És talán rosszul rakta össze?Ha tudnál fel tenni a kapálógépről még képeket az alsó részről talán többet tudok segíteni?Ezek a gépek látom két fajta módon van megoldva a kuplungja! Raktam ide két videót:https://www.youtube.com/watch?v=ZGp2aQi3cPkhttps://www.youtube.com/watch?v=xjrQ4d_jNro