Keresés

Részletes keresés

Robics Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23857

Nem a furatra gondolok hanem a három csavar közül a középsőre 13.-as kulcs fogja és alulról felfelé kéne behajtva lenni. Ezt mikor tekered befelé a villa jobb oldalát emeli a bovden felőli oldalát süllyeszti lefelé.

Előzmény: szbela78 (23856)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23856

Szia!

Erre a furatra gondolsz, itt kellene lennie a kontraanyás csavarnak?

 

Előzmény: Robics (23855)
Robics Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23855

Üdv. mindenkinek!

Segítségül had mondjam el az én véleményemet a tengelykapcsoló hibáról.

A hajtásház jobb oldalán a kapák fölött alulról van egy M8.-as csavar kontraanyával ezen kellene befelé tekerni vagy kicserélni hosszabbra mivel ezen támaszkodik fel a kiemelő villa. Ezért nem a villa szárát kellett volna megköszörülni.

Üdv! 

Előzmény: oljeg12 (23853)
Zsoltigcv Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23854

Üdv kedves fórumozók. csapágy-zot kerekeket akarok tenni a kf 04 fűnyíró adapterem alá ( ki van kopva  a belseje és ,dől jobbra  balra) kérdezni szeretném h  valaki felújította e ilyen formában,és hogy hol  lehet ilyen kereket beszerezni?

oljeg12 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23853

Tegnap, nekiálltam, hogy a kuplungot megcsináljam. Szét vettem a kuplungházat és rugó nélkül összepróbáltam, hogy mennyit tud mozdulni a kuplungkúp. Nagyjából, olyan 1 cm körüli mozgása van. A mellékelt képen a kuplungház szélétől, addig a belső vállig.

 

 

Tehát, nem ez okozta az erős súrlódást a kuplungkar behúzásánál. A baj kívül volt.

Mivel az aluházat megreszeltem a kuplung kiemelőnél, így az nagyobb mértékben tudott megbillenni és beleért a kuplungház alsó részének a szélébe.

Ide.

 

 

A kuplung kiemelő, oldalról nézve, ilyen volt.

 

és ilyenre csináltam

 

A nyak részen a kiköszörülést meg nagyobbítottam és a szárat pedig fel hegesztettem, hogy korrigáljam azt a 2 mm-t, amit az alu házból kireszeltem. most úgy néz ki, hogy jó.

oljeg12 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23852

Mivel ez mindegyik egy-egy kép így könnyedén le lehet tölteni. Igaz, hogy csak egyenként, de ez a 23 kép nem tart sokáig. Jobbklikk a képen és válaszd a kép mentését, majd add meg, hogy hová akarod menteni és mented. Ezt meg csinálod mindegyik képpel.

Előzmény: steve1000000 (23846)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23851

Ezt a gépkönyvet és benne a kuplung szerkezet metszetrajzát már korábban megtaláltam

Előzmény: Dutrás-pisti (23832)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23850

Az első képen a kiemelő van, amit a bovdennel felfelé húzok. Az a két bütyök a belső részen, emeli a második képen látható kúpot. A kétoldali lapolásnál látszik az a két kis kopás, ami a kiemelő nyoma.

A bovden nagyon hosszú, de mivel mind a két végén forrasztott vég van, így nem tudom lerövidíteni. Habáááár.... ha az alsó végét levágnám, akkor a bovden külsőt is le tudnám rövidíteni és oda pedig tudnék tenni egy csavaros bovdenvéget. A gázbovden is túl hosszú, azt is le kell rövidíteni.

Előzmény: Dutrás-pisti (23831)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23849

http://molnarestarsa.uw.hu/rk02-02bkapa.pdf  próbáld innen. Nem ugyanaz. A jobb alsó sarok felé told az egeret, néhány piktogram megjelenik....

Előzmény: steve1000000 (23846)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23848

nemtom. én csak továbbosztottam a linket.

Előzmény: steve1000000 (23846)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23847

Nekem még nincs tapasztalatom vele, mert még csak 11.-e óta van a birtokomba.

Előzmény: steve1000000 (23830)
steve1000000 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23846

Ez nagyon jó!!! Hogy lehetne ezt egybe letölteni? Ez csak pénzért engedi... :-(

Előzmény: lacy63 (23844)
steve1000000 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23845

Köszi! Megnézem.

Előzmény: Peti 82 (23837)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23844

Gépkönyv Ronkovik kolléga szíves jóindulatával:           http://www.scribd.com/doc/36308584/RK-02-rotacios

Keresd meg a 23779-es hozzászólást. Ott van a kuplung, illetve a motor képe, az enyémen olyan van.

Előzmény: szbela78 (23841)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23843

Szia! Vannak kertigép-szerelők,mezőgazdasági boltok a városokban,  ha megmondod, hogy rk-02 röpsúly vagy szimmering, esetleg elviszed a hibás darabot magaddal, tudnak adni alkatrészt. Az eredetiekbe a briggs embléma általában bele van nyomva. Azt hiszem, hogy az agrooroszi.hu, innen postáznak is.

Feltöltés: a motorban van nívópálca. Általában 0,5-0,6l olaj kell bele. A fenti helyeken tartják a 0,6l-es Briggs olajat. Én 10-30 vagy 10-40 olajat öntöttem már bele, legutóbb Castrolt.

A hajtásba sebességváltó olaj kell, bármilyen jó. Alul le tudod engedni, a felső csavarnál betölteni. A mennyiséget nem tudom, a luk széléig kell tölteni, kb 3-4dl kell bele. Lentebb itt, vagy a Briggs-es topicban egy linken be van szkennelve egy rk gépkönyv. Megkeresem a linket Neked.

Az enyémen nem ilyen formájú ilyen van.  A szivacsos részét szilikonnal, vagy egy kis motorolajjal meg szoktam nedvesíteni.  CSAK NEDVESÍTENI, nem átitatni. Kicsit jobban tapad a por hozzá. Illetve ami rátapadt, az ott marad. Ha m a levegőszűrő betétjét fotózd már le.

Kérdezz bátran.

 

 

Előzmény: szbela78 (23841)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23842

Helyes Laci!A motort nem szedném szét csak a porlasztót a tankkal!Főleg a tank belsejét nézd meg jól,mert egy pár milliméteres kosz is tud indítási problémát okozni!Arra ráfér a tisztítás!A motor alatti részen én is átnéznék mindent!Kapákat már olcsón lehet kapni használtan is.Sok szerencsét a javításhoz és ha kérdésed van rakd fel bátran!Hiszen azért van ez az oldal, hogy segítsünk és megosztjuk egymás közt a tapasztalatot! 

szbela78 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23841

Szia! Köszönöm a tanácsokat, még ma délelőtt leveszem a motort és megnézem a rugókat. Van esetleg bevált hely ahonnan jó minőségű alkatrészeket lehet vásárolni, és esetleg el is küldik postán. Illetve még egy kérdés, a pontos feltöltési és beállítási adatokat honnan lehet beszerezni, esetleg alkatrészlista pl.: szimering méret? Az eladó szerint évente csak néhány alkalommal használta a gépet, bár lehet, hogy mind ezt mondja. :) 

Előzmény: lacy63 (23840)
lacy63 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 23840

Szia! A kapák jó méretnek tűnnek és nem is nagyon kopottak. Agyonhasználva nem lehetett.

 

Amit cserélj most: olajat a motorban és a hajtásban, levegőszűrőt. Esetleg gyertyát, gázbovdent. A hajtás jobb oldalán mintha olajos lenne a tengely, itt a szimering ereszthet. Előbb-utóbb cserélni kell mindkettőt. Amíg álló helyzetben nem cseppen alá az olaj, én nem szoktam piszkálni. De legelőször alapos tisztítás főleg a karbi környékén. A hajtás csapágyait ugye meg a képről nem lehet megállapítani.

 

Ez automata szivatós motor, nem kell rá külön szivató. Az 5. képen a torokban az a szelep a szivató, A vákuum hatására teszi a dolgát. Indítani mindig a gázkar alapjárati állásában kell. 

 

Kapaforgás: vedd le a motort, a főtengely végén van a röpsúly. Ezen kell lenni négy kis rugónak. Nekem 2 törött volt és akkor forgatta örökké a kapákat.

Jó munkát vele.

Előzmény: szbela78 (23839)
szbela78 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23839

A képek persze lemaradtak, talán most sikerülni fog.

 

szbela78 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23838

Sziasztok!

A mai napon tulajdonosa lettem egy Briggs 3.5HP Szevafém rotációs kapának. Azt szeretném tőletek meg tudni, hogy mire kell figyelnem, ill. mit kell ellenőriznem vagy cserélnem a gépen, hogy megbízhatóan működjön. Eddig azt tapasztaltam, hogy a gázbowden szorul (szerintem nem is eredeti), a karburátoron nincs szívató, ill. berántáskor forognak a kapák. Emiatt nehezen vagy egyáltalán nem is tudom újra beindítani a gépet, amikor a kapák a földben vannak. A kapákból egyébként létezik több méret? Ezek sokkal kisebbnek tűnnek mint amiket eddig ilyen gépeken láttam.

A képeken láttok-e otthoni átalakításokat, barkácsolás nyomait?

Segítségeteket és észrevételeiteket előre is köszönöm!

Béla

 

Peti 82 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23837

Én purfixet tennék a helyedben a motor és a ház közé, csak a 3 motorrögzítő csavarhoz nem.

Ott jut be a homok. Nagyon nincs más megoldás, ha lemosod a víz folyik be, egyébként meg a homok.

Előzmény: steve1000000 (23830)
Peti 82 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23836

Szia

 

Biztos vagyok benne hogy amiatt nem jó a kuplungod mert nem ez a motor volt eredetileg rajta (ennek az elődje) szerintem hézagolni kell addig míg jó nem lesz.

Előzmény: oljeg12 (23829)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23835

Csináltam egy illusztrációt!

Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23834

Kuplung karról is képet?Meg ha az egész gépről?

Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23833

Bocsi a gépkönyv alapján pont fordítva működik a kuplung mint a KF-04-en!Tehát alap helyzetben kuplung alsó-felső össze ér!Indításnál kar behúzz és indít!

Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23832

Na találtam neked gépkönyvet!http://molnarestarsa.uw.hu/rk02-02bkapa.pdf

Előzmény: oljeg12 (23829)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23831

oljeg12!Igy a képek alapján a rugónak nem lefelé kéne nyomni a kuplung alsót?Na meg az bowden igen csak meg van törtve!Olyan mint ha állandóan behúzva lenne!

Előzmény: oljeg12 (23829)
steve1000000 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23830

Sziasztok!

 

Ugyanez az RK-02-es kapa "aljzat" van nekem is. Problémám vele, hogy szezonban 4-szer kell alul csapágyat cserélnem mert bemegy a homok. Hiába van rajta a porvédő meg az alusapka. Van esetleg vmi megoldás erre? Neked is van ezzel gondod?

 

Előzmény: oljeg12 (23829)
oljeg12 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23829

Az a helyzet, hogy most akarok ki menni, hogy megpróbáljam a hézagolást. Itt van a kuplungkiemelő és a kúp, amit emel.

 

 

 

A kúpnál, kétoldalt van egy kis kopás és valószínű, hogy az hiányzik ahhoz, hogy a kuplung szétoldjon. Valószínű, hogy jó irányba kezdtem el, hogy korrigáljam a kiemelés hibáját. Csak azzal, hogy sokat reszeltem ki az alumíniumból, ezért annyira fel tudtam húzni a bovdennel, hogy a kúp felsőrésze, (ami a képen most alul van) beleért valamibe, ami által lefojtotta a motort.

Néztem a videókat és az elsőn egy röpsúlyos kuplungos gép van a másodikon pedig szintén egy kuplungos. De a videón a gázadásra reagál  a motor fordulata. Az enyémen hiába mozdítom a gázkart, a fordulat nem változik.

 

 

 

 

Ott  kiemelőkar fölött látszik, hogy kireszeltem az aluházból.

 

 

Előzmény: Dutrás-pisti (23828)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 23828

Helló oljeg12!Én a képekből azt veszem ki,hogy hasonló elven működik mint a KF-04 kuplung!Nem lehet az hogy az előző tulaj bele nyúlt a kuplungba?És talán rosszul rakta össze?Ha tudnál fel tenni a kapálógépről még képeket az alsó részről talán többet tudok segíteni?Ezek a gépek látom két fajta módon van megoldva a kuplungja! Raktam ide két videót:https://www.youtube.com/watch?v=ZGp2aQi3cPk  https://www.youtube.com/watch?v=xjrQ4d_jNro 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!