Ahogy mondod KF eke. A Rex Maxikat KF hajtóművel szerelték ami a mai KF Extra hajtóműnek az elődje volt. A motor se Robi volt igazából mert aszt a Kismotor és gépgyár gyártotta csak nagy számban szerelték vele a Robi kapálógépeket.
Ha a kuplung ki van engedve8tehát nem feszíted a szíjat) akkor forog a váltón lévő ékszíjtárcsa? Amúgy nekem is ilyen gépem van ha van kérdésed nyugodtan tedd fel.
Ha lerajzolnád (skiccelnéd) a kerék és akörüli részeket, akkor talán lesz aki segithet.(De ha megnézel egy centrifugát, vagy egy olyan fűnyirót, ahol egy kart állandóan behúzva kell tartani üzemközben, akkor meglátod a szalagfék lényegét.)
Kertitraktor pótkocsira szeretnék féket. Jelenleg nincs rajta, egy rendszám nélküli kis utánfutóról van szó. A gyári kocsikon szalagfék van, ez hogy néz ki, lehet-e ilyet házilag ráépíteni vagy valami más megoldás esetleg?
Most látom, hogy a Robi 151-es gépről van szó.ezt is a Robix gyártotta úgy 30 éve,akkor a mai eke RE 101-es,az általad készített átalakítással is jó lehet.!
Állítottam a kormánylemez szögén meg lett nagyobbítva maga az ekefej
a nagy tömeget is letudja fordítani és került rá egy befordító fülecske is
az ekenádra hegesztéssel került egy 12-es betonacél ami magát az egész kormánylemezt tartja, igy a talaj ellenállása nem feszegeti a kormánylemezt hanem átadja a feszültséget az ekenádra
fogásszélessége 10-12 cm között, szántás mélysége 15-20 cm között talajtól függően
a nagyon kötött talajon 12 centis mélységeket is mértem.
Ez az én szerencsém. Ha valamit venni szeretnék, akkor azt elfogadható áron, mindig messze árulják. Volt mikor sehol nem árultak olyan dolgot ami nekem sürgősen kellett volna, csak Győrbe. Kénytelen voltam oda menni érte. Két hónap múlva, már közelebb is volt, ami ráadásul újabb típus, jobb állapotban és ugyan azon az áron volt.
Amint nézem az időjárás előrejelzést, talán a jövőhét második felére ki enged a fagy. Csak azt nem tudom, hogy Kalocsán rá lehet-e menni a földre. Azon a környéken az az igaz feketeföld van és "vendégmarasztaló" sár. Ismerem a környéket, mert Kalocsa mellett nőttem fel. Végül is nekem csak arra kellene, hogy a 160 m2-es kertet egyszer fel rotáljam.
Én ezek közül egyik ekét sem ajánlom egyszerüen ezek nem forgatják le a talaj felső rétegét nincs forditás csak kivágja barázdaszeletet és lerakja a barázdába átforditás nélkül.
Rex maxi ekét kisérleteztem ki úgy hogy kormánylemezen hajtottam + megerősítettem + leforgató fület hegesztettem rá. Ez az egy kf eke amit kis átalakítással rá lehet birni arra hogy azért forgasson is ne csak turkálja a talajt.
Valahol a nyáron mutattam róla képet majd késöbb lefotozom neked.
De még abban is segitek neked a jofogáson vettem potom 10 ezerért házhoz szállítva.
Ez egy szevafém-es lehajtás. Nem mai darab de ezek is jól bírják. Mivel nem új darab ezért egy próbát mindenképpen menni kellene vele. Az üzemóráról talán az tud támpontot adni hogy amint nézem még a gyári matrica is rajta van a védőlemezen. Ha próbálod mindenképpen valamennyire le kell terhelni a hajtást hogy lássad mennyi erő van még a motorban. Ha csak megbillentik a mankókeréken és úgy mutatják az nem elég. Földben kellene próbálni csak hát ilyenkor fagyott talajban nem lehet...
Köszönöm mindkettőtök válaszát. Hogy tudom, hogy egy bizonyos lehajtás KF. Az aki jártas a rotációs kapákkal kapcsolatban az kapásból tudja. De olyan mint én, aki csak azt láttam, hogy ott dolgoznak egy rotációskapával, nem egyértelmű.
Lehet-e külön kapni új KF lehajtást, vagy csak használtat? A használtról pedig egy hozzáértő se tudja kívülről látni, hogy belül milyen állapotban van. Mert ha rajta van a motor és lehet csinálni vele egy próbát, akkor azért az is segít az állapot megállapításban.
Itt van egy hirdetés, ami elgondolkodtató, hogy igazat ír-e a hirdető. A képről ítélve, amilyen ütött kopott, nem az látszik, hogy kevés üzemóra lenne benne.
Javaslom én is a KF lehajtást és a Honda vagy Briggs motort. Végül is az MTD motorok nem olyan rosszak vagyis inkább úgy mondom letehet kifogni belőlük jót. És az MTD MTD 55/6 Thorx és a MTD Charlie- KA Thorx 35 KF hajtóművel szereltek én ha ezek közül választanék akkor az 55/6-ost venném.
Szia bageros67!Szerintem ár értékben nagyon jó!Ha teheted akkor 6,5 Le-öset válaszd,talán 5-6 ezer forinttal drágább a 5,5 Le-nél. Ha nem tonnákat húzol vele és a motorolajat rendesen cseréled, szerintem örök! Valamelyik nagyobb cég koppintása,csak tömeg gyártásba készül ezért olcsóbb!
Szia oljeg12!Én a helyedben azt csinálnám,hogy a hirdetések között néznék KF-04-es hajtóművet,akár motorral vagy motor nélkül,aztán vennék rá egy Briggs 6Le-ös motort.Ez a kettő jóval 100 ezer alatt lenne.Ezzel bármit meg lehet csinálni,akár felezővel is.Lásd az én gépemet!