Apukám unokatestvére megkért, hogy rakjam fel az internetre a traktorját, mert eladósorba került! Ha esetleg valakit érdekelne! A hirdetésből kifelejtettem, hogy a traktor kerekeit le lehet venni a tengelyről, oda rotakapákat lehet rakni, így rotációskapaként is lehet használni! Egyébként a masina nagyon precízen lett megépítve! A dupla váltó miatt hihetetlen micsoda ereje van! A váltók a szarvkormányról működtethető! A pótkocsi nagy erős, nem szakad össze pár mázsa alatt!
Szia Furak idézlek :) "Az eke akkor van jól beállítva ha elengeded a gép szarvát és megy magától!" Na ez az ami az életben sosem fog sikerülni,ezek nem szántásra vannak kitalálva és lehetetlen beállítani úgy hogy magától menjen.
Az eke akkor van jól beállítva ha elengeded a gép szarvát és megy magától! Az a csavar az eke dőlésszögét állítja. Úgy kell beállítani hogy a gép kereke mikor a barázdába van akkor az ekevas vízszintbe legyen a talajjal. Nekem nincs ilyen ekém én csak az eke beállításról írtam. Tehát konkrét tapasztalatom nincs ezzel az adapterrel. Amúgy csinálj fotókat az sokat tud segíteni a probléma megoldásban. Tovább kérdéseidre szívesen válaszolok!
A héten jutottam hozzá egy szentkirályi jobbraforgató ekéhez, amit felező segítégével egy MTD Thorx motoros 5,5LE-s kapára szereltem. A mai napon kipróbáltam, de az volt a tapasztalatom, hogy az eke nehezen tudott földet fogni és mindig ki akart fordulni a barázdából. Mivel ez volt az első saját kezű szántás (próbám) azt kérdezném a fórumtársaktól, hogy én állítottam rosszul be valamit vagy a jobbra kifordulást nekem kellene ellenerővel visszatartani. Magán az ekén van egy kis beállítócsavar amit nem tudok mire vélni, mi lehet a célja.
Egy kérdésem lenne, adott egy 3,5 HP briggs motor. Állítható alapjárati levegő csavarral, és alapjárati csavarral. A kérdés hogy hogyan kellene ezen optimális fordulatot beállítani? (rotációs kapán szolgál ha ez számít :) )
Elvileg a levegő csavar ha jól tudom 2-2,5 fordulat kifelé a teljesen betekerttől, de eközbe az alapjárati csavar hogy kéne álljon, teljesen lazán vagy hogyan?! Vagy az egész elvem rossz?! :)
Szerintem Honda, de ez már Gx 160-as motor. Létezik F620-as Honda is azt is gyártják most is , de aszt még G200-as motorral árulják, tehát a típust leszámítva ugyan az mint 30 éve. A munkaeszközök is csereszabatosak. A régi F600-asod milyen állapotba van? Esetleg eladó?
Mit szóltok hozzá? Van egy régi Honda F600-asom, de újítanék, most találtam meg ezt a gépet. Vajon ez ugyanaz a konstrukció, mint a régiek? A motor kínai, vagy nem?
Ja és nem beszélve arról, hogy a régi 4 lovas Briggs mocoi(pedig ebben is van műanyag)nehezebb mint az új 675 motor .De egyébként is fogyasztó társadalomban élünk! És ezt a cégek is tudják!
Igazad van neked is !De nekem is volt egy benzines fűnyíróm Briggs Qanto motorral szerelve amit kb 7 ével ezelőtt vettem.Kb 300 m2 ert vágtam vele , vágás után takarítás évente 3 romszor olaj,szűrő csere évente de tisztítva minden fűnyírá után , még is 5 év után meg adta magát! Majd szereztem egy lomistól egy Indián mocinak látszó olaj tömböt(vagyis egy motort ami tiszta olajsaras volt) tisztítás után olaj új szűrő és vártam a csodát !Ez a csoda még most is tart pedig ez már bisztos ,hogy nem 7-8 éves motor és teszi a dolgát amire tervezték .No én erre gondoltam ! Meg finoman erre gondolt az úr is aki ellátott információval.
Csak részben értek egyet a megállapítással:gondoljunk bele mikor 20-30 éve vettem-vettünk egy briggs mocis gépet mennyire vigyáztunk megbecsültük, most meg majd veszek másikat ,nagyon sok múlik a hozzáálláson legalább úgy használjuk-kezeljük ahogy a gyártó írja.
Én sem vagyok egy nagy Briggs motor szaki,de a Vecsési úr is ezt mondta nekem! De hozzá tette ,ezek mocik nem - ki anyit mint a régen az /RK 02-es gépen lévők/.Enél bővebben nem mondott rola semmit.De egyébként én is a fórum társunk hirdetését néztem.
Én is felfedeztem már a muthéten és már le is informáltam .Vecsésen van egy cég aki forgalmaz is Briggs motorokat ott van egy úr akit a Briggs motorok minden tudójának neveznek és ö árult el egy bár dolgot a motorról. Vagy is ez a moci egy 4 le rös és fünyírora való .Ithon nem nagyon forgalmazzák ezt a 550 es típúst .Amúgy a többi az olyan mint egy Briggs moci mostanság.
Az én véleményem az hogy nem baj az, ha a kapa nem a maximális fordulaton jár. Nekem 2 ütemű motorom van, de soha nem jár kb. fél ford. nál nagyobb fordulatszámon. Sose szerettem mikor a motor értelmetlenül a max. fordulaton pörög.
Üdv!Addig már eljutottam,hogy a Robi-56 közdarab és a kuplungja jó lenne,csak azt nem tudom,hogy mennyivel lassul le a lehajtása,ha az eredeti lehajtástengelyt és csigakereket hagyom benne?
A négyütemű kertigép motorok 3000 körüli fordulatra vannak gyárilag állítva, ez emelhető 3600ig gyártók szerint is, a babetta motor viszont bőven 4000 főlött forog, a kettő aránya adja a kapák fordulatszám csökkenését, 20-30% valószínű.
Helló Watata!Szerintem mindenképp közdarabot kell esztergáltatni a hajtásház és a motor közzé.Még ez nem is lenne nagy munka,csak a fordulatszám,tengelyvég hossza miatt lenne probléma.Most néztem,hogy a Rk-02-es kapálógép lehajtása röpsúlyos!De úgye ha jól emlékszem a Robi-55 hajtástengely átmérője kisebb. Meg kéne mérni a Robi-55-ös tengelyvégét (amin rajt van a kuplung csésze).Majd boltban a Rk-02-es méretét.Talán érthető voltam.István
Üdv!Olyan kérdésem lenne,hogy Robi-55 lehajtásra lehet rakni Briggs motort odaillő közdarabbal?Mivel a négyütemű motornak kisebb a fordulata mennyivel lassítja le a kapa fordulatát?Valaki már csinált ilyet?Előre is köszi a válaszokat!
Sziasztok!Helló János!Igaza van a fórum társunknak.Az én kapálógépem RK-04 hajtómű+szijhajtás(felező)+lánchajtás(felező)+675 series(190cm3) briggs motor+30-35liter viz.Azt nem mondom hogy gyenge így de azért megfogja az eke.Itt a képek.