Én is felfedeztem már a muthéten és már le is informáltam .Vecsésen van egy cég aki forgalmaz is Briggs motorokat ott van egy úr akit a Briggs motorok minden tudójának neveznek és ö árult el egy bár dolgot a motorról. Vagy is ez a moci egy 4 le rös és fünyírora való .Ithon nem nagyon forgalmazzák ezt a 550 es típúst .Amúgy a többi az olyan mint egy Briggs moci mostanság.
Az én véleményem az hogy nem baj az, ha a kapa nem a maximális fordulaton jár. Nekem 2 ütemű motorom van, de soha nem jár kb. fél ford. nál nagyobb fordulatszámon. Sose szerettem mikor a motor értelmetlenül a max. fordulaton pörög.
Üdv!Addig már eljutottam,hogy a Robi-56 közdarab és a kuplungja jó lenne,csak azt nem tudom,hogy mennyivel lassul le a lehajtása,ha az eredeti lehajtástengelyt és csigakereket hagyom benne?
A négyütemű kertigép motorok 3000 körüli fordulatra vannak gyárilag állítva, ez emelhető 3600ig gyártók szerint is, a babetta motor viszont bőven 4000 főlött forog, a kettő aránya adja a kapák fordulatszám csökkenését, 20-30% valószínű.
Helló Watata!Szerintem mindenképp közdarabot kell esztergáltatni a hajtásház és a motor közzé.Még ez nem is lenne nagy munka,csak a fordulatszám,tengelyvég hossza miatt lenne probléma.Most néztem,hogy a Rk-02-es kapálógép lehajtása röpsúlyos!De úgye ha jól emlékszem a Robi-55 hajtástengely átmérője kisebb. Meg kéne mérni a Robi-55-ös tengelyvégét (amin rajt van a kuplung csésze).Majd boltban a Rk-02-es méretét.Talán érthető voltam.István
Üdv!Olyan kérdésem lenne,hogy Robi-55 lehajtásra lehet rakni Briggs motort odaillő közdarabbal?Mivel a négyütemű motornak kisebb a fordulata mennyivel lassítja le a kapa fordulatát?Valaki már csinált ilyet?Előre is köszi a válaszokat!
Sziasztok!Helló János!Igaza van a fórum társunknak.Az én kapálógépem RK-04 hajtómű+szijhajtás(felező)+lánchajtás(felező)+675 series(190cm3) briggs motor+30-35liter viz.Azt nem mondom hogy gyenge így de azért megfogja az eke.Itt a képek.
Ha van hozzá feleződ le tudod súlyozni esetleg még körmös kerék akkor talán, szerintem a 3,5 kevés kellene a 4,5-5,5 legalább, de biztos van itt akinek van rk2.
Sajnos nem ismerem a robi55 motorjának(babetta) tengelyméretét, nekem egy számomra ismeretlen kuplungfelső (gyakorlatilag szervizben kukázott) melynek közepe 22,2 lett kiszúrva és átültetve az eredeti 250 felsőbe.
Szervusz! Tavasszal beszéltünk arról hogy r250 re Honda GCV190-et szerelek.Azt kérdezném hogy egy robi55 kuplungfelső tengelyfurata 22,2 vagyis stimmel a gcv190-re?
Igen azok a legújabb kf hajtások,már csak azokat gyártják. Ezzel csak anyagspórolásra játszanak,ugyanis a régebbi kf 04 -nél van elektromos vészleállító "eszmélet vesztés" :) re gondolván.
Elég hülye megoldás és ha csúszik a kuplnug vagy terhelés alatt meg bírja tartani az ember pl kocsizásnál, biztonságilag annyival jobb szerintem hogyha eszmélet vesztés vagy akármilyen baleset történik ha elengedik a kuplungot megáll a gép de egyébként szerintem is rosszab.
A legújabb kf 04 fordított működésű nem is értem miért változtattak. tehát: alaphelyzetben nem hajt,felhúzott kuplung karral indúl a hajtás. hát igen elég hülye megoldás.ja és még ami a legrosszabb állandóan fogni kell a kart. ha elengeded megáll. nincs rajta biztosító.
Egyedül az MTD-ét forgalmazzák olyan kuplunggal ami alap állapotba nyitva van. Amúgy tudtommal régen és most is az volt/van jobban elterjedve ami alap helyzetbe zárva van tehet hajt és ha behúzod a akart akkor áll meg. Szerintem az utobbi a jobb.
Én csak a "régit"(most is kapható) ismerem itt az alaphelyzet az összekapcsolt,az újabbnak mi az alaphelyzete? mert ha szétkapcsolt akkor látatlanban is utálom.