Üdv!Nem akarok okoskodni,a garanciával kapcsolatba,de ha csak motort veszel akkor úgy érvényes a garancia ha a szervíz építi be a motort!A garancia egy tág fogalom és sokszor hiába garanciás valami,mégis fizetni kell érte,tehát olyan mintha nemis lenne!Én mikor megvettem a 675-ös Briggs motort rákérdeztem a garanciára és azt mondta a forgalmazó hogyha valami probléma van vele akkor vagy elkell küldeni,vagy elkell vinni egy hivatalos szakszervízbe saját kölcségemen!Na kb használtam egy hónapot a motort és lett valami a röpsúlyos regulátorával,mert egyszerűen nem bírtál gázt húzni neki mert iszonyat erősen húzta vissza alapjárat felé!Na akkor kerestem egy hivatalos kimondott Briggs szakszervíz címet és telefonszámot!Fölhívtam őket elmondtam mi a probléma és köpni nyelni nem tudtak rá mit mondani,csak azt hogy vigyem el nekik a motort ës kb 2hét múlva menjek érte,megcsinálják!Na akkor mondtam hogy köszönöm ebből nem kérek,akkor inkább megcsinálom én!Van Karcagon egy Hondának is hivatalos szervizelője,meg csinál még kerti gépektől kezdve Stihl-eket is!Na ő komoly szakember és precíz is!Ha őt fölhívod telefonon és körül îrod a gép problémáját 99%-ban tudja mi a baj!Ez tapasztalat!
Üdv!Nem hiszem hogy nem találjátok a Möller motort!Egy csomó hirdetési oldalon hirdetik:Olx,szerszámpiac...stb! A 192ccm-is 6,5Le-ös,olajszint érzékelős motor 24990Ft!
A képeket elnézve (festést meg mindent) nem régi, hanem új! :)
De a tréfát félre téve, nem ismerem a márkát csak úgy gondolom reális alternatívája lehet a Hondának. De mindenkinek szívügye mit tesz fel a gépére. Vagy egy olcsót és vagy bejön vagy nem, vagy próbál normális árú de jó minőséget venni. Vagy a legdrágábbat ami persze lehet a legjobb, kétségem nincs efelől. De néha egy-egy terméknek irreálisan magas ára van. Persze az eladónak az a célja hogy megvegyék de minél magasabb áron. S minden cuccnak az az ára amennyiért megveszik.
Persze egy jobb állapotban lévő Honda ajándék lenne 40EFt-ért. Viszont ha 30 évig akarod használni akkor megéri az eredeti.
Minek ? Ha elromlik attól megjavul? Néhány ezer forint hozzá az alkatrész ,kicserélem és megy tovább, ha a szervízre várok akkor az két hónap mire valamit megcsinálnak.
Ékszíj feszítő burkolat nincs meg. A normál kertigép (robi, stb.) gumik vannak rajta. Nagyapámtól örököltem a gépet. Akkor hajtókar törött volt a motorja. Kapott egy másik hajtókart, az is eltört. A motor ezek után állt jó sok évet. Meg ez-az elkallódott belőle. Most akarnám rendbe szedni a gépet, olajozás, stb, mert eléggé megviselték az évek kint a szabad ég alatt... Azért gondolkozom új motoron, mert ami rajta volt, azt nem érné meg felújítani. Annyiba kerülne mint egy új motor, csak lehet, nem lenne jó addig.
Hát nem tudom, én szerintem hagyd meg a kuplungot ahogy van mert az ékszíjfeszítő burkolat nem lesz jó rá ha kicseréled a motort. Lajosmizsén a Johanna Kft-nél vettem az új motort 2013 júniusában 116 000 Ft-ért. Nem tudom, hogy van-e még nekik meg kell kérdezni. Mekkora kerékkel használod a gépet? Mikor vetted? Mikor hozzád került már akkor is hibás volt, vagy rég szétszedtétek és hiányosak az alkatrészek mert elkallódtak?
Nem tudom, hogy fel lehet-e cserélni a két gép kerekét! Minek csinálnád a dupla feszítőgörgőt meg ilyeneket? Szerintem teljesen felesleges mivel Gyárilag van felező a traktoron és 1 perc alatt símán átteszed gyorsból lassúbba vagy lassúból gyorsba a gépet. Így ékszíjtárcsát se kell esztergáltatni ha egy síkba fut a kettő új motorral is meg a tengely mérete egyforma. Én gyári g200-as motort vettem a sajátomra újonnan. Így csak motort kellett cserélnem meg egy ékszíjtárcsát csináltatni hozzá mert a réginek 19,5-ős furat volt a közepén az újnak meg 20-on valahányas van. Így símán tudok dolgozni 6 előre és 2 hátra sebességfokozattal.
Arra gondoltam, hogy a motoron az ékszíj tárcsát csináltatom kisebbre, ezzel kiegyenlíteni a magasabb fordulatot. A motor alá meg tudok tenni két zártszelvényt, hogy a motor elférjen. Kicsit előrébb lenne, de ott a súlyig van hely. A GX 160-as kisebb, gyengébb mint a GX200-as. Azért akarok rá új motort tenni, mert az eredeti G200-as nem jó, hiányos, és drága lenne újra működővé tenni.
Az a problémám, hogy a GX motornak hátra van a kipufogója. A váltóra fújja a kipufogó gázt.
Azon gondolkozom, hogy meg lehet e csinálni két ékszíjasra a gépet. Két feszítőgörgővel, két bowdennal. Amit a kormányon kapcsolok, hogy melyik ékszíjat feszítem meg, mint az F650-esen. Végülis a bowdennak is van helye, meg a feszítő görgők is elférnek egymás mellett, ügyes kis rudazaton.
A 600-asnak, és a 400-asnak mi a különbség a vaskerekén? Csak annyi, hogy a 400-as kifelé tart kicsit, a 600-as meg egyenes? 400-asétt fel lehet tenni 600-asra?
Figyelni kell a méretekre! Az F600-asok eredetileg állóhengeres motorral jöttek ki és a mai motorokon meg van döntve a henger 45-fokkal. Ahogy észrevettem már nem nem lehet feltenni rá az új GX 200 motorokat, csak a GX160-asokat a hely szűke miatt. Továbbá régen a Hondákat olyan motorokkal látták el ami a hajtást a vezérműtengelyen adták le. A mostani motorok főtengelyről hajtanak. Szóval ha új motort teszel rá akkor számolnod kell azzal, hogy a géped sebessége a duplájára nő! A felezőnek működni-e kell mivel anélkül nem lehet szántani pl mert ahhoz inkább erő kell nem gyorsaság. Remélem mindenre válaszoltam, de ha mégse kérdez nyugodtam. Miért akarsz rá új motort rakni? Sokat használod a gépet?
Hidegen melegen könnyen indul? 1-2 rántás pl? Az mit jelent, hogy vigyáz az olajszintre? Lehet, hogy ez a Möller féle a Hondától vett valami licenc félét, és az után gyárt motorokat?
Felező építés, vagy új ill. még át nem alakított felező megvásárlása előtt ajánlom figyelmedbe kosi1973 fórumtársunk hozzászólásait. Érdemes utánanézni ( kb.:2012 szeptember hónaptól)!!!
Ez idő szerint, én elég igényes vagyok , ennyi pénzért nem rossz ez a húsdarálós motor ,és könnyen indítható ,vigyáz az olajszintre önműködően, a honda alkatrészei passzolnak bele ,akkor mi a gond vele? A 118 ezr FT hondát is kinában gyártják, ha alkatrészt veszel hozzá ugyan ezen alkatrészeket adják hozzá.
Tanácsot szeretnék kérni. Mit lehet tenni röpsúlyos kuplunggal hogy ne hajtsa a kapát kis fordulaton is. Új a kuplung csésze új a kuplung pofa újak a rugók is . A két csavar teljesen be van hajtva a kuplungpofa oldalába. Az alapjáratot már nem lehet lejjebb venni mert leáll . Ha berántom már megy is a kapa.