Ha csak nem megszakitós -iyen is volt anno a Briggs mocik között- akkor a hagyományos gyújtás állitásra nincs mód ! Maximum a gyújtótekercset tudod közelebb vinni (vagy eltávolitani) a lendekerékbe tett mágnesektől. De nem irtad, mi a problémád! Egyáltalán nincs szikra, vagy valami rendellenes módon van csak "gyújtás"? És nem karbi dolog a problémád, vagy szelepek? Kicsit bővebbet irhatnál, mert igy senki nem tud "ráhangolódni" a problémádra!
Olcsó gépek kategóriájában játszhat még egyébként az OBI-ban akciós LUX típusú cucc, 59ezer forint. Az Obi-s eladó szerint ennyit megér, az eredeti ára 95 volt, kifutó modell, ezért árulják ki a készletet 59-ért.
Interneten nem találtam róla semmit, arra sem emlékszem milyen motor volt rajta, gondolom valami kínai.
Személy szerint ehelyett inkább a charlie 1B 10-el többért, de ha valakinek ez a 10 ezer különbség is számít, esetleg ezt is megnézheti.
egyébként kis internetes kutakodással még annyit lehet hozzátenni, hogy a charlie 1b tescos 69 ezres ára nagyon kedvező, 85 alatt sehol máshol nem találtam.
Sajnos tapasztalattal nem tudok szolgálni, de én is épp ebben a dilemmában vagyok...
A három típus közül azt írták kb. 2 hete, hogy a B&S motorost (charlie 1B) válasszam, és valószínűleg az én alkalmi használatomnak meg fog felelni.
A fórumban jó sokat visszaolvasva egy tulajdonos írta, hogy ha kicsit keményebb a talaj, kiemel a kuplung és leáll a kapa, javasoltak neki kuplung állítást, ezután azt írta, hogy probléma megoldva, így már a betont is felszántaná :)
Ez egy pozitív vélemény.
Amit még kiderítettem: ezen a gépen fűnyíró motor van, azaz nem tudsz gázkarral fordulatszámot szabályozni, olyan fordulaton megy ahogy ő gondolja.
Adapterek használatára szinte biztos, hogy nem alkalmas, de kapálásra talán igen.
A b&s motorral szerintem nagy gond nem lehet, a fűnyírómon is ilyen van.
Hogy a kapa hajtása meddig fogja bírni, arról sajnos nem olvastam tapasztalatokat.
Ami az "olcsó" tescos gép mellett szól: olyan személy nem írta, hogy használhatatlan lenne, akinek van ilyen, igaz pozitív vélemény is egyedül a fent idézett.
Ami ellene szól: többen írták, hogy ha valaki a 100-120 ezres gépek helyett vesz ilyen 60-70-ezrest, az nem spórol 40 ezret, hanem kidob az ablakon 60-at...
Ez kissé elbizonytalanított, valamelyik barkács áruház akciós kiadványában láttam most Rotalux gépet Honda GCV160 motorral 110 ezerért.
SZóval jelenleg ez és a 69 ezres tescos B&S motoros MTD Charlie 1B között vacilálok.
1-2 héten belül mindenképp vennem kell valamit.
Ha nagyon nem tudok dönteni, akkor kölcsönzök egyet, legalább kipróbálom, sosem használtam még rotációs kapát...
Napi 6000-ért találtam bérelhetőt, nekem éves néhány napra kell.
Aztán max. jövő tavasszal veszek, addigra legalább lesz némi saját tapasztalatom...
Extrém művelési körülmények és pótkocsi nálam nem játszik. A kb. 1000 m2-es kertemet szeretném őszig gyommentesíteni. Ekkez kell a rota, hogy 10-14 naponta végigkapirgálhassam a területet.
Én csak a kf04 hajtásokról tudok nyilatkozni jók megbízhatók. Az új könnyített kivitel is jó csak figyelni kell a pótsúly felszerelésre, kocsi hozzákapcsolásra, s nem illik a csigahajtást túlterhelni(szabadonfutós kerék,természetesen a legolcsóbb "alkatrész" az olaj.
A Tesco-ban most akciós kapák közül az alábbiak szimpatikusak nekem:
MTD 55/6 Thorx 55
MTD T-245
MTD Charlie 1B
Az első kettő MTD motoros, a harmadik Briggs. A munkaszélességük nem egyforma, de az elhanyagolható.
Azt szeretném kérdezni, hogy teljesítmény és főleg tartósság szempontjából melyiket ajánljátok? Konkrét pozitív és negatív tapasztalatok is érdekelnének. A szentkirályi alvázakról olvastam korábban rosszakat. Javult már a minőségük?
Köszönöm!
(Mielőtt valaki arról oktatna, hogy a Tescoban nem veszünk rotakapát, annak szólok, hogy anygi okokból csak itt tudom most megoldani a vásárlást [hitel])
Segítséget kérnék: MPM-10 hajtőművében szeretnék olajat cserélni, mi a menete az olajcserének, kell -e speciális szerszám hozzá, illetve milyen hajtóműolajat vásároljak (viszkozitás?) hozzá és kb. hány dl-el szükséges feltölteni a hajtóműházat?
Még érdekelne, hogy aki ilyen típussal rendelkezik milyen kétütemű olajjal használja a gépét, és milyen keverékaránnyal (az általam használt gép kizárólag földmunkát végez 6 kapataggal, nincs vontatás, egyéb kiegészítő, így 1:20-as keverékkel használtam, márkáját már meg nem mondom az olajnak...)
Érdemes drágább 2T olajat vásárolni? Szintetikusat, vagy fél-szintetikusat keressek?
Sziasztok! kaptam egy Indian 35 típusú rotációs kapát, soha nem volt még hasonlóm sem. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen hajtómű olajat érdemes bele önteni? Apró darabjaira szedtem, kitakarítottam. Már csak az olaj kellene bele, de nem tudom milyen olajat használjak. Előre is köszönöm!
Kérdés mire kell? ha nem gond a 6-10e ft külömbség akkor gcv190, fogyasztásban ugyanolyan terhelésnél minimális külömbség. Nekem az R250T-n van fekete(digó) gcv160, csak egy éves igy még nincs nagy tapasztalat, eddig nem vettem észre külömbséget a régi gcv160-asokhoz képest.
Új gép vásárlásánál melyik motort javasoljátok jobban? Honda Gcv160 vagy Gcv190? Főként megbizhatóság/tartósság szempotjából kérdezem. A 160 is elég lenne teljesitmény alapján. Az "új" fekete tetejű (elvileg olasz öszeszerelés) milyen minőség lehet??
Ha nem hegeszthető, akkor elég combos javításra kell felkészülnöd. Sajna ez a gyenge pontjuk, újban az ára horror, motort könnyen cserélik, így a váltó törése a vég.
Hát igen. Mondjuk van még egy kis időm, mivel ez majd a kultihoz kell.
Arra gondoltam, hogy majd eladom a szabadonfutó kerekemet, mivel egyszer sem tudtam használni, csak attól félek, hogy 16-17 000 Ft-ot nem fognak érte adni... :(