Néztem a neten Charlie KA gépeket,mindegyiken ott a piros csavar.Mivel a tied használt lehet már nem az eredeti csavart kell keresned. De ott kell lenni ahova rajzoltam.
A hajtásházuk pedig tényleg nem olyan mint az enyémnek,de nekem ez irányban nincs tapasztalatom.
Köszi Neked is! Lehet azért leveszem,szeretek mókolni ilyen dolgokkal,legalább kicsit megismerem. Az enyém állítólag 3,5 lovas,legalábbis a gazda ezt mondta.
Köszönöm! Megnézem,biztos elkerülte a figyelmem. Letisztogatom rendesen,aztán lecserélgetem majd az olajakat benne. Ezeken a kapákon természetes,hogy csak egy fordulaton lehet használni? A gázkar-bovden része a motor felöli részén már tákolt,lehet azért,bár a fűnyírómon is hasonló motor van,és azon is csak egy gázállás van.
Na megérkezett a szörnyeteg. Nagy kuplungos. Viszont nem akármekkora a hajtásháza. Nem tudom mekkora áttétel ez...
Valaki látott már ilyet?
A háttérben egy robi 66. Kb fele akkora a hajtásháza...
És íme a nagy kuplung. kaptam hozzá kormányt, motrortartót, bowdent, kapatagokat és kuplung felsőt is. A kuplung felső aluminium és a ferodol majdhogynem új állapotú... Holnap megszakértem hogyan lehet ráapplikálni az 5LE-s Quantumomat... Ahogy néztem a motortartón a furatok asszimetrikusak így reménykedem hogy rá tudom bökni a Briggs-et...
Köszi, de azt nem irtad, hogy közvetlen a főtengelyről, vagy egy már eleve csökkentett fordulatú nagy tárcsáról megy- e neked is a járórész meghajtás.
Van egyébként egy trabi hikomat olajszivattyúm, azon is gondolkoztam, hogy kényszerolajozással megoldható lenne a moci kenése, akkor nem kéne a videon látott módú átalakitással kinlódni. Vagy van egy szabad csigahajtásom, ami feltehetőleg KF rotáé volt, az a kuplungtácsáig bezárólag rendelkezésemre áll (öntvény) arra egy csatlakozást kéne szerkesztenem ékszijjal, igy nem volna problémás a fordulatszámtól független kuplungolás.A csigahajtás régi, az röpsúlyos kuplungú volt. Meg esetleg a hátramenet is megoldhatóvá válik.Remélem, nem darálja majd a csigahajtást.
Bár lehet, hogy annyiért tudnák esztergáltatni is közbülső tengelyt és tárcsát, amennyiért piacra tenném a csigahajtást.
Ja és még egy dolog, ami többeket érdekelhet: van egy német gyártmányú kétütemű motoros rotakapám is, azon egy piskóta alakú "pótdarab", melynek a feladata valszeg a fűnyiróra tervezett motor lenditő pótlása!!!! Azoknak, akik fűnyiró motort szeretnének rotakapára tenni!!! Természetesen ez a közdarab a kuplung felett ugyanúgy ékkel stabilizált. Hossza 15-20 cm, 10 mm es anyagból.
Ezek a Charlie KA kapák 2 fajta motorral készülnek , van a P61 motorral szerelt ami 123 cm3 és 3.5 le a teljesitménye és van a P65 ami 139 cm3 és 4.5 le a teljesitménye , magát a motor burkolatot címkézik össze-vissza , a motor adatt táblán nézd meg a tieden melyik van .
Egy piros műanyag csavar van a hajtómű oldalában menetirány szerint a bal oldalon , a motor leszedést szerintem hagyd ki mert nem olyan egszerü mint a bilincses gépeken .
Elöször enged le a motor olajat majd ved le a kapákat és akkor oldalra tudod billenteni a kapát és ki tudod önteni az olajat . A münyag csavarral óvatosan hamar tönkre lehet vágni.
OLAJCSERE: A motort válaszd le a hajtásról. olajleeresztő csavart tisztisd meg tekerd ki.Öntsd ki az olajat.Önts bele 0,5 l előírt olajat./SAE 80w-90/olajat.
Olajszint:a hajtómű egyenesbe állítása mellett legalább a nyillás alsó pereméig kell érnie.
Ezeket a gépkönyvből idézem.
Privibe küldesz mail cimet küldöm a gépkönyvet.Van MTD gépkönyvem is.
Ha esetleg ez segítség,vannak függőleges és vízszintes tengelyű motorjaim szép számmal...Ezekre való áttételek és kuplungok is. Pénzről csak privátban...:)!
Nekem a Néva is ugyanígy hajtja a fűkaszát. Meg kell hagyni, elég hosszú szíjjal.
Viszont valaki csatolt be egy videót, hogy miként lehet átépíteni egy függőleges motort vízszintesre. Szerintem érdemes elgondolkozni ezen, mert nem nagy műtét.
Sziasztok! Nemrég vettem egy használt MTD Charlei Ka rotakapát. Hogyan tudok a hajtóműben olajajszintet ellenőrizni,vagy cserélni? Nem igen látok rajt semmi lehetőséget!
BUÉK mindenkinek !Már elég régóta figyelem a hozzászólásokat ezen az oldalon ,igen jó megoldások születnek a rotakapákhoz . Én is innen kukkoltam le a hótolót amit el is készitettem csak még a festés hiányzik ,és utánna teszem föl a képeket hátha valakinek segit ! Most meg kaptam a szomitól egy pár kereket de sajna ezek fixre lettek gyártva és én át akarnám kóperálni racsnisra . Van valaki aki tudna segíteni KÉPPEL esetleg ! ! ! ? ? ? ?
Azon agyalok, hogy függőleges tengelyű BS motornál megoldható-e -korrekten- a kihajtás vizszintessé tétele "csavart" ékszijjal? Egy önjáró alternáló kaszánál ilymódon hajtja a járókereket, igaz ott nem közvetlenül a főtengelyről, hanem egy csökkentett fordulatú tércsáról hajtja a járúkereket. Na ott ez az ékszij van megcsavarva.Igaz, ott a fordulat -nincs pontos adatom a két tárcsa áttétel viszonyáról- már kb 1/10 e a főtengely fordulatának.
De viszont a "kuplungolás" is megoldott a szijfeszitő lazitással.
Ez az eszköz az unokák kedvenc négykerekű trakesza, de mivel többen vannak, több kellene ebből is.
Meg az sem elvetendő, hogy a hátramenet is megoldható lenne ilymódon.
Ha jobban megnézed, a hátramenet szíja ki van fordítva. A nagy tárcsán a neki való nút, csak egyszerűen laposra van esztergálva, és azon fekszik hanyatt az ékszíj.
A hajtómű tud két fokozatot, az elsőben nem lehet megfogni a gépet. Egyszerű, de nagyon jó.