Lassan nem marad hajam.A vita témája a motorokról volt szó melyik a jobb stb.Te most az F400-ast hasonlitod az mtd charlie-hoz ami nem is briggs valami kinai utánzat ami a legolcsobb a corában Ha nem tévedek.
Ugyan ezt a témát fel dobtam egy olyan embernek aki már nem 1-2évóta szereli a briggset hondát.És azt mondta a hondák nagyon rövid élettartamúak és gyengék.
Az enyém '87-es, még a benzin is mindegy neki. Ami ősszel a tankban marad, azzal tavasszal gond nélkül el tudom indítani a harmadik rántásra. Érdekessége, hogy csak a vásárláskor benne lévő eredeti, cipőtalp keménységű membránnal hajlandó működni. Többször próbáltam újra cserélni, de nem múkodik vele. Csak az eredeti, aaazt szereti.
Még új vagyok a fórumon.nemrégen vettem egy quantum xm55-öt.Olaj-levegőszűrő csere után vagyok nem is sokat dolgozott a gép szint újszerű és ha hirtelen gázt adok picit füstöl de kékeset.
Valamint ha dolgozik a gép néha elkezd a fordulat leesni és ami van az a kis fehér levegőt terelő lapát ami a karburátorba mozgat valamit az a foedulattal párhuzamozan mozog mi lehet a baj?vagy csak beállítás kérdése?
Én 40ért láttam de valami baja volt.Elkezdtem f400at nézegetni hát bele beszéled az emberbe.Hány kiló alapból a gép?Igazából egy kiskategoruájú gépekröl kezdtünk el vitatkozni most meg már kistraktorok jönnek fel.
Nem igazán jó az összehasonlítási alap. Itt egyedül a hajtóművet hasonlítod össze és nem a motort. Még a motort se igazán lehet összehasonlítani, mert az egyik függőleges, a másik vízszintes főtengelyű. A két hajtóműnek teljesen mások az előnye, és hátrányai...más az átvihető maximális nyomaték, és mások a veszteségei, más a helykihasználás, a súlypont...stb
Egy 100lóerős Opel is elhúzhatna 3ekét mégse bírja, pedig egy Mtz csak ~80lóerő ;)
De a Honda F400-as tényleg egy nagyon komoly és jó gép, aminek Briggs-ben nincs is ellenfele...mondjuk a Briggs cég nem is gyártanak rotációskapa hajtóművet...ha jól tudom.
Szerintem mind a két cég leadott a minőségből már...de mind a két fajtából lehet nagyon jó és strapabíró motort venni. Kinek ez jön be, kinek az. De nem véletlen (szerintem), hogy a világ két vezető motorgyártója ebben a kategóriába.