Fifti-fifti cseréltem a fix kerekemre amit pár ezresért vettem tavasszal.A gumik hasonló állapotúak.Szerintem jó csere volt.Fix kereket a vaterán láttam 3990 fr-ért a múltkorában./újak/
Kipróbáltam frankón müködik,már alig várom hogy az új futót kipróbáljam mit alkot vontatva.De addig még van mit simogatni rajta.
Ha valaki szeretne jelentkezni a kistraktoros térképre jelezze.Csak a felhasználónév és egy településnév szükséges.Az email-cím: dinyagyula@hotmail.com
A mai szerzeményem.15 000 a vételár,kell rá 2 db külsőgumi ülés és egy lábfék melyet már kiötöltem hogy lesz..Akkumulátoros világítás van rajta azt újra vezetékelem és elvileg működik.
RK02B-vel majdnem fejreálltam, mikor behúztam a kuplungot vontatás közben, mert egyből leblokkolt a kerék.
KF Extránál már más a helyzet, erre nem is kellene szabadonfutós kerék, nem blokkol le ha a kerék akarja hajtani a hajtóművet. Kézzel is könnyen megindítható.
Hihi. Pont így jártam vele. Az a titka, hogy úgy kell összerakni, hogy a stifftel szemben legyen a lyuk a felni másik felén, különben ledarélja a hegyét.
Igen kellet volna,mert kíméli a lehajtást,és szűk udvaron könyebb lett volna tologatni,és menetközben fordulni.Nem hiszem hogy az a + 0.5mm elég lenne.
Nem is rosz ötlet!Lényegében lehetne nagyobb köracél is mint 35 ha esztergáltatni kell mert igy ugyanott leszek mint ha csövet veszek.Majd még a heggesztést kell kiokoskodnom hogy csináljam mert az sem mindegy hogy teszem vissza.
Ez engem is érdekel,ettől függ mi lesz a sorsa a kis briggsnek.
Ha minden igaz holnap veszek egy pótkocsit.20000-re mondja az öreg de szerintem alkuképes./útban van neki azt mondta/.Trabikerekes,csak gumit kell cserélni.
Hát úgy van, hogy általában a csigahajtás önzáró. Ez azt jelenti, hogy a csigakerékkel(ergo a kapatengelyre rakott kerékkel vagy miegymással), nem tudjuk könnyen hajtani(pl tolni, mikor nem is jár a motor). Mikor mész a géppel+kocsival, már nagyobb sebességgel és leveszed a gázt, ha kuplungos a gép akkor úgy gondolom, hogy akaratlanul is kapcsolat lesz a kettő között. Röpsúlyosnál kicsit más lehet a helyzet, ott ugye ha leesik a fordulat, szétkapcsol a röpsúlykuplung, és nem terheli a motort. Kanyarodásnál meg azt hiszem előnyösebb a szabadonfutós kerék, de nekem nincs sok tapasztalatom még ezzel kapcsolatban, ennyit tudok a dologról. :)
Egy kérdésem lenne.Csigahajtású kapánál nem okz problémát a fix kerék gondolok arra hogy mikor nem hajt a motor de gurul a szekér nem hajtja nagyon vissza a kerék a csigahajtást.(de lehet butaságot kérdezek.)
Esztergával leszúrod a lemezt, átmérőt leméred, az újat akár fél mm-el vastagabbat méretre levesz, flexel kivágni akapaszkodót, központosan visszahegeszted...
Üdv. Köszi a tippet!!!! Az volt a baj!!!! Hálám üldözni fog, már azon voltam, hogy MÉH telep. De azért sajnálnám, mert elég könnyű vele forgolódni. A másik kapám meg túl nagy és nehéz.(Egy átalakitott CSK, amire egy Tecumseh moci került. Igaz mindegyiket használtan vettem, nekem egy RK 03 as van Tomos motoros, de az pihiben. Van még egy FARMER 300 as kétütemű német csoda is, annak az a hibája, hogy nincs benne erő, vajjon az Simson méret lehet- e. Még nem álltam neki szétszedni, de gondolom oda gyűrűzés illik majd. (Kétütemű, de semmi más érdemleges adatom nincs róla.Szintén Vaterás szerzemény, azt az unokáknak szántam. csak... csak... A neten nézelődve egy német hirdetésben láttam ugyanezt a tipust, de a Farmer 300 at beirva nagy trakik jönnek csak be.HOLDER.)
A gyári felfogatásra igen, de erre a 16x16-os lemezre, többféleképp is. Az a gond, hogy így kiesik a gyárilag tervezett tengelyvonalból. Mivel ekkora a lemez, tudtam változtatni a dőlésen. Beállítottam úgy, hogy ne harapjon túl nagyot, hanem kis darabokat, így finom szerkezetű lesz a talaj, a gép sem erőlködik annyira, fordulat meg van bőven, amilyet csak kívánok.
A napokban vettem 1 pár szabadonfutós 4.00X8"-os járókereket,és már kétszer kelett hazahúzni a kilincsmű miatt a trakit pótkocsistól.Csak kattogot,és nem vitte a pótkocsit.Van aki átalakította már ezt a gyenge szerkezetet?A kilincsmű a tengelyre menő csőre hegesztett 2.5mm-es tárcsába kapcsolódik,azon vinné át a húzóerőt ami szerintem alulméretezett.Ha van Valakinek építő ötlete,az szivesen várom,mert már a direktbe összecsavarozáson,vagy hegesztésen töröm a fejem :-(