Üdv mindenkinek.Új vagyok még a piacon, ajánlotak egy proton rk 05/b 2005ös évjáratút. Valaki tud rola valamit mondani? Jót vagy rosszat.Mennyit érdemes adni érte?
Az a fajta vagyok, aki ha kap, vagy vesz valamit azt rögtön szétszedem és megpróbálom a saját izlésem és kedvem szerint átalakítani. Amúgy ha minden jól megy akkor ez csak ideiglenes megoldás, mert nem tettem le a duplakerekes változatról (nekem az tetszik, legalábbis a kocsizáshoz).
Szerzek még 1 pár kereket, a közös tengelye már megvan, töröm a fejem a racsnin is.
A crx nem rossz ;) Na jó. félre a viccel! a honda az HONDA! a függőleges tengelyűekről sok tapasztalatom nincs, bár fél óra múlva csinálnom kell egyet, nem indúl el a téli pihi után.(szomszédé).
A vízszintes tengelyű F400 F600 ban lévő motorokról csak annyit,hogy elnyűhetetlenek. idén gyűrűztem a 30 éves f400 ast. Fúrni nem kellett,mert semmi vála nem volt a hengernek. kapott 3 gyűrűt, és 2 új szelepet. 5000 ft ból megvolt tömítéssel együtt.
Bár gondolom te függőleges tengelyűről beszélsz, a csapágyazásból kiindúlva....
Sanyi Apó! Szerintem ha felteszel egy képet. a jártasabb fórumtársak egyből rávágják,hogy milyen géped van! és milyen motort ajánlanak! de a kép az sokat segítene!
Egyébként ékszíj-lánc hajtású gép még a Robi 202L, vagy 202LX-is. Nekem is van egy újjáépítés alatt lévő 202L a garázsban. A fiam már megfűzött, hogy had legyen majd az övé.
Az első kép a 202L fellelt állapotában, a másik a 202LX
Ez az RK 05B-nél szinte elképzelhetetlen, mert csak akkor megy akár előre, akár hátra, ha a kuplungkar behúzott állapotban van.
Ez nem tipikus kuplung, hanem gyakorlatilag egy ékszíjfeszítő kar, ami bovdenen keresztül feszíti be az ékszíjat egy feszítőgörgő segítségével előremenetben, míg hátramenetben egy dörzskereket feszít be a nagy ékszíjtárcsa hornyába. Egyébként hátramanetben sokkal lassabban megy, az tényleg csak pl. fa alól való kijövetelhez való.
De azt hogy ???? Ha váltós gépről van szó az nem szokott egyik pillanatról a másikra előremenetről hátramenetbe ugrani , és a nem váltós rükverces kapcsolású pedig általában a kuplungkarhoz hasonló karral lehet rükvercbe kapcsolni , ezért nem biztos hogy a gép hibája lehetett . Ismerek pár embert aki nem törődik semmivel hanem ahogy leállítja a gépet úgy egy évvel később előveszi és úgy rotál , de ajánlott minden rotálás vagy nagyobb munka előtt átnézni a masinát az esetleges hasonló balesetek elkerülése végett .
Vigyázz(atok) a hátramenetbe is kapcsolható gépekkel rotáláskor!!
Tudok olyan esetről, mikor a gazdája elesett, és átment rajta a gépe!!Sajnos belehalt a helyszínen! Nem véletlenül tiltja pl. a 600-as Honda kezelési utasítása.
Persze és is csinálom, de csak alapgázzal, óvatosan, és a csúszót belenyomva a talajba. A szomorú az esetben, hogy a gépet el is lopták!!
Nem tudom beazonosítani a kb. 20 éves rotakapámat, amelyen egy Tecumsec BVS 143 tip. motor van, a hajtóműve pedig szürkeöntvény házas. Jellemző, hogy a motor ill. a kuplungház között kb 40 mm. magas közdarabbal van szerelve. Mivel a motorblokk meg van repedve, motor cserén gondolkodom, de az üzletben azt sem tudom, mit kérdezzek!
hát én úgy hallotam hogy a robi nem túl sokat forog (a kapatendely) 1 és 2 sebességi fokozatban , de nem értek hozzá mert még nem volt és nem is dolgoztam váltós robival csak sima 151-el és még RK 05 B-t se őróbáltam csak érdekel egy két dolog mert gép vásárlás előtt állok és nehéz a döntés.