Miért neked hány lóerős a gépeden a motor ??? Mert ahogy néztem a videót elég könyen húzta az ekét és az eke sem a föld tetejét karcolta . Mekkora a legmélyebb barázda amit eddig elértél a gépeddel ?? Mármint hány cm mély ???
Ha annyit szánsz rá, én a helyedben már kéttengelyes kistraktort vennék, azután már nem kell gyalogolni. Egy házi kistraki, meg egy jó, de használt rotakapa simán kijön annyiból, és sokkal sokoldalúbb vagy a két géppel. De természetesen mindenki a saját elképzelései szerint dönt.
Ilyem kis ekéhez elég. Az én gépem is csak 5 lóerős (gondolom az új módszer szerint mérve), a videón legkisebb gázon üzemel, könnyen húzza az ekét.
Bandi mondta, hogy Szentkirály gép az is, ami nektek van, csak azt kéne tudni, hogy kis- vagy nagykuplungos-e, jó lesz-e rá az a felező, ami nekem van?
Majd megbeszélem vele hogy próbálkozzunk kicsit , mit visz és mit nem , de szerintem 5 lóerő elég lenne . Mondjuk sokmindentől függ , De szerinted elég lenne ez az erő ???
Próbálj meg a szavatóval játszadozni, harmad, fél szivató, ha erőre kap tőle a motor, akkor fals levegőt szív valahol. De ha a télen a karbiban nem volt semmi benzin, akkor lehet, hogy csak szimplán kiszáradtak a tömítései. Velem már előfordult ilyen. Lehet, hogy egy két nap múlva változni fog a helyzet.
Az 52-es röpsúlytartója és röpsúlyai jók lesznek arra is. Szétszereléskor a lendkerékre nagyon vigyázz, ha bármiben sehgíteni tudok jelezd. A tel. számomat elküldöm e-mailben, ha gondolod.
Mindent szédszedtem (karburátor, légszűrő) áttisztítottam. Benzint kicseréltem. Kipufogót dróttal kipucoltam. Végre megy.
Az alapjáratról olvastam valahol, hogy a teljesen betekert csavart 1-1,5 fordulat közé kell kitekerni, aztán finomhangolni. Nekem ez nem jött be, sehogy se találok alapjáratot. Ez mitől lehet? Illetve ereje se nagyon van. Ezt mi okozhatja?
Ma beszéltünk róla hogy a mi Dragon 5.5 (GCV 160) rotánkra is kéne felező , eke és talán vinné is rendesen , és akkor mondta hogy hogy oldottad meg , és hogy a mostani ekéd helyett nagyobbat akarsz venni .
Eddig ez csak egy motor fej, a kormány nyakával és a röpis közdarabbal. ( Röpsúlyok nincsenek, sem az alap.) Karbi sincs rajta. ( Ezért firtattam, hogy az MZ jó-e?) Nemrég értem haza, megint sötét van, a tárolóban meg nincs ménkű. A szomszéd ház éppen lakatlan, annak a garázsában van a géppark!- annak fejében, hogy a kutyák immár két portát őriznek.
Szóval ez egy 30028-as motor, a Kismotor-és Gépgyár követte el anno. Az előéletéről sok infóm nincs, boncolni kell, hogy lássam, tényleg mibe is nyúltam bele. De masszív, robosztus darabnak látszik, csak sokat kell majd vele dolgozni, mire elindul......
Hajtásom meg van éppen egy 52-es. Házasság lesz belőle, az tuti! De legalább a kocsit elviszi a töltésen. Piszok meredek, 4T szóba sem jöhet, mert felfelé nem lesz kenés, lefelé meg az olaj megy az égéstérbe.
Hát ezért ugrottam neki a dolognak. Meg van hozzá kultivátorom, töltőekém, vaskerék, betonnal, s lehet, hogy ezek az 52-nek kicsit kemények lesznek.
albertjani téged ismerlek . Az ÉMÁSZ-nál dolgozol ??? Keresztapám mondta hogy vele szoktál dolgozni . Ma rotáltuk a kertet és mondta hogy a kolegája most csinált súlytartót , és ahogy mondta hogy lett megcsinálva beugrott a kép amit feltettél fórumra.
Nekem most az a gondom adódott, hogy pár hete cseréltem bronzkereket, meg csigatengelyt a Marci típusú hajtásházba. Valószínűleg más kereket küldtek mint a gyári, mert gyorsabb lett jóval.
Kb ilyen tempót diktált a régi, mint amivel te szántasz.Most meg úgy megy, mint akit pi...n rúgtak.Én inkább kocsizásra használom, nagy emelkedők vannak hazafele, és nem tud kijönni a dombon.Lehet be kell szereznem egy felezőt nekem is a marci hajtásházra.Ez most derült ki, mikor a fater elment vele első útjára.Rotáláshoz jó lenne ez a sebesség, de emelkedőn megdöglik a 5,5 briggs.Eddig is alig jött ki lesujjozva.
Akkor majdnem kollégák voltunk (vagyunk). Ha REX MAX-it szereztél be akkor az nagy valószínűséggel kuplungos igaz? Ha az, akkor az 52-es hajtóművére nem tudod rápakolni csak akkor, ha röpsúlyokat és röpis motortartó közdarabot is teszel a motorra a kuplung helyére. Van egyébként az 52-es hajtóművére hasonlító öntöttvas hajtómű, ami kuplungos kivitel. Milyen hajtó mű van alatta? Aluöntvény, vagy öntöttvas?