Mivel nem sikerült vennem robi 151t jó árba ezért ma megvettem egy idős bácsitól a heba dm-1 ét amin a motor rönkre ment mert eltört a főtengely. Megvan minden hozzá csak a motor rossz.
A fórumon láttam hogy valaki kínai dízel motort tett a heba vázára , ÉS AZ ÉRDEKELNE , HOGY AZ ÚJ MOTOR FELHELYEZÉSÉVEL A HÁTRAMENETI FOKOZATOT MEG LEHET E TARTANI ?????
A szentkirályi Piszok jó anyagal melozik DE azt ki kel fogni nekem is ilyen van 6 éve és biz 12 mázsa télen nyáron meg se kotyan neki!!!!!!!!!!Mindent meghagytam gyáriba 5 évig hozzá se nyutam a plató megnyekent az én hibámból!Azt meg csináltam ujj alvázal 12*60 as anyagal na most azt tuti nem nyekentem meg egy hamar!Én amikor megvetem a rotit egy hét után szétört a komplett alsó rész csak a motor maradt egyben alattam a anyag hiba miadt kicserélte a cég saját kölcségére!!!!!!Jó az is tny hogy nem 12 mázsára kalibrálták igy nem is szlhatam azóta a csere óta nem szolhatok rá!!!!!!!Alkatrész filérekből megszerezhető.Bár a fönökel tartom a kapcsolatot és jeleztem neki a kerék helyett amiket most forgalmaz jobb lene valami ujat kifilozni mert ha defekt van a gyári kerékel akár üres a plató akár van rajta sujj az biz komplett gumi csere ami náunk 8000 ft 1 kerékre.
Szia ha az erő ment el a géped ből akkor nem a villa a bibi!!!!!!!!1. cseréld a kuplung betétet az 600 Ft plusz a ragasztó.Ha a bibi nem megoldott akkor még marad a gázkar a benzin csap mellet kikophatott piszok szívás mire rájön az ember sztszegve is kapható az utolsó csavarig!!Kuplung bóvden csere is max 1800 Ft .Sszerintem nem egy piszok nagy pénz ételböl zsir gép lehet !!!!!A villa csee a tuti mert akkor nem az egész tárcsát töröd ösze a heggesztés nem fog möködni!A villa is 2000 böl meg van akkor meg minek gányolsz!!!!!
Körülbelül annyira terheli a hajtást, mintha keréksúlyt raknál a kerék belső felére. A csapágyak a kerekektől ~10cm -re vannak. A két súllyal úgy ki van egyensúlyozva :) , hogy a felfogatásra a csoroszjatartónál szinte nem is esik teher ,csak a csapágyakon keresztül átadódik a kerekek tengelyére.
A tiszakécskei vastelepre kivittek egy szinte teljes 151-est. Motorjába még szusz is van! Most éppen a 8 napos pihentetési stádiumban van! Utánna szabad préda!
Tavaly írtam már ide a HEBA MB-2 rotációs kapámmal kapcsolatban.Sajnos nem sikerült beindítanom,de most megtaláltuk a régi papírjait.Gondoltam megmutatom,hátha érdekel valakit!
3,50x8 van ráírva, végülis ugyan az mint a 4,00x8-as. Az árát még nem tudom, megbeszélés tárgya, csere is lehet. Írj rám emilben, ha érdekel ne OFFoljunk.
szakos5 11212 sz. kérdésére. Ha már új géptulajdonos vagy, hogy ki is használd van egy javaslatom.(Már kb 20-25 éve igy csinálom)
első menetben a burgonya ültetvény helyét jó mélyen felrotálom. Második menetben kézikapával fél bakhátot húzok, kb 25 cm magasan. Harmadik menetben "jöhet a krumpli" majd ezt követően a másik oldalról is fél bakhát. Igy eleve egy kb 50 cm alsó szélességű és kb 25 cm magasságú gakhátban van a burgonya.
A sortávot úgy választom meg, hogy kb virágzásig kényelmesen tudjak a bakhátak között rotálni, ezzel a "töltögetés" alapanyagát is meg tudom lazitani. Majd méretes kézikapával könnyen felhúzhatom mindkét oldalról. Ezt követően ismét rota, hogy a bakhátak között is laza talajt hagyjak magam után. De a vetést és töltögetést szögbe állitott tárcsákkal is bakhátazhatod. Ez akkor célszerű, ha méretes burgonyasoraid vannak. Forgolódni nehéz vele, nem is igen kiskerti célú.
Ujabb albertjani 11477 hozzászólásához. Naszóval jó volt a tipp, azaz a felső (mozgó) tárcsa külső felére ül rá a reg. kar. A rajzom, amit a múltkor betetem a rossz szabályzó állapotát mutatta, helyesen függőben állnak a kis fém röpsúlyok. Ettől eltérő állapotban menthetetlenül a forgattyúsházba ütközik és ezért tört nekem.3100 Ft ba fájóan vadi újat vásároltam, ma már vigan pöfögött a rotakapa.
Tehát akkor csökkent, ha a reg. tárcsa felemelkedik . Üdv.
Az embert ráviszi a kényszer.. hogy maga épitsen alkatrészeket-munkagépeket... a magas árak végett :s
Van nekem is egy másik egy RK-01 az alá alámerem tenni :D vasöntvényházas hajtómű -2T tecumsech motoros ducati gyujtással.... meghirdettem én a multkorában de meggondoltam magam hogy megtartom :)
ami jó benne,hogy a kupplungja rámegy a 4T tecumsech fűnyirómotorra tehát én meg is csináltam hozzá átalakitót csak időhiány végett nem is foglalkoztam tovább vele... mert ugyebár kifeküdt a moci... Na majd nyáron :DDD
Elméletileg nem szabad h baja legyen se a kuplungnak se a hajtásnak ha éssszerüen,és rendeltetés szerint használjuk,bár a mérnökök nem így gondolják :) de én akkor is gyártok hozzá egy lada kereket :) ha törik ha szakad, ha nem másra hobbi célra felmenősnek ünnepnapokon :)
Tehát nekem ennyi tapasztalatom van ami rossz hogy ugye a kupplung és a hajtóművet féltem :s
Amugy elméletileg "szállitásra" szerintem tökéletesnek is mondható mivel jó teljesitmény áttétel arányuak a robikapák általában, mondjuk a fordulás végett félek hogy törik a tengely vagy szakad a hajtómű:( ugye nincs diffi.
De mint pl a fürge-kisgépeken szerintem azokon gyárilag ilyesmi méretűek a kerekek és ott gondolom vasöntvényházban csapágyazva a tengely:)
A csapágyazásrol hogy a multkorában (nem kerestem vissza valaki itt a fórumtársak közül ) csinált egy súlytartót a robikapa hajtómű köré. ott ahogy néztem be voltak csapágyazva a kerekek és elég jó megoldás:)
Figyelj légyszi ird már le nekem , hogy most akkor szerinted mi baj van az autókerekes megoldással !?
Mert már nem igazán értem a dolgokat .
Ne érts félre semmit , csak én is egy hasonló megoldáson töröm a fejem .
Én mondjuk kispolski kerékre gondoltam , nem éppen ladáén már csak a nagysága miatt .
Talán arra gondolsz hogy fixi megoldással nem célszerű , de mondjuk csapágyas megoldással jó lenne ?
Csak azért kérdezem mert ahogy olvasgatam itt nálunk abból az derűlt ki hogy nem jó megoldás , de viszont ha megnézzem az adok-veszek oldalakat akkor viszont nagy százalékban találni ilyen megoldással eladó gépeket .