Az valóba nem rossz bár 0,9lityi az furcsának tünt de szerintem maximum a 1,5-2 liter megállitja óránként még ekével is (nem ismerem konkrétan a tipust ) de itt is van egy az utcánbka Nem hajtsa az öreg bár nem is használja mindennnap mikor szezonja van kb van 1-2 hektár földje
Bár fogyasztásra én a multkor meglepődtem,hogy a 927ccm-es Kubota diesel motorom 3deci gázolajbol elketyegett egy óra hosszáig !!!! És ez valós (és alapjárattol-kb 3/4-ed fordulatig "játszottam a gázzal) ez üresjárati állapot volt de terhelés alatt is max ,1 literböl kijön óránként(ez egy rasant alternáló kaszában van nekem)
Köszönöm mindenkinek!Remélem sikerül majd megvennem!Számolgattam már magamba nagyon sokat!Ugyebár a kis fűnyírós traktorral nagyon megvagyok elégedve,de 5mázsánál többet nem viszek vele mert az elég neki!Na már most ahonnan hordom a fát 1 kanyar majdnem 1liter benzin!5kanyar fa az max 15mázsa és 5liter benzin körül van!Namármost ha ugyanezt egy TZ4k-val csinálnám,azzal egyszerre elhozom ezt a mennyiséget kb fél liter gázolajból!Ez a nem mindeggy!Azt mondták nekem hogy a TZ4K óránként maximum 9dl gázolajat fogyaszt!Volt itt a faluba 1eladó 600ezer Ft-ért,1fejes váltvaforgatós ekével,boronával,billenős pótkocsival,szárzúzóval,dobkaszával....stb csak már elkelt!
Igazából tanácsot nem tudok adni, én is csak felhasználó vagyok.
Én amire figyelnéK: -sokat kell-e rántgatni hidegen az indításkor, -hogyan indul melegen, -alapjáraton tiszta-e a hangja, -egyenletesen jár-e a motor akár alapjáraton, akár fordulaton, -gázadásra hogyan reagál, -mennyire kopottak a kapák,ebből lehet saccolni a használat intenzitását, -megnézném még a levegőszűrő betétet, -a hajtóművén van-e olajfolyás...
Laikusként hirtelen több nem jut eszembe. Jó vásárlást.
Nekem van/volt 3db Briggs motorra való tankom,meg karburátorom!Ha érdekel akkor megnézhetem neked ha megvannak még ingyen is oda adom mert már ki akartam dobni őket mert senkinek sem kelletek!
Üdvözlök mindenkit!Rég jártam itt!Szántottam a multkor a kis fűnyíróssal mikor le esett a hó utánna!Csináltam képeket is rólla majd felrakom!Úgy döntöttem hogy az idén veszek egy TZ4K-t!Már sikerült össze szednem 1hektár földet,de úgy néz ki hogy még több lessz és csak könnyeb azzal művelni!Most az idén a barátom megcsinál nekem mindent ingyen az MTZ-vel,de ősszel már én szeretném szántani,meg betakarításkor is könnyeb lessz azzal behordani a kukoricát.....stb!Megmondom őszintén azért döntöttem a TZ4k-mellett mert nagyon keveset fogyaszt,lehet hozzá alkatrészt kapni és sokan dicsérik!A Trabant motoros,meg a házi készítésű gépekben is gondolkoztam,de arra jutottam hogy nem veszek olyat mert a 2ütemű Trabant csak többet fogyaszt,meg ha esetleg elromlik valami rajta akkor lehet hogy csináltatni kell hozzá alkatrészt az meg nem olcsó,meg a téli fahordást is könnyebb azzal megoldani mert csak 15-20mázsát is elvisz!Úgyhogy remélem már a saját kukoricámat az idén én fogom behordani a saját TZ4K-mal!!!((-:
Igen, ilyen lenne, de akkor inkább a Robi 55 :) Ahhoz még lehet kapni alkatrészt, ugye?
Úgy általába mire figyeljek használt rotakapa vásrlásnál? Igazából nem értek a szereléshez, más ilyen kismotoros eszközöm még nem volt eddig, az eladó Robira azt írták, (ezekből én valójában nem sokat értek...), hogy dugót, gyűrűt, tűgörgőt, csapágyakat, szimeringeket kapott, a karburátorba fúvókák lettek cserélve, kapott két kuplungot, és két visszahúzó rugót.
Szia! Ha ez a CSK-03, nekem 1987körül volt ilyenem. 1,5 évesen megszabadultam tőle. Motorikus gondjai voltak. Azóta csak 4T motorost használok. Régi konstrukció, kis sorozat, nem tudni alkatrész hogyan van hozzá. A dolgát tette...
Motokerékpár motoros gépet csak akkor vegyél ha van rajta komoly ventilátoros hűtés mert ha nincs túlmelegszik a gép. Nehezen vagy egyáltalán nem indul. A használt gépnél mindenképen azt nézd hogy könnyen indítható legyen ha csak nem azzal akarod tölteni az idődet hogy gépet szerelsz.
Most vennék először rotációs kapát , használtra gondoltam, kb. egy árba tudnék venni egy 125cm3-is Csepel Pannónia rota kapát , vagy egy Robi 55-öt, melyiket ajánljátok? Köszi!
Ha már ötletről és innovációról esett szó, hadd mutassam meg az ukrán Agroszervisztraktor Dnyeproldalát: http://www.ast-dnepr.com.ua/ru/catalogue/ A hagyományos kiegészítők mellett ajánlom figyelembe a krumplivetőgépet, de a vákuumos(!) magvető se kispálya. Mindez egy ékszíjas rotációs kapával lett megvalósítva! http://video.yandex.ru/users/vegaplusk/view/74
"... az "RK" szerintem az egyik legjobb márka itthon ..." No, ennek biztosan örülnek majd a Szevafémnél, ha bemegyek legközelebb és elmesélem. Valóban jó kis gépek, de sajnos ahogy a gyáron úgy a termékeiken is erőteljesen érezhető a régi idők és a hosszú évek alatt belénkivódott mentalitás hatása. Elnézést, nem kívánom ócsárolni csodás nemzetemet, de guta megüt a "jó lesz ez így is" hozzáállástól - nem sok olyan alkalom volt még, hogy szentségelve jöjjek el a boltból. Az adapterek mind külön szerelgetést igényelnek, ráadásul a különböző, ám elvi felépítésükben megegyező gépek között nem csereszabatosak. Alkatrész az egyes termékekhez nem kapható - pl. a fűszellőztetőhöz a rugók külön nem vásárolhatók meg, de mesélhetnék arról is, hogy gumi kapható felni nélkül, ám felni gumi nélkül nem. Simán lehetne csinálni egy közös platformot a motorok felszereléséhez, hogy ne kelljen mindig csavarozgatni, de a csatlakozófelületek saját termékpalettán belüli szabványosítása sem fájna szerintem túlzottan. Nem lenne nagy fáradtság a fűnyíró adapter önjáró modullal és gyűjtőládával való kiegészítése sem. Egy motorral - egy géppel - meg lehetne csinálni minden kis- és közepes kerti munkát, de szó sincs róla, hiszen "jó lesz ez így is".
Mondok valamit: Csorgatjuk itt a nyálunkat a dízel Kipor meg a többi gép után. Tudunk mi itthon ilyet csinálni, hisz látom, hogy a legtöbb gyártó azért igencsak jó termékeket dob piacra. Aki ezt kétségbe vonja, annak ajánlom Kosi73 otthon "barkácsolt" sorközművelőjét, ami már szemre is versenyképes a a gyári termékekkel, hogy a krumpifészek-bontó ekéjéről ne is beszéljek. Mi kellene akkor még hozzá? Motor? A fenét, hiszen a most használt Honda/Briggs&Stratton/Tecumseh/stb. motorokat is úgy veszik a gyártók a gépekre - nem lenne gond egy Lombardini vagy más hasonló dízel moci vásárlása sem.
Hát akkor?! Akarat! Szándék, az kellene. De nincs, mert megveszik/megvesszük, oszt' akkor "jó lesz ez így is"...
Roppant egyszerűen megtudható, hogy milyen tengelyes az RK-2-je, ugyanis a >>rövid<< kihajtótengely egészen pontosan 200mm hosszú. A tank gondjáról: Ha jól látom a képen, akkor ennek műanyag tankja van. Én nem vennék másik tankot, simán meghegszte(t)ném a régit - higyje el, tökéletes lesz!
Felező: Nos igen, ha ilyen olcsón áll rendelkzésre az új hajtásház, akkor valóban nem érdemes gondolkodni holmi tengelycserén. Arra azért ügyeljen, hogy pont ilyen hajtásházat vegyen, mert ez még a régi, vastag aluöntvényes, ami valóban kibír követ és téglát is, az újabb - pelenka - házak képesek egy feldobott kavics után is beszakadni. Lenne is ezzel kapcsolatban egy kérdésem: Bár én nem sűrűn járom a MÉH-telepeket, de sohal, sehol nem láttam ilyesmit. Hol van az hely, ahol mégis tömegekben állnak az ilyen dolgok? Hátha járok egyszer arrafelé és benéznék... Egy dolog még a felezővel kapcsolatos diskurzushoz: Az RK-2 áttétele gyárilag meglehetősen gyors. A felrakott felező után, teljes gázon már futni kell utána és ezzel összhangban a lépésben való menetel is csak alapjárathoz közeli fordulaton oldható meg. Ha az a cél, hogy a felező után kocsit vontathasson, akkor nem lesz szükség az állandó le- és felszerelésre, de ha a felezőt araszoláshoz közeli sebesség melletti nagy erőkifejtéshez akarja használni akkor nem ajánlom, főleg, ha fontos a minél kisebb nyomtáv. Nekem úgymond nem volt választásom, mert "csak" 1650m2 kertem van, aminek egy része ráadásul gyep. Van már egy fűnyíróm az RK-2 mellett és én nem akarok ilyen "kis" területre nagy gépparkot beszerezni, főleg nem úgy, hogy mindhez külön benzinmotor (és a vele járó kiadás) társul. Ezzel szemben cél a minél többfajta munka géppel való gyorsítása, mert bár ez a parasztizálás nekem úgymond kényszerpálya - amit hála Istennek nagyon élvezek - így sajnos kevés időm marad rá. Ahogy már mondtam, hótoló, gyephenger, láncos borona, kétsoros töltögetőeke, kétsoros vetőgép, váltvaforgó eke és krumplivetőgép a megcélzott felszerelés, amiből a felsorolás első fele már meg is van.