Ennél alacsonyabb fordulaton nem is jár a gép. 1750-1900 kb az alapjárata. A durrogás a benzinben szegény keverékre utal. A karburátor átmeneti terhelés 3 beömlőcsatornájának a részleges dugulására utal, vagy rossz karburátor beállítás, vagy fals levegő. Ezt a keverékszabályozó csavarral korrigálhatod, illetve alapos karburátor tisztítás, különösen az átmenti terhelés csatornáinak átjárhatóságát biztosítani.
A másik lehetőség, a vezérműtengelyen levő indításkönnyítő fül nem működik rendeltetésszerűen, és ezen a fordulaton még mindig nyitva tartja kipufogószelepet. De ez szinte kizárt, ha alacsonyabb fordulaton rendesen jár.
Megérkezett a motor és felkerült a helyére. Távtartót úgy csináltattam hozzá. Valószínűleg megy vissza garanciába, mert kb. 1500 - 2000-es fordulatnál durrog. Se kisebb, se nagyobb fordulatnál nem csinálja.
köszönöm! a hajtómü tartósága, felujitása az hogy alakulna szerinted? a felujitást árra értem a tartoságot meg álltalában. A kuplung miatt tartósabb a kf ?
A Briggs helyet Rato motort tettem fel probléma mentesen. Előtte olvasgattam és utánanéztem. Kapható a távtartó gyűrű, ha nem passzolna. Szerintem bátran neki láthatsz.
Tett valaki már KF-04-re, Quantum motor helyére Zongshen XP200-as motort? Mire készüljek? Távtartóra szükség lesz? Azt tudom, hogy RK-02-esre minden további nélkül fel lehetett tenni.
RK 02 , Lapos hengerfejű Briggs motorralelnyűhetetlen. 5 évenként egy membrán( 1000 Ft) és 20 évenként 2 szabályozó rugó minden problémát megold. Egyszerű mint a faék.
A Qantum motort a műanyag vezérműtengely problémája , a karburátor "bonyolultsága" fúvókák rendszeres eltömődése, a légszűrő magas költsége miatt nem ajánlanám.
sziasztok kérdésem az lenne hogy egy rk 02 es gyári, vagy egy kf 04 es gyári qvantum motoros a jobb, mindegyik 4 hp, mejik a megbizhatóbb gép kerti munkákhoz. Azt tudom hogy az rk hajtómű nagyobb fordulaton dolgozik, de drágább is minden hozzá ha esetleg kell valami. Köszönöm
Üdv. Csak a szívó szelepnél van szimring szerintem gyűrűzés szükséges , most csináltam két kapa motort viszont esztergáltatni kell a hornyot mert gyári 1mm gyűrűt nem kapni csak 1,5mm van.
Köszi. Őszintén amig csak 20-30sec az olajfüst és nem fogyasztja addig nem nyúlok hozzá, később meg az egyik a 3db gcv160 motor közül donor lesz. Az R250t gépen gcv160 van és van 2db dragon(gcv160) régen egy kellett a tanyán is(az megszünt)
Nekem is az egyik honda moci kezd rosszalkodni, valószínű gyűrű ilettve kopás, induláskor kis ideig kb 30s kékes füst és megszűnik utánna. Erő megvan és olajat sem fogyaszt.
Nekem 2db kf honda motorral(dragon) van a fiatalabb 18 éves az idősebb a gyár első darabjaiból való elégedett vagyok, régebben egy hold föld a tanyán rotálás a másik a faluban kert rotálás. Kuplungal soha nem volt gond, csizma felső csapágy azt mindkettőnél 2x vagy 3x cseréltem. Szimeringeket évente automatikusan cserélem vagy ha feltekert drót vagy madzag kinyírja. Egyik csizmában már csigatengely és kerék is cserélve, a másiknál sajnos komplett hajtómű mivel a szimeringházat is megette a sok madzag s egyéb.
Nekem a Kf most 4-5 éves amit újonnan vettem, a hajtásban kellett csapágyakat cserélnem felül a kuplungnál, ezen kívül csak olajcsere volt, 80 üzemóra van benne. Rotálok, füvet nyírok és fészket húzok vele.
Jó neked. 20-30 éve én is elégedett voltam. De mára már jó lenne 1-2+hátrameneti sebesség. A mai gépek (Kf) már nem felelnek meg a kor elvárásainak sem anyagban, sem használhatóságban. Eljárt felettük az idő. Nem fejlesztettek semmit. Ua. a technika, rádobva egy hagyi B&S motort, vagy kifutott hondát, oszt csókolom. Ott van a Ruris, Rato, stb. (hirtrelen ez jutott eszembe) sebváltós (burgonya töltésnél előny, hátramenet- szűk fordulásban keskeny sorokban előny, ezzel szemben a Kf. csk előre megy. Vegyél egyet, hozzá egy felezőt, mellé kerekeket, adaptereket, és már majdnem egy fél millánál vagy.
Túlárazott, elavúlt szerkezet. ( mellesleg a B&S motoron rajta van, hogy amerikában és Kanadában nem forgalmazahó) Met már leperelték volna a cégről a gatyájukat is a népek. Műanyag karni. semmi állíthatóság, finomhangolás.
Én még mindig a régi típusok híve vagyok terra megfizethetetlen robi sajnos többször újjá alakult de úgy tűnik végleg vége, szentkirályi kf sorozat és az összes szentkirályi gép valahogy újra van(évek óta) a pécsi KGB bolt és szerviz rakja össze forgalmazza az eredeti márkanév alatt. Nekem nekem 20-30 éve van 2db kf (dragon 5,5) Én elégedett vagyok a kf sorozattal.
Köszönöm a választ. Megvettem. Ma raktam össze és tökéletesen működik. Nagyon jó erős motor. Vettem még hozzá egy 14mm hosszú távtartót, mert a tengely ennyivel hosszabb, de ugyanannyira nyúlik bele a régi kapa alsó részébe.
Hát elméletileg egyformák ezeknél a gépeknél a felfogatási pontok. Ellenőrizd le, 3 csavar tartja elméletileg a motort.
Ha a tengely átmérője megegyezik, Akkor már csak azt kell lemérni, hogy a blokk alsó rögzítési síkjához mérve egyforma hosszú-e a 2 tengely. Ha ez megegyezik akkor simán szerelhető. Illetve leellenőrizném hogy a főtengely közzéppontjához mérve a furatok távolsága egyezik-e.
Ha az új motor főtengelye a síkból jobban kiáll, akkor vagy közdarabot kell esztergáltatni, vagy alátétekkel kell kiemelni a motort. Ekkor hosszabb csavarokra is szükség lesz. A közdarab azért jobb mert akkor nem tud a kuplunrészhez bemenni a por.
Ez a motor a tied volt eddig is? Vagy most került hozzád.
98%, hogy a széllapát nem tud szabadon mozogni.
Ellenőrzése: fogd meg kézzel és mozgasd előre. hátra a széllapát karburátor felőli végét, amibe a rugó van cstlakoztatva. Teljesen szabadon kell mozognia.
Ha nem mozog szabadon, akkor ennek oka lehet hogy:
Ha nem erre való a berántóház. Lehet, hogy a berántóház belső oldalán a karburátorral szemben van egy háromszög alakú lemez ami nem engedi mozogni a lapátot.
A barántóház be van horpadva a karburátorral szembeni oldalon, vagy felül és nem engedi szabadon elfordulni a lapátot.
Lehet, hogy a lapátot rögzító csavar nem a motorra való, emiatt szorul a lapát.
A rudazat, ami a széllapáton van, görbe, vagy nagyon vissza van hajtva a rögzítő lyuknál, ott szorul és nem engedi mozogni a pillangószelepet.
Olyan mértékű kosz, rászáradt föld van a szállapát környékén hogy nem engedi mozogni a lapátot.
Lehet még olyan is, hogy az alapjárati csavar annyira be van csavarva, hogy nem tud leesni a fordulat.
Ha ezek után sem működik, akkor vedd le e karburátort és ellenőrizd, hogy a blokk felőli oldalon levő pillangószelep nincs-e leesve a tengelyről, vagy nincs e berágódva a karburátor házába.
Az a rugó ami a karburátor széllapátján van az jó oda. Ezzel simán kellene mennie.
Azon a képen ami a blokk elejét ábrázolja, azon ennek a rugónak (piros X) nem szabadna ott lenni. Látszik, hogy maszek barkács megoldás van. Gondolom az egyszálas acébovdent kiváltották sodrott bovdenra. Toló bovden helyett húzó bovden van rajt. Az is lehet, hogy be van rohadva a bovden a bovdenkülsőbe és emiatt nem tudod mozgatni a szabályozó kart. Ha sodrott bovden van benn, akkor meg lehet hogy pár szál meg van szakadva és elakad, nem tud szabadon csúszni a belsőben.
Eredetileg acélszélas bovdennek kellene lenni ezen a motoron. ebben a(piros nyíl) lyukban kellene lenni egy csavarnak ami egy félhengert nekinyom a bovden (zöld) külsőnek. A szabályozó acélszálnak a kipufogó felőli oldalról kellene érkezni. és a Z alkú vége csatlakozik a szabályozó szerkezethez eredetileg ott nincs rugó. De gondolom ment ez így ezzel a megoldással, nem friss átalakítás, úgyhogy ezzel nem foglalkoznék.
Ha küldenél egy olyan képet amin egyben látszik minden, (karburátor, bovdenszabályozó szerkezet, a hozzá csatlakozó bovden) akkor kicsit tisztább lenne hogy mit látok.