Keresés

Részletes keresés

jenco01 Creative Commons License 19 órája 0 0 23080

berugokarnal fogva*

jenco01 Creative Commons License 26 órája 0 0 23079

szia! a berugokart elmeletileg helyere tudod allíttani ha a berugotengelyt berugokarnal forba kihúzod eltekered oramutato iranyban es visszanyomod a helyere

Előzmény: denesatti (23078)
denesatti Creative Commons License 6 napja 0 0 23078

Esetleg tud valaki Érd környékén szerelőt, aki a blokk felújításában-javításában segíteni tud?

denesatti Creative Commons License 2019.01.14 0 0 23077

Nagyon köszönöm a részletes és kimerítő elemzést... :)

Igazából az állvány és féktámasz kivételével mindent újonnan akartam megvenni csak gondoltam hátha van valakinek egy vödör alkatrész...

Akkor marad a féktámasz és az állvány! :)

Előzmény: zerger88 (23076)
zerger88 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 23076

Pest közeliként főleg újonnan érdemes beszerezni az alkatrészek nagyját. Kivétel a motorállvány és a féktámasz, esetleg fékpofa. 
Első fék bowden. az új az új, bár lehet kell alakítani. Bár én kaptam már túl rövidet is :/ Hosszra figyelni!
Gázbowden: Na ezt tuti kell alakítani de nem nagy kunszt :)

Kuplung bowden is előfordulhat hogy nem méretpontos.

Fékpofa: vagy új vagy a régit fel lehet ferodoloztatni fékeseknél.

Gumi teleszkópra: utángyártott. Sajnos már a gyáriak 99%a is tönkrementek de az utángyártott se a leghosszabb életű bár a babettáénál tuti jobb a mustang utángyártott. (babettán állásában fél év és majdhogynem széthullik, tapasztalat :(((
Kuplung lamella: bátran vehetsz utángyártott, max egy kis igazítás szükséges (nekem 39es volt a belső átmérő 40 helyett :( )
Lábtartó gumi 2db: Nem drága  egy darabig bírja de mint az összes gumi alkatrész ez se bír majd annyit mint a gyári.
Levegőszűró. Elmegy az utángyártott, csak van egy perem a két oldalán ami sajna le kell dolgozni mert úgy nem megy össze a háza kényelmesen :( (nekem legalábbis)
Motorállvány rugó: állvánnyal beszerezni vagy egy otthon kutlászni jót hozzá ami a feladatát elvégzi :)
Szívócső gumi. Na ez az ami kritikán aluli. Gyári a legjobb de ugye a min 36 év oda tett már nekik. Akár fél év alatt szarrádagad az utángyárott.
Tömítés készlet: néhányszáz forint ezt érdemes megvenni boltból mint otthon rajzlapból kivagdosni.

 

Ha nem sietős akkor a börzék is játszanak.

 

Előzmény: denesatti (23074)
Füredi Imre Creative Commons License 2019.01.13 0 0 23075

Forgassátok a berúgókart,azt már nem tudom melyik irányba,és h szerencsétek van visszaakad a helyére.Nekem már sikerült.

Előzmény: denesatti (23073)
denesatti Creative Commons License 2019.01.13 0 0 23074

Felújítás miatt keresek Jawa Mustang-hoz az alábbi új vagy újszerű alkatrészeket:


Motorállvány
Hátsó féktámasz

Első fék bowden

Gázbowden 
Kuplung bowden
Fékpofa első kerékre
Gumi teleszkópra 2db
Kuplung lamella
Lábtartó gumi 2db
Levegőszűró
Motorállvány rugó
Szívócső gumi
Tömítés készlet

Nem nagyon szeretném elaprózni a horrbiliis postaköltség miatt, ezért azok jelentkezését várnám, akiknek a nagyja rendelkezésre áll vagy Érd/Budapest környékiek. Köszönöm a megértést.

Tel: 06305636570

denesatti1972 kukac gmail.com

denesatti Creative Commons License 2019.01.12 0 0 23073

Sziasztok!

 

Szereztünk egy 79-es Mustangot, amit elkezdtünk szétszedni, előkészítendő a felújítását.

Sajnos történt egy kisebb "baleset" szerelés közben: A berugókar le lett hátra hajtva, melynek következtében a rugója valószínűleg kiugrott a helyéről, mert nem húzza vissza a kart.

Tudtok tanácsot adni ennek a problémának az orvoslására? Gondolom az egész blokkot így szét kell szedni, ezt szeretttem volna elkerülni.

Köszönöm: Attila

jenco01 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 23072

nem mustang de ugyanaz, egy ful felvan hegesztve a labtarto csovére arra pedig egy laposvas csavarozva hogy allittani lehessen,hogy mikor kapcsol, arra jawa/skoda 120/zetor féklámpa kapcsoló van csavarozva, fékpedálra egy átfúrt csap hegesztve, a rugó pedig babetta 210es kuplung rugó

Előzmény: joeyone78 (23071)
joeyone78 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 23071

Sziasztok. Érdeklődnék hogy van a csoportban valaki aki rakott a mustangjára féklámpa kapcsolót? Ha igen melyik fajtát és hogyan? Előre is köszi üdv

jenco01 Creative Commons License 2019.01.02 0 0 23070

Szermusz! írok neked mailot

Előzmény: garázsharcos (23069)
garázsharcos Creative Commons License 2019.01.02 0 1 23069

Jól néz ki a gép, gratulálok!

Biztosan jól esik kicsit csapatni ilyenkor.

Mekkora az első kerék mérete, mert azt látom, hogy nem 16-os.Annó a régi kis vasra egy 19-est fűztem, jól viselkedett vele.

 

üdv.: R

Előzmény: jenco01 (23068)
jenco01 Creative Commons License 2019.01.01 0 0 23068

BÚÉK!

jjjkkk Creative Commons License 2018.12.24 0 0 23067

Szia! Meg vannak még az alkatrészek?

Előzmény: -stukker- (23046)
Söderling Creative Commons License 2018.12.14 0 0 23066

Lesz akkor egy Jawa21-szerü de négy helyett másfél lóerös ,három helyett egy sebességes öszvéred.A kétsebességes Gútán gyártott Babik nagyrészéböl kihagyták a gyárban már a kettest. A maradék esetében pedig a müködési zavarok miatt javitgatások során szüntették meg.

Előzmény: zerger88 (23065)
zerger88 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 23065

Nem feltétlen. Meg lehet csinálni berántósra is.

Előzmény: vermes tibi (23064)
vermes tibi Creative Commons License 2018.12.05 0 0 23064

Babetta blokkot elég lehetetlen más motorba beépíteni  - az indíthatóság miatt kell hozzá pedál tengelyestül meg kétláncos hátsókerék... Egy automata 05-ös szuper dolog lenne, de nem egy hagyományos Babetta blokk jelentené hozzá a megoldást. Ráadásul az alig fele annyi lóerő mint az eredeti váltós blokk.

Előzmény: 1Tamás (23063)
1Tamás Creative Commons License 2018.12.04 0 0 23063

Én is gondoltam már valami hasonlóra csak Jawa 05 vagy 20-ba beépíteni. Azoknak mégis csak robogósabb formája van.

Előzmény: vermes tibi (23062)
vermes tibi Creative Commons License 2018.12.04 0 0 23062

Üdv!

Köszönöm. Sajnos akkor nem lennék vele kisegítve; azt reméltem, egy-két centivel hosszabb.

A motorról egyébként blogot vezetek: https://vermesbabetta.blog.hu/ Most a tél miatt nem sokat foglalkozok vele, majd talán tavasszal indul be a munka.

Előzmény: Füredi Imre (23061)
Füredi Imre Creative Commons License 2018.12.04 0 0 23061

Majd ha kész lesz,tegyél fel róla képeket.Kíváncsi vagyok rá.

Előzmény: vermes tibi (23059)
Füredi Imre Creative Commons License 2018.12.04 0 0 23060

Megmértem!32,8.Pontosan megegyezik a babettáéval.

Előzmény: vermes tibi (23059)
vermes tibi Creative Commons License 2018.12.03 0 0 23059

Üdv

Valami ilyesmi lesz; még eléggé az elején tartok.

Előzmény: Füredi Imre (23057)
Füredi Imre Creative Commons License 2018.12.03 0 0 23058

Holnap megmérem neked.

Előzmény: vermes tibi (23056)
Füredi Imre Creative Commons License 2018.12.03 0 0 23057

Milyen az a mustangnak álcázott babetta?

Előzmény: vermes tibi (23056)
vermes tibi Creative Commons License 2018.12.03 0 0 23056

Üdv!

Meg tudná nekem valaki mondani, milyen hosszú egy Mustang hátsó lengéscsillapító? (szemközéptől szemközépig) Egy Mustangnak álcázott Babettát készítek, emelni szeretnék a hátulján - reményeim szerint a Mustang lengéscsillapító hosszabb, mint a Babettáé.

Köszönöm.

1Tamás Creative Commons License 2018.12.02 0 0 23055

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124249983&t=9096708

Már vagy öt éve rakom össze a 05-öt. Az okozott egy pár év kiesést hogy a szekunder lánc nem futott jól és mindig felakarta kapni a kis lánckerék foga.  Aztán valamikor most nyáron sikerült sokadik próbálkozásra addig állítgatni a vázon a füleket míg jó nem lett. Mentem is vele vagy 20 kilométer így pucéron. Felreszeltem a szívócsonkot "4 lóerősre". Simán tartottam az óra szerinti 50-et 13-as lánckerékkel. Még a 60-at is simán kivitte. A korábbi fojtott verzió után jobban megy így. Pedig csak meggyűrűztem a kopott hengert, nem furattam meg. Most az első burkolatokat tartó füleket kell felhegeszteni. Egyszer már ennek is neki kezdtem, de újra letört a fül mert xar' lett a hegesztés. Meg kicsúszik az egyik persely a villából és azt is szét kéne szedni. Kormány még az elég rozsdás. Olaj is csöpög még mert többször szét kellett szedni a blokkot mire jó lett. (nagyon szép történet (:]) volt) Aztán a kuplung fedél tömítést szerintem egyszer se cseréltem ki. Már először is a 20-szor felrakott használtal lett összerakva. (:]) Amúgy asszem minden más meg van rajta csinálva. Nem cseréltem ki felesleges dolgokat, át van nézve az egész és csak jól működő dolgokkal raktam össze. Nem eredeti. Több motorból van összelapátolva. Van hozzá Sport burkolat avval akarom összerakni. Pár hete átszállítottam egy fedett helyre hogy télen ne a ház oldalának legyen támasztva. Idén nyárig egy szobában állt. Szóval csinálgatom lassan a motort azért. (:])

Eléggé bepunnyadt ez a fórum, köszönhetően a fészbukk' nevű fasságnak'. Pedig ez is jó ám, van némi hangulata.

 

Előzmény: Söderling (23049)
jános 55 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 23054

Köszi a választ.

Előzmény: p21-feri-tb2 (23052)
Söderling Creative Commons License 2018.11.26 0 0 23053

Hali!Simson nagyon sok van még,persze mihez képest.A volt szoci relációban használható ötvenest hazánkban a Simson tipusai,és a Jawák jelentettek,persze volt használható Berva,Panni,Riga,Komar,de az elöbbiek nemcsak márkaklubos aranykezü hozzáértök motorjaiként,hanem hétköznapi útitársként is jól szolgáltak.A márkaklubos veteránok akár autók,akár motorok,a fanok által restaurálva az egykori újaknál is szebben mutatnak,sokkal-sokkal üzembiztosabbak,mint korszakukban.Hogy miért?Akkor kevés embernek volt annyi és olyan szerszámkészlete,gépparkja,információja mint manapság.Persze ma hátrány az,hogy valamikori pár év élettartamra tervezett kommersz gépeket beszerezhetetlen új alkatrészekkel,vagy a szemétböl tûrt ötvenéves alkatrészekböl kell használható müszaki állapotba hozni.De ez a szép az egészben,.ebben van az alkotás öröme.Jó lenne veterános rendezvényeken több régi segédmotorral,Jawakkal találkozni.Esetleg klubos formában is...

Előzmény: Pionyr (23051)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2018.11.26 0 0 23052

Múlthéten elkelt.

Előzmény: jános 55 (23050)
Pionyr Creative Commons License 2018.11.26 0 0 23051

Kedves Fórumtárs!

Az én esetemben például tökéletesen ráéreztél a dologra. :)

Ameddig egyetemre jártam, sőt még a munka első éveiben is bőségesen volt időm csinálgatni a motorjaimat.

Sok érdekes gépen gyakoroltam a szerelést. Volt pl Jawa 555-öm is szép gyári állapotban, volt mindenféle simsonom,babettám.

Most dolgozok, utána esküvőt szervezek illetve házat újítok fel. A jawa 05-öm a túlélésre játszik. Szépen rendberakva letakarva vár. A simsonom valami hibával állt meg amire nincs időm kideríteni, megcsinálni. A mustangom blokk generálra vár az jövő év elején meglesz.Talán. A babettám szikra hiányában ismét parkolópályán van. Két hetente egy szabad délután nem elég a gépek életben tartásához úgyhogy minden gépem várja hogy elteljen ez és a következő nehéz év. Ha bármelyik komoly hibával megáll, akkor vége a dalnak.

Alkatrész csere csak ha elromlik valami, esztétikai javítás 0.

Előzmény: Söderling (23049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!