Keresés

Részletes keresés

Kaktusz08 Creative Commons License 1 napja 0 1 12262

Üdv. "malazs" !

 

Köszönöm az érdeklődésedet! Az én koromban már nem írom, hogy jól vagyok, de nagyobb problémák nélkül éldegélünk :-)

 

A reptérről annyit, hogy történtek kisebb-nagyobb változások, (személyi, tárgyi, stb) de a lényeg maradt. Utasforgalmat szinte csak az Audi generál, amihez csak a jetek utasai adódnak...A cargo forgalom meglehetősen szépen alakult az idén is, de a feledatából adódóan igencsak rendszertelen.
Van olyan nap amikor semmi és van olyan, hogy 10-12 gép fordul meg. A gépek típusa is vegyes,
mert a Cessna 208-tól az AN 12-ig tevődik össze a forgalom. Nagyon sok a Dornier 228, SA Metro, Saab 340,
An 26, stb Vannak időnként különleges napok, amikor egy nap alatt volt 2 db. AN 12, (június-júliusban pl.15 db. An 12 érkezett) vagy most a közelmúltban pl. 2 db. Piaggio P180 Avanti, ami szintén nem gyakori sehol sem...Volt azért az idén is Airbus 319, Fokker 100, de nem ez a jellemző...
Elég jelentős a jet forgalom is, a Cessnák szinte minden típusa, Learjetek, Bombardiék,Hawkerek,
Falconok,Phenomok,stb. szóval van nézni való :-)

 

Itt a bázisa a TrustAir Aviation (Air Bohemian) légimentő cégnek is, akik hol egy hol két géppel (Piper PA-42-720 Cheyenne) repülnek Európa szerte. Mostanában Debrecenbe is kétszer szállítottak beteget.
Az Audi egyébként a forgalom egy nem túl nagy részét generálja ( főleg utasforgalom), a cargo forgalmat javarészt a hazai autóipari és egyéb vállalkozások által gyártott alkatrészek szállítása adja,
Portgáliától Anglián, Norvégián, Olaszországon, Németországon, Franciaországon át, szerte Euróbában.
Ami örvendetes és a forgalmat is növeli, hogy nagyon sok kis gép (osztrák, német, szlovák) repül ide gyakorolni a különböző eljárásokat, leginkább az ILS-t.

 

Egyébként tényleg elég nagy a csend a reptér körül, ami részben jó, mert nem történt semmi különleges, részben rossz,mert változás sem sok van...

 

Bocs, hogy ilyen hosszúra nyúlt a mondókám...:-)

 

Minden jót kívánok: Kaktusz

Előzmény: malazs (12259)
Leadfoot Creative Commons License 2 napja 0 0 12261
Előzmény: Tibi2 DEB (12260)
Tibi2 DEB Creative Commons License 2 napja 0 0 12260
malazs Creative Commons License 2017.09.15 0 0 12259

Örülök hogy újra "látni" téged errefelé. Hogy vagy mostanság?

 

Az biztos hogy nem gyakori, még magyar viszonylatban sem.

Nagyon elcsendesedett minden a Péri reptérrel kapcsolatban. Mi hír arrafelé? Az Audi kisajátította teljesen a repteret? Nem olvasni semmit a jövőbeni tervekről,fejlődésről :-(

Előzmény: Kaktusz08 (12258)
Kaktusz08 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 12258

Meglehetősen ritka desztináció egy Bombardier Global 6000 tip. géppel, péri indulással...

 

QGY/LHPR - BOM/VABB  (Mumbai/India)

 

Debreceniutazo Creative Commons License 2017.09.11 0 0 12257
lübra19jtd Creative Commons License 2017.09.06 0 0 12256
szaunas Creative Commons License 2017.09.05 0 1 12255

Én két ilyen néven futó illetőről tudok (V. Gy.)

Az egyik ért hozzá.

A másik meg úgy tesz...:)

Előzmény: malazs (12254)
malazs Creative Commons License 2017.09.04 0 1 12254

Ki is mondta pár éve?

"Nem utazna innen senki, meg nem is jönne ide senki, szóval nem lehetne megtölteni még heti 2-3 járatot sem, Nincs itt igény ilyesmire"

 

http://www.dehir.hu/debrecen/minden-idok-masodik-legerosebb-havi-utasforgalma-volt-augusztusban-a-debreceni-legikikotoben/2017/09/04/

Tibi2 DEB Creative Commons License 2017.08.31 0 0 12253

Moszkva papírforma :)  BVA kerül át Kedd-Szombat ( 18:40 oda , vissza 21.40 ) , " tavasszal pedig már új gép is csatlakozik Debrecenbe " nagyon felreérthető, de csak plusszba 1 W gépet jelent ahogy írtátok korábban , hiszen az éves kapacitás 362e lesz jövőre ami 1 bázisgép, MMX egész évben fog menni viszont most úgy tűnik

Előzmény: jan12345 (12252)
jan12345 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 12252

http://airportal.hu/debrecen-es-moszkva-kozott-indit-jaratot-wizz-air/

 

Van egy érdekes mondat a cikkben, elég szerencsétlen a megfogalmazás, de elvileg ezek szerint tavasztól lehetnek új járatok?

"Kérdésre válaszolva közölte, a decemberi indulással a bázisolt repülőgép szabad kapacitásait kötik le, tavasszal pedig már új gép is csatlakozik Debrecenbe, így a többi járat menetrendjében nem lesz változás."

lübra19jtd Creative Commons License 2017.08.31 0 0 12251
trizs77 Creative Commons License 2017.08.31 0 0 12250
malazs Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12249

Szerintem második gép még nem lesz. Új terminál az nincs, illetve van, de nem igazán terminál. Amennyiben az utasszám és a járatszám indokolja, akkor talán megnyitják, viszont az akkor sem igazán terminál hanem kb mint BUD-on a bádogváros, csak ez itt egy Raktárépületből leválasztva, ami az apron mellett van.

Előzmény: debairporterdeklodo (12246)
malazs Creative Commons License 2017.08.29 -1 0 12248

"Én nagy bejelentés alatt inkább valami pilótaképző program beindítására gondolok, amiből kiveszi a részét a debreceni és (talán) a nyíregyházi egyetem és reptér is."

 

Vagy a moszkvai... :-D

Előzmény: AT(p)L-411 (12245)
debairporterdeklodo Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12247

Valóban képlékeny, emlékszem én is BGY tologatására...

Látod, erre nem is gondoltam, hogy a nagy bejelentés pilótaképző program indítása is lehet.

 

Előzmény: AT(p)L-411 (12245)
debairporterdeklodo Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12246

Most olvastam a cikket én is. Szerintem is nagyobb dologról lehet szó... Ki tudja, csütörtök délután kiderül, de ezek tényleg nagy szavak, ahogy te is írod. Na meg ez a bejelentés bejelentése... Simán csak egy úticél, pl. Tel-Aviv nyitása előtt Debrecenben volt a sajtótájékoztató, nem Váradi, hanem a kommunikációs igazgató közölte, most meg felvonul Pestre Papp meg Herdon meg a debreceni média... 

 

Lehet, hogy kap DEB egy második bázisgépet? Az új terminálról tud valaki valamit? 

Én Rómát még mindig nem mondanám, ellenben spanyol úticélt (kicsit "válaszként" a Ryanair Gironájára) igen. Észak-angliai várost gondolnék esetleg, Dortmund jöhet vissza, vagy Frankfurtba új, valami lengyel úticél is ésszerű lenne szeirntem, Prágát most nyitja RYR Pestről, ki tudja, lehet, az is megélne innen heti 2-vel kezdetben alacsony viteldíjakkal. 

 

Mindenesetre érdeklődéssel várom a csütörtököt.

Előzmény: Tibi2 DEB (12244)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12245

Én végignyomkorásztam a honlapot és az alkalmazást is: mindkettő alapján a debreceni gép csinálja a BVA-t. Kifele 13:00-15:40, haza meg 16:10-18:35. A 10:40-es párizsi indulás az kb. a mostani menetrend, ami egészen március 23-ig marad. Bár ez még elég képlékeny, a BGY indulását is tologatták a TLV bejelentése után.

Én nagy bejelentés alatt inkább valami pilótaképző program beindítására gondolok, amiből kiveszi a részét a debreceni és (talán) a nyíregyházi egyetem és reptér is.

Tibi2 DEB Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12244

Kicsit nagy szavak, ahhoz , hogy "csak" heti 2x Moszkva bejelentés legyen, nem gondoljátok ? : a közép- és kelet-európai légiközlekedést érintő jelentős bejelentést tesz. BVA és BGY sem a bázisgéppel megy majd én is így láttam deberporterdeklodo. Tippek? Lehet lesz még v.mi ( Róma , Madrid ? )

debairporterdeklodo Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12243

Most látom S18-ban, hogy BVA is olyan lesz, mint BGY, jön és megy. 10:40-kor száll fel Párizsból, és 13:00-kor fordul vissza. 

debairporterdeklodo Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12242

Most már én sem látom VKO-t... 

 

Én a 2018-as nyári menetrendben nem láttam járatritkítást, hétfőn-pénteken a reggeli BVA átkerült a napi 2. kanyarba MMX helyére, MMX a szerda-vasárnapi BGY helyén van, LTN, EIN minden ugyanaz. Hétfőn és pénteken BVA helyén nem volt semmi a reggeli sávban, gondolom oda megy VKO reggeli 6-os indulással, BGY-t meg nem a bázisgép fogja csinálni, az jön Milánóból és megy is vissza szerda-vasárnap délelőtt (mikor a bázisgép TLV-ban van). 

 

Ha jól értelmeztem...

Előzmény: lübra19jtd (12241)
lübra19jtd Creative Commons License 2017.08.29 0 0 12241

Reggel én is láttam, de most már kivették.

Vajon valamelyik járat helyett jön? Vagy milyen gép fogja teljesíteni?

Előzmény: debairporterdeklodo (12240)
debairporterdeklodo Creative Commons License 2017.08.28 0 1 12240

Wizz foglalási rendszerében Debrecen-Moszkva, egyelőre időpontok nélkül látom.

StockHolmi Creative Commons License 2017.08.16 0 1 12239
Sziasztok, múlt szerdán utaztunk Debrecenből Bergamoba, vasárnap pedig vissza. A toltottseg elég szépen alakult, kifelé kb 75%-os lehetett, visszafelé pedig majdnem telthaz volt, bőven 97% felett, a gép elejeben csak 1 szabad helyet láttam. Az utasok között beszéltünk több Szeged kornyekivel és budapestivel is, akik az olcsóbb jegyárak miatt inkább leutaztak Debrecenbe, mint Bp-rol repuljenek drágábban, ez nagyon biztató a toltottsegre nézve is. Remélem ősszel és a holtszezonban is marad ez a nagy kihasználtság, és újabb járatokat is nyitnak idővel. Nem hivatalos infó szerint, ha maradnak a jó eredmények, 2019-ben tervezik a 2. gepet is a debreceni bázisra hozni a lila fapadosnal.
lübra19jtd Creative Commons License 2017.08.10 0 0 12238
malazs Creative Commons License 2017.08.09 0 1 12237

MMX ha folyamatosan így teljesít akkor marad szerintem. A többi is bőven jó. BGY-vel előnyben vagyunk a vasárnapi járatnap miatt,az a népszerűbb, és az az is lesz a RYAN szombatijával szemben. LTN nagyon jó, lehet épp télen kevesebb lesz megint és csökkentenek a járatszámon, akkor szerintem ez helyett jöhet Moszkva. A Lufinak meg nem konkurencia a Ryan ebben a formában. Jó arányban van a business utas, pláne a long haul utasok.

Dublin szerintem nem lesz, bármennyire sokan szeretnék, szerintem innen nem lesz Ryan járat, esetleg talán egy Cork....

Előzmény: Tibi2 DEB (12236)
Tibi2 DEB Creative Commons License 2017.08.09 0 0 12236

http://www.dehir.hu/debrecen/eddigi-legerosebb-utasforgalmat-produkalta-juliusban-a-debreceni-repter/2017/08/08/

 

kb. 39 ezres forgalom szuper.

 Moszkva reális lehet , hiszen Bp.-ről Wizz napi járat ill. Aeroflot napi 3-szor, mellé elférne heti 2 és biztosan nagyon sok gyógyfürdőző érkezne.

 MMX meddig megy idén, szeptember közepe? Esetleg a helyére jön Moszkva?

 Nagyváraddal éles lesz a verseny és ahogyan korábban többen írtátok az itt az igazi kérdés , hogy ki tudja/akarja tovább megtartani az utakat, mert pl: Bergamo nem hinném , hogy ősztől mind a 2 reptéren nyereséges lehetne párhuzamosan. Azért gondolom , hogy nagyobb potenciál van DEB-ben, mert Magyarországról még senkitől nem hallottam , hogy Váradra ment volna át ( és a jövőben sem gondolnám, hogy tömegek tesznek majd így )  Ha Barcelonába mennék akkor biztos nem Várad-Girona, hanem Bp.-El Prat-ot választanám.

A 2 London elfér egymás mellett,

Memmingen nagy kérdés, hogy be fog-e jönni, de a mi Lufinknak komoly konkurencia lesz

Eindhoven-Weeze, a miénket érzem erősebbnek

Tel-Aviv, Párizs kincsesbányák :)

 

Dublin-ról továbbra sincs hír/pletyka ha jól sejtem ......  :(

 

Debreceniutazo Creative Commons License 2017.07.19 0 0 12235

Érdekes fejlemény lenne. Irány Moszkva? Amúgy szép hely és beutazó turizmust is lehetne vele generálni Hajdúszoboszlóra.

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=39575&sid=9a1789eaff25993fa2d464a9ee573df4

malazs Creative Commons License 2017.07.12 0 0 12234

Mondhatjuk hogy a mi szerencsénkre türelmetlenek a szokásuk szerint....

Előzmény: jan12345 (12233)
jan12345 Creative Commons License 2017.07.12 0 0 12233

Úgy látom Ryanair változtatott és mégsem repüli Eindhovent Nagyváradról, hanem Düsseldorf Weeze lesz heti 3 alkalommal.

Előzmény: malazs (12189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!