Tegnap a telefonért a zsebembe nyúlva feszengtem az ülésben, mire egyszer csak egy kattanással engedett az öv.
Lenyúltam balra az ülés mellé és felemeltem az öv végét.:D Ez ma már a mindennapok.
14 évesen 280 ezer km-nél mikor életében először kötélvégre került tettem le mint elsődleges autó mert hosszabb utakra már nem volt megbízható. Most 19 évesen 330 ezerrel kikerült belőle a gyerekülés, családot már biztonsági okokból nem ültetném bele jó szívvel. Harmadik autó státuszba került csak nekem helyi rohangálásra.
Persze lehet ez ellen küzdeni, de nagyon sok időmbe és pénzember kerülne - szerintem nem éri meg. Ennél csak az rosszabb anyagilag ha valaki úgy küzd egy ilyen jármű jó műszaki állapotának fenntartásáért, hogy technikailag nem ért hozzá/nem maga szereli.
Picit meg is "ijeszt", hogy mennyi mindent kellett cserélni, javítani az Autódon.
Igaz, ezek viszonylag egyszerű, tán kevésbé drámai hibák.
Persze ez téged nem vigasztal...
Ahogy nézegettem most akkoriban is is a használtautó.hu-t , még viszonylag olcsón is vetted az autót.
A különbözetből már lett kijavítva valami.
Lehetett volna ugyanez a kínálat tetejéről vett példánnyal is, de nekem gyanús, hogy valamilyen szinten nemtörődöm, elhanyagolt autó lehetett a tied.
Pl. az üzemanyagpumpa hibájának lehet oka a rendre csak pár litert tankolás is az üres tankba. (Erről volt szó régen a fórumban, de megtalálni az akkori diskurzust embert próbáló kihívás...)
Mondjuk, ami gondosan ki van javítva, cserélve, azzal már jó eséllyel nem lesz gondod.
A korábbi Nagypolszkimmal évente meglátogattam egy futóműszervízt ellenőrzésre (sajnos az első futómű konstrukció jellegéből, no meg a pótalkatrészek minőségéből fakadóan erre szükség volt a rossz utakon).
Egy alkalommal azt mondta a mester, hogy mindegy, hogy az autóm egyre öregebb, de szerinte a fejembe vettem, hogy egyre jobb és jobb legyen.
...majd kicserélte a lengéscsillapítókat minőségi japán(!) gyártmányúakra. (Katalógusból válogattuk össze, ha jó rémlik, valami régi Toyota, meg Mitsubishi modellével voltak csereszabatosak)
Most újra elolvasva, hozzá képest az Albea maga a gondtalan használat.
Amit tán még nézzél meg, hogy a kormányszervo olajtartályánál nem e nedvedzik a cső. Nekünk igen, de nem fogy az olaj. Viszont ráparancsoltam a lányomra, hogy kövesse figyelemmel.
Nézzetek rá a kormányműre is, hogy ott nincs e szivárgás. A "kis" sógoromnak (aki véletlenül ugyanilyen korú, felszereltségű, futásteljesítményű és színű Albeát vett, mint a mienk) szivárgás van a kormányműnél, ezt a youtube-os Totalcar MűhelyPRN-ből ismert szerviz észlelte vételkori átvizsgáláskor az ő autóján.
Szerencsére még neki sem kellett azóta sem költeni erre.
Sajnos ezek már idős autók, pl. a műanyag alkatrészek is öregednek, stb., bármi elfáradhat nyúzás nélkül is.
A hibák előfordulás vagy nem előfordulása , annak gyakorisága, sűrűsége kiszámíthatatlan, leginkább a Mandelbrot halmaz tudja vizuálisan ábrázolni, hogy mire számíthatsz...
Továbbra is drukkolok neked, hogy megálljon a hibák megjelenése és csak a gondtalan autózás maradjon!
Köszönöm biztató soraidat, és a két részletes leírást, tapasztalataid is az Albiról.
Azóta egy ügyes kezű karosszériás megcsinálta a csomagtartó zárat, most ugyanazzal a kulccsal működik mint az ajtók.
Sok minden volt azóta, most éppen műszakiztatás meg üzemanyag pumpa csere miatt szervízben van, de hűtővíz kiegyenlítő tartály szivárgás, meg kézifék rugós kapcsoló javítás miatt is. Van néhány érdekes kis bosszantó dolog néha vele, de alapból megbízható kis családi autó tényleg.
370-étrt vettem másfél éve, de már több mint 1 milliónál járok a szervízek miatt. Az első szerelő jól lehúzott, és még károkat is okozott.
Sok tanulópénzt fizetek, mert 51 évesen még első autóm...
"Az létezhet, hogy egy utángyártott összekötő csőből (katalizátor-hátsó dob közötti szakasz) ki van hagyva a középső dob???)"
Érdekes - lehet volt 1.4-ből EU3 és EU4 verzió esetleg? Sosem ástam bele magam mert nekem 1.2 van ami csak EU3-as volt, de a tipomból van EU5 és EU6 verzió ugyanígy.
46463216 a hátsó dob. Igaz enyém 1.2 16V, de gyors keresésre egy lengyel site azt írta mindegyik motorral ez volt.
Már vagy 3 éve cserélve lett nekem, nem volt semmi gond a beszerzésével és nem is drága - sőt inkább vészjóslóan olcsó volt talán 10 ezer körül. Most rákeresve is hamar lementem 20-ig, és biztos van lejjebb...
Viszont éppen ezért nem ajánlanám beszerezni direktbe: én is kipuffos cégnél intéztem és jól tettem mert fél évre a beszerelés után szét is nyílt és vihettem gariztatni.:)
Ahogy a népítéletem második részéből kiderül, már nincs itthon a szeretett Autó; a lányomé lett (hogy rohan az idő!), végül novemberben került Budapestre.
Csak, hogy megtörjem a hosszú "csendet"... kíváncsi lennék ki és milyen kipufogó cső/dob alternatívákat ismer 1.4 8V motorral szerelt autóhoz? Az a helyzet, hogy így 17-18 évesen eljött az idő a teljes rendszer cseréjére. Már a "kihívásokat is kedvelő" hegesztő ismerősöm is az mondta rá, hogy ezt már nem érdemes foltozni! Szóval a tapasztalatokat szívesen fogadom lehetőleg cikkszámokkal, beszerzési forrás javaslatokkal. Illetve a kerülendőket is kérném, indoklással (méretprobléma, minőségi gondok, ár-érték arány stb.) Én találtam 1-2 alternatívát, de direkt nem írom őket ide, hogy ne befolyásoljak senkit egyik irányba sem... Az létezhet, hogy egy utángyártott összekötő csőből (katalizátor-hátsó dob közötti szakasz) ki van hagyva a középső dob???)
Gyanús, hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémával, ezért mindenki nevében is köszönöm a válaszokat!
Sziasztok! Szeretném a tetőantenna csonkját leszedni. Csupa rozsda. Leszedtem a belső világítás foglalatot, de az alatta lévő keretet nem tudom leszedni. Nem látok csavart, csak három szegecs szerű valamit.
Csak annyit tennék hozzá, hogy a ragasztó helyes megválasztása tényleg nagyon fontos dolog mert nem az van, hogy "maximum majd leesik", hanem egy merev ragasztó a különböző hőtágulások miatt megrepesztheti/eltörheti a szélvédőt!
F. Albea, 2006, 1.4, 8v, Dynamic típushoz keresek belső visszapillantó tükröt. És ha esetleg van valakinek szerelési tapasztalata a tükörrel kapcsolatban: ez a szélvédő felületére van ragasztva? Ha igen, akkor bármilyen felragasztható tükör is jó helyette? Köszönöm, előre is.
Bár a kor miatt minden autó ilyenkor már egy időzített bomba, de kívánom azt is, hogy problémamentes éveknek nézz elébe, s ilyen kevés kilométerrel jó esélyed van rá egy Albeával.
(Mondjuk a kartercsőre és a levegőszűrő házra is nézzetek még rá, ha azok nincsenek benne az apróságokban), ilyenkor már sajnos eltudnak öregedni.
No meg alváz és üregvédelem...
Csomagtartó zár:
Idejét nem tudom, hogy az nálam mikor romlott el.
Nem is tartom számon; látod az ítéletekből, eszemben sem volt azok írásakor.
De mivel belülről nyitható (végszükség esetben bebújva a hátsó üléstől...) - kívülről meg garantáltan nem., én így eleve elengedtem ezt a fejvakarós problémát.
( S a lányom is azt mondta, hogy neki sem fog gondot okozni az a hiba)
Üdvölök minden Albist, én tavaly október 1-én vettem meg életem első autóját 50 évesen, egy 17 éves Albeát, a teljesen fapados, 1 légzsákos, klíma nélküli active típust.
Viszont első tulajtól, 111.600 km-el, megkímélt állapotban. Költöttem rá 420 ezret már az összes fékcső cserére, vezérlés, Selenia olaj, fűtés szabályzó panel csere, gyújtáskapcsoló csere, radiátor tömítés csere, apróságokra...
Most az a gondom (kérdésem), hogy úgy vettem meg, hogy a csomagtér ajtóba bele volt törve a kulcs, az nem zárható azóta sem kívülről. Csak belülről tudom a karral kinyitni.
Szeretném kicserélni egy bontott vagy utángyártott zárra ezt, nem találtam csak a a bontó plázában, de ott nem tudom egyeztetni senkivel, hogy tényleg jó-e ebbe a kiadású kocsiba.
Szóval ha esetleg Nektek lenne jó tanácsotok, vagy ami még jobb, eladó ilyen zárotok, nagyon szívesen megvenném, és a segítséget, bármiféle tanácsot előre is megköszönök!
Renault clio2 2006-os gyártás ráadásul franciaországi! nem a szlovén és nincs benne ABS. Igaz elégé fapad is. Meg amiben van, abban se csinál sok csodát, sőt bizonyos körülmények közt növeli a fékutat.
Az ESP többet számítana. Főleg hogy billeg az albea hátulja.
Google jobb barátom volt: 600-650G R134a. Volt ahol albeahoz írték átalánosban, illetve siena/plaio/stradahoz hasonló évjáratban mindenhol ilyen adatatot leltem.
1.6 16V Albea tulaja vagyok. Olyan problémám lenne hogy a klimánál a gázt utána kellene tölteni. A könyvébe le van írva hogy milyen gáz kell bele de az hogy hány gramm az nincs. :(
Gooble se a barátom mert találtam klimatöltet táblázatot de pont nincs benne az Albea. Siena-ként is kerestem de úgy se.
Valakinek nincs meg ez az adat esetleg?
Az a vicces hogy fiat márkaszervízbe rácsodálkoztak gyártott albeát a fiat? olyan mintha letagadnák...
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletetek. Faterom albija kidobta a p0420-as hibakódot. Kiolvastam rámértem a 2szenzorra (képet csatolom) ez jó érték?
Szerettem volna frissíteni a népítélet írásomat, de a honlap informatikusival sem sikerült, de legalább az eredeti írás 2008-as megjelenési időpontja megváltozott. (Viszont utána; az új autónkról szóló írásnál már működött a szerkesztés funkció)
Nem olyan régen beszélgettünk erről másik fórumon, és anno tényleg úgy közölték le az újságok, hogy "kötelező lesz az abs".
Utánatúrva azt találtam, hogy a teljesebb valóság az volt, hogy az autógyártók vállalták, hogy 2005-től ABS-t raknak minden autóba. Csakhogy HOL: a régi EU tagállamokban.
Mi 2004-ben lettünk EU tagok, szóval ez akkor nagoyn friss dolog volt és erős volt a törés. A régi EU tagállamokban az albeat talán nem is forgalmazták, viszont ki tudja meddig árulták még Lengyelország/Románia/Magyarországon így ABS nélkül.
Szia. Elég nagy rá az esély! Miénk 2006-os 1.4 Dynamic és nincs benne ABS! Talán 2004-től vált kötelezővé az új gyártású autóknál, de nyilván volt egy átfutási idő vagy "kiskapu" erre is.
Most nem megyek ki a mienkhez a benne levő egykori katalógusért (törött lábbal fekszem), így fejből pontosan nem tudom, hogy ez mennyire volt felszereltségfüggő/rendelhető extra.
Kétféle felszereltség volt, a fapados Active és a viszonylag jól felszerelt Dynamic.
Az mienk Active, abban nincs ABS. Ahogy nincs klíma, elektromos ablak, elektromos tükör, ködlámpa, két és eltérő színű műszerfal és kárpit (de szövet!), nem integrált a rádió. Csak egy légzsák van, gyárilag 175-ös a gumi és nem 185-ös, kisebb kapacitású a akkumulátor, kétsoros és nem három a fed. comp. kijelzője, eltérő maga a műszercsoport, egyet töröl mosás/törlés után.
Úgy emlékszem ki kell szedni a rádiót, műszerfal burkolatát és majd utána lefelé a középkonzol burkolatát is.
Az a fő baj így közelebb a 20 évhez ezzel, hogy a rádió körüli műanyag amúgy is többeknek eltört - na ha eddig nem törtek el neked ezek a műanyag burkoaltok jelentős eséllyel itt most fognak ha nekilátsz szétszedni. Új alkatrészt szerezni ehhez a típushoz pedig ugye rejt kihívásokat már.:)