Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2018.04.03 0 0 14566

Hát ez szomorú. Aki nem vigyáz rá, meg se érdemli, bár az SNCF költségvetése alighanem jobban bírja az ilyesmit...

Előzmény: alkotasu (14565)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.31 0 0 14565

A 70002-est 1973-ban selejtezték egy tűz után:

http://www.trains-europe.fr/sncf/locomotives/70000.htm

Előzmény: Pályaőr (14564)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.31 0 0 14564

Állni álltak, hanem szétvágva még nem voltak. Vagy kint áztak az ég alatt...?

Előzmény: rezgaras (14563)
rezgaras Creative Commons License 2018.03.31 0 0 14563

Ahogy írtam, a mozdonyokat az 1960-as években tervezték. Amikor selejtezték, már régen álltak.

 

Előzmény: Pályaőr (14562)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.31 0 0 14562

Nem tudom, a nyolcvanas évek elején nem létezett még olyan szintű elektronika, ami a motorok vezérlésének összehangolását megoldotta volna? Vagy drága lett volna a beépítése?

Előzmény: scsabi (14561)
scsabi Creative Commons License 2018.03.29 0 0 14561

Klassz.

 

Itt a seprűgyűjtős honlap: http://uxtobirza.free.fr/trains/voir_loco.php?Classe=CC%2070000

 

(megjegyzem, tényleg nem lehet a szövegből megállapítani, hogy a csúszógyűrűs kivezetések mely része is volt igazán törékeny, bár valószínűbb, hogy a fragilité itt inkább mechanikai gyengeséget, alulméretezettséget jelenthet).

Előzmény: Pályaőr (14560)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.29 0 0 14560

A Pályaőrök francia tudása egyénenként meglehetősen változó, de a Google Fordító mintha tökéletesedett volna némileg az utóbbi időben:

 

"Az alapelv az volt, hogy egy dízelmotor  forgatta a generátor forgórészét, a másik az ellenkező irányba forgatta az állórészt. Mivel az egyes motorok 1500 fordulat / perc sebességgel futottak, a relatív fordulatszám 3000 fordulat / perc volt elérve a hagyományos sebességváltókkal.

De gyakori mechanikai incidensek (a két generátor végcsapágya 3000 fordulat / perc fordulatszámmal fordult, és gyengén támogatta ezt a forgási sebességet nagy tömegért), és elektromos volt, hogy ezeket a gépeket 1984-ben törölték.

---------------------------------------------------------

-Modellezés:

A CC 70001 és a 2-et a H0 által Jouef és Obsidienne (resin kit) reprodukálják . A Mehano cég reprodukálta őket a CC 70000 számozás alatt, ami soha nem létezett a valóságban."

 

https://fr.wikipedia.org/wiki/CC_70000

 

Még ajánlott irodalom:  http://www.trains-europe.fr/sncf/locomotives/70000.htm

 


-A belinkelt oldalnak a mozdony üzemből való kivonását leíró része: 


"Elméletileg csábító projekt volt, elfelejteni a seprűgyűjtők törékenységét és a motorrendszer szeszélyes kezelését.
A gyakori mechanikai és elektromos események miatt a két gépet 1984-ben írta le, anélkül, hogy valóban megmutatta volna értékeiket. Ez a mozdony volt a leghosszabb az SNCF berendezésparkja rövid fennmaradása alatt, ez a prototípus már nem létezik, a CC 40100 továbbra is e rekord birtokosa. 

Előnyök:

- Nagy teljesítmény 
- A generátor nagy forgási sebessége: 3000 ford./perc, 
- Háromfázisú tápegység, az elektromos hatásfok kiváló. 

Hátrányok:

- Két motor, és egyetlen motorral sem lehetséges degradált üzemmód. 
- A művelet megkívánta a két motor szinkronizálását, ami soha nem volt teljesen megoldva."

Előzmény: alkotasu (14558)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.27 0 0 14559

Valamelyik, a BB67000-ről szóló francia oldalon olvastam, de már nem tudom, hol.

Előzmény: braun (14555)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.26 0 0 14558

Miféle szörny volt ez?

12. születésnapomra kaptam egy ilyen mozdonyt H0-ás méretarányban, jugoszláv gyártású változatban. (Gondolom később az lett a Mechano.) Istentelen zajos, rettenetesen gyors jószág volt, de én rohadtul örültem neki. Képet sem sokat láttam annakidején róla. Aztán a netről az utóbbi évtizedben leszedtem pár fotót, de a mozdonyról elég keveset tudok azóta is. A műszaki adatokat még csak kibogarászom, de mit lehet tudni a mozdonyról? Miért csak 2 prototípus készült belőle, miért nem lett sorozat? Meddig futottak, mik voltak a tapasztalatok vele?

Előzmény: tom sawyer (14556)
tom sawyer Creative Commons License 2018.02.26 0 0 14557

További képek: 

 

http://forums.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=5&t=29740

 

Nem gyengén lehetett hangos a szerkezet :-) .

Előzmény: tom sawyer (14556)
tom sawyer Creative Commons License 2018.02.26 0 0 14556

Na, azt pont nem figyeltem ,hogy prototípus volt :-) . A Dízel villamos kétmotoros szörnyet viszont linkeltem régebben, az se szokványos megoldás. 

 

http://uxtobirza.free.fr/trains/voir_loco.php?Classe=CC%2070000

Előzmény: rezgaras (14554)
braun Creative Commons License 2018.02.26 0 0 14555

Az elemzések viszont azt mutatták, hogyha ezeket tartósan túlterhelik a névleges teljesítmény 3/4-énél, akkor az elhasználódás erősen fokozódik és az üzembiztonság drasztikusan csökken.

Annak idején a tuniszi ganzos szervizvezetőnek mesélte a depóban szintén jelen levő francia mérnök, hogy az ő tapasztalatuk is egybevág ezzel. Az okfejtés lényege, hogy a mozdonyba olyan meghajtó teljesítményt kell beépíteni, aminek 3/4-e fedezi a mozdonytól megkívánt vontatási teljesítményt. 

Előzmény: rezgaras (14554)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.26 0 0 14554

Ez a francia mozdony egy kísérleti prototípus volt 1964-ben. Két példány készült belőle. A testvére volt a szintén két motoros, de dízel-elektromos BB70000. Ez utóbbiban az volt az érdekes, hogy az egyik dízelmotor a generátor forgórészét forgatta, a másik az "állórészt" az ellenkező irányban. A kísérletek célja az volt, hogy megoldást találjanak az akkoriban szokásos ~2000LE mozdonyteljesítmény meghaladására, egyben kitalálják, hogy mi a konkrét haszna a nagyobb teljesítménynek a vasútüzemben.

 

A kísérlet tanulságos volt, de nem eredményes. A BB67000 és utódai maradtak a standard dízelek Franciaországan. Az elemzések viszont azt mutatták, hogyha ezeket tartósan túlterhelik a névleges teljesítmény 3/4-énél, akkor az elhasználódás erősen fokozódik és az üzembiztonság drasztikusan csökken. Ezért általános gyakorlat volt a BB67000-esek előfogatolt használata, természetesen távirányítással. Én is láttam egy ilyen vonatot 10 évvel ezelőtt Genfben, az azóta megszűnt Genf-Grenoble-Nizza gyorsot húzták. A vonat az Alpokon át ment, nagyon szép látványt nyújthatott annak, aki kibírta a majdnem 9 órás menetidőt.

 

Végülis a franciák is a hagyományos úton haladtak tovább és az egy motoros CC72000 lett a szabvány nagy dízel 1967-től, amiből 92 állt szolgálatban, mostanában kezdik leselejtezni őket.

Előzmény: tom sawyer (14550)
tom sawyer Creative Commons License 2018.02.25 0 0 14553

Miért, szerinted sikertörténet? Mert szerintem egy szerencsétlen konstrukció, amit az se homályosít el, hogy úgy ahogy sikerült vele elkínlódni 40 évig...

Előzmény: Vendégsín (14552)
Vendégsín Creative Commons License 2018.02.25 0 0 14552

...elb...tabb konstrukció...

 

Ezt miből vezetted le?

Előzmény: tom sawyer (14550)
tom sawyer Creative Commons License 2018.02.25 0 0 14551

Egy szintén hasonlóan elborult megoldás a BB 17000, 20200, 25500 sorozatú mozdonyok rövid tengelytávú szintén monomotoros forgóváza. A hajtásszekrényt valamilyen megfontolásból kitették a kerekek külső oldalára, és ha ez nem lenne elég még egy kétfokozatú fokozatváltóval is ellátták.

 

képek innen: http://forum.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=2&t=36926&start=45

 

tom sawyer Creative Commons License 2018.02.25 0 0 14550

Ha valaki azt hinné, hogy a V43 forgóvázánál elb...tabb konstrukció nincs akkor téved :-) . A francia barátainknak sikerült rátenni néhány lapáttal. 

 

A BB 69000 sorozatú mozdonynál a sziliéhez hasonló jacquemin rendszerű monomotoros hajtású forgóvázát összehozták a hidraulikus hajtással mégpedig úgy ,hogy vontatómotor helyett maga a hidraulikus hajtómű foglal helyet a forgóvázban. A maga módján zseniális elgondolás, azzal a hátránnyal ,hogy midkét forgóvázhoz egy-egy 16 hengeres Pielstick motor tartozik.

 

képek forrása:

 

http://forums.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=5&t=28059

MTU-890 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 14549

Vasútról szóló írás az "Élet és tudomány" 1965. évi 43. számából:

 

 

scsabi Creative Commons License 2017.11.28 0 0 14548

'15-ben mintha még meglett volna. Persze mérget nem vennék rá, hogy akkor láttam-e, vagy korábban. De mindenképp 2006 után.

Előzmény: usgyiremot (14547)
usgyiremot Creative Commons License 2017.11.23 0 0 14547

Sziasztok,

elnézést a félig off kérdésért, de itt talán olvassák olyanok, akik mostanában jártak a Ganz-ban. Szeretném megkérdezni, hogy az A28 002-es mozdony megtalálható-e ott még. 

 

 

 

A legfrisebb infóm róla 2006-os:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=59965315&t=9116019

 

Előre is köszönöm a válaszokat itt, vagy az usgyiremot kukac gmail pont com címen.

dodidodo Creative Commons License 2017.11.17 0 0 14546

Sziasztok!

 

Szükségem volna a Vasútgépészet 2005/2 számából a ,,MÁV villamos motorvonat projekt tanulságokkal" című írásra. Nagy segítség volna, ha valaki fel tudná tölteni!

Előre is köszönöm.

csota Creative Commons License 2017.10.29 0 0 14545

De ha már leengedem az olajat, lehet leszedem az oldalát és belenézek meddig érnek le a "kanalak"

Előzmény: mdbz (14543)
csota Creative Commons License 2017.10.29 0 0 14544

A gyárin én T idomnak látom, az enyémen pedig könyök van aminek a magassága szerintem nagyobb a T idoménál.

Előzmény: mdbz (14543)
mdbz Creative Commons License 2017.10.29 0 0 14543

A képen gyárinak néz ki. A lényeg, hogy a hajtókarok alján levő "kanalak" beleérjenek az olajba.

Előzmény: csota (14542)
csota Creative Commons License 2017.10.29 0 0 14542

Nem vagyok benne biztos hogy az én "pipám" gyári, túltölteni nem szeretném, mert gondolom szétnyomja a szimeringet, de már ez is haladás! Köszi

Előzmény: mdbz (14541)
mdbz Creative Commons License 2017.10.27 0 0 14541

A MÁV a KG 100 régebbi nevén G-60 kompresszor olajat használta. Addig kell az olajat lassan tölteni amig a "pipa" elnyeli.

Előzmény: csota (14540)
csota Creative Commons License 2017.10.24 0 0 14540

Köszi! Igaz elég kicsi betűk, de  nagyjából el tudom olvasni. Esetleg abban tudsz segíteni, hogy milyen olaj kell bele és meddig töltsem?

Előzmény: Vendégsín (14538)
rezgaras Creative Commons License 2017.10.24 0 0 14539

A kartert a hengerfejjel összekötő cső (a rajz jobb szélén) mire szolgált? A karteren át szívta be a levegőt?

 

Előzmény: Vendégsín (14537)
Vendégsín Creative Commons License 2017.10.22 0 0 14538

Régi dízel motorkocsik, villamosok, HÉV motorkocsik légsűrítője, a természetes légáram hűti.

Előzmény: csota (14535)
Vendégsín Creative Commons License 2017.10.22 0 0 14537

Ganz F típusú légsűrítőnek néz ki.

 

 

Előzmény: csota (14536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!