Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2 napja 0 0 18170

Talán Izlandon lehettek amerikai buszok, de ez is csak egy tipp.

Előzmény: trizs77 (18167)
GOLAZ111 Creative Commons License 3 napja 0 0 18169

Szerintem nem lehet összehasonlítani, nyilván ezért írta traffic is, hogy a háborús időszakon kívül, milyen amerikai buszokat hoztak be. 

 

Egy jeepet, vagy mozdonyt nem éri meg visszavinni Amerikába, mert nem lehet eladni, jobb, ha akármilyen kevésért megveszik az európaiak. 

 

Egy új járművet viszont tényleg ki is kell fizetni és az amerikai buszok egyszerűen túl drágák voltak a dollár árfolyama miatt. Persze lehet, hogy Spanyolországba vittek 30 - at valamilyen segélyprogram keretében, de nem nagyon hiszem.

 

Az itt off dízelmozdonyokból is kevés került Európába, olcsóbb volt akár a nulláról indulva kifejleszteni egy dízelt. 

 

 

Előzmény: honiipar (18161)
honiipar Creative Commons License 3 napja -1 2 18168

Európáról kérdeztem az EURÓPAI buszok fórumán.(amerikai buszokról:-))))

Olvasni+olvasni+olvasni

Nu,szeva'!

Előzmény: trizs77 (18167)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 0 18167

Akkor Te miért az európai buszos fórumban érdeklődsz amerikai buszokról......?

 

--------------

 

Olvasni + olvasni + olvasni.

Nem olyan nehéz ám az olvasás, mint elsőre látszik.

A kérdésem 9 szavas mondat volt.

Szerintem feldolgozható.

 

Azt kérdeztem, hogy EURÓPÁBA importáltak már vagy sem, nagyobb db számban Amerikában gyártott városi autóbuszt?

 

Mondom EURÓPÁBA !

 

Európáról kérdeztem az EURÓPAI buszok fórumán.

honiipar Creative Commons License 3 napja -1 1 18166

"Köszönöm" a finom szurkapiszkát!:-)))

Akkor Te miért az európai buszos fórumban érdeklődsz amerikai buszokról......?

Előzmény: trizs77 (18162)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 18165

Katonai buszok Európából:

 

Dánia:

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Olaszország :

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Anglia :

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Egy távolabbról, Európán kívülről, Kínából:

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 18164

egyetértek.

 

Bár ez a 2550 mm kontra 2650 mm vitát nem tartom oly égbekiáltónak mint itt sokan.

 

Előzmény: torqmatic (18163)
torqmatic Creative Commons License 4 napja 0 0 18163

Több európai gyártó is exportál(t) Amerikába, de importról én még nem hallottam. Túl sok értelme mondjuk nem is lenne az egyébként is magas munkaerőköltséggel előállított, nem túl korszerű buszokat még horribilis pénzért áthajóztatni a Atlanti óceánon, de a legtöbb típus szerintem egyébként se felelne meg az itteni előírásoknak már csak a méreteik révén se.

Előzmény: trizs77 (18160)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 18162

Ez az európai buszok fóruma.

 

mozdony történet bizonyára nagyon szívesen fogadott a mozdony topikban.

 

 

Előzmény: honiipar (18161)
honiipar Creative Commons License 4 napja 0 0 18161

Ha buszt nem is,mást azért hagytak-hoztak az amcsik az utolsó nyócvan évben Európába....

Pl. pár ezer gőzmozdonyt....

Meg pár ezer dzsippet amivel többek között újra"felfegyverezték" a "demokratiQs magyar haccsereget:-)))

Előzmény: trizs77 (18160)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 18160

Városi buszból (háborús időszakot nem beleértve) az elmúlt 80 évben, hoztak már át, és helyeztek üzembe Európában nagyobb szériát ?

 

Mondjuk egy városban 30 db-t vagy többet ?

GOLAZ111 Creative Commons License 5 napja 0 0 18159

http://locationbus.be/04-bus-americain.htm

 

 

Persze, hogy van. De az iskolabuszokon kívül még nem láttam. A katonáknak is iskolabuszuk van, vagy hasonló. 

 

Eddig csak Plovdiv trolibuszos próbálkozásáról tudok, de nem sikerült.

Előzmény: trizs77 (18154)
torqmatic Creative Commons License 5 napja 0 0 18158

Nem kell ahhoz nyugatra menni, itthon is van belőle egy rakat.

Előzmény: rezgaras (18157)
rezgaras Creative Commons License 5 napja 0 0 18157

Láttam már Nyugaton azt a sárga, csőrös iskolabuszt. De nem néztem meg alaposabban, kinek jutott eszébe olyat áthozni. Az is lehet, hogy követségi vagy valami amerikai iskoláé volt. Mindenesetre nem diplomata rendszáma volt. De ez nem jelent semmit, nem minden országban kell diplomata rendszám, mégsem kell vizsgáztatni.

Előzmény: trizs77 (18154)
Dante001 Creative Commons License 6 napja 0 0 18156

Tök jó, de minek? Életben nem fog úgy közlekedni, de ha csak 20 km/h-val mennek, akkor lehet átlépik a 2.000 km-t is, nabumm.

Előzmény: mc figyelo (18153)
torqmatic Creative Commons License 6 napja 0 0 18155

Ha megfelel az itteni előírásoknak, akkor persze.

Előzmény: trizs77 (18154)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 18154

Van esély arra, hogy amerikai gyártású autóbuszt Európába importáljanak ?

mc figyelo Creative Commons License 6 napja 0 0 18153

Jócskán elkopott mára a ”bréking” bejelentés figyelemfelkeltő értéke, (akárcsak az x megyére kiadott narancs riasztásé - lásd még kiskondás szindróma)

 

De ez most tényleg áttörés:

2017 szeptember 4-én Indiana államban egy 12 méteres akkumulátoros Proterra2 e-busz több mint 1 760 km-t tett meg egyetlen feltöltéssel.

 

Az új világcsúccsal átvette a vezetést egy e-autótól, a Tesla ModelS 100D-től, amely csak 1 078 km-t tudott megtenni egy hónapja, 2017 augusztus 4-én Olaszországban.

 

OK, utasok nélkül, városi utazó sebességgel, zárt pályán, bizonyára segédüzem minimumon, 660 kWh akkuállománnyal, de azért mégis: 0,37 kWh/km egy 12 méteres busztól üresen is rendben van tán :-)

ujfigura Creative Commons License 2017.09.14 0 0 18152

Köszi az infot, az nagyon fincsi ár.

Előzmény: Irisbus (18151)
Irisbus Creative Commons License 2017.09.13 0 0 18151

MAN Lion's Coach két tengelyes (látom, hogy Te 3 tg írtál, ezt csak hozzáfűzöm) cca 70 000 000 Ft-tal nyert a Volán Buszpark 20 db-os tenderén.

Előzmény: htibor (18143)
Dante001 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 18150
kristoof Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 18149

Ezek közül egyedül a legutolsót gyártják jelenleg. Abból is, ha minden igaz 2014-ben volt utoljára megrendelés. Így jelenleg nincsenek naprakész adatok.

Előzmény: trizs77 (18146)
htibor Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18148

Lehetni, lehetsz, de nem fogok mit kezdeni a kéréseddel, megfogtál :)

 

A Figi által kért adatokat 15-20 perc netes keresésekkel elő lehetett szedni használt oldalakról, mivel turista kategóriában vannak fent 0 km-es, vagy éppen minimálisat futott 1 éves verdák, tehát könnyen összeszedhetőek, valamint itt a műszaki tartalom és belső felszereltséggel simán lehet 5-10%-os sávot képezni az árakban lefele és felfele is.

 

A kért három tengelyesekről (Lion's City, gondolom MB Citaro2 és VDL Citea XLE) így gyakorlatilag lehetetlen eladásra váró adatokat találni, az ilyen-olyan szerződéskötések hírverésénél meg gyakorlatilag a szerződés aláíró felek zokni színe is szerepel, de hogy az x darabnak mennyi az összértéke sehol.

 

2016/2017-es gyártású csuklós Lion's City buszt 10 és 80 ezer km-rel nettó 250.000-260.000 EUR-ért hirdetnek, így az új nettó 270-275 ezer EUR környékén lehet.

2017. augusztusi, 0 km-es 12 méteres két ajtós "elővárosi" MB Citaro 2-est nettó 220.000 EUR-ért hirdetnek.

 

Így én hasra csapásos tudományossággal beárazom neked nettó 250 ezer euróra a fotókon levő példányokat :) (Élnek persze a műszaki tartalom és belső felszereltség miatti 5-10%-os határok ugyanúgy.)

Mennyit kérsz? 100 darab felett van kedvezmény is :)

Előzmény: trizs77 (18146)
ujfigura Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18147

Kicsit számolgattam. Ismerve a hazai személyszállítás bevételeit és költségeit, ha egy új buszt veszel, ezeknek parkolóra nem kell költeni. Valami embertelen futásteljesítmény kell ahhoz, hogy ebből profit is kijöjjön. Kb. annyira, hogy a váltótársad is menet közben szemetel ki, miután váltottatok, de már tartasz az új úticél felé.

Előzmény: htibor (18143)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18146

Lehetek telhetetlen ?

 

Három busz új áráról mondanál valamit ?

 

1 =

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2./

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

3./

 

 

 

 

Előzmény: htibor (18143)
ujfigura Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18145

A cikk azt sugallja valóban, hogy bruttó, de sokkal valószínűbb a nettó.

Előzmény: htibor (18143)
ujfigura Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18144

Ez nagyon jó, köszönöm!

Előzmény: htibor (18143)
htibor Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18143

Sac/kb:

 

Nettó árak
Setra S515/516HD 280.000-310.000 EUR
Setra 517HD 110 millió Ft / 350.000-360.000 EUR
MB Tourismo 2 tg: 240.000 EUR
MB Tourismo 3 tg: 260.000 EUR
MAN Lion's Coach 3tg: 260.000 EUR

Neoplan Cityliner 2tg: 280.000 EUR
Irizar I6 13.35 2 tg: 250.000 EUR
Irizar I6 15.37 3 tg: 300.000 EUR
Volvo 9700 3 tg: 100 millió Ft / 330.000 EUR
Scania Interlink 2 tg: 90 millió Ft / 295.000 EUR
+
VDL Futura: bruttó? 80 millió Ft
(forrás: http://www.fehervartravel.hu/egy_bon/1702-uj_vdl_autobusz.shtml)

Előzmény: ujfigura (18142)
ujfigura Creative Commons License 2017.09.12 0 0 18142

Tudtok nekem kb. nettó árakat (áfa nélküli) új kéttengelyes turistabuszokra? Csak összehasonlításképpen érdekelne, Volvo, Merci, Setra, VanHool, MAN, Neoplan, tehát a nagyobb darabszámban eladott mostani menő típusok ára érdekelne. Csak kíváncsiságból kérdezem, régen kerültek elő ilyen adatok, és akkor is főleg helyi buszok tekintetében.

trizs77 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 18141

Megtaláltam:

 

 

 

Előzmény: Dante001 (18139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!