Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 18900
-Klinger's Video- Creative Commons License 2024.04.01 0 1 18899

Néhány friss felvétel Szófia tömegközlekedéséről, Ikarus 280T, Mercedes és MAN autóbuszokkal:

 

https://www.youtube.com/watch?v=dfM-_XmT1Ig

trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 18898

Ez egy 1993-as (?) vagy 1995-ös (?) SOR 7,5 ?

 

https://www.cs-dopravak.cz/do-prahy-na-akci-od-atlantiku-k-vltave-zavita-i-sor-c-75/

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 18897

ezt és az ilyen vagy hasonló utakat útáltam az Olasz buszos utakban.

 

https://www.youtube.com/watch?v=D-pqkdFF7zE

 

Állandóan dudálni kellett és igen soxor tolatni.

beszari is voltam és nem nagyon mertem olyan tempóval menni mint a helyi kollégák.

 

Nem beszélve arról, hogy Ők 90%-ban 10-11 méteres buszokkal jártak, mi meg 12,5-13,5 méteres Neoplánokkal.

 

 

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 18896
Előzmény: rezgaras (18894)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 18895

egyetértek.

 

 

Előzmény: rezgaras (18894)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.29 0 0 18894

A hidrogén hajtás a világ nagy átverése. A világon termelt hidrogén 0,04%-át állítják elő elektrolízissel, a többit földgázból.

Előzmény: trizs77 (18893)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 18893
trizs77 Creative Commons License 2024.03.12 0 3 18892

Kiégett egy huszon+ éves BOVA Futura 14

 

Valahol a szlovák-Lengyel-Ukrán hármas határ egyik oldalán.

Pável a tulajdonos, most írt erről.

Könnyezve, felemlegetve ez ügyben szerzett emlékeit.

 

Pável könnyeit nem kell túl komolyan venni mert mindhárom ország (lehet, hogy Európa több országában is) a rendőrségi nyilvántartás egyik jókedélyű nyilvántartottja.

 

Nem kereskedett droggal, nem ölt embert, de az országok törvényeit amolyan gyenge iránymutatás félének kezelte.

Egyenes, törvényes tettei - ha voltak ilyenek - nem jellemezték vállalkozásait.

 

Hozzám úgy kapcsolódik az ügy, hogy buszos éles tevékenységemet 1971 nyarán kezdtem a Fürst garázsban a GA 95-00 frsz-ú Ikarus 620-as volánjával és 2013-ban Pável Futura 14-es buszával fejeztem be egy Budapest - Cognac - Budapest úttal.

 

Cognag egy nem túl szép Dél-nyugat Francia országi város, kb. 1900-re Budapesttől.

 

Ez ugye a számtan mai szabályai szerint 2013-1971 = 42 év D kategóriával.

Nem volt folyamatos 42 év pláne nem volt minden napos.

Voltak benne főállású szakaszok, voltak benne városi forgalmi besegítői szakaszok (70-100 óra/hó) és voltak benne Volánbuszos és magán céges nemzetközi utak.

 

A 42 évből kb. 2 év Budapest és Mezőhegyes között telt el, amit a rólam felületesen írók mind a 42 évvel azonosítanak, = hibásan.

 

Ennek a busznak a mostani kiégése nem meglepetés számomra, nagyon beleillik Pável életművébe.

Amúgy a Cognac-i út eseménytelenül telt el.

Négykezesben vittük.

Odafelé egy szállással.

Visszafelé sáros lábbal egy nyeletre.

obb 1014 fans Creative Commons License 2024.02.15 0 0 18891

Sziasztok

 

Erről a két buszról tud valaki valamit? Nem találok róluk ezen kívül semmi infót. 

 

https://phototrans.eu/15,528162,10067.html

 

https://phototrans.eu/15,528163,10067.html

Aron_son Creative Commons License 2023.11.18 0 2 18890

Egy Otokar Kent C Hybrid futja utasok nélkül tesztköreit Budapesten néhány napja:

 

ArpiCBR Creative Commons License 2023.11.01 0 0 18889

2014-es Setra busszal kapcsolatban lenne kérdésem, hátha tud valaki segíteni. A busz menüjében be lehet állítani magyar nyelvet, de a media részen nem. Olyat lehet hogy szinkronizáljon a media a busszal de az sem segít. A gond hogy előtte a media is magyar volt, csak véletlenül elállítottam :) , lehet hogy ezt én akkor már nem tudom visszaállatni?

A másik hogy a ventillátor sebességet nem tudom az utasoldalon 50% felé emelni, és 20% alá sem. Lehet hogy létezik valami "adminisztrátori" beállítás amit át kellene állítani?

 

Előre is köszönöm!

7-es troli Creative Commons License 2023.10.17 0 0 18888

Köszi

Előzmény: htibor (18887)
htibor Creative Commons License 2023.10.17 0 1 18887
Előzmény: 7-es troli (18886)
7-es troli Creative Commons License 2023.10.17 0 0 18886

Elmarad az idei Buszexpo:

https://www.busexpo.hu/

Zahnrad Creative Commons License 2023.10.06 0 0 18885

Inkább ide:

A Busworldön mászkáló kollégák közül valaki megkérdezné a ZF-től, hogy ebben: https://press.zf.com/press/en/releases/release_62145.html milyen motor van? Az eddigi aszinkron feljavítva vagy állandómágneses, vagy netán ez a külső indukciós gerjesztéses szinkron? https://press.zf.com/press/en/releases/release_60480.html

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2023.10.04 0 0 18884

https://telex.hu/kulfold/2023/10/03/busz-baleset-olaszorszag-velence-hid
"Olasz források szerint metánhajtású buszról lehetett szó, azért is égett ki nagyon intenzíven. Turisták utaztak rajta, a helyszínelők ukrán dokumentumokat találtak a roncsnál. A mentők több mint húsz kocsival vannak jelen, és helikopterek is segítik a mentést."

A telex nemrég arról írt, hogy Petőfinek az anyjával és a testvéreivel volt viszonya, szóval sokat nem várok, de... 
https://busphoto.eu/nophotos.php?cid=2386&lang=pt

trizs77 Creative Commons License 2023.08.07 0 4 18883

Tisztán Európai, azon belül EU autóbusz ügy:

 

https://telex.hu/belfold/2023/08/06/rajka-pozsony-busz-menetrend-alairasgyujtes-onkormanyzati-valasztasok

 

Puszilkodik a két köztársasági elnök, a két miniszterelnök hetente kétszer találkozik Brüsszelben hivatalból, és tizen éve nem tudják megoldani.

Mert mindíg fontos(abb) nekik a nigeri puccsistákkal való foglalkozás, mint saját állampolgáraik ügyeinek intézése....................:-((

 

Az EU-n belüli, mit hogyan nem lehet megoldani minta példája ez az elővárosi busz ügy tarthatatlansága.

jxw 340 Creative Commons License 2023.04.02 0 0 18882

hát igen,itt nem rúg labdába..

Midik voltak csak 2004 körül..

Előzmény: Dante001 (18880)
torqmatic Creative Commons License 2023.04.01 0 0 18881

Hát első körben talán azért, mert ez egy janpán piacra gyártott, jobbkormányos busz...

Aztán nem tudom mi az a "nálatok", de ha a Volánbuszra gondolsz, akkor ők nem úgy veszik a buszokat, hogy felcsapják az internetet és ráböknek valamire, ami szimpatikus, hanem törvényileg közbeszerzést kell kiírni, amin pontozásos rendszerben a legjobb ajánlatot nyújtó nyer. Majd valamelyik tenderre nyújt be ajánlatot az Isuzu hazai márkaképviselete és az övék lesz a legjobb, velük kötnek szerződést, akkor lesznek Isuzu buszok is itthon.

Előzmény: jxw 340 (18877)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 18880

Itthon eleve nem rúg labdába a beszerzéseken az Isuzu.

 

Mi Mercedes/Volvo/MAN nemzet vagyunk. Ja meg persze Credo :))

Előzmény: jxw 340 (18877)
jxw 340 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 18879

ISUZU ERGA Duo

jxw 340 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 18877

Erről van tapasztalata valakinek? Nálunk miért nem jár sehol  ilyen?Persze itthoni közlekedéshez alkalmazva.

 Japánban sofőrhiánnyal magyarázták hogy több csuklós kell  oda fejlesztették ki.De nálunk pont egyre kevesebb a csuklós,igaz az utas is..( ezért) nálunk mai napig Volvo,Ikarus csuklósok járnak,20-30 év körül.

Illetve 6 db ,2020 as MAN helyközi járaton.Ilyen beszerzésen is lehetne gondolkodni, újításként.

torqmatic Creative Commons License 2023.03.25 0 0 18876

Hát ez kb annyit tud, mint a "Deform", sőt még ez a gúnynév is jobban illik rá :) A török származásból adódóan gondolom minőség terén se kell túl sokat várni...

Előzmény: 18-09 (18875)
18-09 Creative Commons License 2023.03.25 0 1 18875

https://www.setra-bus.com/de_DE/models/mc-le-models/models/facts-mc-le-models.pdf

 

Az S 510 LE-t egyébként nagyon sok városban eltudnám képzelni idehaza. Budapesten is. 

Előzmény: trizs77 (18874)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 18874

Ha jól olvasom akkor az új, SETRA 500 Multiclass szériának nem lesz LF alacsony padlós, városi változata.

 

Csak LE kivitelben gyártják majd.

Alacsony belépésű változat.

 

Azaz elővárosi kivitel.

Lehet székeztetni városi üléskiosztással is, ha a vevő úgy kéri.

De attól még nem lesz végig alacsony padlós.

 

Az is igaz, hogy sok városnak megfelel az LE kivitel is, pláne ha a középső ajtóig alacsony padlós és csak hátrafelé van az utastérben vagy lépcső, vagy színház padló.

 

Előzmény: MCA-001 (18872)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.24 0 1 18873
Előzmény: MCA-001 (18868)
MCA-001 Creative Commons License 2023.03.16 0 0 18872

A Setra ismét beszáll a varosi busz  gyártásba?

Kell a házon belüli konkurencia a Citarónak?

Előzmény: Aron_son (18869)
Dante001 Creative Commons License 2023.03.16 0 0 18871
7-es troli Creative Commons License 2023.03.16 0 0 18870

Ez valami 9-10m körüli kocsi lehet.

Azert az a 2.ajtó utáni alacsonyabb ablak vonal nem igazán mutat jól az ajtó előtti részhez viszonyítva.

Na majd látjuk mi lesz ebből.

Előzmény: MCA-001 (18868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!