Lenne egy kis problémám egy 2002-es Daewoo Kalosról lenne szó.
Használtan lett vásárolva kb egy fél éve 52.000km-rel most 54.000km kb.Előjött egy olyan hiba, hogy gondol egyett az autó és felpörög a motor áló helyzetben 2000-es fordulatra vagy kicsit alacsonyabbra néha kicsit magasabbra.Szálszakadása nincs az meg lett nézve és ki lett cserélve valami kis elektromos alkatrész az el volt kormosodva ,de még mindig csinálja.A szervíz anyagi gondok miatt kilőve úgy, hogy ha valakinek van valami ötlete azt előre is köszönöm!
Az kimaradt,hogy a vásárlás után minden ki lett cserélve(olaj,szűrű,fékpofa stb.)
Egyszerűen lefalazod és kész! (persze tisztítás után) Nem megy át rajta a kipufogó gáz, nem megy tönkre! Veszel egy fémlemezt, akkorára vágod mint az EGR szelep csatlakozási pontja, tömítést alá és kész! Lehúzni a csatlakozót nem szabad, mert ettől is lesz hibakód, nem érzékeli a szelepet!
Nem vicc, de egy bizonyos jeladó (aki ismeri az autót az tudhatja) hibás működésére utal, mellyel a gyári utasítások sem sokat tudnak kezdeni, hiszen ha leellenőrzöd a jeladót, hibátlannak fogod találni, és ráadásul az is az esetek többségében. A hiba oka pedig egy egyszerű, már általános iskolában is megismert, alapvető elektromos törvényszerűség megsértéséből adódik, melyre más gyártók már 20 éve kitalálták a megoldást.
Megpróbálom ide bemásolni az EGR hibakódokat a gyári kézikönyvből
P0401
Exhaust Gas Recirculation Insufficient Flow
Cnl
No P0402
Exhaust Gas Recirculation Excessive Flow
E
Yes P0404
Exhaust Gas Recirculation Open Valve Position Error
E
Yes P0405
Exhaust Gas Recirculation Pintle Position Low Voltage
E
Yes P0406
Exhaust Gas Recirculation Pintle Position High Voltage
E
Yes
Úgy látszik sikerült.
Régebben volt egy lap, amit még annó TELEVID autóstárs osztott meg velünk. Most nem találtam meg, mert nem töltődött be, de én nagyok sok dolgot lementettem.
Ez a www.chevy.mrmax.dp.ua/EN/GMDE_TIS_START.html lap volt.
Én mint volt Kalosos azt ajánlom, hogy egyenlőre semmit se vegyél a kocsihoz. A lámpát egy negyedórás akkusaru levétellel ki tudod törölni. Természetesen a rádió biztonsági kódját tudni kell. Ez a GPS autóstárs szerinti baltás reset. De jó, bevált, mert én vagy 8-10 szer végigjátszottam mert a katalizátorom gyenge volt.
A másik gond, az EGR szelep. Azt kellene tudni pontosan, hogy mi a konkrét hibakód. Ugyanis több hibakódot is kiírhat az EGR szelepre. Lehet hogy kosz akadt a zárófelületre és nem zár rendesen. Ha petróleumban kiáztatod, vagy nitróhígítóban a zárófelületet, finoman megcsiszolgatod, akkor biztos jó lesz. Ajánlott a csatlakozóját WD 40-nel befújni a jobb kontakt miatt.
Mielőtt beleugranál egy nagyobb költségbe, csak próbaképp, csináld meg az alábbiakat (csak ha tényleg nem tapasztalsz "hibás" működésre utaló jeleket az autón): Állj meg a autóval egy enyhén emelkedős helyen, majd állítsd le a motort (gyújtást is vedd le). Ezután engedd óvatosan hátrafelé gurulni az autót, majd közben add rá a gyújtást és indítsd be. Amíg be nem indult, ne fékezd le, hagyjad gurulni hátrafele. Ha ezek után elaludt az addig állandóan világító check kontroll lámpa, akkor dobj egy mailt, privátban elmondom a további ellenőrizendőket és teendőket. Ha 3-szori ilyen próbálkozásra sem alszik el a lámpa, akkor sajnos nem feltétlenül tudok segíteni.
Ismét zavarkolódnék a fórumban a kérdéseimmel. Utolérte a mi Kalosunkat is az EGR szelep probléma. Kb. 1 hónapja kezdett világítani a sárga lámpa. A szervízben mondták, hogy EGR szelep, majd kiütötték a hibakódot. Mondták, ha újra előjön, akkor csere. Ezután él levettem és nagyjából megpucoltam féktisztítóval. De sajnos vagy nem voltam alapos vagy tényleg vége, újra előjött a hiba a hétvégén. Tudtok vmi olcsó beszerzési helyet a szelepre? A közeli autósbolt 42 ezret mondott rá, a szervíz egy 50-est. Vagy várjak még a cserével? A hibakódot lehet, vhogy a csere után házilag törölni. Esetleg kiolvasni házilag, mint a régi opelemnél?
Bocs a kérdésekért. Köszi, Joe_Purple
Ui. a járgány 1,2-es, 2004-es évjáratú, kb. 37000 km. Én egy kicsit korainak tartom az EGR pusztulását. :((
(Most jut eszembe... előtte '99-es évjáratú B-Corsám volt, annál négy és fél évesen kellett dobot cserélni... remélem, nem egy polcról dolgozik a Corsa és a Kalos-építő csapat. :))
csomagtérajtó a régi lejönne vagyis a gyári kis fétreg toldat és a helyére kéne valami szép kis spoiler! mert ez például nem elégítené ki a vágyaimat! http://www.chevrolet.hu/tartozekok-es-szolgaltatasok/tartozekok-es-szolgaltatasok-tartozekok-kulso-accessory-96806104.html szép de mégse tetszik annyira valami vadab kéne
üdv kalozok! mostanában a kicsike jobb elejéböl kisebb gödröknél valo áthaladáskor érdekes koppano hangot hallani,de nem olyan fémes mint a gömbfejnél szokott hanem mint amikor valami kemény müanyag érne szintén valami müanyaghoz, a kutyacsontot már levettem a hangot igy is hallani ,lehet hogy toronycsapágy? valaki segitsen thx!