Konkrétan így nézett ki amkor hozzám került :D . De persze azóta szépen letakarítottam kívülről .
Igen fülessel nincsen semmi hiba úgy minden állasban mindent kipróbáltam .
Csak akkor jelentkezik ez ha rádugom a hangszórót és felemelen a master hangerőt kicsit hangosabbra ahol már úgy lehet hallani rendesen . Viszont ez a dolog csak akkor jelentkezik ha a mélyebb húrokat pengetem azaz a mély E-t és az A-t . A D az ilyen hantáreset . A három vékonynál viszont nincsen semmi gond . Ahogy egyre magasabb a hang annál kevésbé hallani ezt a hibát . Ugyan ez van mindkét csatornán bármelyik kimenetbe dugom a négy közül .
A felvételt meghallgatva, nekem nem recsegésnek tűnik, hanem az előfokból származó gerjedésszerű katyvasznak. Olyan, mintha valami effekt, pl. a reverb beragadt volna, de lehet cső zaja is, pl haldoklás előtti erős mikrofónia. Valami lelkes ródnak bele kéne nézni, pucolni, kocogtatni, ráolvasni, imádkozni stb. Próbéj mindent alaphelyzetbe rakni, és aztán állítgatni, hogy mikor és mitől kezd el így szarakodni. Most olvasom, hogy fülessel nem jelentketik a hiba. Semmilyen állásban? Mert akkor viszont a végfok kezd gyanuba keveredni. próbáld ki, hogy mindkét csatornára (bal, jobb) dugva ugyanúgy szar? Elég fárasztó a távgyógyászat, és még soha senki nem gyógyult így meg ;ĐĐĐ
A hangszóró egészen biztosan nem gitárhangszóró, de attól még nem kellene neki torzítani vagy recsegni. Milyen gitárfejet használsz, csöves, vagy valamilyen modellezős félvezetős? Attól, hogy fülesen jó a ang, még lehet gond a végfokban.
Van egy 200w-os gitárerősítő fejem. Ehhez nemrégiben készült el a láda. 1db 15'-ös hangsugárzó van benne a típusát nem ismerem .
Akitől vettem ő sem tudott annyi mindent mert ugye nem volt rajta matrica csak azt hogy 8ohm-os és talán 200-300wat és hogy színpadi monitorládában volt.
A problémám az hogy amikor rádugom az erősítőm egyik kimenetére a négyből , a négy két párra van osztva és egy 100w/4ohm egy pár . Bedugom mondjuk a right-ba a jacket azt meg a ládába . Normális jack hangfalkábelt használok . A saru jól van rákötve a szóróra (fordítva is próbáltam). Az erősítőnek sincs baja még fejhallgatóval is kipróbáltam . A szórónak van alapzaja de szerintem az természetes mennyiségű . A gitár sem rossz nem kontaktos vagy a hangszedők is jók . Maga a hangszerkábel sem kontaktos .
Amikor elkezdem felemelni a hangerőt tiszta csatornán a legmélyebb húrokat pengetem elkezd az egész hangszóró búgni és recsegni majd így van hogy elhalkul az egész . Tehát kicsit nagyobb hangerőn nem lehet konkrétan tisztán játszani . Ha bekapcsolok valamilyen effektet a fejen vagy pedált kötök elé akkor még rosszab ki sem lehet venni a hang szövetét csak recseg és torzít . Torzított csatornában (max gain) ezt az egész dolgot nyilván nem lehet érzékelni (Én van ,hogy használom így). De a tiszta vagy a kicsit crunch-osabb hangzásoknál van gond. A vékonyabb hangokon tehát az alsó 3 húrnál nincsen ez jelenség . Valószínű csak nagyon magas hangerőn de azt inkább nem próbálgatom .
Már tervezem lecserélni tényleges gitárhangszóróra de ki akarom deríteni mi itt a baj.
Hát az Engl rácsát kurva nehéz lesz utánozni, mer az brutális acélrács. Másrészt ha csak nagyjából sikerül, akkor ordító lesz a különbség az eredeti és utánzott között, ezért inkább jobb, ha nyilvánvalóan nem ugyanolyan akar lenni, mint az eredeti, így nem annyira gáz az utánzat se. Konkrét példát mutatva, itt egy 112-es kombó, amihez tartalékládát kellett volna csinálnom.
Ebben ami legkönnyebben utánozható, az a szürke szín, az neolux-szal lefújva, majd színtelen acrilán lakkal finoman megszórva egészen tűrhetően sikerült. Rácsnak a legkönnyebben beszerezhető négyzetes alu rácsot szabtam le ugyanarra a méretre, és az eredeti szélén lévő keretet, ami rendkívül merevvé teszi az egészet, 10x10-es alu idomból vágtam ki és egyszerűen körbe ragasztottam hátulról pisztolyragaccsal. Abszolút vállalható lett a rács, de mire végeztem vele, eladtam a kombót A rács még mindig megvan... Itt a részletek:
Nem tudom, hogy mekkora klubhelyiségről lenne szó, de látatlanban is, oda egy nagyobb tudású cucc kell.
A többi zenész-társ biztos túlordítaná a 10W-os kombót, azt otthoni zenélésre kell használni, gyakorlásra.
Tehát klubhelyiségbe, kisebb rendezvényre elkel egy 50-100W-os kombó, vagy külön erősítő és hangsugárzó.
-
Önmagában egy nagyobb hangsugárzó, több, nagyobb méretű hangszórókkal nagyobbat szólhat, de nem biztos, hogy az úgy elég lenne. Ráadásul akkor szólna igazán, ha nagy érzékenységű(98-102dB/1W/1m) hangszórók lennének beépítve a nagyobb méretű dobozba, amit illik méretezni az adott hangszórókhoz és hangszerhez is(!).
Ez így már drága, tehát egy nagyobb kombó, vagy nagyobb teljesítményű erősítő+nagyobb, több-hangszórós hangsugárzó lehet a megoldás.
Az eredő hangzás mindenképpen más lesz, lehet jobb is.
Nem nagyon értek az erősítők technikai hátteréhez, úgyhogy gondoltam megkérdezem itt, hátha tud valaki segíteni. Van egy VOX Pathfider 10-es basszus kombóm (10W). Otthoni gyakorlásra használom, és nagyon szeretem: a recsegős basszusoktól kezve a meleg jazz-hangzásokig sok mindent ki lehet hozni belőle.
Viszont koncertekre (klubbokban szoktunk fellépni) nyilván nem vihetem, mert kicsi. Azon gondolkodtam, hogy ha megtoldanám egy ládával, akkor az szólhat-e szépen? Egy olyan 80-100W-os láda már elég lenne, ehhez használnám kvázi fejként a VOX-ot. Ha jól tudom, akkor a "stack" teljesítménye a láda teljesítményétől függetlenül akkor is 10W lenne. A hangerő viszont elég lenne egy klub bezenélésére úgy, hogy a hangminőség ne torzuljon?
A MAG 115 egy ócsó láda, mire összehozol egy hasonlót, az is kerül majd annyiba, és ugyanolyan szarul fog szólni... D (Főleg, hogy gőzöd nincs a "2 lyuk" funkciójáról :)
Hogy elég-e egy 115-ös láda vagy kombó, az attól is függ, milyen fejjel hajtod, milyen érzékenységű a láda, milyen zenét toltok, hány gitár van, és ők min tolják meg ilyesmi...
Basszus ládát szeretnék építeni, szerintetek egy 1x15"-ös megfelelne kissebb koncertekre, mint pl. egy kocsmában? Úgy hogy a dobszett nincs behangfalazva.
Egyébként az Ashdown MAG 115 mintára szeretném építeni, aminek megtaláltam a méreteit. De viszont a hátulján van 2 lyuk, aminek nem tudom az átmérőjét, vagy ez nem annyira fontos?
Még azt szeretném megkérdezni hogy milyen fából legyen? És hogy hány mm vastag? És az a lap milyen vastag legyen amire majd ráillesztem a hangszórót?
Lenne egy problémám és remélem tud valaki segíteni. Adott egy Washburn Force ABT B-10 basszus gitár aminek kicsit kiszakadt az elektronikája... elég viseltes szegény és szeretném kicserélni a vezetékeit. Tehát, tudna valaki segíteni egy vezetékezési sémával vagy egy kapcsolási rajzzal?
Van egy Marshall 5522-es basszuskombóm. És arra kérnék bárkit, hogy aki ismeri, esetleg volt neki ilyen, vagy van, akkor írjon le róla mindent. Kapcsolási rajztól kezdve, a lábkapcsolón át, a KIEGÉSZÍTŐ LÁDÁIG.
Ládát kersek első sőrban. Gyárilag milyen lehetett hozzá, vagy milyet lehetett kapni. Mert így csak egy csatormát használok.
Aztán én csináltattam egy nagyon jó ládát, de mostanság annyira keveset gitározom, hogy inkább az eladás mellett döntöttem. 120 ezret kérek és egy Laney fejet is adok hozzá. Valahogy így néz ki. Nagyon jól szól, de az erősítőm is, ezért nem tudom melyiknek az érdeme.
Megvettem a HB115B erősítőmet és teljesen frankó. 1,) Akkorát szól, hogy lebontja a házat 2,) Eminence hangszoró van benne 3,) Nem kellett csavarozni, ragasztani, heggeszteni.
A codahangszerben vettem és ár/érték/teljesítmény arányában NAGYON olcsó volt. Bővebben itt sasolhatod meg:klikk ide
1,) Telefonszám, "kép", helység, írányár nélkül "Eladom című" hírdetést feladni értelmetlen. 2,) Az itt egybegyültek inkább építenének maguknak (de ha vennének, akkor is az 1 pontban leírtak alapján), 3,) az --2006.02.12 12:54:21 (38) -- hozzászólás még mindíg érvényben.
Én most kezdtem el foglalkozni a ládaépítés gondolatával. Láttam valakinek sikerült (Zakk), valakinek nem (wisdom). Nekem semmi tapasztalatom. Ha valakinek lenne pl fényképsorozat a készítés menetéről, az ossza meg "velünk" kezdőkkel.
A topicot végignyálazva még mindig úgy érzem nincs elég kiindulópontom. Marshall 1960AX típusú ládát szeretném lemásolni és egy PowerState csöves fejjel meghajtani ( ami még nincs meg ). Azért szeretném én megcsinálni a ládát, mert a http://www.reflexsound.hu -n lévő Celestion Vintage30 hangszoróval szeretném felszerelni és ( 4 x 19300Ft ) + ÁFA és mégsem 149000Ft, Ráadásul a döntött Marshall forma is szimpatikusabb.
Még annyit, hogy basszusgitárhoz nem árt egy 40-20000 Hz-es tartomány, ha slap technikával is játszol, vagy ha kicsit is szereted, ahogy csilingelnek a húrok. Öt vagy több húros gitárnál, ha van pl. egy H húrod még az E alatt, akkor a 40 Hz-es alsó határ is jobb, ha inkább 30, bár ezeket már nehéz elérni kis méretű cuccokkal; már 40-et is, ha azt szeretnéd, hogy búgjon. Szólógitárnál tipikusan elég a 80-10000 (max. 15000) Hz, eltekintve a spécibb igényektől.