Jól látom, hogy ebben a topicban még foglalkoznak régi Vitarával is? (És még nem süllyedt el.) Segítségre lenne szükségem. Sikerült beszereznünk egy nemlétező Vitarát, pofára 1. gen (olyan, mint ez, csak sajnos nem ilyen szép zöld: https://speedzone.hu/speedzone-hasznalt-teszt-suzuki-vitara-1-6-16v-2000-az-apokalipszis-autoja-ami-mindenre-jo/), de forgalmi szerint 2002-es. Holott az 1. generációt elvileg csak 1998-ig gyártották, utána a Grand Vitara jött, de annak kerekebb az eleje. Valszeg valami spanyol gyártás lehet, próbálok utánajárni, elég hézagos az erre vonatkozó információ. A Wikipedia azt mondja, hogy alvázszám alapján meg lehet különböztetni, de azt nem, hogy mi a kód... (Mókolás nem valószínű, ismerőstől vettük, első tulajtól, alváz-kaszni lehetőség szerint rendbe rakva.)
Tudnátok segíteni beazonosítani, hogy miféle jószág ez valójában? Mi alapján tudok hozzá alkatrészt keresni (ha alvázszám alapján nem elérhető)? Kezelési könyv, műszaki adatok elérhetőek valahol a neten? Mégiscsak jó lenne tudni, milyen olaj kell bele, mi az ajánlott guminyomás, melyik olvadóbiztosító melyik áramköré...
Amióta meg van a 2017-es Vitarám zavar, hogy a (főként a vezető oldali) kerek szellőző kerete tükrözódik a külső visszapillantó tükörben. Kérdésem; van valamilyen kultúrált (nem lefestéses) megoldás erre ? Kösz a választ előre is. Más... 4 év után a műszerfal belsejéből enyhe surlódás szerű hangot vettem észre haladás közben. Lehet, hogy ez valamilyen bovden hang ???
Új cikkünk: Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet motorjának hangolásáról ...
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal próbáljon segíteni, valami stabil alapot adni. Én és kollégáim írásainkkal, videóinkkal ezt tesszük.
Kérdéseidre NEM itt (mert ritkán nézem), hanem cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben gyorsan fogok válaszolni. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat, vagy aktuális cikkünket:
"Motoroptimalizálásra, chiptuningra érkezett ez a szinte új, még napjainkban (2021) is gyártósoron lévő 1.4 benzinturbó Suzuki Vitara. Alapból nagyon jó kis autók ezek, kedvező áruk, megbízhatóságuk és garanciális feltételeik miatt nagy számban értékesítik őket, így hozzánk is szép számmal érkeznek egy kis erősítésre. Töretlenül jönnek annak ellenére is, hogy egy ilyen új autónál bármilyen beavatkozás a gyári garancia korlátozását okozhatja, és mégis
Jönnek annak ellenére, hogy gyári beállítással is egy jól eltalált motor ez, amely katalógus szerint a csúcsnyomatékát már 1500-as fordulaton leadja. Ezt mérésünk sosem igazolta, de tény, hogy alul is kellemesen elindul már gyári beállításon is. Maximális teljesítményét elvileg 5500 RPM-en kéne elérnie, viszont ezt teljesítményméréseink szerint kicsit lejjebb, 5080-as fordulaton már rendelkezésre bocsátja.
A motor és turbó jelentős biztonsági tartalékkal van méretezve, amelyet Prémium Pro motoroptimalizálásunkkal 4-5 órás munka alatt szívesen felszabadítunk számodra..."
Segítségre lenne szükségem. Vitara tulajdonos vagyok. A műszerfal teteje betükröződik a szélvédő üvegében, ami zavaró. Főleg, ha nappal szembe megyek. Állítólag (a szervizben már találkoztak ilyennel) lehet kapni valószínű filcből készült takarót a műszerfalra ami ezt a fényt elnyeli az érdesebb felületével. Hol lehet ilyent kapni, hol készítik, esetleg mennyibe kerül? A segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok! Kérnék kis segítséget egy 1998-as, 4x4-es benzines Vitarához. Nemrég vettem használtan, majdnem minden rendben lenne, de egy új jelenség tapasztalható. Menet közben minden bevezetés nélkül visszaesik a fordulat, mintha kisebb gázt adnék. Ha ilyenkor kinyomom a kuplungot és megszűnik a motor terhelése azonnal felpörög a motor, ha egy kisebb gázfröccsöt adok ilyenkor, utána egy darabig minden rendben megy. akkor javul néha a helyzet, ha alacsonyabb sebességi fokozatban kihuzatom. Van benn valami OBD csatlakozó, de nem tudom, hogy milyen. OBD1, vagy OBD2. Esetleg vennék valami olcsó diagnosztikai kütyüt, pár ezerért már lehet kapni, hátha az mutat valamit, de csak OBD2-re valót láttam a neten. A szerelőnek fogalma sincs mi lehet, lambda szondát már korábban cserélt a régi tulaj (gondolom emiatt, de nem reklámozta). Ha valakinek lenne valami ötlete a hiba okáról és megosztaná velem, megköszönném! Minden ötlet, tapasztalat érdekel.
Tetőcsomagtartót szeretnék a 92-es 5 ajtós vitarára. Nem látom elsőre a rögzítési pontokat.
Ráadásúl olyat szeretnék ami nagy súlyt kibír!
Lest szeretnék csinálni a kocsi tetejére. Tehát bírjon legalább 150 kg-ot.
Van esetleg valakinek eladó csomagtartója?
Az is segítség, ha tud valaki képet felrakni a csomagtartó rögzítéséről!
Köszönöm a segítséget!
Bocs, olvastam a mailt, de itt válaszolok...
Nem jött még, de ez nem gond! Köszönöm a gyors postázás!
Majd ideér...
(Itt egyébként tegeződni szoktunk. A hivatásos nem tartozik ide. Javasolhatom, hogy tegeződjünk tovább? :)
Az jó!
Rigó utca szerint, már alapszinten biztosan beszélek magyarul... 😜
Hogyan valósulhatna meg a megtekintése?
Papír, vagy elektronikus?
Ha papír eladó? Beszkennelhető/fotózható? Vagy kölcsönadható, hogy posta fordultával fénymásolás után visszaküldjem?
Ha pestmegyében vagy, akár személyesen kölcsönkérhető?
Szervusztok!
Új gazdája vagyok egy 92-es 5 ajtós 1,6-os, 16 szelepes Vitarának.
Nem makulátlan, de a korát meghazudtoló állapotú.
Az eladó 7 éve használta. 3 éve motort újították fel, és egy éve a kasztnit.
Állítólag maguknak, mert még tartották volna, csak bejött egy alkalmi vétel valami másra.
A haza úton 100-110-el kereken 8,02 literes fogyasztást produkált a 170 km-en. (Ha jól gondolom, ez nagyon rendben van.)
Egy-két kérdésem van!
Vitarám még nem volt és nem vagyok biztos benne... A Nivám meg nem említhető egy lapon a Vitarával, az ottani tapasztalat nem biztos, hogy ugyan úgy igaz itt is.
Szabad-e országúti 4wd-ben pl mikor leesett a hó folyamatosan, akár 10-20 km-t autózni?
(A 4wd Dusterem nem szerette, persze az első kerekes... Ott az automata egy idő után szétkapcsolt, itt ugye erről nincs szó.)
Azt mondta az eladó, az országúti nem folyamatosan hajt, csak ha hátúl nincs tapadás. Lehetséges ez elektronika nélkül?
Végül, az világos, hogy felező 4wd, automata féltengelyzár kapcsolás után, mikor kiveszem belőle ki kell tolatni.
Országúti 4wd után is kell tolatni 1-2 métert, vagy akkor nem szükséges?
Vagy ugyanúgy kapcsol sima 4wd és felező+4wd-ben és akkor minden esetben kell tolatni, de akkor nyilván az aszfaltot nem szereti a rendszer tartósan...
0 kilométeres nyárigumi, gyári új, eredeti Vitara/Scross 215/55/R17 Continental ContiEcoContact 5 márkakereskedő szalonban új autó átvétele előtt leszerelt 4db gumi ELADÓ. Csak együtt: 120.000 Ft. 50.000 forinttal olcsóbban veheti meg mint az üzletben. gabor10820KUKACfreemail.hu