Keresés

Részletes keresés

IkarusEAG Creative Commons License 1 órája 0 0 49992

Biztos. Három darab készült belőle, és ezek közül kettő meleg-égövi prototípus volt(az egyik jobb kormányos volt).

Előzmény: Speros (49991)
Speros Creative Commons License 1,5 órája 0 0 49991

Biztos, hogy nem csak kettő épült az ÁMG 409-ből?

Előzmény: IkarusEAG (49989)
trizs77 Creative Commons License 4 órája 0 1 49990

Köszönöm.

 

Erre voltam kiváncsi.

Előzmény: IkarusEAG (49989)
IkarusEAG Creative Commons License 11 órája 0 0 49989

Az ÁMG-409 "Alba Regia" prototípusból 3 darab készült nem 2. Ahogy Kristóf említette ezek a járművek nem alumínimból, hanem saválló acélból készültek. Az első hazai alubusz valóban a 112-es volt, melynek tervezése még az ÁMG korszakban kezdődött, miután az Alumínium Ipari Kutató intézetben megalkottak egy nagy szilárdságot biztosító és hegeszthető, majd a hegesztés után "önnemesedő" alumínium ötvözetet (AlMgZn).
A repülőipar alkalmazott egy hasonló tulajdonságú anyagot (AlMgCu), de az nem volt hegeszthető. A Merev SZIlard tervezési elv, valamint az ötvözet kipróbálására Csepel Autó D 420 alvázára  zárt árúszállító gépkocsit építettek ( Ik.115),s majd csak ezután készült el  az Ikarus 112.01 városközi autóbusz 1964. április 1-re. Ezt követte néhány hónappal később az Ikarus 112.02  városi autóbusz is.  A fenékvázuk acél szerkezetű volt, az egyik jármű felépítménye Silumin , a másiké Nautal  alumínium anyagokból került legyártásra. A felépítményt szendvics szerkezetű ragasztott alu panelek burkolták, az oldalablakok  plexiből voltak. A 112-esek előtt nem volt magyar gyártású alumínium  autóbusz. 

 

Előzmény: trizs77 (49987)
Dante001 Creative Commons License 11 órája 0 0 49988

Az Alba Regia az ÁMG 409-es neve volt (Forrás: Ikarus könyv).

 

Amit krisi linkelt abban van az alu Ikarus 112 és 114. Nem az volt?

Előzmény: trizs77 (49986)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 0 49987

De biztos vagy benne, hogy aluból készült?

 

-----------

 

Nem.

Nem vagyok biztos benne.

 

Ezért kérdezem.

 

 

Előzmény: Zahnrad (49984)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 0 49986

Az ÁMG-k nem alumíniumból készültek.

 

De !

 

Volt 2 db kísérleti db, a BNV sztárja volt, mely alumínimból készült, ezért (is) kapott más nevet és lett belőle Alba Regia busz.

 

Mivel az akkori sajtó több cikket is lehozott róla, kerestem vmi ismertetőt.

De nem találtam.

 

 

 

 

Előzmény: Zahnrad (49984)
kristoof Creative Commons License 12 órája 0 0 49985

Ha emlékezetem nem csal, akkor az valami korabeli rozsdamentes, saválló anyagból volt. Az első alu buszok a cikkben említettek voltak. Magyarországon biztosan.

Előzmény: Zahnrad (49984)
Zahnrad Creative Commons License 12 órája 0 0 49984

ÁMG-409 és 1961. De biztos vagy benne, hogy aluból készült?

Előzmény: trizs77 (49981)
trizs77 Creative Commons License 13 órája 0 0 49983

Köszönöm.

 

De ez pont nem válasz a kérdésemre.

 

A 2 db Alba Regia busz előbb volt mint az Ik-112 vagy később ?

 

 

Előzmény: kristoof (49982)
kristoof Creative Commons License 14 órája 0 0 49982

ttp://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/11/06/ritkan_latott_ikarus_prototipusok/

Előzmény: trizs77 (49981)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 0 49981

A Magyar buszok nevű oldalon olvastam, 23-i bejegyzéssel :

 

...."....A mai napon készült el az Ikarus székesfehérvári üzemében az első magyar alumínium autóbusz 1965-ben......"

 

A kicsit (nagyon) magyartalan mondatban a szerző az Ik-112 megszületéséről ír.

De mivel ez nem nyelvtan topik,  ezért inkább szakmai kérdésem lenne:

 

Ha az Ik-112-es busz, 1965-ben készült, akkor az előtte (1962-ben??) elkészített 2 db tisztán alumínium ALBA  REGIA típusú busz nem előbb volt ?

 

Igazság szerint nem tudom pontosan a 2 db ALBA REGIA busz keletkezésének a dátumát, ezért kérdezem.

Azt tudom, hogy nem lett belőle sorozat.

Valószínűsítem (bár nem tudom) hogy nagyon egy időben készülhetett a 2 db alumínium UV villamossal, a 3710-3711 párossal.

Talán pár évvel a villamosok után ?

torqmatic Creative Commons License 1 napja 0 0 49980

Kétlem, hogy ezek valaha komolyan gondolták a buszgyártást, szerintem itt inkább a több mint 140 milliós állami támogatás felmarkolása volt a fő cél. Mellesleg készült egy "busz" is, gondolom a valóságban ennek az összegnek a töredékéből, aminek az tesztelését, eladását talán nem véletlenül nem erőltették...

Előzmény: Zahnrad (49973)
Zahnrad Creative Commons License 1 napja 0 0 49979

Ja.

Előzmény: Dunstan (49978)
Dunstan Creative Commons License 1 napja 0 0 49978

Tudtommal (javítsatok ki ha nem így van) a B9R-t egy ideje nem is lehet már kapni Európában, csak a B8R és a B11R van (az Euro 6 bevezetése a B9R-t és a B13R-t szó szerint kifüstölte az EU-s piacról).

Előzmény: kristoof (49970)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 49977

Komolyan kérdezem, nem lehet ilyenkor valamiféle közérdekű adatigényléssel élni?

Mutassák már meg, hogy mire költötték el a támogatás összegét!

 

Ezek azt hiszik, hogy mindenkit át lehet verni és csak úgy lenyúlni a pénzt?

Előzmény: kristoof (49975)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 49976

Kapott már rendszámot ?

Előzmény: Aron_son (49972)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 0 49975

Fogalmam sincs. Nagyon kerüli a témát mindenki a cég csoportnál. :-(

Előzmény: MCA-001 (49974)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 49974

Köszi. Valahogy sejtettem, hogy ez van. (nem is baj)

 

És a Duelbus?

Az is EU-s pénzből készült.

 

Azzal az összeggel nem kell elszámolnia a Lantának?

Előzmény: kristoof (49967)
Zahnrad Creative Commons License 1 napja 0 2 49973

Micsoda piackutatás előzhette meg a létrejöttét, amit most bizonyít az eladott mennyi darab is?...

Előzmény: MCA-001 (49966)
Aron_son Creative Commons License 1 napja 0 0 49972

Az első darab kifejlesztésére és legyártására 141 millió

Előzmény: 18-09 (49968)
Balázs1a Creative Commons License 1 napja 0 1 49971

Köszönöm, így már tiszta. :)

Előzmény: kristoof (49970)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 0 49970

A demostrátor jármű B7R alvázas. (Ez a nevezetes Volvo alvázas LE ARC E134-es alváza lett volna, azt vette meg a Currus.) A sorozatpéldányok a Volvo B8R alvázra épülnek majd. Hogy én miért írtam B9R-t azt nem tudom, valószínűleg elírás, hiszen már régóta B8R-ről van szó. 

Előzmény: Balázs1a (49969)
Balázs1a Creative Commons License 1 napja 0 0 49969

Egy Aries-kérdés, a több forrást összevetve nem világos: a 2015-re elkészült példánynál B7R alvázat említettek a beszámolók, a mostaninál B8R-et, az augusztusi hozzászólásodban B9R szerepel. (Hozzátéve, hogy az eredeti alváz meghosszabbításra került.) Melyik a helyes? Vagy az itthoni toldással lett a B7R-ből B9R?

Előzmény: kristoof (49823)
18-09 Creative Commons License 1 napja 0 0 49968

Mennyi ment el rá?

Előzmény: kristoof (49967)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 0 49967

Erről csak pletykát tudok. Nem állt rendelkezésre a további fejlesztésre újabb EU forrás, ezért okafogyottá vált a dolog. Mondhatnám tipikus... :-(

Előzmény: MCA-001 (49966)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 49966

Hunnoid 2.0? 

Készül egyáltalán vagy rájöttek, hogy az egész projekt felesleges?

kristoof Creative Commons License 1 napja 0 0 49965

Én még 7gy tudom, hogy 127V. Ha hasznos folyómétert nézzük, akkor inkább 115V lenne.

Előzmény: 7-es troli (49962)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 0 49964

Nem tudom, hogyan fogja bírni a könnyített váz és a független kerék felfüggesztés a magyar utakat. A végeselem számításokból ez nem derül kis.

Előzmény: MCA-001 (49961)
kristoof Creative Commons License 1 napja 0 1 49963

Fogalmam sincs. Egy bő éve még volt rá terv, de mivel át kellene tervezni az egész busz hátulját, nem hiszem, hogy belevágnak. Nagyobb az esélye a kínai hajtással épített elektromosnak. 

Előzmény: MCA-001 (49960)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!