Keresés

Részletes keresés

Ingenieur_2 Creative Commons License 11 órája 0 0 49493
Előzmény: mc figyelo (49490)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2 napja 0 0 49492

Ne kérj bocsánatot, az egyik tényleg lemaradt. :D 

 

Szóval: 

 

Az alábbi dokumentumban olvasható mennyit futnak a buszok egy évben és mennyit fizet ezért a város és az állam.: 

 

http://www.enykk.hu/data/files/kzszolgltatsi_szerzds_2szm_mdostsa_gyr_mjv_2017_01_01.pdf

Előzmény: mc figyelo (49490)
mc figyelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49491

Bocs, látom.

Előzmény: mc figyelo (49490)
mc figyelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49490

Hálás köszönet, pláne ha linkelsz is valamit.

Különben csak linkelsz....:-)

Előzmény: Ingenieur_2 (49489)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2 napja 0 0 49489

Illetve:

 

Az alábbi dokumentumban olvasható mennyit futnak a buszok egy évben és mennyit fizet ezért a város és az állam.

 

Milyen kiadással, rendelkezésre állással, tartalékkal számol Győr?

 

A tanulmány végén vannak a lehetőségek, számokkal.

Előzmény: mc figyelo (49485)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2 napja 0 0 49488

A Kisalföld napilap kérdezte meg két hete Győr polgármesterét. 

 

A cikk nagy vonalakban: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144158638&t=9124412

 

Illetve itt a helyi autóbuszágazatról szóló tanulmány: http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/3._nr._helyi_autbusz_kzl.kapcs.dntsek_meghoz.pdf

 

A tanulmányban az egyik lehetséges megoldást a buszpark megújítására abban látja, ha 3 éven keresztül évi 20 db új busz áll be a rendszerbe. Ezáltal az átlagéletkor 10 év alá menne. 

 

Szintén a tanulmányban van egy olyan rész, hogy egy lehetséges IKOP-os (új buszokra) pályázat pozitív elbírálása esetén 

 

1. az önkormányzat létrehoz egy saját közlekedési társaságot és a  teljes feladatsort önállóan végzi, vagy

2. megbízza a jelenlegi szolgáltatót a buszok üzemeltetésével és gyakorlatilag "bérbe adja" nekik a buszokat (szolgáltatási díj csökken az amortizációs költséggel), vagy

3. megpályáztatja az üzemeltetést, és új szolgáltatóval kezd el együttműködni

 

Nos a közgyűlésen úgy döntöttek, hogy nem lesz saját közlekedési társasága a városnak, azonban ez év végén lejár az ÉNYKK-val kötött közszolgáltatási szerződést, az új pályázatot nem 3 hanem 10 évre fogják kiírni, javítva így a feltételeket. 
A kisalföldes cikkből meg kiderül, hogy a város most már nem vár IKOP-os pályázatra, elkezdi saját forrásból a buszcserét. Azonban itt sem vásárlásról van szó, hanem bérlésről. Hogy ki üzemelteti, és hogy hogyan történik majd a tendereztetés? Nem tudom. Azaz, hogy nyílván az ÉNYKK. De ahogy te is említetted Kecskeméten is a helyi KK üzemelteti a város buszait. Illetve ha jól tudom Nyíregyháza is azt szeretné, ha az ÉMKK üzemeltetné a gázos buszokat. Tudom, az gázos téma...

 

És igen, mindez Győrben történik. Lenne pénz pedig, de a város nem érzi szívügyének a közösségi közlekedést, ezidáig az ÉNYKK-ra mutogatott. A Modern Városok Program pontjai közé sem került be a buszflotta megújítása. Csupán annyit említett meg a miniszterelnök úr, hogy nagy meglepetésére itt Győrben mindenki a buszokról beszél... Most nem hoztak róla döntést, később visszatérnek rá, ha kidolgozta az önkormányzat a részleteket. (Akkor még nem volt kész a tanulmány.) 

 

Hálozatfejlesztésről meg nem is akar hallani az önkormányzat.

 

 

Előzmény: mc figyelo (49485)
mc figyelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49487

Már megbocsáss, de ilyen válaszokkal nem vagyunk kijjebb.

Az "értelemszerűen" jobb kérdés lett volna?

 

Nyilván kiírnak/kiszabnak egy közbeszerzést.

Kecskemét mit tett a >4 milliárdos MB flottájával? Ki üzemelteti?

 

De a lényeg:

-milyen követelményeket fogalmazott meg a város,

-hogy jött ki és milyen mixet mutat a 20-as létszám?

 

De még nem válaszoltál: egy város (jó, nem-Komló, de miért is ne?) hogy szólhat bele abba, hogy milyen buszokat kapjon egy másik megyében székelő regionális szállítótól (Kaposvár, DNYKK)?

 

Azt már meg sem mertem kérdezni, hogy mi van, ha kimaradnak, így pótolni kell őket, és órákba telik a felmentés harmadik városból. Már ha ott van hadrafogható jármű. Na és vajon milyen korú, műszaki színvonalú az a pótlás?

 

Győrben többször is cserben hagyott az emlékezeted.

Az enyém szerint 2016 elején nagy bajban volt a város, két nap alatt 41 öreg busz esett ki, így hiába vártak az utasok a nagy hidegben az előre (bérlet formájában) kifizetett szolgáltatásra:

 

http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/veteranbuszokkal_vagnak_neki_a_telnek_gyorben/2497644/

 

„….2016 első napjaiban kaotikusan indult a győri helyi buszközlekedés. Két nap alatt 41 busz fagyott el induláskor vagy menetközben. Hogy újra vacogva kell-e várniuk a járatokra az utasoknak, függ az időjárástól is, de az tény, hogy új busz egyelőre nem áll csatasorba Győrben…

 

Később

„…Az év eleji vészhelyzetről mindent elmond, hogy két busz Sopronból, egy-egy Szombathelyről és Pápáról jött "menteni" a győri tömegközlekedést….”

Az ÉNYKK vezetői többször hangsúlyozták, hogy a győri járművek korszerűsítését saját erőből nem képesek megoldani. A győri Városháza szerint ugyanakkor az ÉNYKK-val kötött közszolgáltatási szerződés alapján az új buszok beszerzése nem az önkormányzat feladata.

 

Aztán:

„….A győri önkormányzat az idei költségvetésben eredetileg 700 millió forintot szánt a helyi járatok finanszírozására. A súlyos fennakadásokat okozó év eleji lefagyások után plusz 200 millió forintot különített el a győri buszközlekedés fejlesztésére Borkai Zsolt polgármester.

A februári közgyűlésen arról született döntés, hogy a 200 millióból új buszokat bérelne a város….”

 

Mindez Magyarország egyik leggazdagabb / legmagasabb költségvetésű önkormányzatában...

Előzmény: trizs77 (49486)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 49486

Vagy automatikusan a KK kapja az üzemeltetést?

 

--------

 

ha a város vesz/lízingel/bérel autóbuszokat, akkor nem automatizmus, hogy azokat a Volán/KK üzemelteti.

 

 

Előzmény: mc figyelo (49485)
mc figyelo Creative Commons License 2 napja 0 0 49485

Tudsz erről többet, vagy linket?

Győr tendereztet, majd megveszi a 20 új buszt.

 

Aztán tendereztet és meghirdeti az üzemeltetést?

Hány évre, évi hány km-re?

Milyen kiadással, rendelkezésre állással, tartalékkal számol Győr?

 

Vagy automatikusan a KK kapja az üzemeltetést?

De akkor hol a verseny, ami kordában tartja a díjakat?

Előzmény: Ingenieur_2 (49484)
Ingenieur_2 Creative Commons License 6 napja 0 0 49484

Elég slendrián módon, amolyan kisiskolás szinten, de felmérték, hogy mi van ha :

      - saját cég végzi a helyi autóbusz közlekedést,

      - lízingelnek új buszokat Ő maguk, majd megpróbálják rátukmálni a helyi volánra (nyíregyházi módszer) hogy üzemeltesse az,

       - hagynak mindent a fenébe, maradjon minden úgy ahogy eddig, és továbbra is veszekednek/pereskednek a volánnal.

 

egyelőre Győr városa a harmadik megoldás mellett döntött.

 

-------

 

Nem éppen.

 

Győr a második lehetőséget választja. Kezdetben 20 új autóbusz bérlésére ír ki közbeszerzést az önkormányzat, melyet a szolgáltatónak kell majd üzemeltetnie. 

 

 

Előzmény: trizs77 (49475)
kristoof Creative Commons License 6 napja 0 2 49483

Ja, tényleg! :-) Mindent gyártanak csak légijárművet nem! El sem hinném, ha ez nem Magyarországon lenne! :-)

Előzmény: MCA-001 (49482)
MCA-001 Creative Commons License 6 napja 0 0 49482

És a villamosgyártással is megpróbálkoztak:)))

Előzmény: kristoof (49473)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 49481

Nem kötekedni akarok, de 160 millióból már nem kapsz 2 csuklóst.

 

------------

 

Jó.

akkor 1,8 csuklós jó ?

vagy 1,7 csuklós ?

Előzmény: dannee (49480)
dannee Creative Commons License 6 napja 0 0 49480

Nem kötekedni akarok, de 160 millióból már nem kapsz 2 csuklóst. 

Inkább 2 jól felszerelt (kb. fullextrás) szólót, vagy 1-1 kevésbé jól felszerelt csuklóst és szólót.

Előzmény: trizs77 (49479)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 2 49479

 

   Úgy gondolom, hogy a magyar E-busz, nem hazai autóbusz gyártási ügy, hanem 100%-ban politikai ügy.

 

Nincs, vagy remélem nincs olyan buta, közlekedési társasági vezető, aki önszántából (ha tehetné) 160 millió forintért venne egy városi midi buszt, miközben ezért a pénzért 3 db városi fapados szóló buszt, vagy 2 db jól felszerelt városi csuklóst kap a piacon.

 

Ezért minden e-busz beszerzésre, legyen az ígéret, szándék, elindított közbeszerzés, vagy már megtörtént valóság, nem autóbusz fejlesztési kérdésként tekintek.

 

 

Előzmény: mc figyelo (49478)
mc figyelo Creative Commons License 6 napja 0 0 49478

Pontosítsunk:

 

-Budapest a CO2 kvóta bevételből kapott 20 db  evopro Mediot

-Pécs aláírt TOP támogatási szerződéssel  kaphat 2 db evopro Mediot

-Kaposvár aláírt IKOP támogatási szerződéssel  kaphat 2 db evopro Mediot

-Pécs, ha aláírják az IKOP támogatási szerződést, kaphat 8+2 db evopro e-midit

Tatabánya most adott ki másodszor tenderfelhívást buszbeszerzésre.

Tavaly megalakult a saját közlekedési cége, sikeres tenderrel kaphat 4 db e-midit.

 

Ezek mind önkormányzati közlekedési cégek.

 

A többiek - köztük a balatoni konzorcium Keszthely, Balatonfüred és Siófok - felkészülnek...

 

Előzmény: trizs77 (49477)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 49477

Csak olyan település kaphat e-buszt, ahol önkormányzati cég szolgáltat?

 

-------------

 

Nem.

 

Az E-busz elosztás ma leginkább hűség nyilatkozat alapján működik.

 

Amelyik polgármester vállalja, hogy támogatja a párton belüli harcokban (persze csak óvatosan) az egyik kormánytagot, abban a városban megjelenik, vagy megjelenhet a magyar gyártmányú (ON topik téma) az E-busz.

 

Most egyelőre :

 - Budapest,

 - Pécs,

 - Kaposvár,

ami biztosnak látszik, de felkészül még :

 - Érd,

 - Paks,

 - Komló ?

 - Veszprém,

 - Tatabánya,

 - .......?

- ........?

Előzmény: mc figyelo (49470)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 49476

Na és ha több és új busszal, magasabb színvonalat szeretne egy város, akkor megkapja az adott KK flottából?

 

---------------------------

 

1993 óta él a mostani rendszer.

 

De.

 

A N.Ákos féle időket nem számítva soha sehol se volt előírás, hogy egy városban a volán vagy a KK szolgáltasson.

 

A város bárkit választhat.

 

Ákos idejében is ez volt a szabály, de Ő, akkoriban, pártkapcsolatait felhasználva, erősen odahatott ha egy város kifelé kacsingatott.

Jogilag semmi köze nem volt a városok döntéséhez.

 

de Ákos is elmúlt már tizen éve.

Tehát a városainkon már pszichológiai nyomás sincs.

Csak lusták, tehetetlenek.

Kivéve Kaposvárt.

 

 

Előzmény: mc figyelo (49470)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 49475

Ha egy KK-nak van X korszerű és Y kohószökevény busza, mi dönti el, hogy melyik város mit kap?

 

------------

 

A város dönti el.

 

Példa:

Győr városa most pont ilyen döntés előtt áll.

 

Elég slendrián módon, amolyan kisiskolás szinten, de felmérték, hogy mi van ha :

      - saját cég végzi a helyi autóbusz közlekedést,

      - lízingelnek új buszokat Ő maguk, majd megpróbálják rátukmálni a helyi volánra (nyíregyházi módszer) hogy üzemeltesse az,

       - hagynak mindent a fenébe, maradjon minden úgy ahogy eddig, és továbbra is veszekednek/pereskednek a volánnal.

 

egyelőre Győr városa a harmadik megoldás mellett döntött.

 

Az alap hiba az, hogy városaink 99%-a hamarább csinál városon belüli propaganda hadjáratot egy helyi játszótér berendezéséből, vagy a tanuszoda nyitva tartási rendjéről, mint a helyi közlekedésről.

 

Győr városa a régi buszok adta szolgáltatás árát se akarja kifizetni, nem hogy magasabb összegért rendeljen meg szolgáltatást.

 

Győr városa eldöntheti, hogy :

 - csak alacsonypadlós,

 - csak légkondícionált,

 - csak vizuális utastájékoztató rendszeres,

 - csak hupilila,

 - csak minden utasnak gépi puszit adó,

 - csak...................

autóbuszokat enged, előzetes, nyilvános, városi szemle után városi forgalomba.

 

De nem dönti el.

 

Tegyük fel, hogy ez Győr városának 100 fabatkájába kerülne évente.

Ok.

 

Győr városa határozott nemet mond a 100 fabatkára, mert szerintük ez vállalhatatlan.

 

De másnap kérés érkezik, ugyanahhoz a győri városvezetéshez, hogy a győri mezítlábas falábú FC szeretne a III. osztályból feljutni a II. osztályba ezért szüksége van +101 fabatka városi támogatásra.

Ezt a kérést 24 órán belül megszavazzák, erre van pénze Győr városának, ez nem vállalhatatlan a város számára.

 

Ilyen korban élünk ma.

Nem tetszik, de elfogadom.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (49470)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 49474

Biztos van kimutatásod arról, hogy a költségvetés mennyivel támogatja / kompenzálja a települések buszközlekedését és ez az évek során hogy változott.

 

---------------

 

Nagyjából sehogy se változott.

 

Az eredeti Medgyessy féle kb. 34 milliárd maradt máig, kicsike változásokkal.

4/2009 (IX.4.) KHEM-ÖM tájékoztató.

 

van minimális változás, de alig látható.

kristoof Creative Commons License 6 napja 0 0 49473

Nem javító! Repülőgépgyár. Nem tudom mit javítanak, de az biztos, hogy a nevükkel ellentétben nem gyártanak repülőt, Honvédség most vásárolt öt darab permetezőrepülőgépet, Zlineket. :-) Ezt csak úgy megjegyeztem.

Előzmény: mc figyelo (49468)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 49472

Hhüümm.

 

Ez sok kérdés.

Köszönöm a bizalmat.

 

Elnézést ha nem válaszoltam, de majd visszakeresem, mit kérdeztél Komló és Győr ügyében.

Komlóról már mindent le és megírtam az elmúlt 10 évben.

Komló egy igazi állatorvosi ló.

Minden megtörtént ami egy hazai városi közlekedésben megtörténhet.

Bár az eredendő bűnt X.Dezső ex Pannon Volán vezér követte el, bűne óta eltelt tizensok év, és a kormány, kormányzat, bíróság, város, volán, stb. nem tudott rendet tenni az ügyben.

Ez szomorú.

A tehetetlenség, a nem törődömség a szomorú.

 

 

Előzmény: mc figyelo (49470)
kristoof Creative Commons License 6 napja 0 0 49471

Pffff... már megint nem tudják, hogyan hívják magukat:

 

https://www.facebook.com/credobus/?fref=ts

mc figyelo Creative Commons License 6 napja 0 0 49470

Azt reméltem, válaszolsz a komlói és győri felvetésekre. Kérdeznék még:

 

Ha egy KK-nak van X korszerű és Y kohószökevény busza, mi dönti el, hogy melyik város mit kap?

 

Ha egy város főleg öreg, kényelmetlen, AC mentes buszokat kap, akkor kevesebbet is fizet?

 

És ha többet tudna és szeretne is fizetni, akkor változik a kirendelt állomány?

 

Na és ha több és új busszal, magasabb színvonalat szeretne egy város, akkor megkapja az adott KK flottából?

 

Csak olyan település kaphat e-buszt, ahol önkormányzati cég szolgáltat? A többi (3190  :-) mikor, miképp?

 

Ha a KK-tól e-busz is kapható, akkor többet kell majd fizetni? Akkor is, ha TCO alapon olcsóbb a kmdíj?

 

Érdekel a véleményed, mert ezt hiszem, te tudod/sejted a válaszokat, én meg nem.

 

Más:

Biztos van kimutatásod arról, hogy a költségvetés mennyivel támogatja / kompenzálja a települések buszközlekedését és ez az évek során hogy változott.

 

Ha netán az derülne ki, hogy a hozzájárulás dinamikusan csökken, és elsőre megmagyarázhatatlan különbségeket mutat város és város között, akkor is a városvezetés okolható?

 

Ha jogát és kötelességét szem előtt tartva tiltakozik és kér még a városvezetés, akkor szerinted kap is?

 És ha nem kap, akkor elmarasztalható? Jogellenes működésért? Kötelességszegésért?

 

Ui.:

A hozzászólásod szvsz értelmezhetetlen, "...hogy egy város mit nem tesz meg, a(z) .... kötelessége..."

A helyi buszközlekedést illetően mit is köteles egy város nem megtenni?

 

Előzmény: trizs77 (49455)
13-as ház Creative Commons License 2017.06.16 0 0 49469

Kaposvár is csatlakozhat az elektromos buszokat üzemeltető városokhoz. Hol volt ebben a mondatban szó arról, hogy hol van már Modulo?

A szerződést pedig már aláírták. A feltételes mód egyvalami miatt indokolt: megkapják-e rá a pénzt az IKOP forrásokból?

Előzmény: mc figyelo (49468)
mc figyelo Creative Commons License 2017.06.16 0 0 49468

A többesszám még nem indokolt: Budapesten kívül sehol a világon nem üzemel evopro e-midi.

 

A feltételes mód viszont indokolt: ha szerződik és megkapja a buszokat.

 

A repülőgép javító pedig már 3 éve is indult Budapesten az evopro ellen.

Előzmény: 13-as ház (49467)
13-as ház Creative Commons License 2017.06.16 0 0 49467

Kaposvár is csatlakozhat az elektromos buszokat üzemeltető városokhoz 2 db Moduloval:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:229446-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Ami érdekesség, hogy a Dunai Repülőgépgyár is indult a tenderen (elektromos S91?).

Ingenieur_2 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 49466

Legyen az is bilikék, mint minden városi busz Magyarországon! :-)*

 

*Mint minden tesztbusz. :D 

 

Nem értem mért álltak neki legyártani az Econelleket a Tükebusznak látatlanban ekkora darabszámban. Ráadásul úgy, hogy előtte ugyanígy jártak pórul. Gyártottak volna helyettük is helyközi kivitelt a KK-nak.

 

El sem merem képzelni, mi lenne most, ha minden maradt volna a régiben a volánok háza táján. Régi flottaszín. Nem ez az egyenfehér. Aztán Győrben sakkoznának most is a darabszámokkal meg a színekkel. 20 sárga Econell, 20 fehér Inovell, 20 barna Inovell, 20 zöld Econell.  Ja és a klímával vs klima nélküli kivitelről nem is beszéltünk :D Aztán végül az összeset a nyugati régió kapná és mondjuk sárga buszok közlekednének Baranyában. Ááá ez sem történt meg... 

Előzmény: kristoof (49465)
kristoof Creative Commons License 2017.06.15 0 0 49465

Legyen az is bilikék, mint minden városi busz Magyarországon! :-)

Előzmény: Ingenieur_2 (49462)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 49464

Hát pedig a pécsiek így illetik a flottaszínüket.

Előzmény: g86 (49463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!