Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2 órája 0 0 57526
7-es troli Creative Commons License 3 órája 0 0 57525

Nem sok km van benne…

nehezen tudnám elképzelni, hogy át fordult az órája :) :)

Ezt vãrosnézésre hasznaltãk?

 

Előzmény: Suburban (57524)
Suburban Creative Commons License 3 órája 0 0 57524

Ha már szóba került...

 

Eladó az egyik Németországi emeletes is

 

https://autoline.de/-/Verkauf/Doppeldeckerbusse/MJT-City-LDD-DO2-D--23111718411884001000

Előzmény: 7-es troli (57523)
7-es troli Creative Commons License 3 órája 0 0 57523

tudomviccbol írtad be, mentsük meg! :)


MJT fronton talán ez a két típus különlegesebb, érdekesebb, minta sima szóló.

A közlekedési múzeumban egy elférhéten, de idehaza sajnos amúgy teljesen ismeretlenek (nem használt itthon egy cég se ilyeneket)

 

 

https://www.mjt-zrt.eu/letoltes/MJT%20D02-11D.pdf

 

https://iho.hu/hirek/mjt-citymover-15

Előzmény: torqmatic (57521)
219 CLH-690 Creative Commons License 3 órája 0 0 57522

Készítettem egy egyveleget a LOC-730-asról (Várpalota, Veszprém Ikarus 280.30M), amit szívesen megosztok veletek: https://www.youtube.com/watch?v=KUN3B1PAy8I

torqmatic Creative Commons License 18 órája 0 0 57521
Balázs1a Creative Commons License 2024.02.04 0 0 57520

A most Romániban meghirdetett példány a PKM-914 ex KPZ-664 ex FLR-767, nem? Az volt ventonás, és a hirdetés ajtós oldali képén tisztán olvasható a Ventona Trans matricája.

Előzmény: torqmatic (57513)
kristoof Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57519

Bocsánat! Valóban, jogos. Így hat darab az ami hazánkban készült.

Előzmény: TorzónBorzAlom (57518)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57518

Meg az FLR-812, nem?

Előzmény: kristoof (57516)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57517

Köszi a pontosítást.

 

 

Előzmény: kristoof (57516)
kristoof Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57516

Csak azaz öt darab készült itthon. Az összes többi Portugáliában és Brazíliában.  

Előzmény: 7-es troli (57515)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57515

A linken levő fehér-sötétkékre emlekszem, h kb 5.db ment ebben a szinben es kialakitasban az oroszok hoz.

Előzmény: torqmatic (57513)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57514

A többféle kinézetű, de ugyanolyan típusba sorolt megoldásra emlekszem. Az egyenes falúak szerintem kifejezetten Oroszországba mentek, ha jó a memoriám.

Előzmény: torqmatic (57513)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57513

Szerintem ez még az eredeti Irmaos Mota Atomic, amit itthon csak "átcímkéztek", vagy valami végszerelés szerűség esetleg lehetett rajta...

Többféle típust is átadtak ezzel a típusmegjelöléssel, de amit ténylegesen ők gyártottak, az gagyibban néz ki, pl egyenes és egyszerűbb az oldalfala:

 

https://fotobus.msk.ru/photo/2449767/ 

Előzmény: 7-es troli (57512)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57512
Előzmény: trizs77 (57511)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 57511

Ezt Fehérváron gyártották ?

Előzmény: Aron_son (57510)
Aron_son Creative Commons License 2024.01.24 0 0 57510
7-es troli Creative Commons License 2024.01.19 0 1 57509

Igen, ahogyan ez eddig sem volt titok. a meglévő alap önhordó vãzba tervezték bele az elektromos hajtást, es az ablakok között valamint a tetőszerkezetBen végeztek erősítést.

Előzmény: Csak egy Volános (57508)
Csak egy Volános Creative Commons License 2024.01.19 0 1 57508

Ez is csak LE?

Előzmény: MCA-001 (57507)
MCA-001 Creative Commons License 2024.01.19 0 3 57507
torqmatic Creative Commons License 2024.01.16 0 1 57506

- Hát az Ikarus sokszor mondott már sok mindent, elvileg biztos gyárthatna dízel buszt is, ha kéne valakinek, csak éppen a kutyának se kell.

 

- Az ITE a Mercedes hazai importőre, "saját" full alacsonypadlós szóló és csuklóst se fejlesztenek ki, mert a Conecto minek... Bár van már elektromos LE alváza a Mercedesnek, szerintem nem ezen a vonalon, hanem inkább a dízel elővárosi, helyközi kategóriában kellene nyomulni.

 

- Miután a BYD-ket itthon gyártják, szerintem tekinthetők magyar buszoknak, legalább is részben. Vagy ha nem, akkor a NABI se volt az

Előzmény: mc figyelo (57502)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.16 0 0 57505

Másik lehetőség: A hazai Mercedes kereskedő nem fog saját, a Mercedestől teljesen független típust létrehozni, az Ikarus hazudik, mert ciki lenne, ha nem keresnék az alvázát. 

Előzmény: 7-es troli (57503)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.01.16 0 0 57504

Nagyon vicces lenne, ha egy milliárd felett felnyalnak rá k+f pénzt és 0 bevételük lenne belőle.

Előzmény: 7-es troli (57503)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.16 0 0 57503

ITE:

az Ikarus legutóbbi sajtóközleményében megemlítik, hogy az új önjáró elektromos alvázukra hazai érdeklődő is van, mert alváz beszállítási nehézségekkel küzd. Nem tudom, itt az ITE-re gondolhattak-e.

Lehet egy, az e-citaro hoz képest olcsóbb, akár LE kialakítású elektromost hoznának létre. Akár pont a meglévő dízeles vãzát applikálva az önjáró alvázra.

persze mindez csak találgatás részemről. Majd látjuk.

Előzmény: torqmatic (57497)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.16 0 0 57502

-Az Ikarus legutóbb állította, dízel buszt is gyárthat. Kinek? Kell még a hadseregnek büntetőknek?

 

-Mióta karosszál, vagy gyárt eCitarokat az Inter Traction Electrics?

 

-Az Credot nem féltem, az idei e-busz értékesítési kilátásokról szóltam.

 

-Magyar buszokról írtam a magyar buszok fórumon.

Előzmény: torqmatic (57497)
Aron_son Creative Commons License 2024.01.16 0 1 57501

A 2023-as évben realizálódott értékesítésekről vagy átadásokról írtam. 

 

6 120e: 2 Klosok, 2 Meiningen, 2 Werner.

Előzmény: mc figyelo (57496)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 2 57500

Na végre.

 

Többször írtam már, hogy 1978-ban vettem egy ROBUR autóbuszt amit Szegeden gyártottak, nem az NDK-ban.

Kerestem róla fotót de nem találtam.

Most véletlenül találtam meg az oldalt ami amúgy inkább a GAZ-66 alvázra készített autóbuszokról szól, több száz db Szegedről.

 

https://magyarjarmu.hu/ipar/amg/

 

Mellesleg említik meg, hogy készült AUTOFER 76.21 típusszámmal hasonló busz ott, Robur 3000 alvázra.

Nos abból a kicsi sorozatból került egy hozzánk.

 

Fotó most sincs, de a katalógusban van egy kép ami valószínűleg egy helyi újságból való és 4-5 db ilyen Robur buszt ábrázol félig hátulról.

 

Mindenről maradt fenn fotó Magyarországon de erről a hazai készítésű buszról még egy fotót se láttam.

Nbbarcs Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57499

"A Credót szerintem nem kell félteni, a csuklósra is "lecsapott" egyből a Volánbusz"

 

Erről lehet egyébként tudni, hogy milyenek az üzemeltetői tapasztalatok? Utasszemmel nekem elég korrektnek tűnik a csukló  Next, egyedül az üléssorok távolságával nem vagyok kibékülve, de lassan el kell fogadnom, hogy nekem vannak hosszabb lábaim, mint amivel a gyártók számolnak...

Előzmény: torqmatic (57497)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.01.15 0 1 57498

Megvolt ott a know-how komplett buszra is.

Még a management buyout is lehetőség lett volna, csak senki  nem bízott a kormányban, meg ott lihegett a Varga lieblingje aki aztán el is süllyesztette.

Előzmény: torqmatic (57495)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57497

- Az Ikarus dízel buszt nem gyárt

- Az ITE-nél nem igazán látom, hogy mi értelme lenne az eCitaro mellé egy saját elektromos buszt kifejleszteni

- A Credót szerintem nem kell félteni, a csuklósra is "lecsapott" egyből a Volánbusz

- a BYD-t kihagytad, abból is vettek közel 50-t tavaly

Előzmény: mc figyelo (57496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!