Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 20:44:17 © 79057
Előzmény: Zlot (79056)
Zlot 2014.04.24 17:57:58 © 79056

Persze vagom, csak azt kell megertened hogy szerintem az igeny a kozepkategorias es nagyobb autokra van csaladok eseten. De persze a kisautoknak is megvan a piaca. en el tudnek kepzelni magamnak egy hasonlo kis ketuleses elektromos autot a hazunktol a vonatallomasig valo ingazasra es kisebb bevasarlo utakra

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79055)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 17:47:38 © 79055

Mindegy, az egeszet csak arra irtam (abbol indult el az egesz), hogy en milyen autot latnek magunknak idealisnak. Nem kell egyeterteni senkinek vele :-) Bizonyara ahol nagyobb a csalad, tobbet kirandulnak stb ott mas a felallas, masok az igenyek.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79054)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 17:38:46 © 79054

Hat azon, hogy ami akkor egy atlag meretu auto volt, az most egy kisauto (vagy akar miniauto) meret. (Plusz, bar ez egyeni izles kerdese, a legtobb oldtimer auto szamomra izleses, harmonikusak az aranyai, a mostaniak meg (tiszetelet a kivetelnek) olyan "felfujt" erzest keltenek, mintha felfujhato-gumi-jatek-autok lennenek amikbe tul sok levegot fujtak.)

Előzmény: Zlot (79053)
Zlot 2014.04.24 17:35:40 © 79053

Es miert lepodsz meg?

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79052)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 17:31:19 © 79052

En akkor lepodok meg mindig, amikor latok egy oldtimer 50-es, 60-as vagy akar 70-es evekbeli autot (viszonylag sokszor elofordul a kornyekunkon, es nem csak oldtimer talalkozok alkalmaval; persze nem Rolls Royce-okra gondolok), ami kicsinek(!) tunik egy mostani Fiat Panda mellett (azaz keskenyebbnek, alacsonyabbnak, es sokszor meg csak nem is hosszabb), de mondjuk egy mostani Ford Focus mellett meg szinte torpe(!)...

Előzmény: Zlot (79051)
Zlot 2014.04.24 17:25:29 © 79051

Te honnan veszed ezeket a statisztikakat? De tenyleg ....

 

ahogy a technologia fejlodik ugy csinalnak egyre jobb hatasfokkal mukodo motorokat, amik gyorsabbak, kevesebbet
fogyasztanak. Valamint az auto merete az igeny miatt valtozott es nott meg. Nekunk bele kell hogy ferjen gyerek / babakocsi / kutya / borondok, stb, szoval biztos hogy nem vennek seicento autot vagy egy apro i10-et. Megha a legtobbszor egyedul is megyek a kocsival.

 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79050)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 17:20:23 © 79050

Persze, ebben van racio, de tobbek kozott eppen ezert hiztak az europai autok a 70-es evekbeli atlag 700-900 kilorol 1100-1400 kilora. (Mikozben a lakossag atlagmagassaga csak 1.5 centivel, atlagtomege pedig valami 7 egesz valahany kiloval nott az utobbi negyven evben. Az autok viszont minden modelvaltaskor egyre nagyobbak es nehezebbek lesznek, nezz meg mondjuk egy elso szerias Polot, Corsat, Cliot, Fiestat stb, meg egy kesobbit, meg egy mostanit.) USA-ban is volt ez 40's - 70's viszonylatban, 70-es evekre mar 5.5+ meteres 6-8 literes kocsik voltak szep szammal/nagy aranyban, aztan jott az olajvalsag. Utana kisebb autokat kezdtek el gyartani egy ideig, majd 80-as evek masodik feletol megint hizni kezdtek a kocsik, tomegre, teljesitmenyre. (Mostanaban mondjuk nem a motormeret novekszik (emisszios eloirasok stb miatt), hanem a teljesitmeny, es sokkal jobban, mint amit a tomeg novekedes indokolna. 20 eve meg 15mp 100-ra okes volt, ma mar 10mp felett "ego".)

Előzmény: netszkvid (79047)
netszkvid 2014.04.24 17:04:28 © 79049

Egy csomo van ezekbol a qwizzekbol a londoni utakon.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79040)
Dorka 57 2014.04.24 17:03:18 © 79048

Renault Twizy?

 

Másik ajánlat: építesz magadnak egy olyant, ami az elvárásod.

               

Itt legalizálni, forgalombahelyezni is egyszerű.

 

Folyománya, ha sokaknak tetszik, még gyárthatod is. :-P

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79046)
netszkvid 2014.04.24 17:03:14 © 79047

Ha az utakon csupa Nalad nagyobb auto van es mindenki 90-100 zal megy, Te meg a papirautoddal 60 nal, akkor szerinted jol fogsz jarni? A fizika szerint mindegy, hogy te nem 150 nel mentel, hanem a masik, megis Te halsz meg, nem az aki gyorsan ment a nagy autojaval.

Az emberek tobbsege igy gondolkozik (mondjuk szerintem es a statisztikak szerint jogosan)

 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79039)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:47:37 © 79046

(Utalom azt amikor olyant fizettetnek meg velem, amire nincs szuksegem. Nem csak kocsiban, mindenhol. Pl. orulok ha egy mobiltelefonnak van full qwerty billentyuzete, azt szivesen megfizetem, de nem akarom megfizetni az internetes kepessegeit, a 4-5-6 inches kijelzojet, az x megapixeles kamerajat stb. mert azokra nincs szuksegem, marpedig ezek miatt lesz egy £10 telefonbol £100 mig egy qwerty billentyuzet miatt a £10 telefonbol max £15 lenne. Es manapsag nincs is qwerty billentyuzetes telefon a fentiek nelkul. Csak egy pelda.)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79045)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:38:40 © 79045

(Egyebkent kis benzinmotorral miert ne lehetne olcso, ha a 4 meteres 1.2 literes Dacia Sandero kijon £6000-bol (es abban is van legzsak stb.), akkor egy <3 meteres 0.6 literes miniatuo miert ne johente ki £5000-bol, vagy meg kevesebbol).

Előzmény: Zlot (79042)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:35:44 © 79044

Persze, de 28K. Egy 8K-s autohoz kepest gyakorlatilag soha nem jon vissza az ara, hacsak nem taxizol vele vagy ilyesmi.

Előzmény: Zlot (79042)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:34:36 © 79043

Lehet, itt videken meg nem lattam eloben. Neha latok egy Aixam-ot, de az meg mopedauto, ha jol tudom valami 4KW (5 egesz valahany loero) a gep, az meg a lo tulso oldala, az mar csak kasztnis robogo... Viszont nemregiben lattam egy Renault Twizy-t, az jopofa volt, viszont mintha nem lett volna neki rendes ajtaja meg uveg az ajton (vagy ami ajto helyett volt neki), szoval igy necces otthagyni parkoloban, vagy esoben hasznalni, amibol pedig errefele azert van boven...

Előzmény: Zlot (79041)
Zlot 2014.04.24 16:31:28 © 79042

Legyen elektromos, apro, ketuleses, nagy nev legyen mogotte, kiterjedt szervizhalozattal, olcso alkatreszekkel es az egesz auto legyen pofatlanul olcso :)))) ... gondolom ez kellene neked :d

 

Amugy van a Nissan leaf, teljesen elektromos, kiskategorias, es £28K az indulo ara ...

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79040)
Zlot 2014.04.24 16:29:24 © 79041

Nem egy rohangal ezekbol Londonban ...

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79040)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:29:06 © 79040

Na, errol beszelek. Csak eppen meg egy ilyent sem lattam sehol. Erzesem szerint az lenne a logikus/kornyezettudatos, ha ilyenekbol lenne legalabb annyi mint Corsabol, Fiestabol, Focusbol, Cliobol stb. az utakon - de nincs. Igy ez inkabb csak kuriozum. Es ki tudja, van-e hozza alaktresz, mennyire megbizhato stb. Nincs mogotte "nagy nev" es tobb millio eladott peldany.

Előzmény: Zlot (79038)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:26:14 © 79039

Papirkoporso... Hmmm, jarjon mindenki nyerges vontatoval, az am a biztonsagos :-) Persze csak amig nem utkozik masik nyerges vontatoval, vagy vonattal... Volt egyszer egy cikk, hogy a nagyobb autok biztonsagossaga latszolagos, es ezt nagyon jol tudjak is a biztositok. Eloszor is addig ved igazan jol, amig nalanal kisebb tomegu autoval utkozol (azaz igen, BMW vs Trabant utkozeskor a BMW-ben jobb ulni, de ket BMW utkozesekor... plane ha azok nem 60-nal pofognek mint a Trabant, hanem mondjuk 160-nal mennek... es BMW vs teherauto utkozesekor?). Masodszor, jobban elszigetelnek a valosagtol, minden szervo vagy drive-by-wire, uthibakat kifinomult futomu, legrugo tunteni el, elektronika stabilizalja a kocsit, a motor bazi eros de szinte zajtalan a hangszigeteles miatt stb., ugyhogy ilyen autokkal sokkal inkabb "turelmetlenul" vezetnek az emberek (noha ok nem feltetlenul erzik igy, egyszeruen ilyen kocsiban a 120 olyan mint egy kisatoban a 70), szoval a vezetok "mereszebbekke" valnak, gyorsabban hajtanak, kockazatosabb elozeseket reszkiroznak meg, mert biznak a nagy motorteljesitemnyben, elktronikaban stb. Szoval igen, biztonsagosabbak, ugyanolyan vezetesi stilussal, ugyanolyan sebessegnel, csakhogy ezeket az autokat altalaban agresszivabban, nagyobb sebesseggel vezetik, es az elony egybol eltunik. Sot, ha megnezzuk hogy aranyaiban mennyi balesetben vesznek reszt eros/nagy/luxus autok, azt lehet latni, hogy (aranyaiban termeszetesen, nem abszolut esetszamot tekintve) tobb eros/nagy/luxus autoban/autoval tortenik baleset mint gyenge/kicsi/kiskategorias autoval. es akkor meg nem beszeltunk hogy mennyi egy mondjuk 7-es BMW eloallitasi koltsege/nyersanyagigenye/stb. egy mondjuk Opel Corsahoz kepest, mennyivel fogyaszt tobb uzemanyagot 10 ev alatt stb., mennyivel hamarabb fogyasztja el a vilag veges nyersanyag/olaj keszleteit stb.

Előzmény: netszkvid (79035)
Zlot 2014.04.24 16:24:53 © 79038
Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79033)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:14:12 © 79037

Nem "van". Hanem "volt". Ma mar nincs ilyen.

Előzmény: KawaBazsy (79034)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 16:13:29 © 79036

Egyebkent a Yamaha es a brit Gordon Murray design egymassal osszefogva keszit(eni tervez) mostansag egy kis ketszemelyes femvazas-muanyagpaneles konnyu autot, de nem lesz olcso, mert telepakoljak mindenfele elektronikaval, 100 loero koruli teljesitmenyu motorral (minek?), es kis szeriaban gyartjak csak. Alapelv (kicsi, konnyu, ketszemelyes, femvazon muanyag paneles) szerintem jo, de inkabb gyartanak nagy peldanyszamban olcson, mentesen mindenfele csilivili puccos igazabol felesleges elektronikaval meg sportautos menetteljesitmenyeket produkalo motor helyett valami szerenyebb, gazdasagosabb, olcsobb eroforrassal. Aztan majd csodalkoznak hogy senki nem veszi meg £12K+ font korul...

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79033)
netszkvid 2014.04.24 16:07:51 © 79035

Szepen leirtad itt a Trabantot..

= papir koporso (en ezert nem vennek, meg a tobbi ember sem szvsz)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79033)
KawaBazsy 2014.04.24 16:07:42 © 79034

 A motort Londonban a kis előkertben tartottam. Amúgy utcán is lehet, veszel egy betonba fúrható fém szemet, ahhoz lakatolod, leponyvázod, csá.

 Van a kívánalmaidnak teljesen megfelelő autó. :-)

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/2cv/citroen_2cv_2_cv_6_club_kacsa-7305272

 

 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79033)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 15:50:45 © 79033

Na es hova tennenk? A nagyszobaba? :-) Haz elott hagyni azert felnek, lepcsohazba tenni nem lehet, feszerbe nem fer / macaras lene keresztultuszkolni a lepcsohazon/lepcsokon... Ez van ha lakasban lakik az ember es nem hazban...

 

En inkabb kisautora hajlanek, ha lenne. Es kicsin itt tenyleg kicsit es konnyut ertek, a Smart meg a Toyota IQ is nagy es nehez. Peldaul mondjuk egy kb. 2.8 x 1.4 x 1.4 meteres kb. 600 kilos (nem 1 tonnas!) ket uleses kisautora, egy mondjuk 600 cm3-es kethengeres 40 lovas benzin motorral. Ezzel elfogadhatoan menne, sacc per kb. 15-16mp 100-ra es kb. 145 km/h max sebesseg ami boven eleg es nem enne tenylegesen tobbet 4 liternel (nem EU-s teszt meres alapjan, amiben mostanaban az autogyartok kozlik a fogyasztast es semmi kozuk a valosaghoz). Vagy egy hasonlo meretu, hengerszamu es teljesitmenyu turbodizel motorral, azzal meg elmenne 3 literrel. Vagy akar elektromos meghajtassal, ha bir egy toltessel 80-100km-et az mar boven eleg, europai korutra ugysem ilyennel megy az ember. Igazabol nem is ertem hogy miert nincsenek ilyen kisautok elterjedve, plane gazdag orszagokban ahol van egy csaladban ket (harom) auto is. A boltba szaladgalos-gyereket iskolaba vivos-szomszed varosba munkaba jaros autonak boven eleg lenne egy ilyen. Neha nezem az autokat az uton, az arany kb az, hogy 100-bol 90 kocsiban 1 ember utazik, 8-ban 2, es a maradek 2-ben ulnek kettonel tobben. Mikozben meg mindegyik 4-5 szemelyes auto, es a nehany kivetel se kisauto, hanem sportauto. Es megvannak atlagban 1.2-1.4 tonnak. Akkora pocsekolas ez hogy hihetetlen... Szoval ha lenne ertelemes aron ilyen auto, vennenk, es max evente 1x amikor netan jon anyos is es mennenk kirandulni, akkor berelnenk valami nagyobbat. Persze itt normalis aron valami £5000 korulire gondolok, cserebe nyugodtan lehet fapados, nem kell ablakemelo, van kezem, nem kell esoerzekelos ablaktoro, van kezem, nem kell legkondi (5-20km-es ut alatt nem is huti le igazan a legkondi az autot, viszont a kis motor hamar bemelegedne lenne jo futes ami hasznos a teli gyors ablakleolvasztasnal), nem kell hifi (ot-husz perces utakra minek), nem kell metalfeny, szinre fujt lokharito (csak serulekenyebb), alufelni (nem az acelfelni +5 kilojan fog mulni), taviranyito (evtizedekig tudtuk az ajtokat kulccsal nyitni) es kozponti zar stb. Guruljon, vigyen el A-bol B-be, legyen olcso, legyen egyszeru, tartos. Nem kell bele borfotel se, az ember ugysem ilyennel megy turazni, 5-20 perc alatt nem fajdul meg a derek fapados ulesen sem. Stb. De valahogy nem errefele megy a dolog, egyre nehezebbek az autok, mar a kicsikben is jon az erintokepernyo, savtartas meg hasonlok, szoval inkabb dragabbak, nehezebbek lesznek a kocsik mint olcsobbak, konnyebbek... Regi Fiat Panda / Seat Marbella / Seicento / Mini stb. voltak ilyenek, ezekbol lehetne modern ketuleses miniautot csinalni, modern anyagokbol (akar csovazas megoldassal muanyag panelekkel), modern motorokkal, ha akkor tudtak ezek a 4 szemelyes kocsik 650-700 kilok lenni, akkor 2014-ben a 2 szemelyes miniautoknak 550-650 kilo kozott kellene lenni siman. De lehet hogy rosszul latom es nincs ra igeny.

Előzmény: KawaBazsy (79032)
KawaBazsy 2014.04.24 14:57:28 © 79032

Amúgy egy 250ccm-es robesszal simán ellenétek, nem is tudom, h minek nektek az autó. 3-3.5 litert eszik, elfér mindenhol, dugóban előre mehetsz.. Nekem most a Honda Jazz/Forza tetszik a legjobban ebben a kategóriában.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79031)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 14:18:31 © 79031

:-) Akkor valoszinuleg kollega funyirojaba is jo lesz, majd idovel csak elfogyasztja. Legalabb o a szomszed hazban lakik :-)

Előzmény: KawaBazsy (79030)
KawaBazsy 2014.04.24 14:08:16 © 79030

Add nekem, a motoros kaszámba kiváló lesz. Tavaly anyám aggregátorjából leengedett nyállal használtam (hasonló okból), s semmi baja nem volt.. vagy vegyél egy robogót, az is megeszi. :-)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (79029)
AndLivedHappilyEverAfter 2014.04.24 13:56:51 © 79029

Kerdes: Van egy 5 literes muanyag benzinkannam, benn 5 liter benzinnel. A benzin mar vagy 3 eve benne van. Azt olvastam, hogy kb 1 ev utan az igy tarolt benzin mar eleg necces, degradalodik. A kocsim dizel, de ha benzines lenne se mernem beletenni. Csatornaba ilyet nem ildomos onteni, elegetni megint csak nem ildomos meg kert sincs. Egyik kollega mondta, hogy talan megprobalna a benzines funyirojaban, de egyreszt az igen sokaig tartana mire ot litert igy elhasznal, masreszt meg ha mar kipurcant a benzin akkor lehet hogy a funyirot is kinyirja? Szoval nem tudom, mi ilyenkor a megszokott tennivalo, hogy lehet megszabadulni ot liter "romlott" benzintol?

Zlot 2014.04.24 09:44:40 © 79028

A Life in the UK tesztrol azonnal kapsz infot es papirt hogy sikerult-e. Jelentkezni en par hettel elotte jelentkeztem ra, mert csak ugy tudtam kivenni szabit, de alapbol ugy tunt hogy 2-3 hetnel elobb nem nagyon volt elerheto idopont. 

 

A nyelvvizsga az mar mas kerdes, mert sajnos csak minden honapban egyszer volt vizsgaztatas, majd a vizsga utan 4 hettel jott eloszor eredmeny online, majd utana ujabb 4-6 het mire a certificate-et is kikuldik (ez mar mindegy mert az online eredmenyt elfogadja a Home Office)

Előzmény: panaszvonal (79027)