Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97376

Tudomásul kell venni, hogy ma már mindenben elektronika van""

 

nem azon vitaztam hogy kell-e, hanem hogy ebben a formaban mi ertelme ? 

ertsd.

javithatatlan, vagy piszok dragan.*  

megy a hoborgos az engine pollutionon, de a production oldalon ezt mintha szandekosan telibe sz@rnák.. 

 

* a vectradba £300 kornyeke egy cim modul. 

miert kell cserelni ? 

mert meghal benne a DUDA kivezerles.  :)) 

 

nem maradi vagyok hanem fejlodes parti.

 

szerintem ez nem fejlodes... nem teknikai..

mindegy.  :))

 

Előzmény: Zlot (97370)
cam aro Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97375

tehat a keplet stimmel,  csak epp szerencsed volt a szerelovel. :) 

Előzmény: Zlot (97369)
cam aro Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97374

azaz! az volt az igazi! :)

 

megvolt az osszes, .kidobaltam oket vagy husz eve. :/ 

Előzmény: Caitlin (97368)
tzh Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97373

En mindenkepp olyan megoldast remelek, ami nem igenyel valami ritkabb alapanyag banyaszasat valami kornyezetszennyezo eljarassal (lasd aranybanya vs Tisza)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97359)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97372

Mázlista :-)

Előzmény: Zlot (97369)
Zlot Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97371

Nálunk 3 hete nincs megcsinálva a "sürgős" javítás ... :D

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97357)
Zlot Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97370

Azon azért ne vitatkozzunk már, hogy a tükörből tolatás, vagy a tolatóradar+kamera a jobb. Ezek kényelmi funkciók, az ember tisztában van vele, hogy meg kell fizetni az árát. Ez olyan, hogy akkor miért nem használ mindenki butatelefont, mer'olcsó, és bírja egy hétig egy töltéssel, stb. Azért nem, mert nem jó a telefonáláson kívül semmire. De ha mégjobban sarkítok, akkor járjunk lovaskocsival, mert nem környezetszennyező, az is elvisz A-ból B-be, és nem sok dolog tud rajta elromlani. 

 

Tudomásul kell venni, hogy ma már mindenben elektronika van és minden tele van zsúfolva elektromos kényelmi dolgokkal. Kétlem, hogy kikerülhető manapság, de legalábbis 10 év múlva (mikor a mostani 10-15 év körüli autókat betiltották, vagy tönkremennek, akkor már nem is lesz más opció)

 

És ez nem arról szól, hogy nem tudok tükörből tolatni, vagy kézzel kinyitni a csomagtartót, vagy kézzel letekerni az ablakot. Mert le tudom. Csak qrvára nem akarom ...

Előzmény: cam aro (97360)
Zlot Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97369

Jelenleg 10 éves az autó, és - lekopogom - eddig minden működik rajta. Bármi bajom van, a közelben vagy egy ex Volvo szerelő guru, aki fanatikus, brutál olcsón dolgozik, és ismeri  a Volvok minden nyűgét baját. Amikor megvettem a kocsit (2 éve), betoltam egy Volvo márkaszervizbe, 80GBP-ért felmérték nekem és adtak egy 2400 fontos hibalistát. Ezt a hibalistát levittem emberemhez, aki adott rá egy 380 fontos ajánlatot :). Azóta eddig bármi volt, mindig odavittem, és már nekem kínos mennyire kevés pénzt kér el mindenért ... aranyat ér egy ilyen szerelő

Előzmény: cam aro (97360)
Caitlin Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97368

a korcsmaros altal rajzolt nincs meg veletlenul neked vhol? Pont a napokban gondoltunk ra :)

Előzmény: seci (97367)
seci Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97367

Cam, figyelj csak! Meg persze a tobbiek is :)

 

Hogy mik nem vannak! http://dia.osaarchivum.org/public/index.php?fs=319&search=2&page=&thumbnail=1

 

-seci

AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97366

Ejha https://www.theguardian.com/society/2018/feb/23/jeremy-hunt-pledges-crackdown-on-drug-errors-in-nhs

Jeremy Hunt is ordering an NHS crackdown on errors in dispensing drugs to patients, which research shows could be contributing to as many as 22,000 people dying every year.

AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97365

Koszi az infot

Előzmény: Bmrenault (97364)
Bmrenault Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97364

A cvt-kkel kapcsolatban a japánok jók.

Újonnan kell venni mert használtként szeretik megspórolni az olajcserét szűrővel együtt/ szervizben 400+/, és egy kicsit felgyorsítja a kopást a fémtartalmú olajiszap. Ford 100 e mérföldnél kuka.

1,6 dizel volt 7 fokozatot tudott szimulálni, padlógáznál az egyik áttételi síkban megcsúszott a lánc és szervizmódba kapcsolt, újraindítás után hibakód nélkül ment tovább.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97362)
Bmrenault Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97363

Nekem a kocsikhoz vannak szervizszámlák néha és 2003 ban is fizettek sima karbantartásra 2000 fontot, 

2004 es kocsihoz 2004 ben 450 font volt átszámitva a sima első fényszóró dbja 350 a fényezetlen első sárvédő.

98 as audi gyári kipufogó rendszer 500 font, utángyártott 200. 

A mostani kocsimhoz 700 font, még az egyedi is olcsóbb.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97362)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97362

Persze ezzel nem azt mondom, hogy legyen az auto fapados. Legkondi jo meleg orszagban, mert egyebkent megfo az ember agya. Cruise control jo, hogy nem kell az embernek egyfolytaban nyomnia a gazpedalt es lassit/figyelmeztet ha rafutasos baleset keszulodne. Stb. De ezek a (szamomra) ertelmetlen fejlesztesek, amikre hoztam peldat az elozo hsz-ben... Mert ha elromlik egy turbo, vagy nagynyomasu pumpa, vagy kettos tomegu lendkerek (bar en ezeknek se vagyok hive) es jon egy £1500 szamla, az "oke". De hogy egy ulesallitasra vagy hasonlora? Ja, jut eszembe, masik kolleganal a "soha el nem romlo" LED-es helyzetfeny romlott el. Szamla: £550. Nalam: kicserelem a £1 egot, vagy ha nagyon lusta vagyok adok £5-t a sarki szerelonek es kicserelni nekem :-)) Baj az, hogy meg par ev es mar nem lesz "egyszeru" auto...

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97361)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.23 0 0 97361

Ja, nalunk is a parkoloban a nehany idosebb auto mind kicsi/egyszeru. A nagyobb/bonyolultabb autok mind par evesek, de semmikepp se idosebbek 8-9 evesnel. Multkor beszelgettunk errol kollegakkal, altalanos egyetertes volt, hogy mostani uj agyonextrazott autot max 6-7 eves koraig (van aki szerint 4-5 eves koraig) szabad megtartani, mert utana elkezdenek elromlani a dolgok, es ember legyen a talpan aki allni birja a javitasi koltsegeket.

Es a legegyszerubb dolgok is nagyon idegesitok tudnak lenni ha elromlanak. Peldaul, a Vauxhall Astram eleg egyszeru joszag volt, de fene tudja miert ugy dontottek a derék tervezok, hogy a kulso-belso levegokeringetes kapcsolojat nem mechanikusan egy tekerovel/csuszkaval oldjak meg, ahol a vezeto "izomerejevel" allitja at az allasat, hanem egy puccosabb megoldast valasztottak, gombnyomasra allitodik. Hat mitadisten, nem elromlott? Raadasul ugy, hogy a belso levegokeringetes allapotaban maradt. Ugy parasodott az auto 5-10 perc utan hogy csak na, allandoan ablak lehuz - ablak felhuz jatekot kellett jatszani. Elvittem par szerelohoz, hogy meg tudjak-e csinalni. Kiderult hogy valami vakumcsoves vagy mi megoldas van benne, es hogy nem is az alkatreszkoltseg a sok, hanem hogy szet kell bontani a teljes dashboard-ot, mert az illeto alkatresz hozzaferhetetelen egyebkent, leven feluton az utaster es a motorter kozott. Egy szo mint szaz, £400 volt a legolcsobb ajanlat, de volt £700-as ajanlat is. Es ez csak egy levego keringetes kapcsolo volt! Es most oszinten: ki nem tud egy tekerot/csuszkat elforgatni/elcsusztatni 180 fokkal/5 centivel? Tenyleg kellett ez a komplikalt es nehezen javithato megoldas? Nezem egyik kollega autojat, egy rakas funkcio csak a kozponti erintokijelzorol vezerleheto es persze minden motoros. Ha elromlik a kijelzo, vagy valamelyik pici elektromotor maris johet a sokszaz fontos javitasi koltseg. Es tenyleg annyira fontos hogy touchscreen-nyomasra tortenjenek a dolgok es mechanikus kapcsolo kapcsolasara? Egy masik kolleganal az ulespozicio allitodik automatikusan, be lehet programozni, hogy melyik vezetohoz milyen pozicioban legyen az ules, az ulestambla, az ulesmagassag stb. Elromlott. Repair quote: £1300. WTF? Nincs az embernek egy keze es 10mp-je hogy hatratorlja/elorehuzza az ules meg allitson egyet a tamlan? Hat, ha nincs, akkor fizessen... Persze lehet hogy a userek ezt igenylik... Szerintem az auto legyen a leheto legegyszerubb, hogy gazdasagosan javitani lehessen... Persze en old school vagyok :-)

Előzmény: cam aro (97360)
cam aro Creative Commons License 2018.02.22 0 1 97360

fertozott vagyok, ovatosan olvass. :)  

 

ezek az extrak mind tok jok, de van /lesz/  veluk egy irgalmatlan nagy problema. 

elfognak romlani. 

lehet nem nalad, hanem majd a kov. tulajnal, de befog kovetkezni, es nem 15 ev 

mulva, hanem sacc mire hat eves lesz az auto.  

 

ez sem problem, minden javithato. 

a diag nalunk £80/h, egy gyari bixenon cirka £600+. egy bcm 300-1000. 

rohadt konnyen lehet kapni £2k-s szamlat. 

szvsz az az auto elmegy kilenc eves koraig, mire is gtk-s lesz a szerviz koltsegek okan.,

, azt megy ujra hasznositasba. 

mindez azert, mert nincs ujjad megnyomni a csomagter nyitot,  kezed hogy meghuzd az ablak 

torlot, es szemed hogy tukorbol tudjal tolatni.  

de azert,.. eljen az emisszio csokkentes!

pusztuljanak a dizelek!

meg tisztabb euro7 motorokat!!

lofaszt mama. 

szamold bele a recyclinget, a make new car-t is.. 

emisszio csokkentes, kornyezetvedelem .. ?

muhahaha, :/  

 

(viszont tudod hogy altalanositok,

nem -csak- volvorol van szo, es nem csak Zlot cartarsrol ) 

Előzmény: Zlot (97335)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97359

Johetnek gazdasagosabb solid state lithium ion akkuk. Arany nanowire akkuk. Grafén akkuk. Microsupercapacitors. Reduction-oxidation folyekon electrolytes. Lithiated manganese dioxide akkuk. Stb... Otletbol/prototipusbol nincs hiany. Kerdes hogy melyik jut el majd a tomeggyartasig. Nekem legjobban a microsupercapacitor-ok tetszenek, amik (ha van elegendo aramerosseg) akar masodpercek alatt feltolthetok, es sok szazezezerszer feltolthetok kulonosebb kapacitas csokkenes nelkul.

Előzmény: tzh (97358)
tzh Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97358

Valami ilyesmi az aggalyom, amikor hazra szerelt akkurol beszelunk, plusz hogy ez a fajta akku nem tart ki addig ameddig maga a haz, sot. Jo kerdes, hogy mi jonne a lithium helyett?

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97353)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97357

Ez a pothole reporting tool mukodik. Eddig az altalam jelntett 7 pothole kozul 5-re irtak visszaigazolast, hogy megneztek, es "surgos kijavitast" rendeltek el.

AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97356

https://www.youtube.com/watch?v=iZ3PTJ7gWoM

Just 30 sec. "Dal"szovegre figyelni. Theresa May, hol a Grenfell pénz?

Zlot Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97355

Es ezt igy hogy? :D

Előzmény: jwdo07 (97354)
jwdo07 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97354

Lecsereljuk kedvenc felesegem Toyota yaris 1.4-D4D -jet(59es) egy Toyota yaris hybrid 1.5 VVT-i CVT -re(13as). Kivancsi vagyok. De oszinten.

 

Bezoldulunk....

 

Jovore V60 plug-in hybrid dizelben, kapunk tamogatast allitolag a kivitelezo cegtol, hogy "zoldebbek" legyunk. £150et adnak 24 honapra - ennyivel jarulnak hozza a hitelemhez.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97346)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97353

Huh, ez borzasztó. Már nem is akarok annyira elektromos autót... https://www.washingtonpost.com/graphics/business/batteries/congo-cobalt-mining-for-lithium-ion-battery/

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97352

CVT városban jó, országúton "béget", engem mondjuk zavar.. Audi Multitronic a drágán javítható, a Hondáéval nincs gond. Ha vezettél már robogót, ez ugyanolyan fíling.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97346)
seci Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97351

Egyebkent probald ki, hogy rajtahagyod a fenyszorot, megallsz, lezarod a kocsit - kikapcsol par mp utan szerintem meg a Suzuki is. Persze zavarni fogja a fuledet, hogy amig kiszallsz nyivakolni fog, hogy eg a lampa, ez "feature" ;)

 

-seci

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97349)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97350

Igen, Fiat Dobloban nalam is igy mukodott. Egyszer bekapcsoltam a lampat amikor megvettem, aztan tobbet nem is nyultam a lampa kapcsolohoz, evekig...

Előzmény: Zlot (97348)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97349

Szerintem az lehet a baj, hogy a mostani autok nagy reszenel (pl az enyemnel is) mindig van muszerfal vilagitas. Regebbi autoknal altalaban csak akkor volt, ha bekapcsolta a vezeto a fenyszorot. Ez utobbi esetben egyszeru volt a dolog, hiszen elso adando alkalommal mikor ranezett a muszerfalla a vezeto es nem latta mi van rajta, rajott, hogy nincs felkapcsolva a fenyszoro...

Előzmény: seci (97347)
Zlot Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97348

Az en Volvomban automatikusan eg a lampa, ha beinditom a motort. Persze Volvo szervizben kikapcsolhato ez a funkcio, de engem nem zavar, sot ... Regen a 2003-as Puntom is ilyen volt, bekapcsoltad a lampat, ami a motor leallasaval automatikusan kikapcsolt, es legkozelebbi inditasnal ujra egett, imadtam .. 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97345)
seci Creative Commons License 2018.02.22 0 0 97347

Automatikus-lampa van szerintem minden <10 eves autoban (dodzsemeket leszamitva). Hogy bekapcsolja-e a kedves tulajdonos vagy sem - az egy masik kerdes (de azert eleg sokan igen). Es a LED eg, ha megy a motor.

Szoval ezzel elkestel :)

-seci

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (97345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!