Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
En mindenkepp olyan megoldast remelek, ami nem igenyel valami ritkabb alapanyag banyaszasat valami kornyezetszennyezo eljarassal (lasd aranybanya vs Tisza)
Azon azért ne vitatkozzunk már, hogy a tükörből tolatás, vagy a tolatóradar+kamera a jobb. Ezek kényelmi funkciók, az ember tisztában van vele, hogy meg kell fizetni az árát. Ez olyan, hogy akkor miért nem használ mindenki butatelefont, mer'olcsó, és bírja egy hétig egy töltéssel, stb. Azért nem, mert nem jó a telefonáláson kívül semmire. De ha mégjobban sarkítok, akkor járjunk lovaskocsival, mert nem környezetszennyező, az is elvisz A-ból B-be, és nem sok dolog tud rajta elromlani.
Tudomásul kell venni, hogy ma már mindenben elektronika van és minden tele van zsúfolva elektromos kényelmi dolgokkal. Kétlem, hogy kikerülhető manapság, de legalábbis 10 év múlva (mikor a mostani 10-15 év körüli autókat betiltották, vagy tönkremennek, akkor már nem is lesz más opció)
És ez nem arról szól, hogy nem tudok tükörből tolatni, vagy kézzel kinyitni a csomagtartót, vagy kézzel letekerni az ablakot. Mert le tudom. Csak qrvára nem akarom ...
Jelenleg 10 éves az autó, és - lekopogom - eddig minden működik rajta. Bármi bajom van, a közelben vagy egy ex Volvo szerelő guru, aki fanatikus, brutál olcsón dolgozik, és ismeri a Volvok minden nyűgét baját. Amikor megvettem a kocsit (2 éve), betoltam egy Volvo márkaszervizbe, 80GBP-ért felmérték nekem és adtak egy 2400 fontos hibalistát. Ezt a hibalistát levittem emberemhez, aki adott rá egy 380 fontos ajánlatot :). Azóta eddig bármi volt, mindig odavittem, és már nekem kínos mennyire kevés pénzt kér el mindenért ... aranyat ér egy ilyen szerelő
Jeremy Hunt is ordering an NHS crackdown on errors in dispensing drugs to patients, which research shows could be contributing to as many as 22,000 people dying every year.
Újonnan kell venni mert használtként szeretik megspórolni az olajcserét szűrővel együtt/ szervizben 400+/, és egy kicsit felgyorsítja a kopást a fémtartalmú olajiszap. Ford 100 e mérföldnél kuka.
1,6 dizel volt 7 fokozatot tudott szimulálni, padlógáznál az egyik áttételi síkban megcsúszott a lánc és szervizmódba kapcsolt, újraindítás után hibakód nélkül ment tovább.
Persze ezzel nem azt mondom, hogy legyen az auto fapados. Legkondi jo meleg orszagban, mert egyebkent megfo az ember agya. Cruise control jo, hogy nem kell az embernek egyfolytaban nyomnia a gazpedalt es lassit/figyelmeztet ha rafutasos baleset keszulodne. Stb. De ezek a (szamomra) ertelmetlen fejlesztesek, amikre hoztam peldat az elozo hsz-ben... Mert ha elromlik egy turbo, vagy nagynyomasu pumpa, vagy kettos tomegu lendkerek (bar en ezeknek se vagyok hive) es jon egy £1500 szamla, az "oke". De hogy egy ulesallitasra vagy hasonlora? Ja, jut eszembe, masik kolleganal a "soha el nem romlo" LED-es helyzetfeny romlott el. Szamla: £550. Nalam: kicserelem a £1 egot, vagy ha nagyon lusta vagyok adok £5-t a sarki szerelonek es kicserelni nekem :-)) Baj az, hogy meg par ev es mar nem lesz "egyszeru" auto...
Ja, nalunk is a parkoloban a nehany idosebb auto mind kicsi/egyszeru. A nagyobb/bonyolultabb autok mind par evesek, de semmikepp se idosebbek 8-9 evesnel. Multkor beszelgettunk errol kollegakkal, altalanos egyetertes volt, hogy mostani uj agyonextrazott autot max 6-7 eves koraig (van aki szerint 4-5 eves koraig) szabad megtartani, mert utana elkezdenek elromlani a dolgok, es ember legyen a talpan aki allni birja a javitasi koltsegeket.
Es a legegyszerubb dolgok is nagyon idegesitok tudnak lenni ha elromlanak. Peldaul, a Vauxhall Astram eleg egyszeru joszag volt, de fene tudja miert ugy dontottek a derék tervezok, hogy a kulso-belso levegokeringetes kapcsolojat nem mechanikusan egy tekerovel/csuszkaval oldjak meg, ahol a vezeto "izomerejevel" allitja at az allasat, hanem egy puccosabb megoldast valasztottak, gombnyomasra allitodik. Hat mitadisten, nem elromlott? Raadasul ugy, hogy a belso levegokeringetes allapotaban maradt. Ugy parasodott az auto 5-10 perc utan hogy csak na, allandoan ablak lehuz - ablak felhuz jatekot kellett jatszani. Elvittem par szerelohoz, hogy meg tudjak-e csinalni. Kiderult hogy valami vakumcsoves vagy mi megoldas van benne, es hogy nem is az alkatreszkoltseg a sok, hanem hogy szet kell bontani a teljes dashboard-ot, mert az illeto alkatresz hozzaferhetetelen egyebkent, leven feluton az utaster es a motorter kozott. Egy szo mint szaz, £400 volt a legolcsobb ajanlat, de volt £700-as ajanlat is. Es ez csak egy levego keringetes kapcsolo volt! Es most oszinten: ki nem tud egy tekerot/csuszkat elforgatni/elcsusztatni 180 fokkal/5 centivel? Tenyleg kellett ez a komplikalt es nehezen javithato megoldas? Nezem egyik kollega autojat, egy rakas funkcio csak a kozponti erintokijelzorol vezerleheto es persze minden motoros. Ha elromlik a kijelzo, vagy valamelyik pici elektromotor maris johet a sokszaz fontos javitasi koltseg. Es tenyleg annyira fontos hogy touchscreen-nyomasra tortenjenek a dolgok es mechanikus kapcsolo kapcsolasara? Egy masik kolleganal az ulespozicio allitodik automatikusan, be lehet programozni, hogy melyik vezetohoz milyen pozicioban legyen az ules, az ulestambla, az ulesmagassag stb. Elromlott. Repair quote: £1300. WTF? Nincs az embernek egy keze es 10mp-je hogy hatratorlja/elorehuzza az ules meg allitson egyet a tamlan? Hat, ha nincs, akkor fizessen... Persze lehet hogy a userek ezt igenylik... Szerintem az auto legyen a leheto legegyszerubb, hogy gazdasagosan javitani lehessen... Persze en old school vagyok :-)
Johetnek gazdasagosabb solid state lithium ion akkuk. Arany nanowire akkuk. Grafén akkuk. Microsupercapacitors. Reduction-oxidation folyekon electrolytes. Lithiated manganese dioxide akkuk. Stb... Otletbol/prototipusbol nincs hiany. Kerdes hogy melyik jut el majd a tomeggyartasig. Nekem legjobban a microsupercapacitor-ok tetszenek, amik (ha van elegendo aramerosseg) akar masodpercek alatt feltolthetok, es sok szazezezerszer feltolthetok kulonosebb kapacitas csokkenes nelkul.
Valami ilyesmi az aggalyom, amikor hazra szerelt akkurol beszelunk, plusz hogy ez a fajta akku nem tart ki addig ameddig maga a haz, sot. Jo kerdes, hogy mi jonne a lithium helyett?
Ez a pothole reporting tool mukodik. Eddig az altalam jelntett 7 pothole kozul 5-re irtak visszaigazolast, hogy megneztek, es "surgos kijavitast" rendeltek el.
CVT városban jó, országúton "béget", engem mondjuk zavar.. Audi Multitronic a drágán javítható, a Hondáéval nincs gond. Ha vezettél már robogót, ez ugyanolyan fíling.
Egyebkent probald ki, hogy rajtahagyod a fenyszorot, megallsz, lezarod a kocsit - kikapcsol par mp utan szerintem meg a Suzuki is. Persze zavarni fogja a fuledet, hogy amig kiszallsz nyivakolni fog, hogy eg a lampa, ez "feature" ;)
Szerintem az lehet a baj, hogy a mostani autok nagy reszenel (pl az enyemnel is) mindig van muszerfal vilagitas. Regebbi autoknal altalaban csak akkor volt, ha bekapcsolta a vezeto a fenyszorot. Ez utobbi esetben egyszeru volt a dolog, hiszen elso adando alkalommal mikor ranezett a muszerfalla a vezeto es nem latta mi van rajta, rajott, hogy nincs felkapcsolva a fenyszoro...
Az en Volvomban automatikusan eg a lampa, ha beinditom a motort. Persze Volvo szervizben kikapcsolhato ez a funkcio, de engem nem zavar, sot ... Regen a 2003-as Puntom is ilyen volt, bekapcsoltad a lampat, ami a motor leallasaval automatikusan kikapcsolt, es legkozelebbi inditasnal ujra egett, imadtam ..
Automatikus-lampa van szerintem minden <10 eves autoban (dodzsemeket leszamitva). Hogy bekapcsolja-e a kedves tulajdonos vagy sem - az egy masik kerdes (de azert eleg sokan igen). Es a LED eg, ha megy a motor.