Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Nem lennek meglepve, ha az NFC hatosugarat kicsit megnovelnek egyes kartyakon, merthogy "Oh, sok a panasz, hogy nehez vele fizeni, tul kozel kell tenni"
Innen mar csak egy ugras a sugar (ize RFID), aminek ugye az elso felhasznalasi terulete a marhacsordak automatikus szambavetele volt :)
Azert ez a gyakorlatban kozel sem ilyen egyszeru. A betendezesek sem apropenzek, es a max. leolvashato tavolsag kb. 20 cm lehet, ha minden igaz. Szoval megnezek valakit, aki ilyen felszerelessel egy boltban, vagy jarmuvon a kartyaadatok utan vadaszik. Az NFC meg csak kb. Fel- egy cm-rol mukodik, es ha a kartya penztarcaban, az meg egy taskaban van, akkor tuti telefonnal senki sem tudja kiolvasni.
Még egy kerdes. Aki ismeros Parizsban: elsosorban mit erdemes ott megnezni, es meg inkabb, mire mennyi idot erdemes szanni, mi tetsztett/nem tetszett, mi "must see" es mi "felejtheto elmeny" kategoria? Oktober vegen mennenk 4-5 napra, lassan probaljuk osszeallitani a tervet.
Az új tömör bringagumiba egy csavart is betekerhetünk büntetlenül, ráadásul könnyebb, mint a hagyományos külső-belső kombó. Na de kinek éri meg? Kipróbáltuk, minden titkot elárulunk. Tovább »
Ma autoztunk egy hosszabbat, majdnem vegig tobbnyire keresztezodes- es korforgalom-mentes fouton, 55-60mph-t tartva. Elotte csurig tankoltam, utana szinten, ugyanannal a benzinkutnal. 3.62 /100km (78.02mpg) fogyasztast produkalt a 128K-t futott, 1.1 tonnas, viszonylag nagy homlokfeluletu autonk ket szemellyel. Az latszik, hogy bar futomu meg karosszeria tekinteteben enyhen szolva nincs a csucson, viszont dizelmotor teren nagyon ott van a Mazda/Ford. Szerintem ezt csak Citroen AX/Saxo dizel tudna uberelni.
A prosecution limitek eleg erdekesen vannak meghatarozva. Szerintem sokkal veszelyesebb varosban 60-nal menni 30 helyett mint autopalyan 96-tal 70 helyett.
Egyebkent nem kell course-ra menni, lehet 100 font + 3 pontot is kerni ;) Meg gondolkozom rajta, vegul is a course dragabb (merthogy 95 + oda-vissza autozas + 1 nap szabi, bar lehet, hogy azt mondom civil duty-m van, ami vegul is tobbe-kevesbe igaz :) )
En is 183 vagyok es 3 ujjnyi hely volt a fejem bubja es a teto kozott. Szoval e miatt ne aggodjatok! Meg hatulra is siman be tudtam ulni, nem vertem be a fejem, mint ugy altaban minden also- es kozepkategorias autoban (ahol altalaban jol ki vagyok tamasztva fejileg)
193 centi vagyok, s vígan elfértem a 106 Peugeot-ban, meg a Mazda Mx-5-ben is. Ez utóbbinál volt, aki röhögte, h mekkora ember száll ki a kis kocsiból. :-) AMúgy az arányokon múlik, nekem a lábam hosszú, de azt jól össze tudom hajtogatni. AKinek a törzse a hosszabb, az veri be a fejét ülve.
Ah, mindketten csak 183 centik vagyunk :-) De teny, hogy az Avensis-ben (ami pedig nem kis auto) kb 1 centi volt a fejem bubja meg a tetokarpit kozott... A regi Lagunankban pedig megvolt az akar 1.5 centi is... (A Mazda2-ben viszont van bosegesen fejter.) Felesegem testvere 195 centi, nem tudom o mondjuk hogy fert volna el az Avensis-ben vagy a Lagunaban. :-)
Nekunk akar egy Smart is eleg lenne, ha nem óvva intene tole minden autoszerelo (allitolag nagyon sok vele a gond). Rengetegszer volt peldaul a belvarosban vagy Cambridge-ben, hogy ut szeli parkolohelyre az en 4 meteres kocsimmal abszolute nem lehetett beferni, viszont egy 2.5 meteres Smart-tal rohogve beparkoltam volna. Es sosem ul az autonkban kettonel tobb ember (de az ido / megtett merfold 90%-ban egyedul utazok benne, megyek-jovok munkaba-munkabol), szoval a hatso ules is tok felesleges, max teszkos szatyor utazik rajta :-). Ha meg egy evben egyszer valamit cipekedni kell (mondjuk eBayrol veszunk valami butort, mert egyebkent minden mast hazhoz szallitanak már), akkor meg a sarkon tudok berelni £35+VAT-ert akár 8m3-as rakteru furgont, ezért felesleges nagy autot tartani, hogy hatha 1x egy evben majd cipleni kell valamit.
(önkorm nem ad ingyenes buszt, mert azt a sulit adták, amit mi kértünk...
egyébként pár héten belül megkaptuk mind a két sulit, mivel felkészültek voltunk, nem is vártunk mást, csak ez a fránya sulibusz... valszeg megéri autót venni a sulibavitelre...)
Ott a pont... Ha kibaxnak belole a tok folosleges legkondit maris jobb lenne...
Bar az is lehet, hogy neked a commutinggal kevesebbre jonne ki, nem tudom, en foleg rovidtavra hasznaltam, lany meg vagy rovidtavra hasznalja, vagy siet :)
Hogy lehet a fogyasztasa olyan sok? Anno a Marbellam vegyesben, in real life, evett 5.5 korul. Es abban a regi, tobb evetizedes oreg Fiat 850-es karburatoros motor volt, szivatoval, meg kezi teli/nyari uzemmod-atalitassal, es csak 4 sebesseges valtoval. (Igaz az csak 650 kilo volt, a Hyundai meg 850, talan itt a magyarazat?)