Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capa Creative Commons License 2025.05.25 0 0 95581

Van egy ilyen oldal - feltételezem, a fenntarthatóság jegyében -, hogy a régi alkatrészeket segítenek újra használhatóvá tenni: https://reparlab.com/ 

Egy külföldi fórumon olvasott komment alapján bukkantam rá, miután napokig böngésztem kód témában a neten. 

Írtam nekik, és 2 napon már el is küldték, teljesen ingyen. Nagyon elégedett vagyok! :-) Igazán menő ez a szolgáltatás, végre nem csak az új cuccokat tolják az ember arcába.

 

Újabb ACAV gömböt nem tudtam rendelni, jegeltem a témát. A PRV V6 24 komplett befecskendzéséről, szívó traktásáról meg lecsúsztam. 

Most inkább a reparálásra szeretnék egy jó megoldást.

 

Előzmény: raider (95580)
raider Creative Commons License 2025.05.25 0 0 95580

Hogyan sikerült, Clarion szerviz dekódolta, vagy megtaláltátok a korábbi tulajnál?

Másik kérdés, ACAV-szelep megjött rendben?

Előzmény: capa (95579)
capa Creative Commons License 2025.05.21 0 0 95579

Sziasztok!

 

Sikerült beszereznem a Lillitől kapott a Peugeot 4030-as (Clarion) magnó kódját. Így már működésre bírtam, apukám által felvett, 40 éves kazettával nosztalgiáztam. :-)

Mindene szépen működik, távvezérelhető is, de még a rádió állomásokat nem fogja, meg kell néznem az antennát.

 

üdv,

capa

capa Creative Commons License 2025.04.25 0 0 95578

Ezt sem láttam még eddig, USA törtésteszt a 90-es évek elejéről: https://www.youtube.com/watch?v=SMP_dpRD5ks&ab_channel=CarPro1993-CrashTestArchive

 

capa Creative Commons License 2025.04.23 0 0 95577

Ma elvitettük az SRI-t a bontóba. 24 évig volt nálunk. 

gforg2 Creative Commons License 2025.04.09 0 1 95576

Mindenkinek, akit illet :)

 

Május 9-10-11.

 

XIX. (?)

 

 

capa Creative Commons License 2025.03.27 0 0 95575
Hpeti75 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 95574

Előzmény: Hpeti75 (95573)
Hpeti75 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 95573

Nálunk fél év és 15 ezer km kellett, hogy teljesen össze álljon. Viszont azóta minimális probléma, az is csak az utángyártott alkatrész miatt(gömbfej bírt 40 ezret).

Előzmény: capa (95570)
Hpeti75 Creative Commons License 2025.03.16 0 0 95572

Szia!

Jó pár elfelejtett alkatrész nekem is előkerült :-)

Múltkor egy tükörlap került elő. Rengeteg alkatrészt dobtam ki anno helyhiány miatt.

Eddig úgy néz ki, hogy nyár végén, napi használósból hobbi autó lesz, addigra (felújítás óta) kb. 55ezer km-t tudhat maga mögött. Ez a pihi előreláthatólag 2 év lesz.Utána eldől a további sorsa(eladás biztos nem), elképzelhető egy komolyabb felújítás, igényes lakatolás, tele fény. De ez majd attól is függ, hogy hogy fog állni a veterán értéke...

 

Előzmény: capa (95571)
capa Creative Commons License 2025.03.08 0 0 95571

Ahogy az alkatrészbányám egy jópár éve nem bolygatott részében keresgéltem, számomra teljesen váratlanul megláttam egy Mi16-os motor vezérlő komputert, majd alatta egy másodikat! :-D

10 éve abban a hiszemben voltam, hogy eladtam az egyetlen darabomat. Most meg mindjárt kettőm is lett. Igazából úgy is volt, hogy eladtam az egyiket, de visszaadták, én meg visszavettem annó. Az egyik minden bizonnyal a Le Mans-é, a másikra nem emlékszem, de mintha azt Fro-ból vettem volna. Ráadásul annak idején még "Peugeot Sport" (feliratú) chipet is vettem, és beletettem az egyikbe, de a hengerfej tuningolt motoromon nem vált be, gyengébb lett tőle (lemérettem, de éreztem is). Viszont mivel a mostani Mi16-osom motorja gyári, ezért belepróbáltam: szerintem erősebb is lett egy kicsivel.

A mai, rövid váci túrán először éreztem azt, hogy igen, végre teljesen összeállt az Mi16-osom, olyan, amilyennek lennie kell! :-)

Előzmény: capa (95570)
capa Creative Commons License 2025.03.02 0 0 95570

Egész büszke vagyok az autómra. Szívó Mi16-os szinten egész jó gyorsulást sikerült mérnem az Mi16-ossal (ugyanúgy profi módon volt mérve mint a régi Mi16-osom): 0-100 km/h;: 8,80 mp  1/8 mérföld: 10,41 mp (a régi Mi16-osom legjobb eredménye 10,93 mp volt már a hengerfej tuning után!). Ráadásul két  személlyel! Pedig ez már levezető futam volt, nem is pörgettem el a kerekeket (val'szeg ez közrejátszott a jó eredményben). Elvileg megvan mind a 150 paci. :-)

Előzmény: capa (95569)
capa Creative Commons License 2025.02.13 0 0 95569

Jól elbonyolították a PRV 24 szelepest az acav-al: https://youtu.be/_UJX7PYn30s?si=zZfwmvxp6jUbC9im&t=216 

Az Mi16-osnál egyszerűbb, a gyarkorlatban két állása van, habár a leírása szerint 3.

S mától már nekem is működik! Határozottan jobb ez így! :-)))

Előzmény: raider (95567)
raider Creative Commons License 2025.01.29 0 0 95568
Előzmény: Sonny1982 (95563)
raider Creative Commons License 2025.01.20 0 0 95567

A hátsó ACAV-aktuátorra mindig valami testzárlatot jelez a diagnosztika (tudok kölcsönkérni gyárit, és Ph03n1Xm-nél is megnéztük), tehát gyanakszom, hogy ott valami kábelhiba lehet, mert egyébként a hibás ACAV-ot hibásnak jelzi. Érezhető az, hogy szinte sosem működik az 5000 RPM fölötti váltás (a hátsó), a 4000 RPM-nél való váltás viszont megy (a felső).

Előzmény: capa (95566)
capa Creative Commons License 2025.01.18 0 0 95566

Szia raider!

 

Azért terjedhetett el, mert a vákuum ereje nagy. Hiszen elég erősen kell működnie, van ellenállás.

Akartam is kérdezni, hogy a 24v ACAV-ja neked hogyan szuperál, milyen gyakran szokott tönkremenni, van-e belőle tartalékod. 

Az nem pont ugyanaz, mint ami az Mi16-osban van. Vagy mégis ugyanaz? A 605-ös cikkszámát lusta voltam megnézni

 

Az ACAV-val kapcsolatban nekem ezek a kisegítő lehetőségek vannak a fejemben:

1. elvileg lehet javítani (leírásom van hozzá de kézügyességem, anyagom az nincs)

2. lehetne szerintem javíttatni is, vannak pneumatikus alktrészek javításával foglakozó cégek (igaz, nekem 3 közül egy sem írt vissza)

3. volt még újabb PSA alkatrész is, amit át lehetett alakítani (erre is van leírásom), de ez is NFP, azaz már nem elérhető: https://www.tutto-parts.fr/28100-membrane-diaphragme-boitier-papillon-citroen-c5-peugeot-406-607-22-hdi-036387.html 

4. vannak hasonló vákuumos aktuátorok, pl. wastegate

5. végső soron még mindig át lehet alakítani a szívó traktust XU10J4RS -ére (306 GTI6), de ehhez kellene a leömlő is, ez a leginkább macerás, és a legkevésbé eredeti, és a legdrágább is.

 

üdv,

capa

 

 

 

 

 

Előzmény: raider (95565)
raider Creative Commons License 2025.01.18 0 0 95565

Ezt az ACAV dolgot szerintem simán át lehetne alakítani valami szimpla elektromágneses aktuátorral, teljesen feleslegesen van túlbonyolítva a szívócsőhossz-szabályozás.

Előzmény: capa (95564)
capa Creative Commons License 2025.01.18 0 0 95564

Szia Sonny!

 

Nekem nincs.

Nem igazán van Magyarországon Mi16-oshoz semmi.

Más modellé jó lehet, megnéztétek cikkszám alapján?

Szürkeqrdas - ha jól emlékszem - Nyíregyháza térségében bontogattott Mi16-osokat kb. 8-10 éve. Még szerintem van 1-2 cucca.

 

A magam részéről 3 hete vettem meg az utolsó vadiúj ACAV gömböt az egész földkerekségen - Törökországból.

Sehol nincs, még ott se, ahol írják hogy van (pl. Urugayban, Argentínában).

 

üdv,

capa

 

Előzmény: Sonny1982 (95563)
Sonny1982 Creative Commons License 2025.01.15 0 0 95563

Sziasztok!

 

Barátom vett egy Peugeot 405 Mi16-ot mit felakar újítani kompletten.

Segítek neki alkatrészeket beszerezni.

Tudtok abban segíteni hogy hol keressek hozzá cuccot ,esetleg van valakinél bontásban?

Erről van szó.

 

Most első körben fékrásegtőt keres kompletten ha lehet pedálokkal.

 

Előre is köszönöm a válaszokat. Amúgy helyileg ÉRDEN vagyunk de ha kell persze jövünk megyünk érte.

 

Üdv. Süni

 

 

Sonny1982 Creative Commons License 2025.01.15 0 0 95562

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.

Barátom felújít egy 405- öst.

Szüksége lenne alkatrészre.

liili Creative Commons License 2025.01.05 0 0 95561

A fesszabályzóra gyanakszom. Vagy elszakadt az ékszíj.

Előzmény: Csabesz2025 (95560)
Csabesz2025 Creative Commons License 2025.01.04 0 0 95560

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy a töltés visszajelző folyamatosan jelez.

De viszont rá mértünk mérővel és mindenhol jó.

Valakinek esetleg volt ilyen problémája?
 

Hpeti75 Creative Commons License 2024.11.27 0 0 95559

Itt-ott a festés le volt pattogzódva. 

Előzmény: capa (95558)
capa Creative Commons License 2024.11.11 0 0 95558

Nekem fehérként is tetszett.

Előzmény: Hpeti75 (95555)
Hpeti75 Creative Commons License 2024.11.11 0 0 95557

Napközben felhívlak!

Előzmény: capa (95556)
capa Creative Commons License 2024.11.11 0 0 95556

Mondd, mi kell, pár héten belül megtörténik.

Előzmény: Hpeti75 (95553)
Hpeti75 Creative Commons License 2024.11.11 0 0 95555

Ez volt a fehér felni, kicsit sötétebb lett(acélszürke), mint a gyári ezüst.

Előzmény: Hpeti75 (95554)
Hpeti75 Creative Commons License 2024.11.11 0 0 95554

Felkerült a téli garnitúra, látványban nincs különbség :-)

 

De csak az egyik garnitúrához van kupak. Ha esetleg lenne valakinek fölös, 1-2 db is érdekel.

 

Hpeti75 Creative Commons License 2024.11.11 0 0 95553

Ha a szüleid SRi-je bontóba kerülne, írj majd légyszi. Pár dolog érdekelne tartalékba.

Előzmény: capa (95552)
capa Creative Commons License 2024.11.04 0 0 95552

Nem értem az összefüggést: ez nem debreceni autó! :-D

Nem túl kényelmes az "ágy" benne :-D

 

A múlt héten elkészült a kuckó az Mi16-osnak:

Előzmény: liili (95551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!