Még annyit szeretnék ke_p hozzászólásához hozzáfűzni, hogy ha EU-tagállamból hoz be autót valaki, akkor a belső piac miatt nincs vám, ÁFA-t pedig ott fizet a vevő, ahol a gépkocsit megveszi (magánszemély). A harmadik (tehát nem EU tag) országok tekintetében az autónál vám ás ÁFA fizetési kötelezettség ugyanúgy megmarad, mint most, de az "EU vám" alacsonyabb, mint a magyar (pl.1000-1600 cm3-s katalizátoros autók esetében az EU vámja 3%-kal alacsonyabb). Fogyasztási adó nem terheli az autókat, így ez nálunk sem lesz. A csatlakozás után bármilyen korú autót be lehet hozni vámmentesen, ám ha a vásárló használni is akarja az autót, akkor célszerű olyan gépkocsit választani, amely megfelel a magyar műszaki, környezetvédelmi szabályoknak. A gépkocsikat a Közlekedési Fofelügyelet helyezi forgalomba, hiszen a gépjárművek muszaki vizsgáztatása továbbra is nemzeti kötelezettség, nem közösségi szabályok vonatkoznak rá. A vásárló csak akkor kap forgalmi engedélyt és rendszámot gépkocsijára, ha az megfelel a magyar műszaki követelményeknek.
Felhozom a topikot, de azt szeretném, ha másképp folytatnánk.
Mindig azt mondják, hogy a magyar élelmes nép, meg hogy nálunk sok az ügyeskedő.
A magam részéről egy topikba sem néztem bele a politikában - pedig van vagy negyven - amiben az előnyökről-hátrányokról meg az igenvagynemről vitáznak a hölgyekurak.
Inkább csináljunk egy kis gyűjteményt, mire lesz érdemes odafigyelni, milyen direkt előnyünk származik a csatlakozásból.
Kezdeném egy infóval, az Indexen találtam.
Olcsóbb lesz a külföldi használt autó
Az EU-csatlakozás után érdemes lesz külföldről használt autót behozni, mivel az eladó országának áfakulcsával kell adózni, márpedig a legtöbb uniós ország a magyarországi 25 százaléknál alacsonyabb forgalmi adót vet ki a gépkocsikra.
Hallottam , hogy a kormany javaban toboroz par szaz EU csatlakozast elosegito embert. Szeretnem megtudni, hogy mik a felveteli kriteriumok, mukakorleiras stb.
Probaltam szinte az osszes kormany web oldalt, de semmi konkretat se talaltam.
Tudnatok segiteni?
Koszi.