Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Bambusznád 2014.04.23 10:25:21 © 98760

Találtam is róla képet, a bibi itt van.

Előzmény: Bambusznád (98759)
Bambusznád 2014.04.23 10:22:37 © 98759

Ha a barna Kappa bőröndről van szó, akkor sajnos rossz hírem van, a kerekei miatt nem fog beleférni a keretbe. Maga a bőrönd mérete jó lenne, de a kerekek nagyon kilógnak hátra.

Előzmény: 94.09.10. (98751)
jet set 2014.04.23 00:02:18 © 98758

Locsolkodás helyett...

 

04.19. BUD-SKG wizz: A szokásos 266-200E kombinációval irány a reptér, annak is a B terminálja. A járat holtidőben indul, a reggeli járatok már elmentek, a második hullám még nem ért vissza, így a szekunál nem volt senki, villámgyorsan áthaladtunk, majd bőségesen megreggeliztünk a lounge-ban. Aztán irány BBI, az ország szégyene, a bádogból most csak ez az egy gép indult. A budport továbbfejlesztette a módszerét, már pecsételnek a beszállókártyára a csomagmérésnél. Volt, aki fizetett, mert a nagy kézi bizony túl nagyra sikeredett. Elég korán megkezdték a beszállítást, így menetrend előtt 10 perccel már indultunk is. LF~67%, közepes fogyasztás, enyhén turbulens repülés végig felhők felett, érkezés 15 perccel menetrend előtt. A kapitány végig néma maradt. A géptől buszozás a terminálhoz, majd irány a reptéri busz. Szombat lévén a jegypénztár zárva volt, talán lehet jegyet kapni bent valahol, de nem volt kedvem várni 2x10cent spórolásért félórát a következő buszra, így a buszon lévő automatából vettem jegyet. Ami csak aprót fogad el, de vissza nem ad, így készülni kell eurócentekkel. Nagyjából félóra alatt ért be a belvárosba, ahol sétáltunk egy jó nagyot, majd este irány vissza a reptér. Addigra egy trafikban vettem buszjegyet.

 

04.19. SKG-ATH ryan: A játék része, hogy a reptéri járat nem azon az útvonalon megy vissza, mint befelé és nem is áll meg mindegyik megállóban, így lehet keresgélni a helyes megállót. A megállók jó részében működik az ottani futár, jelzi, hogy melyik busz mikor jön. A reptéren ez az időpont is eléggé holtidő volt, legalábbis a szekunál nem volt megint szinte senki, viszont elfelejtettem, hogy van nálam egy üveg víz, ez a kukába került. A ryan gépek a reptér sarkából indulnak A-s kapuktól, a folyosó el van barikádozva és van egy előzetes beszállókártya ellenőrzés, űrkorszaki módszerrel nem lecsippantják a kártyát, hanem kihúzó filccel megjelölik az utaslistán a nevet, a beszállókártyára pedig nyomnak egy pecsétet. Elvileg itt ellenőriznék a csomagot is, de azt mediterrán módszerrel leszarják. Aztán a kapunál már csippantanak. A géphez buszoztunk, a helykiosztásnak köszönhetően a helyünkön már ültek, így mehettünk a vészkijárathoz. Mondjuk nem tudom, ha fizettem volna érte, nem lettem-e volna morcos. LF~50%, fogyasztás 0, a kapitány még indulás előtt szólt a néphez. Indulás 10 perc késéssel, érkezés 5 perccel menetrend előtt fanfárral, eseménytelen repülés, a görög szigetvilág megfigyelésével. Az athéni reptéren is buszozás volt. Két transzfer megoldás van, a metró vagy vonat 8€-ért vagy a busz 5€-ért. A metró/vonat csak elméleti volt most, hiszen a köcsög vasutasok mikor sztrájkoljanak, ha nem a húsvéti hétvégén. A metró utolsó szakasza vasúti pályán megy, így azon a szakaszon nem jártak a szerelvények, maradt a busz. Itt nyitva volt a jegypénztár. A busz közel 50 perc alatt ér a parlamenthez, ahonnan metróval mentünk tovább a szállásra. A napijegy 24 órás. A szállás a főpályaudvarnál volt, a parlamenttől néhány metrómegállóra.

 

04.20. ATH-SKG ryan: Visszafelé a parlamenttől mentünk busszal. Elvileg expressz busz, de úgy expressz, ahogy nálunk, sok helyen megáll. A reptéren rengeteg kapu, több szeku kapucsoportonként. Ami érdekes, hogy a szeku a duty free után van, a szeku után már csak a kapuk vannak. A szekunál nem volt nagy sor, de szigorúbb volt az ellenőrzés, mint az izraeli reptereken, a fényképezőgépem csak nagyon nehezen ment át, de a fogkrém is. A ryan járatok a pincéből mennek, az ülések vannak elkerítve, itt is hasonló az ellenőrzés, mint SKG-n, azaz csomag semmi, papír lista. A mellettünk lévő kaputól indult a krétai járat, pár utas akkor futott be, amikor már szinte a gépnek kellett volna indulnia, de megvárták őket. Gondolom valami hasonló lehetett a mi járatunknál is, mert jó korán odabuszoztunk a géphez, aztán csak ültünk, majd szinte indulásra esett be még jónéhány utas. Hogy a távoli állóhelyről miért kell pushback, miért nem lehet rögtön fordulni az rejtély, de nem az athéni az egyetlen ilyen. LF~60%, fogyasztás minimális, de egy jó rábeszélőkés sztyuvi sok utasra rádumált parfümöt. A kapitány megint indulás előtt szólt a néphez. A későknek köszönhetően 10 perc késéssel indulás, pontos érkezés fanfárral, eseménytelen repülés már jórészt sötétben. Esélytelen volt, hogy 10 perc alatt legyen lépcső, busszal odaérjünk a terminálhoz, majd a buszmegállóba, így várhattunk 25 percet a következő buszra. A szállodában nem tudtak a foglalásunkról, de szerencsére nem volt teltház, így mondta a recepciós, hogy majd leboltolja a venerével a dolgot, így is lett.

 

04.22 SKG-BUD wizz: Valamilyen mediterrán logika alapján a reptérbusz a szállodasornál nem áll meg, csak 2-3 megállóval előrébb és hátrébb. A szekunál most sikerült kifogni egy hosszabb sort, csigatempóban haladt, mert mindenki a szalagnál állt neki tetvészkedni. Így mire átjutottunk ,láttuk leszállni a gépet és már kezdődött is a beszállítás. Csomagellenőrzés nem volt, a keret a reptér sarkába volt állítva. Először kihajtottak a kinti lépcsőre, majd be a buszba, ami sétatempóban gurult el a gépig. A priority itt annyit ért, hogy ők szállhattak be elsőként a buszba és utolsóként ki. Egyikük szóvá is tette a gépen, mire az volt a válasz, hogy biztosan találnak még egymás melletti helyet. Pontos indulás, 10 perccel korábbi érkezés. Enyhén turbulens repülés, az út elején derült időben látszottak a havas hegyek, majd felhők jöttek. LF~90%, magas fogyasztás. Gondolom irtó komplikált lehet egy A320-ast elvezetni, mert 2 ember 100%-os leterheltségével lehet ezt megoldani, más magyarázat nem lehet arra, hogy nem bírnak 3 mondatot szólni az utasokhoz. Érkezés a város felől, majd az üres placcon a legtávolabbi állóhelyre álltunk.

Pepin 2014.04.22 23:07:27 Creative Commons License 98757

Ez lesz, már írtam is a kempingben lévő túraboltnak. (A 200-as szög az a B terv.)

Előzmény: boroczkycs (98756)
boroczkycs 2014.04.22 23:05:25 © 98756

én a helyedben (ha sajnálod a saját cövekeidet) Reykjavíkban vennék olcsó cövekeket, aztán vagy hazajönnek, vagy nem.

Előzmény: Pepin (98755)
Pepin 2014.04.22 23:02:10 Creative Commons License 98755

Így van, tényleg végtelen. :)

Nekem egyelőre a 200-as szöges verzió tetszik a legjobban, bár lehet, hogy ráfaragok, mert Izlandon gyk. nincsen fa, ergo lehet, hogy szög sem. :)

Előzmény: BJani (98754)
BJani 2014.04.22 22:58:01 © 98754

Legrosszabb esetben veszek kint 12 darab kétszázas szöget

 

Vagy egy olcsó sátrat, és annak a cövekeit használod. Itthon meg lesz egy plusz sátrad, amit nem kell sajnálnod, de akár el is adhatod.

De vihetsz itthonról is gagyi cövekeket, és akkor anyagi veszteség sem nagyon ér, ha az átszálláskor kukázzák ki.

Vagy az egész sátor helyett csak a drága cövekeket adod fel postán Izlandig és vissza.

A lehetőségek tárháza végtelen. :)

Előzmény: Pepin (98745)
94.09.10. 2014.04.22 21:45:43 © 98753

köszi a gyors választ.

 

lemérem :-) és megnyugszom :-D

Előzmény: kivi000 (98752)
kivi000 2014.04.22 21:42:58 Creative Commons License 98752

Nem kell matrica: http://www.dialnicnenalepky.sk/en/charged-sections

A bőröndöt meg mérd le az a mérvadó, nem a megnyugtatás. :)

Előzmény: 94.09.10. (98751)
94.09.10. 2014.04.22 21:35:06 © 98751

Sziasztok!

 

Az lenne még a kérdésem, hogy a pozsonyi reptérre menet, nem pályán mennék, de az elkerülőre /talán D1?/ fel kell majd mennem egy szakaszon. Kell hozzá matrica, útdíj, ilyesmi?

 

Valamint ha ismeritek, az a pár éve a spar-ban beszerezhető böröndkészlet legkisebb darabja beleférhet még a kézipoggyász kategóriába /azt hiszem még  olyan gurulós? Lemérem, de megnyugtatásképpen várom a válaszotok,.

 

Köszi, bocs a sok kérdésért, még kezdő vagyok :-)

 

L

Előzmény: 94.09.10. (98701)
Bambusznád 2014.04.22 20:59:54 © 98750

Legalábbis szerintem erre gondolt, hiába az airportál cikk 03.21, a HVG ma hozta le a hírt.

Előzmény: Bambusznád (98749)
Bambusznád 2014.04.22 20:54:05 © 98749

'Hatalmas' bázist nyitnak Rigában.

Előzmény: leveling (98748)
leveling 2014.04.22 20:51:09 Creative Commons License 98748

Milyen bejelentést? Én csak a gdanski bővítést olvastam.

 

Egyébként igen, Rigába járnak egy ideje, általában nem túl olcsón, bár tegnapelőtt csodák csodájára sikerült kifogni egy 15 fontos jegyet (LTN-RIX) jövő hét hétfőre! Vissza már kicsit húzósabb lett volna , de lókosztosan megoldottam :)

Gondolom BUD-ról meg nem nyitnak rá az Airbalticra.

Előzmény: peliatan (98746)
Webberke 2014.04.22 20:23:51 Creative Commons License 98747

Mi az új Rigában? Eddig is járt oda, W-ben legfőbbképpen. 

Előzmény: peliatan (98746)
peliatan 2014.04.22 20:15:21 © 98746

Olvastátok a wizz új bejelentését? Rigának nagyon örülök!

Pepin 2014.04.22 19:50:21 Creative Commons License 98745

Lehet, mindenesetre elég trükkös. Ez már egy létező foglalás, ehhez akartam hozzáadni a plusz csomagot, a kosárba került 48e forintra nem mertem 'tovább'-ot nyomni. Meg egyébként is, 39e forinttal sem vagyok túlzottan kisegítve. Legrosszabb esetben veszek kint 12 darab kétszázas szöget, a repülőtársaságok meg tehetnek egy szívességet.

Előzmény: attamatta (98744)
attamatta 2014.04.22 19:43:40 © 98744

Pedig lehet, az árak kiválasztása után a "Tovább" felületen legördülő utasszám-kiválasztáskor lehet megadni, egyébként meg automatikusan a foglalásban megadott személyek száma után adja a csomagárat.

Az ülőhely értelemszerűen csak együtt lehetséges, külön-külön nem, és járatra sem, ha a jegy retur.

Előzmény: Pepin (98743)
Pepin 2014.04.22 16:19:30 Creative Commons License 98743

Végigbújtam az árakat. A Wizzair-nél a plusz csomag oda-vissza 15000 forint. Az igazán durva az Easyjet, ott ugyanis oda-vissza 24000, de sehogyan sem sikerült megadnom, hogy csak a foglalásban szereplő egyik utasnál szeretnék csomagot hozzáadni, szóval 48000 lenne a vége. Összesen 63000 forint. A sátor ma Magyarországon 58000 forintért vehető meg.

Lehet, hogy Izland drága ország, de ennél még akkor is jobban járok, ha veszek kint cövekeket, majd hazajövet kikukázom a repülőtéren. Vagy utánanézek, lehet-e kint cövekeket bérelni. :) (Miért, kapitalizmusban élünk - amire kereslet van, arra lennie kell kínálatnak is.:)

Előzmény: Pepin (98740)
Webberke 2014.04.22 15:52:10 Creative Commons License 98742

Valamit valamiért sajnos. 

Előzmény: Pepin (98740)
Pepin 2014.04.22 15:50:05 Creative Commons License 98741

Megoldás lehetne a postai csomag is, ha nem lenne akkora macera. Izland, sátoros körtúra. A sátornak rögtön érkezés után ott kellene lennie az első kempingben, visszafelé pedig valami útmenti faluból fel kellene tudnom adni magamnak. 

Előzmény: Webberke (98734)
Pepin 2014.04.22 15:48:01 Creative Commons License 98740

Négy fapados járaton kellene feladnom, utólag. Saccra drágább lenne, mint a sátor. 

A műanyagcövekeket is elveszik?

Előzmény: giornalista (98738)
Jahno 2014.04.22 14:04:14 © 98739


Ha már sokba is került én biztos feladnám.

Előzmény: Pepin (98733)
giornalista 2014.04.22 14:02:11 Creative Commons License 98738

ezt azért így nem kéne kijelenteni.

 

amikor ott dolgoztam, mindig elvettük. a Sziget után kisebb MÉH telepet is nyithattunk volna valamelyik terminálon.

 

megoldás a feladott poggyász.

Előzmény: boroczkycs (98735)
Gregor83 2014.04.22 13:50:28 © 98737

Most törhetem a fejemet, mit csináljak: elég drága expedíciós sátorról van szó, elég drága cövekekkel. Nem örülnék neki, ha elvennék.)

 

Mondjuk, ha beletennel par ezer forintot es feladnad, talan nem fajna a fejed. 

Előzmény: Pepin (98733)
Pepin 2014.04.22 13:18:46 Creative Commons License 98736

Legfeljebb lereszelem a hegyét, kint meg újrahegyezem. :)

 

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, szóval az van, hogy elméletileg talán nem lehet, gyakorlatilag meg igen. Akkor majd meglátjuk.

Előzmény: boroczkycs (98735)
boroczkycs 2014.04.22 11:48:44 © 98735

nem fogják elvenni. Bud-on egészen biztosan nem. Vigyél csak annyi cöveket, amennyi feltétlen muszáj.

Előzmény: Pepin (98733)
Webberke 2014.04.22 11:09:05 Creative Commons License 98734

Feladott csomag, postán előreküldés, meg még megannyi változat :)  

Előzmény: Pepin (98733)
Pepin 2014.04.22 10:50:33 Creative Commons License 98733

Az pont elég, hogy utána ne tudjam használni. :)

 

Kicsit azért értetlen vagyok. Ha teszem azt, veszek ugyanolyan erős műanyag cövekeket (már, ha van), akkor azzal ugyanúgy tudnék a repülőgépen disznólkodni, mint a fém változattal. Akkor azt miért szabad? (Tudom, ne is keressek logikát. :))

 

Mindenesetre köszi az infót. (Most törhetem a fejemet, mit csináljak: elég drága expedíciós sátorról van szó, elég drága cövekekkel. Nem örülnék neki, ha elvennék.)

Előzmény: giornalista (98732)
giornalista 2014.04.21 22:57:40 Creative Commons License 98732

át lehet vinni, viszont a fém... "spike"-okat elvehetik. mármint azokat, amiket a földbe ütsz le, hogy rögzítsd.

Előzmény: Pepin (98730)
boroczkycs 2014.04.21 17:05:49 © 98731

Én már többször vittem sátrat kéziben, eddig mindig működött. BUD-on egészen biztosan átmegy.

Előzmény: Pepin (98730)