Keresés

Részletes keresés

shanyi68 Creative Commons License 18 órája -1 0 106140

köszi

Előzmény: peliatan (106139)
peliatan Creative Commons License 25 órája -2 1 106139

Tartalmas időtöltés volt. Köszönöm.

Előzmény: shanyi68 (106138)
shanyi68 Creative Commons License 27 órája -2 1 106138

3 nap Grúzia (Tbiliszi-Gori-Mtsketa-Kutaiszi) a szak topikban : 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142027492&t=9138176

Kenny___ Creative Commons License 3 napja -2 2 106137

En altalaban nem ertek eget az ilyenekkel, de a jokurva anyjat nemelyik legitarsasagnak, tenyleg rajuk ferne. En most az .. "ehem-ahem" ceggel vagyok haborus viszonyban, es ezek a barmok lehet tenyleg birosagra mennek...

Előzmény: giornalista (106136)
giornalista Creative Commons License 3 napja 0 4 106136

érdekes ez.

 

ha én hoznám ezeket a szabályokat, a 250 euró csak akkor élne, ha a légitársaság szó nélkül, azonnal fizet.

 

ha nem válaszol, vagy húzza az időt, 10 naponta megdupláznám a követelés mértékét. szóval, ha csak a 31. napon méltóztatik válaszolni és utalni, már 2000 euróval tessék számolni.

 

persze csak időhúzás esetén. ha vis maiorra vagy időjárásra hivatkoznak, az más, viszont akkor lesznek szívesek elmenni a bíróságig is, ha kell. de ezt az időhúzást nem hagynám. automatikusan járnia kellene a kártérítésnek. 

Előzmény: Fradista Utazó (106135)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 7 106135

Talán emlékeztek rá, október 1-én szerettem volna az Eurowings (Germanwings által repült) járatával Kölnből Budapestre repülni, de előző este az Eurowings lemondta a járatot. Akkor, többetek tanácsát követve, írtam nekik egy mailt, érdeklődtem a járat lemondásának okairól. 

Két héttel később jött válasz, amiben annyi állt, hogy ne haragudjak, de annyi a dolguk, hogy nem érnek rá nekem válaszolni. 

Ekkor felmértem a lehetőségeket. Arra jutottam, hogy a saját szabadidőm, a nyelvtudások és német jogi ismereteim korlátai miatt megéri megbíznom szakembereket a kártérítés behajtásával, még úgy is, hogy ők a pénz egy részét munkadíjként megtartják. 

A Flug-Verspätet.de-re esett a választásom. Beírtam a járatom adatait. Két nap múlva válaszoltak, azt írták, hogy első megközelítésben jogosnak érzik a követelésemet, és kértek még pár adatot ill. iratot. Ezután felszólították a Germanwingst, hogy fizessen, ők nem válaszoltak. Két héttel később ismételte, erősebben felszólították őket, megint nem válaszoltak. További két héttel később bírósági perrel fenyegetve küldtek egy harmadik felszólítást. 

Erre a Germanwings elismerte a követelés jogosságát, majd kb. tíz nappal később fizetett. 

 

A 250 euróból a Flug-Verspätet megtartotta a saját díját, és tegnapelőtt átutalt nekem 175,62 eurót. 

Hunza Creative Commons License 5 napja -6 2 106134
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.11.29 0 1 106133

a nem attraktív új járatokat egy-két évig támogatják, de ez töredéke a malévra költött sok-sok tízmilliárdhoz képest. 

Előzmény: jones0 (106132)
jones0 Creative Commons License 2016.11.29 -2 3 106132

meg orultem is, hogy a malev becsodolt, egy feneketlen zsebbel kevesebbet kell tomni az adofizetok penzebol.  erre itt a masik.  tudom, biztos en vagyok a helikopter, biztosan sok milliardnyi biznisz jon majd be, megeri szorni a penzt egy masik szinu legitarasagnak.  Biztos csak en siklottam el figyelmetlenul a hir felett, hogy a bakui jaratbol mennyi bevetele lett az orszagnak es mennyire megerte tamogatni azt a jaratot.

 

szal ha adofizeto lennek, engem hullara nem erdekelne, hogy mas magyarok nyaralasat tamogassam, talan meg benne lennek abban, hogy albanok jojjenek ide nyaralni, porgessek a belvarosi kocsmakat, de valami szamokat azert szeretnek latni, hogy ez miert erne meg nekem.  uzetet meg nem hiszem, hogy sokat kotnenk veluk, olyat biztosan nem, ami az adofizetok erdekeit szolgalja.

gambl-R Creative Commons License 2016.11.29 -2 1 106131

Akkor csak az elmult napok magyarorszagi cikkei tevedtek, mert ott Tiranat lehetett olvasni.

Előzmény: jazzcool1,2 (106130)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.11.29 0 1 106130

már mésfél éve is Kukes volt a terv...

 

http://invest-in-albania.org/wizz-air-low-cost-airline-company-interested-to-operate-in-kukes-airport/

 

 

onnan Szkopje sokkal közelebb, mint Tirana (legalább 3 óra), és Pristina is elérhető. mindenesetre Kukes egy "egzotikus" célpont lehet :-)

Előzmény: gambl-R (106129)
gambl-R Creative Commons License 2016.11.29 -3 1 106129

Épp most olvasom, hogy a magas költségek (?) miatt nem Tirana, hanem Kukes lesz a wizz úticélja Tirana helyett.

gambl-R Creative Commons License 2016.11.28 -3 1 106128

Persze, csak hát az állami támogtás... Olyan rossz íze van.

Előzmény: jazzcool1,2 (106127)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.11.28 0 0 106127

szerencsére a wizz ingyen nem vállal be eleve bukó desztinációkat, amióta tőzsdén van, ez kizárt is. 

Előzmény: gambl-R (106126)
gambl-R Creative Commons License 2016.11.28 -2 1 106126

Egyébként, különösebben nem zavar, csak ilyenkor mindig beugrik a megboldogult Malév esete...

Előzmény: jazzcool1,2 (106124)
gambl-R Creative Commons License 2016.11.28 -3 0 106125

Öööööööööööööö, még meggondolom. :)

Előzmény: jazzcool1,2 (106124)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.11.28 0 1 106124

:-) nem védem, csak azt akartam irni, hogy ez kivetelesen nem msgyar sajatossag. Amugy meg lehet, megis erinteni fog, mert azt mondta a magyar kormany, hogy a minimalberek nagy emelese sokakat haza csabithat ;-)

 

 

Előzmény: gambl-R (106122)
gambl-R Creative Commons License 2016.11.28 -1 1 106123

Ja, hogy ryan! Az jogos, az valóban május eleje. Bár, az év közepétől az sincs messze. :)

Előzmény: peliatan (106118)
gambl-R Creative Commons License 2016.11.28 -4 0 106122

Tudom én! De ettől még nem biztos, hogy tetszik.

Bár, az én adómból egy fillér sem megy rá. :)

Előzmény: jazzcool1,2 (106120)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.11.28 0 1 106121

lehet, az állam, 50 utas után fizetne támogatást, ezért szerepel a kiírásban ez a szám. nyilván nem írhatták ki úgy a pályázatot, hogy legalább 180 személyes legyen a gép. persze okosabbak lennénk, ha olvashatnánk a kiírást.. :-)

Előzmény: giornalista (106119)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.11.28 0 1 106120

jó pár desztinációt támogat az állam a mi pénzünkből... de ez nem egyedi, mert pld a ryan eilati járatait Izrael támogatja utasonként - ha jól emlékszem - 35 euróval.  de biztos van még sok ilyen járat.

Előzmény: gambl-R (106110)
giornalista Creative Commons License 2016.11.28 -3 3 106119

:DDD

 

a "legalább 50 férőhelyes gép" azt jelenti, hogy 50-nél nem számítanak több utasra?

 

komolyan nem tudsz értelmezni egy szimpla pályázati feltételt? 

Előzmény: peliatan (106117)
peliatan Creative Commons License 2016.11.28 -1 1 106118

Idén a Ryan május 5.-én indult, az esti érkezés miatt egy éjszakát ott kell  tölteni, mert a hajó másnap reggel indul. 

Előzmény: gambl-R (106116)
peliatan Creative Commons License 2016.11.28 -3 0 106117

Matuska! Nincs problémám a szöveg  értelmezéssel!

Nem véletlen, hogy járatonként ennyi utasra számítanak. Váradi egyáltalán nem  remél utas tömeget. Egyébbként ma aláírták a szándéknyilatkozatot, melynek részletei még nem "szivárogtak" ki.  

Előzmény: Matuska1985 (106111)
gambl-R Creative Commons License 2016.11.28 -3 0 106116

Nálam június 18 az első járat. Az meg már az év közepe. :)

Előzmény: peliatan (106115)
peliatan Creative Commons License 2016.11.28 -2 0 106115

Miért  várjon az év közepéig? Májusban indul az első járat Korfura.  Idén azzal mentem, 8729.- Ft-ért.  Dél Albániában már 30°C fölötti hőmérséklet volt, északon sem fáztam. Albánia gyönyörű, a magyarok még nem fedezték fel, a Nyugat-európaiak annál inkább.

Előzmény: KozO (106114)
KozO Creative Commons License 2016.11.28 -3 0 106114

Jövő év közepétől megteheted.

Előzmény: jazzcool1,2 (106102)
jones0 Creative Commons License 2016.11.28 -1 16 106113

Kellemes estet,

az atlagosnal hosszabb beszamolo, akit zavar, vagy ugy gondolja zavaro, az tekerjen lejjebb, biztosan lesz nehany ide jobban valo kerdes, hogy belefer-e a 41 centis borond a 40 centis keretbe, vagy felcsereltem az anyam nevet a batyameval.

LGW-LAX DY7095 EI-LNJ

Az utolso fapados longhaul az SJU volt es bar nem repulok tul sok longhault (sajnos) de valahogy az utobbi idoben mindig olcsobb volt a hagyomanyos legitarsasag.  Ami amugy csalodas is volt, peldaul a tizenhat eves BA 777 ami inkabb volt egy leharcolt szeker, mint repulogep es egy kinszenvedes volt vele MCO.  Szerencsere face-to-face tudtam panaszkodni mivel a szomszed epuletben lakik egy fazon, aki allitolag a felujitasi projektet vezeti, megnyugtatott, hogy ezek is sorra fognak kerulni, de most a regi 747-eseket csinaljak, ha jol ertettem.

Szoval ha olcso jegyet talal az ember, megy es mivel meg az ESTAm is ervenyes volt, igy nincs mese, utazni kell.  Az asszonynak igenyeltunk friss ESTAt, majd kezdodott a neheze.  Egyreszt menetrendet talalni, amiben optimalis a szabadsagok felhasznalasa, masreszt az asszonyt meg kellett gyozni.  O nem ul 11 orat a gepen, ot a varosok nem erdeklik, o Loir menti kastelyokat akar, stb.  Mindegy, hosszu meccs volt, de a nemzeti parkokkal es a deamliner marketingjebol vett szamokkal meggyoztem.  Van elonye, ha az ember mernokkel jar.

Mivel hosszabb ut volt, inkabb vonattal mentunk a repterre, egy ora tiz perc volt, a tiz perc kesesre szamitottunk is, a national rail oldalan kint volt az info mar egy nappal korabban.  Online checkin nem lehetseges a DY hosszutavu jaratainal, legalabbis ezen es a hazauton sem volt az.  Maradt a repteri automata ami hamar lezavarta a dolgot.  A security gyorsan megvolt, de mivel a tengerentuli jaratokra egy oraval korabban kezdodik a boarding, igy sok idonk nem volt.  Kajat a repteri pretben vettunk, vizzel, uditovel egyutt volt 23 font ket embernek, a fedelzeten 25 font lett volna fejenkent, elorendelve.  A gep moderaltan volt tele, elszorva volt egy-egy szabad szek de nem sok, sajos korulottunk mindenhol ultek, igy nem volt extra szek kinyujtozni.

Mindazonaltal panaszkodasra nem sok ok van, be kell latni, a korulmenyekhez kepest nem rossz a dolog.  Hasonlot egy W6 vagy FR jaraton az ellensegemnek sem kivannek.  A magam 180 es egynehany centijevel tobbe-kevesbe elfertem es hamar rajottem, hogy ha a kisporolt derektamaszt egy pulcsibol kipotolom, egesz kenyelmes tud lenni.  Az ut 11 es fel ora, durvan, volt, hogy felalltam, setalgattam, megneztem merre van a szemelyzet pihenojenek bejarata, elolvastam, hogy hivatalosan azert nem mehetek be, mert nem kaptam kikepzest a gyors evakualasra.  Bar azert egy orraesest bevallalnek lefele a lepcson, ha cserebe agyban utazhatnek.  Legutobb, mikor FRrel utaztam elfelejtettem megmerni a repules kozbeni zajszintet, igy osszehasonlitani nem tudom, de itt 65 dB volt, ami a boeing marketingje szerint halkabb, mint az altalanos szint.  Nos, szerencsere nincs se W6, se FR jegyem foglalva, igy elorelathatolag nem tudom ezt az allitast ellenorizni, de majd egyszer.  A 65%-kal megnovelt ablakfelulet minket annyira nem erdekelt, mert a 3-3-3 elrendezesbol a kozepso harmasba foglaltunk helyet - ezt a checkinkor ingyen lehet megtenni, amugy fizetos, 25 font fejenkent.  A koncepcio mogotte az volt, hogy itt ulve nem kell idegeneknek atmaszkalni rajtunk a mosdoba menet es nekunk sem kell idegenekeken atmaszkalni.  A latvany ejszaka hulla mindegy, felhot meg lattunk mar eleget, elvegre angliaban elunk.  Igy mivel nem ablak mellett voltunk, a dimmelos sotetito sem mozgatott meg minket.  Ami viszont igen, az a tobbi gephez kepest alacsonyabbra kalibralt mesterseges legnyomas.  Ha hihetunk a demo videonak, szemben az atlagos 2400 meterrel, a dreamlinerek 1800 meterre vannak beallitva, igy hosszabb tavon a szervezetet kevesbe terheli meg.  Ez, kombinalva a kevesebb zajjal es a tobb, termeszetesebb fennyel elvileg kisebb elfaradast eredmenyez az ut vegere.

Nos, nem vagyok expert: lehet.  Tobbet kene utaznom hosszu tavon, hogy autentikus osszehasonlitast tudjak tenni, de SJU-bol hazafele sem voltam olyan faradt es ugy tunik most sem annyira.  Mar csak a siro gyerekeket kene szamuzni, mert ez ellen semmilyen boeing fejlesztes nem tud tenni es az alvast elegge zavarjak.

Kicsit kesve indultunk, tobbe-kevesbe idoben erkeztunk, a menetrend szerint itt egy orat hagytam az immigration-re, okulva a korabbi tapasztalatokbol.  Ez felesleges volt, 20 perc alatt beertunk az orszagba, minden kulonosebb sorbanallas nelkul.  Igen, en is meglepodtem.  Autofelvetel - itt kovettem el az elso hibat.  Valaszthattam egy Mazda CX5, egy Jeep cherokee (jol irtam?) es egy patriot kozul.  A mazdat kiejtettem, mert olyat europaban is adnak, a grand cherokee mar volt, ez a kisebb lett volna gondolom, igy maradt a patriot.  Kicsit fapados, kicsit kocka de vegulis elmegy.  Azert gondolom utolag hibanak, mert a muszaki felszereltsege eleg gyenge volt, a CX5 szerintem ujabb tervezes.  Nem tudtam pl a muszerfalon egyszerre nezni a homersekletet es a km ora allast, ami eleg zavaro volt, azert ez meg a sajat kocsimban is megoldott, pedig nem mai darab.

Nem tartozik az ott toltott idoszak szorosan a repuleshez, igy csak tomoren a fobb programok: LA, Vegas, San Francisco volt a haom nagyobb varos, kozottuk pedig osszesen ot nemzeti parkban voltunk (Mojave, Grand Canyon, Death Valley, Yosemite, Muir Woods).  Nehany merfold hijan ketezer merfoldet vezettunk, ami durvan haromezer-ketszaz km.  A koncepcio, mivel delutan ot korulre mar lement a nap, hogy a szallasok altalaban annak a dolognak a kozeleben voltak amit masnap reggel akartunk megnezni, igy nem nappal a vilagosban kellett a kocsiban ulni, hanem este, a sotetben.

Erdekes info lehet azoknak akik hasonlot terveznek, hogy bar a belepok a nemzeti parkokba nem olcsoak (GC: 30 dolcsi per auto, Death Valley 25 per auto, Yosemite 30 per auto, Muir Woods $10/fo), ezeket be lehet szamitani egy eves belepo araba.  Konkretan a gyonyoru ranger kislany szolt, hogy a belepo $30 lenne, de latta, hogy a szelvedon meg ott az elozo ketto, es az eves belepo csak meg plusz $25.  Ha nem jovunk tobbet is erdemesebb azt venni.  Igy is tettunk, igy az utana kovetkezo park mar ingyen volt.

A parkokban kaptunk hideget - meleget, de szo szerint.  Egyik nap meg mezitlab az oceanban setaltunk, masnap a sivatagi homokduneken, szinten mezitlab a homokban bokaig suppedve, ra egy nappal hoviharban indult a Grand Canyon latogatas (bar kesobb kitisztult), kovetkezo nap ismet 25 fok,kiszaradt kanyonokban turaztunk, majd ismet fel ketezer meter magasba, ahol a fak kozotti turak hofodte tajakon at vezettek, mikozben mellettunk gyerekek hogolyoztak.  Fura cucc ez a november, siman lattam autokat holanccal kozlekedni, mikozben mi vagy a napsutotte sivatagbol erkeztunk, vagy oda tartottunk.

Ezeken tul voltak kotott programok is, ilyen volt a ket 10 km-es futoverseny amire meg itthonrol beneveztem.  Rendkivul korultekintoen valsztottam ki oket, ahol van eselyem nyerni is.  Felreertes ne essek, valoszinuleg a most olvasok tobbseget barmikor lefutnam, de azert ismerem a korlataimat es tudom, mennyi jobb futo van nalam hosszu tavon.  De barhogy is, az elsot vegul meg is nyertem, a masodikon kilencedik voltam, de egy bronzerem megis jutott: korcsoportban harmadik lettem.  Kicsit bosszantott, egy masodperccel maradtam le a masodik helyrol, de ahogy az egyetemen mondani szoktak: nem azon az egy ponton mult a kettes, hanem az osszes tobbin.

A harmadik kotott program az iphone vasarlas volt, tekintettel arra, hogy kaliforniaban a sales tax 9% korul van, angliaban az afa pedig 20%.  Sajna a font gyengulese nem segitette a terveimet, amikor ezt en tavaly novemberben kitalaltam, meg kb 80-90 fonttal volt olcsobb ugyanaz a telefon a nagy viz masik oldalan, mostanra ez az elony elolvadt kb 35-40 fontra.  Raadasul, mivel amerikaban nem afa van, hanem sales tax, ami nem szovetsegi ado, hanem helyi, tehat visszaigenyelni sem lehet, mint gyerekkoromban a 'merverstajeres' idokben.  De eltoltottem immaron hat evet anrdoiddal es elegem lett.  Korbejartam a temat es arra jutottam, hogy szamomra az a platform egy zsakutca es valtanom kell.  Fura, negy eve meg kirohogtem az i-vilagot, aztan lam, mi lett.  Na mindegy.  Azert azt leirom, ha valaki hasonloban gondolkodik, mert szamtalan forumban korbejarjak a temat de 90% hulyeseg.  Szoval en az SE-t neztem ki, mivel nekem a kis telefon a szempont es ez 2016-ban az egyetlen muszakilag toppon levo telefon ami relative kicsi is.  Hiaba akartam en pixel-t venni, aminek a koncepcioja ugyanez, tul nagy, hiaba akartam en zsir uj androidos telefont venni, keruljon barmibe, egyszeruen nincs kis meretu.  Na, szoval az SE-bol harom modell van.  Az A1724 felejtos, kinaba keszult.  A masik ketto az A1662 es az A1723.  Elobbi az amerikai LTE frekvenciakat tamogatja, utobbi az europaiakat.  Ez nagy altalanositas, mindketto mukodik mindket kontinensen, csak nem erik el a maximalis 4G kapacitast.  Ha bemesz egy apple boltba es azt mondod, 1723-mast akarsz, akkor az elso ember azt mondja, nem tudja ez mit jelent.  A masodik mar hallott rola, de ezt a tipust az USAban nem forgalmazzak.  De ha azt mondod neki, hogy a Sprint szolgaltatohoz keszult modellt akarod, akkor maris elokerul egy 1723-mas modell.  Raadasul sim kartyaval egyutt adjak el, nem tudom miert, ez nalam ment a kukaba es ment bele az angol simem.  Ugyan black friday elott vettem, de a penteken vasarolt telefon melle 50 dollaros ajendekkartyat is adtak, ugyhogy bementem megkerdezni nincs-e kedvuk nekem is adni egyet.  Volt, sot, mivel nehezen tudtak kivitelezni, 75 dolcsit adtak, a plusz 25 dollar a varakozasert volt.

Egy par szo meg a szervezet atallasarol: erdekes megfigyelni, hogyan alkalmazkodunk.  Eleinte fura volt, hogy az elso heten egy massziv reggeli utan este nyolckor sem nagyon voltam meg ehes.  Ez normalis, a szervezetem szerint meg ejjel volt es ejjel nem eszunk.  A szervezetem amikor enni akart volna, akkor meg aludtam.  Trukkos ez a nyolc ora eltolodas Angliahoz kepest, eltelt hat nap, mire delutan harom-negy fele elkezdtem ehes lenni a bo reggeli utan.  Mert amugy is szoktam boven reggelizni, de mar delutan egy-ketto korul ebedelni is, normalis esetben.

No, ennyi duma utan,

OAK-LGW DY7074 LN-LNL

Harom honapos gep, igy sok esemenyre nem szamitottam.  OAK kisebb repter, mint LAX, nyilvan es azert repultunk innen, mert a menetrend jobb volt.  Ket terminal van, a southwest (az amerikai ryanair nagyjabol) hasznalja a kettest, mindenki mas az egyest.  Mivel itt is 25 font/fo lett volna a fedelzeti kaja, inkabb vasarolni akartunk de nem volt sok opcio es azok is dragak.  Egy szendvics $10.45, es abbol minimum kene negy, plusz az italok... vegul a starbucks volt a legolcsobb, ahol 2 bagel megvolt ot dolcsibol, negy szendvics kevesebb, mint husz, es vizekkel egyutt is osszesen volt kb negyven dolcsi.  Es annyi kajat vettunk, hogy meg maradt is.

Az indulast elorebb hoztak, de nem sokkal es idoben tajekoztattak rola, kb egy honappal korabban.  Az auto leadasa siman ment, onnan busszal kell a terminalhoz jutni.  Nincs gepi checkin, se online, a pultnal kell, igy sajnos nem kerulheto el a kezicsomag sulymericskeles.  Kis csalassal eppen, hajszal hijan benne voltunk a 10 kiloban, de nagyon necces volt, mivel a hatizsakomat 'elfelejtettek' lemerni, a nehez cuccokat (notebook, tablet, toltok, stb) abba pakoltam.  Pedig igy sem vittem annyi ruhat, mint kellett volna, darabra sem, olyan szallasokat foglaltam ahol volt mosasi lehetoseg, igy kozben csinaltunk magunknak tiszta ruhakat.

A visszautra meg volt szabad premium helyuk, de fejenkent negyszaz dollar lett volna upgradelni, ugy dontottunk, minkabb szenvedunk az economy szekekben.  Az elorehozott indulashoz kepest is elorebb hoztak az indulast, emiatt es gondolom a szeljaras miatt is, masfel oraval rovidebb volt a hazautunk.  Alvas nem sok volt a siro gyerekek miatt, akik a gep valtozatos pontjan voltak elszorva es idonkent ugy tunik, tavolrol egymast hergelik a sirassal.  Kajat nem sokan rendeltek a gepre, szerintem sok bevetel ebbol nem lehetett, szemre olyan 25-30 adag maximum.  Odauton viszont elfogyott a meleg kaja, igy valami penz csak befolyt a fedelzeti ertekesitesbol, hazafele nem neztem mi maradt.

LGW elonye, hogy a gepbol kiszallva a lepcsos shortcutot nem sokan ismerik, igy hiaba a kozepe-vege fele jutottunk ki a gepbol, megis megeloztuk legalabb otven-hatvan embert es az utlevelnel nem is kellett semmit varnunk.  Feladott csomagunk egyik iranyba sem volt, de amig vartam az asszonyra aki osszeszedte magat az ut utan, eloben volt alkalmam megnezni a jutub border force sorozatat - nem a forgatast, hanem ahogy kivalogatjak az embereket a tomegbol, utanuk mennek, cucc kicsomagolas stb.  Nyilvan nem ismerem a hatteret, ugy tunt szinre es ruhazatra valogatnak de lehet teljesen mas volt a hatterben.  Mindenesetre inkabb a szakadtabb, indiai kinezetueket szerettek, illetve azokat akiknek otvar nagy feladott csomaguk volt, nyolc helyen atkotozve spargaval.  A tevesorozatban is mindig az ilyenekbol bukkantak elo ket kilos egzotikus gyumolcsok amiket tilos az orszagba hozni.  En csak az iphone-t csempesztem illegalisan az orszagba, azt hiszem be kellett volna vallanom, hogy kint vettem es kifizetni az EU afat utana, de egy kicsomagolt, angol simmel erkezo zsebben hordott telefonra senki nem mondja azt, hogy ezt biztos kint vettem.

Hazaut vonattal, egy ora, oysterrel nyolc font, kicsit zsufolt volt de valoszinuleg kocsival picit tovabb tartott volna.  No meg tobb, mint haromezer kilometer vezetes utan nem hianyzott az M25os dugoja sem.

Kicsit hosszu lett, de talan ertelmesebb, mint az otven fos alban gep.

giornalista Creative Commons License 2016.11.27 -1 2 106112

és ez neked azt jelenti, hogy 50 fős gépekkel repülnek majd.

 

bravo :)

Előzmény: peliatan (106107)
Matuska1985 Creative Commons License 2016.11.26 -1 3 106111

Hat a minimum 50 nem azt jelenti, h 50 fosok lesznek a gepek. Legalabb is nalam. Hihetetlen h az emberek nem birnak szoveget ertelmezni...

Előzmény: peliatan (106107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!