Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
FCO-CAN 13 óra 40 perc és közben van egy megállás Wuhan -ban (tankolás vagy repülőcsere).
CAN-MNL közt 4 óra 30 percünk van a következő gépig.
Nem vagyunk tapasztaltak az ilyen hosszú utaknál.
Vajon itt elegendő a 4 és fél óra az átszállásra? Mert azért 13 óra repülés alatt sok késést össze tud szedni főleg úgy, hogy délután 1 -kor indul a gép. A megállást már nem is merem számolni.
Vagy itt más a helyzet mint a fapadosoknál itt nem fordulnak elő nagy késések/csúszások?
Elég sokat utaztam már, de jövőre esküvő utáni nászúttal kapcsolatban lenne egy kérdésem, hátha van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata:
A helyzet az, hogy a menyasszonyom fel fogja venni a nevemet, viszont a nászútra szinte egyből az esküvő után indulnánk. Ilyenkor melyik nevére kell megvenni a repjegyet? A házasságkötés után egyből érvénytelen lesz a személyije/útlevele? Ha nem, akkor simán használhatja az eredeti nevével az utazáshoz?
Egy kis változás június óta Charleroiba: A terminál épület elé egy bádogépület épült (a ferihegyi 1/3 kb.) csak ezen keresztül lehet elhagyni és belépni a terminálba,itt gépfegyveres katonák tartanak előszűrést, a nagyobb csomagokat nézik, 1-2 perc az egész,akinél kis utazó táska van,annak már intenek is hogy mehet tovább,ahogy láttam kifejezetten a nagy csomagok érdeklik,így aztán elkerülik az Isztambuli esetet is,hisz nagy tömeg ebben az épületbe nem tud feltorlódni, mégis megvalósul az ellenőrzés ,miután az épület a busz végállomás helyén van,ezért a busz állomást is az épület elé helyezték át.
Egy kis segítséget kérnék. Valószínű, hogy én vagyok a szerencsétlen, de 3 különböző gépről, 2 telefonról, tabletről próbálok foglalni 2 napja az easy honlapján. DE ha laptopról foglalok a foglalás végén kidobja, hogy az árak emelkedtek fogadjam el az új árat, de ha elfogadom (amúgy nincs különbség a régi és új ár között) visszaugrik ugyanerre a lapra és a kör bezárult. Ha telefonról vagy tabletről próbálom, akkor végig megy egészen a fizetésig, le is vonja az összeget a kártyáról, de kidob egy hibakódot, majd vissza a fizetési oldalra végül 10 perc után jön az sms hogy téves vásárlás az összeg sztornózva. Ötlet?
Nem vagyunk túl rutinos utazók, eddig kétszer repültünk Wizzel Bulgária. Különösebb problémánk nem volt velük.
Jövőre Spanyolországba szeretnénk utazni ( Costa Brava ) , néztem, hogy több lehetőség is van. Számunkra a legkényelmesebb a Ryanair Nagyvárad-Girona lenne, mivel az ország keleti felében lakunk és az indulási időpont is jó. Árban sokkal elfogadhatóbb, mint a Wizz barcelonai járatai. Mivel gyerekkel mennénk, ezért csak úgy engedne foglalni a rendszerük, ha veszek 4 euróért felnőtt helyet. Kikerülni nem lehet, ugye? Oké, ha a gyerek mellett akarok ülni, akkor persze megéri, de na.... A másik, hogy olvastam róla régebben, hogy "trükköznek" az átváltásnál. Itt eleve euróban vannak az árak megadva, kell figyelnem bármire is? Mivel jövő szeptemberi útról van szó, természetesen még kivárok, tök üresek a gépek :)
Mire kell még esetleg figyelnem? Wizz rendszerét már ismerem, de ők teljesen újak számomra. Köszönöm!
csak ugy mellekesen, arra jutottam, hogy nem csoda, hogy egyre csokken a beszamolok mennyisege. Epp most foglaltam LH-val LHR-MUC-BUD-FRA-LHR-t es olcsobb volt, mint az LTN-BUD-LTN, a menetrend is jobb, arrol pedig nem is beszelve, hogy nincs az a szivas az antiszocialis hajnali erkezessel / indulassal. Na de mindegy.
Szoval STN-MRS FR6541 EI-FIV
Ejhaj, nem voltam tudatos vasarlo, el kell ismernem. Mert amikor megjelent a GBP 5 one-way felirat, nyilvan voros poszto volt a szemem elott. Igaz, hogy bivalybasznad-alsora annyi, igaz, hogy masfel ora STN kocsival, egy iranyba, mert a varos masik vegetol is fel oranyira van meg, igaz, hogy STN-en a parkolas tobbe kerul, mint ket returjegy, igaz, hogy minden helyen ahova tenyleg 5 font a jegy, mar nincs kedvem menni, igaz, hogy kedd-csutortok ennyi, es nem akarok szabadsagot kivenni... es folytathatnam. De nem. Megneztem hova a legkevesbe rossz a menetrend, hova kell a legkevesebb napot kivenni. Ket varos maradt, mindketto szivem csucske. Az egyik azert, mert a kedvenc tarsasjatekom rola kapta a nevet, a masik, mert gyerekkorom egyik vigjateka (Kellemes husveti unnepeket) jatszodik ott (marmint nem tudom konkretan hol forgattak, de a sztori szerint ott jatszodik).
Ket eve mar repultem ugyanide, igaz, akkor csak futni akartam a napon, igy aztan autot berelve Nizza, Monaco es Saint Tropez bejarasa tortent meg, MRS-re konkretan nem szantam semennyi idot. O, regi szep idok. Na de vissza a jelenbe. MRS gyozott, nyilvan, vegulis emberi aron, tulajdonkeppen tekintettel a penteki - hetfoi utra azt kell mondjam relative olcso is volt. Na de az indulas, hajjaj, az nem volt sima ugy. Legyen eleg annyi, hogy a gep reggel hatkor indult, en reggel haromkor meg az irodaban ultem, ot masik kollegammal es probaltuk kitalalni, hogy negy oraval korabban mit rontottunk el, ami miatt tizenketezer ember wifi nelkul maradt. Reggel negyed negyre mar tobbe-kevesbe rajottunk, megoldas nem volt, de workaround igen. Igy aztan a kollegaimnak kiadva a tovabbi feladatokat - nomen est omen - angolosan tavoztam es megkezdtem a szabadsagom. Mindig arra vagytam, hogy egy ilyen pillanatban elhagyjam az orszagot.
Irany a parkolo, 10 perc mulva mar otthon voltam, asszony nagyjabol ebren, indulasra keszen. Nem is bajlodtam a parkolohelyre beallassal, elvegre kit zavarna reggel fel negykor egy ut kozepen hagyott auto - indultunk is hamar. Utvonalnak harom van: M25 (gyors, leghosszabb), A406 (valaha gyors volt, hosszu), valamint a varoson at (rovid, lassu). Az arany kozeput nyert, annak ellenere, hogy a North Circular-on bevezettek az atlagsebesseg-merest. Regi szep idok, amikor reggel negykor nyomott egy koveret az ember neki, aztan hadd szoljon. Ma mar ez nem megy, ezert gyorsabb megkerulni az angol emnullason a varost egyebkent.
A long term parkolo eleve nem is volt opcio, nyilvan tele volt, a mid termhez vezetett az ut, 4:47-kor sikerult megerkezni, kicsit benazni a parkolohely megtalalassal, pont annyit, hogy a kovetkezo buszra 15 percet kelljen varni. Utolsokkent fertunk fel - mazli, a tobbieket a tobbi buszmegalloban a shuttle busz szo nelkul ott hagyta. Nem csak a fagyos hidegben volt ez udvariatlan, de a hat oras gepeket elerni vagyok szamitasait athuzni sem elegans.
A security lassu volt, sok emberrel, de lehetett volna rosszabb is. Nagyjabol 25 percet toltottunk ott, aztan jo magyar modra mentunk sorban allni a kapuhoz, hogy a kezicsomagunk ne kelljen feladni. Boarding nagyjabol idoben, csomagokat ellenoriztek, a szemre nagyobbakat keretbe kellett tenni, a mienk siman atment. Amugy egy normal (wicc koncepcioban: nagy) kezicsomaggal es egy hatizsakkal mentem, asszony csak kezicsomaggal. Az indulas vegul kesve sikerult es ha a kapitany nem kozli elore, hogy A 04-es kifuton felszallas utan nyugatra fordulva emelkedunk FL370-ig, semmire nem emlekeznek az egeszbol. A gepen ulve meg gyors uzenetvaltas a kollegakkal: minden a terv szerint, az incidens menedzserek riasztottak mindenkit akinek negy vegtagja van es hozzafer egy letrahoz, igy nekik a kovetkezo ket oraban csak varniuk kell a smarthand-ekre. Egy kicsit jobb lelkiismerettel ultem igy a gepen. Illetve az ules az tulzas. Nem is emlekszem mikor voltam annyira almos, hogy gyakorlatilag tiz masodpercen belul elaludjak. Arra meg emlekszem, hogy a kifutora allva felporog a hajtomu, megindul a madar... de azt mar ataludtam, ahogy konkretan Vr utan emelkedni kezd. Nagyjabol feluton ebredtem, csalodottan konstatalva, hogy a regi szep ryanair igeret (miszerint a hajnali jaratokon nincs uvoltozes, nem arulnak sorsjegyet, lampakat csokkentett modban uzemeltetik) mar a multe. Pedig emlekszem egy utra par evvel korabban, ami reggel hatkor szep nyugis, csendes, felhomalyos volt. Kar erte.
MRS meg mindig egy badogdoboz a minimalis szukseges elemekkel ahhoz, hogy repternek hivhassak - legalabbis a fapados terminal, MP2. A csucs, hogy meg a pushback-en is sporolnak: kb 60 fokos szogben allnak az epulet melle a gepek orral, igy pushback helyett egy eros jobb kanyarral indulnak el. Gondolom sporoltak ezzel is vagy ket-harom eurot.
A bejutas a varosba lehet busszal (kb 8 euro) vagy vonattal (kb 5 euro, az allomasra ingyenes shuttle visz). Befele a vasutat valasztottuk, a jegyet az allomason az automataban kell megvenni, a shuttle buszra csak ugy lehet felszallni. A vonatunk 26 percet kesett, de egesz kulturalt volt. A szallas egy ket csillagos hotel volt, elbuvolo recepciossal, tokeletes francia es angol akcentussal - meg nem tudtam volna mondani, melyik az anyanyelve. A foglalason magyar adatok voltak, igy felcsillant a szeme, mikor megtudta, hogy nyugat Londonbol jottunk, mint kiderult Ealingben vannak rokonai ahova gyakran jar a csaladjaval. Igaz, meg csak reggel tizenegy mult, de elfoglalhattuk a szobankat, adott egyet amivel mar elkeszult a szobalany.
Mondanom sem kell, hulla faradt voltam, igy a nap tovabbi reszeben megejtett, mintegy nyolc orai setalast csak ket energiaitallal sikerult abszolvalni. Mit tagadjam, Marseille nem a szepsegevel fog meg, na. Vannak bajos reszei, belepot sehova nem kellett fizetni, az emberek tulajdonkeppen kedvesek, a tajekozodas sem problema de nem azert fogunk visszajonni mert elragadoan szep. Az utcan negyesevel katonak jaroroznek, valamilyen nagy puskaval de inkabb tunik show-elemnek, mint valodi biztonsagnak.
Masodik es harmadik nap reggeli elott futni mentem - mindig nagy elmeny szamomra helyiekkel futni. A vadidegenek kozotti biccentes, mikozben elhaladtok, az ovatos, szem sarkabol torteno felmeres (melyikunk fut tobbet ma reggel?), az igyekvo leptek, ahol leelozol valakit es hallod, probalja felvenni az iramod - ez minden varosban ugyanaz es mindig melegseggel tolti el a szivem. Lehetsz felolem fekete, feher, azsiai, hetero vagy meleg, pupos vagy oreg, fiatal, fiu vagy lany: a futok azok mindenhol egyformak es a tarsasaguk egy idegen varosban mindig megnyugvast ad. A fenti recepcios otleteket is adott a futas utvonalahoz, bar o ket-harom kilometerre gondolt, en meg tiz alatt nem indulok el, azert kar megizzadni. Futottam mar szebb helyeken de nem panaszkodom, az ido jo volt.
Masodik nap a recepcios javaslatara futas utan vonattal Aix-en-Provance varoskaba mentunk. Csak annyit mondok: waoooooo! Micsoda kontraszt! Ez a kisvaros lehet Marseille Szentendreje, csak sokkal jobb. Elbuvolo varos, lenyugozott minden benne, teljesen oda voltunk erte mindketten. El is vitte egesz napunkat, folyamatosan talpaltunk, megneztunk minden kis utcat, epuletet, szobrot, templomot, amit csak a terkepen talaltunk.
Harmadik nap futas utan csak bekaptam valami reggelit, szo szerint rohantunk az M8-as buszhoz, ami Cassis-ba megy. Utkozben atvag egy nemzeti parkon, ahol mi le is szalltunk es a hatralevo mintegy masfel oras turat gyalog tettuk meg. Amibol egyebkent ot orasat csinaltunk, mivel eloszor legyalogoltunk a tengerparthoz, majd a part menten Calanque d'En-vau -t erintve turaztunk Cassis-ba. Aki mar turazott del angliaban a Seven Sisters dombokon - na ez olyasmi, csak nagyon durvan turazos-hegymaszos. A szintkulonbsegek nagyok, volt olyan ut, amin orulok, hogy nem lefele kellett mennunk - nem tudom hogy sikerult volna. A turista jelzeseket nem nagyon lehet elteveszteni, gyonyoru tura, akar a rovidebb, akar a hosszabb uton. Cassis is remek hely, itt egy etteremben pihentunk meg ahol meg is vacsoraztunk, majd az esti het oras (utolso) M8-as busszal mentunk vissza Marseille-be.
MRS-STN FR6544 EI-DCO
Utolso nap meg bejartuk amit elso napon kihagytunk a varosban, szep - szep de nyomaba sem erhet barmelyik elozo napokon meglatogatott kisvarosnak. Este pedig busszal mentunk a repterre. A vonatnal valamiyen intercom rendszeren kell jelezni, hogy leszalltal es varsz a shuttle buszra, akkor jon csak - ezt inkabb kihagytuk. Amugy a busz es a vonat egymas mellol indul. Boven ido elott ertunk ki, nem tudtuk mennyire forgalmas az ut, igy aztan harom oraval indulas elott a repteren voltunk. Van wifi, ingyenes es hasznalhato is, egyetlen 'etterem' arul kajat.
Beszallitas joval ido elott, csomagellenorzes meretre igen, tomegre nem. Valamit elbenaztak es a priority sorba kerult sok ember, akinek nem kellett volna, igy a valodi priority-k sokat nem ertek. Nem volt tele a gep, mellettem nem ult senki, ellenben elottunk egy borzaszto budos csalad harom tagja volt. Nem hugy vagy kaja szag volt, szimplan a mosdatlansag buze aradt beloluk. Nem volt tul jo utunk. Erkezes ejfel elott nem sokkal es ahogy szamitottam, rettenetes hosszu sorok, nem sok hijan negyven percet alltunk sorban. Utana meg varni kellett a mid term buszra, majd jott a slusszpoen: aramszunet a parkoloban. A busz sem tudott bejutni, meg kellett varni, amig jon a szerelo es egy villaskulccsal leszereli a sorompo karjat. Vilagitas sem volt sehol es nyilvan a kijaratnal a soromopok, rendszam leolvasok sem mukodtek. Nem volt egyszeru a kijutas, felgyultek az autok, itt is sorba kellett allni. Vegul mar boven reggel ketto utan volt, mire hazaertunk, igy aztan ujfent nem sokat aludtunk mielott reggel indultunk munkaba.
Tapasztalat: FR: erdekes volt hosszu ido utan ujra veluk utazni. Hacsak hasonlo olcso arat nem tudnak nyujtani: kosz, de kosz nem. Ilyen aron meg ugye mit varjon az ember. STN: azt hiszem eljutottam arra a szintre, hogy akkor sem megyek innen, ha extrem olcso FR jegyek jonnek szembe. Nincs az az isten. Az a hercehurca amivel ez a repter jar, nem feher embernek valo.
nem azért csinálom mert nekem megéri, csak bántja az igazságérzetemet
ha valami rosszul, jogtalanul működik és nem teszünk semmit, akkor az nem is fog pozitív irányban változni.
egy olyan díj alkalmazása miatt volt, ami nem szerepelt az Üzletszabályzatban, és az alkalmazásakor sem tájékoztattak róla. Amikor reklamáltam, nem tudták megmutatni, hogy honnan kellett volna tudnom hogy a 8 hónapon belül végzett harmadik ugyanolyan tranzakciónál olyan díjat fognak alkalmazni, amit az első kettőnél nem. Persze a díjat nem fizették vissza, fogyasztóvédelmi bírság és 13 hónap kellett a visszafizetéshez, pedig a díj alkalmazását a panaszom után szinte azonnal megszüntették.
Ryanairnél csökken a 7 napos check-in, előzetes ülésfoglalás nélküli esetekben:
Please note that from 1st November, free online check-in will be available from 4 days to 2 hours ahead of departure. Customers who do not wish to reserve their preferred seat, can check-in online or on the mobile app free of charge between 4 days and 2 hours before departure and will be allocated a random seat.
Mindig is így volt, az admin díj náluk nem járatonként vonatkozik, hanem foglalásonként. Ha 2 emberre, 3 emberre stb veszed a jegyet, akkor is olcsóbb lesz mindig a jegyár.
Hát megnéztem mind az uj mind a régi felületen, de a réginél kiirja, hogy jelenleg nem vagyok tagja a clubnak, a másiknál a profilomnál a discount és a privilage gombok is aktivak, de csak egy informácios ablak jön fel, hogy a legközelebbi foglalásomnál vásárolhatok ilyen kártyát.
Az emailben kapott aktiváló linkre is rámentem 2x ujra, de csak egy wizz hátteres europa térkép jön be és egy WDC elfogadása felirat és egy pörgő homokóra, de 2 mp mulva eltünik és más semmi változás nincs.
Ezután gondolom valamit ki kéne irnia , hogy elfogadva vagy ilyesmi.
Egyébként a foglalás is elég kacifántos volt, mert kitoltottem az utasok neveit, de hiába mentem a tovább gombra csak homokórázott és nem ugrott a következő lapra, majd laptopon is megprobáltam, ott már rá sem lehetett kattintani a tovább gombra 2-4 főnél csak az 1 főnél engedte a tovább lépést, majd egy ora mulva meg simán engedte a foglalást 4 főre is.
Elötte meg mobilon azt ista ki , hogy arra az időpontra nincs járat.
Köszi, nem tudtam, hogy van külön topicja a célállomásoknak, nem járok olyan surün az indexre a topicokat kedvencekbol nyitom, ugyhogy ezt nem tudtam..
Egy másik kérdés, a mostani foglalásommal, kaptam egy ingyenes wizz disount club lehetőséget a következő foglalásaimra 1 évre.
Az emailben volt egy link ami az aktivációt elfogadom, de nem tudom, hogy sikeres volt e az aktiválás, mert nem látom sehol , hogy hol jelezné, hogy van ilyen kártyám?
a lehetőséggel csak 20.ig lehet élni , elvileg rákattintottam már, de átdobott a wizz oldalára, de semmi bejelentkezés vagy hogy köszönjuk az aktiválást felirat nincs .