Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Igen, már nyár elején megírták, hogy a hotel foglalások száma 28%-kal ment fel Spanyolországban és az autókölcsönzőknek új autókat kell venni, mert nem bírják a rohamot.
Elképesztő utasszámok vannak idén nyáron Barcelona és Budapest között,ez a hétvége BCN-BUD irányba:
Wizzair: Csütörtök,péntek,szombat: Nincs jegy telt ház 3x230 utas,vasárnapra van még 10 hely,342 Euróért.
Ryanair: Péntek,szombat,vasárnapra már nincs jegy 3x189 utas.
Vueling: Péntek: 179 utas egy hely van még 604 Euróért,szombaton nem repülnek,vasárnapra nem derül ki mi a helyzett 175 Euró a jegy,ez náluk kb. 20-40 szabad helyett szokot jelenteni.
Régóta járok Barcelonába,de ilyen számok még soha se voltak.
Megtennéd, hogy matekozol egy kicsit? Uk-ban élek és én olyan ügyvédet bíztam meg hasonló ügyben, aki nem kért előleget meg semmit, hanem kvázi sikerdíjként a megkapott kártérítés negyedét kérte. Folyamatos kapcsolattartás, minden doksiról pdf másolat emailben stb. Csak arra lennék kíváncsi, hogy magyar viszonylatban az ügyvédi díj, hogy aránylik az angol 25%-os jutalékhoz.
kaptam egy csatolt levelet e-mailben, az ír ügyfélszolgálattól, amiben azt írják
- sajnálják a késedelmet,
- jár a 250 euro amit megerősítenek és
- 28 napon belül fog megjelenni azon a kártyaszámlán, amivel a jegyet kifizettem.
(majd akkor örülök, ha megjelenik).
mindenesetre én az alábbi linkre írtam, itt nem kellett X-elgetni meg válaszolgatni kérdésekre, a commentbe meg leírtam a járat adatokat és hogy miért jár kártérítés.
Ryanairnél az még semmit nem jelent. Nekem csak bőröndös vitám volt, de 1 év alatt sem sikerült rendezni. Regisztrálták, címet kértek, visszaigazolták, hogy küldik. Onnantól zéró.
Csak jelezném, hogy a linkelt cég az én kártérítésemet 1 évig húzta, majd kiadtam egy másik cégnek. A másik cég meg szólt, hogy ezt a kártérítést a légitársaság már kifizette ők nem tudnak semmit csinálni. E-mail az AirHelpnek, hogy azért ez nem igazán baráti, majd 4 hónapig nincs válasz, aztán még egy e-mail és azóta sem jelentkeztek.
alaposan utánaolvasva én sem találtam olyan kitételt, ami miatt ne járna - leszámítva a "nem adunk, mert csak"-ot, így megnéztem azt is, hol-hogyan lehet az igényt bejelenteni, sajnos azzal szembesültem, hogy a netes formanyomtatványuk (eu 261 form) ami pont erre lenne kitalálva, pont nem adja meg azt a válaszlehetőséget sehol sem, ami nálam fennáll. be lehet jelölni meg meg lehet adni sok-sok egyebet, csak épp pont azt nem, ahol 1500 km alatt, 3 órát meghaladó késés esetére vonatkozik (és nem volt átfoglalás stb-stb.).
úgyhogy mennek a levelek más módokon. türelem--->rózsa jeligére :)
Nem csodálom, hogy erről ismét nincs itt semmi említés. De október 1 és december 15 közötti utakra, júli 24-ig foglalva 30%-kal olcsóbbak a feladott csomagok a Ryanairnél. (és itt nincs kamu admindíjjal való trükközés, itt egy az egyben lejön a 30%). A 2 ingyenes korrekt méretű kézipoggyász mellé jól jön a feladott is néha, főleg ennyivel olcsóbban.
Amikor tavaly nekem volt késés, az első emailem után rögtön elismerték, 1,5 hónap múlva küldték a csekket amit kb. 60 napra ki is fizetett a bank néhány euros levonással.
Megfordult a fejemben, hogy reklamálok de aztán győzött a lustaság
Sziasztok! Egy személyes tapasztalatot szeretnék veletek megosztani. 2014 novemberében volt egy gépkésésünk, Budapest-Barcelona útvonalon, Ryanair. 4,5 óra csúszással indultunk Budapestről, az érkezés is ennek megfelelően történt. Próbálkoztam közvetlenül a Ryanair-en keresztül, a Fogyasztóvédelemnél, majd újra Ryanair, természetesen elhajtottak. A Fogyasztóvédelem pont semmire nem ment velük, válaszra sem méltatta őket, a kirótt büntetést állítólag befizették, de azon kívül semmi nem történt. Tavaly szeptemberben elkezdtem ügyvédet keresni. Sok helyre telefonáltam, nagy ügyvédi irodák is elhajtottak, mondván, a Ryanair esetén a pénz behajthatatlan, nem vállalják. Találtam valakit, aki szimpatikusnak tűnt a telefonban, email-ben, még nem is volt megbízás, már utánakérdezett a kérdéses nap időjárási körülményeinek, stb. Megkötöttük a megbízási szerződést, kifizettük az ügyvédi díjat. Mindenről tájékoztatott email-ben, megírta a periratot, intézte a hivatalos fordítást, email-ben küldött mindent. Június végére tűzték ki a tárgyalást. Május elején jött az ügyvédjükön keresztül az első felajánlás, hogy csekken megkapjuk az 1200 eurót (3-an voltunk). Az Ügyvéd Úr tanácsára nem fogadtuk el, mondván, ügyvédi költségek, fordítási költségek is vannak, valamint a külföldi csekkbeváltás Magyarországon költséges és időigényes. Június közepén rábólintottak a követeléseinkre, hogy minden költséget megtérítsenek, valamint arra is, hogy egyenesen bankszámlára utalva kérjük az összeget. Visszaléptünk a pertől, ők aláírták a papírt. És - bár én magam sem hittem benne - de ma megérkezett a pénz. Szóval a sok szöveg lényege: nem szabad feladni, még akkor sem, ha a Ryanair-ről van szó. Nem szeretnék reklámozni senkit, de privát üzenetben szívesen megadom az ügyvédünk elérhetőségét, nevét. Maximálisan elégedettek vagyunk vele, minden tekintetben úgy képviselt minket, ahogyan kell. Aki ilyen cipőben jár, nagyon jó szívvel ajánlom őt bárkinek.