Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Barcában korán kijutni a városbol a reptérre jo választás a metró.
Voltam már sokszor kint, de korán még nem kellett indulnom hogy a Wizz 9es gépét elérjem. Mikortól jár a metró illetve a Renfe? Ha taxiznék akkor a belvarosból mennyibe kerul a taxi a reptérig? Személyes tapasztalata van valakinek?
Vegul sikerult behajtanod a penzt? Mi nem inteztuk az ugyet eddig, de ma visszakaptam a fairplane-n keresztul egy wizz 5 oras kesesert jaro karteritest, ugyhogy lehet, hogy most futunk egy kort ezzel kapcsolatban.
Amugy nagyon inkorrekt a wizz, mert egy utastarsam mar megkapta a karteritest az fairplane segitsegevel es en igy mentem hozzajuk, majd visszadobtak. Aztan ma erdekesen megis megkaptam a penzt (179 EUR erkezett a szamlamra).
Ha gondolod, akkor e-mailt is irhatsz, gharagos yahoo es com-os
BUD - SKG2014. október 7. 08:05 - W6 - HA-LPK – 4F – Érkezés a 2A-ra T-80 min, UB pár perc. Bádogterminálos beszállítás pontosan, pushback csak pár perces késéssel, LF 80% körüli, görögök és magyarok kb. egyenlő hányadban, de sok egyéb állampolgárságú, pl. bolgár is. Az útvonal a szokásos módon Szeged-Belgrád-Nis-Pristina, nagyrészt összezárt felhőzet felett. A menetidő 1 óra 15 perc volt. A cpt kimondottan beszédes volt. Mögöttünk egy csaj életében először repült, folyosó mellé kapott helyet, szeretett volna átülni ablak mellé az üres 3. sorba, a zord sztyuvi nem engedte. A fogyasztás átlagos, pontos érkezés után buszozás, majd rövid várakozás a 78-as buszra, be a városba, ahol volt nettó 5 óránk.
SKG - CHQ2014. október 7. 17:40 - FR - EI-EKG – 3E – Érkezés a terminálra T-70 min, UB csak egy pultnál viszonylag lassan, de így sem több 15 percnél. A késői csekkolásnak köszönhetően díjfizetés nélkül lettünk priósok, ez persze túl nagy előnyt vagy kényelmet nem jelentett, a kapunál oktalan tolakodás, de ez nem volt meglepetés. Szinte kizárólag görög utasok, LF 95% körüli. Indulás 10 perc késéssel, de a menetidő 55 perc, így érkezés idő előtt, az új gong annyira nem nyerő. Figyelembe véve a repülési időt, igen erős fogyasztás volt. Sikerült landolni egy komolyabb zivatart megelőzően, amúgy igen jó hangulatban, hiszen a varázslatos Kréta már várt ránk. Buszoztunk párszáz métert, aztán gyorsan kiértünk, táblával várt minket az autóbérlős csaj, akivel pár perc alatt megbeszéltünk, aláírtunk mindent, felszálló vadászgépek fülsiketítő zaja közben. :)
CHQ-SKG 2014. október 13. 18:10 - FR – megint EI-EKG – 17A – Kocsi leadása T-80 min, UB 15 perc, görögös beszállítás buszozással, indulás pontosan, LF 90% körüli, kedves volt a sztyuvi, gond nélkül megkaptuk az exit row-t, menetidő 1 óra körüli, Kréta felett csak gyengén felhős, majd picit észak felé haladva már borult, így Athént sem láttuk, Szaloniki felett csak erősen felhős. A megszokott odabaszós FR landolás után a szokásos buszozás, gyors kilépés a terminálból, 78-as busz. (ami most aktuálisan 1 EUR trafikban váltott jeggyel [egy bódé van a terminálon is], ill. 2 EUR a buszon.
SKG-BUD2014. október 14. 11:10 – W6 – HA-LWD – 30A – Érkezés a terminálra T-80 min, UB 10 perc, kissé több volt a cucc, ezért beszereztünk 2 nagyobb duty-free szatyrot, de persze ezúttal sem foglalkozott senki a csomagmérettel. Pontosan érkezett Pestről a gép, mi is pontosan indultunk hazafelé. LF 80% körüli, a rep. idő 1 óra 20 perc volt, az első tiszt beszélt kicsit, a sztyuvik ezúttal nemcsak műkedvesek voltak. Egyéb paraméterek a kifelé úttal megegyezők, a bal oldalról nézve szépen látszott Belgrád, Kiskunfélegyháza és Kecskemét is. Érkezés pontosan, gyors gyaloglás a terminálhoz a remek 24 fokos időben.
A 4 szektor összára fejenként 21E HUF volt (-5% HK kedvezmény).
mondjuk az elszámolási vitában azért sokat nyomott a latba, hogy elnézted a valutanemet, lássuk be. De hogy Neked kell kelteni, nincs ott, tök mást kapsz, az nem tök jó. Még akkor se, ha nincs baj a lakással, de lehet pl., hogy egy városnak pont másik pontjára kerülsz így, mint ahová szándékoztál volna.
amerre en mentem olcsobb volt, foleg ugy, hogy odafele nem kert senki jegyet, ezert visszafele nem is vettem, hanem adtam a sofornek, egy mindkettonk szamara meltanyos osszeget
csak arra probaltam celozni, hogy a te tbilisi utad alapjan, nem kell feltetlenul altalanositani
Illetve nekem egy mondatban összefoglalva kicsit az is jött le, hogy oda nem szivesen megyek ahol nem látnak szivesen. (nem ragaszkodom turistás helyekhez vagy bármilyen flancoláshoz összességében csak annyi a minimál kritérium hogy ne azt érezzem, hogy tekintettel kiutálnak és mindenhol lehúzni próbálnak).
viccesnek, vicces KUT-on non-stop penzvalto van, nem kulonosen rossz arfolyamon-->nincs problema az erkezeskor Georgianbus jegyek nem dragabbak a helyszinen-->nincs gond a jegyekkel A hienakkal lehet alkudozni Bevallom a tbilisi kalandokat nem olvastam vegig
Aki megy: ez teljesen jo volt Batumiban, sokkal reszletesebb, mint az LP es kb. pontos is: http://www.inyourpocket.com/
Gondolom hasonlo a helyzet Kutaisi es Tbilisi eseteben is
Igen, én is csodálkoztam kicsit mert máshol eddig alapvetően jókat olvastam a grúzokról, hasonlókat amit te írsz, vagyis viszonylagos olcsóság, kedves emberek, vendégszeretet stb.
Viszont Pepin leírásában kb. akárhova bementek ott lehúzási kísérlet történt, kedvencem a 10 GEL-s számla amire adott 20 GEL-t a pincércsaj meg úgy vette hogy a visszajáró 10-est megtarthatja borravalónak:-)
De a szállásár ahol aludtak, illetve az azzal kapcsolatos viták, meg ilyenek mint 1 sör + 1 kóla 1680 Ft átszámítva sem éppen hangzanak jól.
Amúgy az egész leírás nagyon jó meg sokszor vicces is, de ha valaki az árakat nézi meg benne akkor kb. arra jut, hogy Tbiliszi drága és ennyiért Spanyolországban vagy Görögországban is alhat/ehet/ihat, ha ugyan nem kevesebbért.
ezt olvastam en is, cassano viszont mar lehuzos orszagrol ir, holott lehet, hogy csak Tbilisi az ezert emlitettem egy masik varost nekem (dohanyoskent), a 3 ejszaka, ha csak a repjegyet, szallast, transzfert nezem kb 12.000HUF volt
nem dohanyoskent 25.000HUF (repjegy:12.000HUF, 3 ejszaka szallas 60GEL, KUT-Batumi-KUT buszjegy:31GEL)
Igen, ha családdal megyünk, akkor elsőnek mindig itt szoktam szállást keresni. Eddig soha nem volt anyagi probléma, pedig eléggé bevállalósak vagyunk. Nápolyban egy hétemeletes bérház lapos tetejére szemmel láthatóan illegálisan felhúzott kunyhóban laktunk (a St Elmo tövében, eszméletlenül romantikus volt), Isztambulban a Sultanahmet óvárosban olyan lakást fogtunk ki, hogy először a lépcsőházba sem mertünk bemenni (de ez is jó lett), Párizsban egy arab pacák adott ki egy lakást és nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy tényleg az övé is volt - de elszámolási vitánk soha senkivel nem volt, ha bármi más gondunk akadt, a szállásadókkal telefonon mindent el lehetett rendezni.
A szállás maga drágább valamivel egy olcsó hotelnél. De egy lakást kapsz érte. Azaz van konyhád, étkeződ, hűtőgéped van és nem minibárod, rendes lakásban laksz, és nem egy turistáknak fenntartott épületben, hanem a helyiek között. Egy kicsit úgy, mint ők. (Ha az anyagi oldalát nézzük, akkor a plusz költség visszajön az étkezésben: boltban vásárolsz, saját konyhában gyártasz kaját, saját étkezőben eszel. Ha este borozgatni/beszélgetni akar a család, nem kell drága étterembe/bárba menni.)
ja csak érdekesség képpen: az apartmanos megoldással -mindent egybe véve - spóroltatok valamit ahhoz képest mintha egy rendes (értsd: hivatalosan üzemeltetett) szállodába mentetek volna mondjuk booking-os foglalással?
Nekem is a 2. pont jött le, nagyon furcsállom, hogy mennyire sokba került ott minden - én amit olvastam, az alapján minimum fele ekkora összegekre számítok. Mondjuk nem elsődleges, hogy minden este félholt részegre igyam magam :)