Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
mondjuk ezt én se értem. eleve, miért itt kérdezi, miért nem vmelyik vonatkozó olaszos topikban, ami teli van szakikkal. másrészt, miért nem nyilvánosan, hátha a többiek is ötletet kapnának, vagy választ egy olyan fontos kérdésre ami tán eszükbe se jutna különben.
Ha a barna Kappa bőröndről van szó, akkor sajnos rossz hírem van, a kerekei miatt nem fog beleférni a keretbe. Maga a bőrönd mérete jó lenne, de a kerekek nagyon kilógnak hátra.
04.19. BUD-SKG wizz: A szokásos 266-200E kombinációval irány a reptér, annak is a B terminálja. A járat holtidőben indul, a reggeli járatok már elmentek, a második hullám még nem ért vissza, így a szekunál nem volt senki, villámgyorsan áthaladtunk, majd bőségesen megreggeliztünk a lounge-ban. Aztán irány BBI, az ország szégyene, a bádogból most csak ez az egy gép indult. A budport továbbfejlesztette a módszerét, már pecsételnek a beszállókártyára a csomagmérésnél. Volt, aki fizetett, mert a nagy kézi bizony túl nagyra sikeredett. Elég korán megkezdték a beszállítást, így menetrend előtt 10 perccel már indultunk is. LF~67%, közepes fogyasztás, enyhén turbulens repülés végig felhők felett, érkezés 15 perccel menetrend előtt. A kapitány végig néma maradt. A géptől buszozás a terminálhoz, majd irány a reptéri busz. Szombat lévén a jegypénztár zárva volt, talán lehet jegyet kapni bent valahol, de nem volt kedvem várni 2x10cent spórolásért félórát a következő buszra, így a buszon lévő automatából vettem jegyet. Ami csak aprót fogad el, de vissza nem ad, így készülni kell eurócentekkel. Nagyjából félóra alatt ért be a belvárosba, ahol sétáltunk egy jó nagyot, majd este irány vissza a reptér. Addigra egy trafikban vettem buszjegyet.
04.19. SKG-ATH ryan: A játék része, hogy a reptéri járat nem azon az útvonalon megy vissza, mint befelé és nem is áll meg mindegyik megállóban, így lehet keresgélni a helyes megállót. A megállók jó részében működik az ottani futár, jelzi, hogy melyik busz mikor jön. A reptéren ez az időpont is eléggé holtidő volt, legalábbis a szekunál nem volt megint szinte senki, viszont elfelejtettem, hogy van nálam egy üveg víz, ez a kukába került. A ryan gépek a reptér sarkából indulnak A-s kapuktól, a folyosó el van barikádozva és van egy előzetes beszállókártya ellenőrzés, űrkorszaki módszerrel nem lecsippantják a kártyát, hanem kihúzó filccel megjelölik az utaslistán a nevet, a beszállókártyára pedig nyomnak egy pecsétet. Elvileg itt ellenőriznék a csomagot is, de azt mediterrán módszerrel leszarják. Aztán a kapunál már csippantanak. A géphez buszoztunk, a helykiosztásnak köszönhetően a helyünkön már ültek, így mehettünk a vészkijárathoz. Mondjuk nem tudom, ha fizettem volna érte, nem lettem-e volna morcos. LF~50%, fogyasztás 0, a kapitány még indulás előtt szólt a néphez. Indulás 10 perc késéssel, érkezés 5 perccel menetrend előtt fanfárral, eseménytelen repülés, a görög szigetvilág megfigyelésével. Az athéni reptéren is buszozás volt. Két transzfer megoldás van, a metró vagy vonat 8€-ért vagy a busz 5€-ért. A metró/vonat csak elméleti volt most, hiszen a köcsög vasutasok mikor sztrájkoljanak, ha nem a húsvéti hétvégén. A metró utolsó szakasza vasúti pályán megy, így azon a szakaszon nem jártak a szerelvények, maradt a busz. Itt nyitva volt a jegypénztár. A busz közel 50 perc alatt ér a parlamenthez, ahonnan metróval mentünk tovább a szállásra. A napijegy 24 órás. A szállás a főpályaudvarnál volt, a parlamenttől néhány metrómegállóra.
04.20. ATH-SKG ryan: Visszafelé a parlamenttől mentünk busszal. Elvileg expressz busz, de úgy expressz, ahogy nálunk, sok helyen megáll. A reptéren rengeteg kapu, több szeku kapucsoportonként. Ami érdekes, hogy a szeku a duty free után van, a szeku után már csak a kapuk vannak. A szekunál nem volt nagy sor, de szigorúbb volt az ellenőrzés, mint az izraeli reptereken, a fényképezőgépem csak nagyon nehezen ment át, de a fogkrém is. A ryan járatok a pincéből mennek, az ülések vannak elkerítve, itt is hasonló az ellenőrzés, mint SKG-n, azaz csomag semmi, papír lista. A mellettünk lévő kaputól indult a krétai járat, pár utas akkor futott be, amikor már szinte a gépnek kellett volna indulnia, de megvárták őket. Gondolom valami hasonló lehetett a mi járatunknál is, mert jó korán odabuszoztunk a géphez, aztán csak ültünk, majd szinte indulásra esett be még jónéhány utas. Hogy a távoli állóhelyről miért kell pushback, miért nem lehet rögtön fordulni az rejtély, de nem az athéni az egyetlen ilyen. LF~60%, fogyasztás minimális, de egy jó rábeszélőkés sztyuvi sok utasra rádumált parfümöt. A kapitány megint indulás előtt szólt a néphez. A későknek köszönhetően 10 perc késéssel indulás, pontos érkezés fanfárral, eseménytelen repülés már jórészt sötétben. Esélytelen volt, hogy 10 perc alatt legyen lépcső, busszal odaérjünk a terminálhoz, majd a buszmegállóba, így várhattunk 25 percet a következő buszra. A szállodában nem tudtak a foglalásunkról, de szerencsére nem volt teltház, így mondta a recepciós, hogy majd leboltolja a venerével a dolgot, így is lett.
04.22 SKG-BUD wizz: Valamilyen mediterrán logika alapján a reptérbusz a szállodasornál nem áll meg, csak 2-3 megállóval előrébb és hátrébb. A szekunál most sikerült kifogni egy hosszabb sort, csigatempóban haladt, mert mindenki a szalagnál állt neki tetvészkedni. Így mire átjutottunk ,láttuk leszállni a gépet és már kezdődött is a beszállítás. Csomagellenőrzés nem volt, a keret a reptér sarkába volt állítva. Először kihajtottak a kinti lépcsőre, majd be a buszba, ami sétatempóban gurult el a gépig. A priority itt annyit ért, hogy ők szállhattak be elsőként a buszba és utolsóként ki. Egyikük szóvá is tette a gépen, mire az volt a válasz, hogy biztosan találnak még egymás melletti helyet. Pontos indulás, 10 perccel korábbi érkezés. Enyhén turbulens repülés, az út elején derült időben látszottak a havas hegyek, majd felhők jöttek. LF~90%, magas fogyasztás. Gondolom irtó komplikált lehet egy A320-ast elvezetni, mert 2 ember 100%-os leterheltségével lehet ezt megoldani, más magyarázat nem lehet arra, hogy nem bírnak 3 mondatot szólni az utasokhoz. Érkezés a város felől, majd az üres placcon a legtávolabbi állóhelyre álltunk.
Az lenne még a kérdésem, hogy a pozsonyi reptérre menet, nem pályán mennék, de az elkerülőre /talán D1?/ fel kell majd mennem egy szakaszon. Kell hozzá matrica, útdíj, ilyesmi?
Valamint ha ismeritek, az a pár éve a spar-ban beszerezhető böröndkészlet legkisebb darabja beleférhet még a kézipoggyász kategóriába /azt hiszem még olyan gurulós? Lemérem, de megnyugtatásképpen várom a válaszotok,.
Milyen bejelentést? Én csak a gdanski bővítést olvastam.
Egyébként igen, Rigába járnak egy ideje, általában nem túl olcsón, bár tegnapelőtt csodák csodájára sikerült kifogni egy 15 fontos jegyet (LTN-RIX) jövő hét hétfőre! Vissza már kicsit húzósabb lett volna , de lókosztosan megoldottam :)
Gondolom BUD-ról meg nem nyitnak rá az Airbalticra.
Lehet, mindenesetre elég trükkös. Ez már egy létező foglalás, ehhez akartam hozzáadni a plusz csomagot, a kosárba került 48e forintra nem mertem 'tovább'-ot nyomni. Meg egyébként is, 39e forinttal sem vagyok túlzottan kisegítve. Legrosszabb esetben veszek kint 12 darab kétszázas szöget, a repülőtársaságok meg tehetnek egy szívességet.
Pedig lehet, az árak kiválasztása után a "Tovább" felületen legördülő utasszám-kiválasztáskor lehet megadni, egyébként meg automatikusan a foglalásban megadott személyek száma után adja a csomagárat.
Az ülőhely értelemszerűen csak együtt lehetséges, külön-külön nem, és járatra sem, ha a jegy retur.
Végigbújtam az árakat. A Wizzair-nél a plusz csomag oda-vissza 15000 forint. Az igazán durva az Easyjet, ott ugyanis oda-vissza 24000, de sehogyan sem sikerült megadnom, hogy csak a foglalásban szereplő egyik utasnál szeretnék csomagot hozzáadni, szóval 48000 lenne a vége. Összesen 63000 forint. A sátor ma Magyarországon 58000 forintért vehető meg.
Lehet, hogy Izland drága ország, de ennél még akkor is jobban járok, ha veszek kint cövekeket, majd hazajövet kikukázom a repülőtéren. Vagy utánanézek, lehet-e kint cövekeket bérelni. :) (Miért, kapitalizmusban élünk - amire kereslet van, arra lennie kell kínálatnak is.:)
Megoldás lehetne a postai csomag is, ha nem lenne akkora macera. Izland, sátoros körtúra. A sátornak rögtön érkezés után ott kellene lennie az első kempingben, visszafelé pedig valami útmenti faluból fel kellene tudnom adni magamnak.